Mä niin kiehun! mies+nukkumajärjestykset..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MarieHos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="huli";25177180]Tollanen kiukuttelu johtuu aikuisillakin usein samasta kuin lapsilla. Väsymyksestä. Ja ymmärrän myös että voi kiukuttaa jos ei saa oman puolison kainalossa nukkua...[/QUOTE]

Täydennän siis, että kyllä mies minun kanssani sängyssämme nukkuu. Lapsi nukkuu omassa sängyssä meidän huoneessa.

Ongelmana ei ole lapsen nukkuminen, mies EI ole herkkäuninen millään tapaa, nukkuu yönsä ja monta tuntia. Hän ei vaan halua lapsia aikuisten makkariin. Hänen mielestään lasten pitäisi nukkua lastenhuoneessa. Periaate kysymys.

Ja muistetaan vielä se, että lapsi on reilu 1v. Minun mielestäni ihan liian pieni "pakottamaan" nukkua yksin, jos se on lapsen mielestä turvatonta. Niinkuin lapsen käytöksestä päätellä saattaa. Ei hän muuten kaipaisi nukuttamista ja vanhemman lähellä nukkumista.

Ja ollaan lapsen kanssa taisteltu tämän nukkumisen kanssa jo niin pitkään, että olen tyytyväinen, että hän nykyään ylipäätänsä edes nukkuu sen kokonaisen yön. Tätä ihmettä on tapahtunut vasta reilu kuukauden ajan. Siihen asti nukuimme miehen kanssa vain tunti kerrallaan, koska vauva heräili tiheään. Unikoulutettiin ja saatiin lääkitys, jolla lapsi nyt nukkuu sen yön. Ja kun hän tällä tapaa nukkuu sen kokonaisen yön (aikuisten lähellä) niin totta hemmetissä sen ihan omankin jaksamisen vuoksi suon. Sillä minä kuitenkin suurimmaksi osaksi hoidan arjen yksin, koska mies on kotona vain silloin tällöin.
Kokonaisista yöunista kun nyt ollaan saatu nautittua tämän kuukauden verran, niin en tahdo enää rikkoa sitä ja alkaa unikouluttaa lasta nukkumaan turvattomasti omassa huoneessa. Tätä asiaa ei varmaan ymmärrä kukaan muu, jolla ei omakohtaista kokemusta ole.
Homma siis toimii näin, mies ei vaan tykkää, että lapset nukkuvat meidän huoneessa. Tämä on ollut se ongelma koko ajan, ei lapsen nukuttaminen tai nukkuminen ylipäätänsä.

entä jos sinulla olisi varavuode siellä lasten huoneessa? eli kun lapsi nousee ja tulee teidän tykö, viet hänet takaisin omaan huoneeseensa ja jäät sinne nukkumaan (edes siksi aikaa, että lapsi on uudelleen unessa). mies saisi nukkua omassa sängyssä ja lapsi oppisi pikkuhiljaa siihen, että nukutaan siellä omassa sängyssä?

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen;25177513:
entä jos sinulla olisi varavuode siellä lasten huoneessa? eli kun lapsi nousee ja tulee teidän tykö, viet hänet takaisin omaan huoneeseensa ja jäät sinne nukkumaan (edes siksi aikaa, että lapsi on uudelleen unessa). mies saisi nukkua omassa sängyssä ja lapsi oppisi pikkuhiljaa siihen, että nukutaan siellä omassa sängyssä?

Tämä on ihan varteenotettava vaihtoehto.
Tosin mieluummin sitten jään koko yöksi suosiolla lastenhuoneeseen nukkumaan. Sitä kun on kokeiltu, että odotetaan lapsen olevan uudestaan unessa ja sitten huoneesta poistutaan. Se ei vaan toimi meillä niin.
Minulla ei itselläni ole mitään ihannointia kumpaankaan laitaan, perhepetiin tai että lasten pitäisi nukkua täysin omissa huoneissaan omissa sängyissään. Itse menisin sieltä mistä aita on matalin, miten kaikki nukkuisi paremmin. Ja mielestäni se on tämä, miten meillä nyt mennään. Miehelle vaan se lasten nukkuminen makkarissa on ongelma.. :/

Ja kyllä itseäni hieman ärsyttää se, että jos tapa ei miehelle sovi, niin miksi minä joutuisin lapsen toiseen tapaan opettamaan, koska minulla ei ole asian suhteen minkäänlaista ongelmaa. Tästä varmaan moni vetää herneet nenään, mutta tietenkin asian pitää olla jokaiselle talossa nukkuvalle ok. Sitäkään vaan en ymmärrä, mikä miehen mielestä siinä on niin kamalaa, että lapsi nukkuu kuitenkin koko yön kun nukkuu meidän huoneessa. Meillä kun on ollut aiemmin niin taistoa tämän nukkumisen kanssa ja sitä on tosiaan saanut jo valvoa yli vuoden lapsen kanssa, niin luulisi hänenkin vain nauttivan kun lapsi vihdoinkin nukkuu.
Tosin eipä se mies ole sitä vuotta putkeen valvonut, hän on kuitenkin päässy "lomalle" lapsista ja yövalvomisista säännöllisin väliajoin.

Isompi lapsi ei olekkaan ongelma nukkumisen kanssa, sillä hän tulee harvoin sänkyymme nukkumaan. Enemmän öitä nukkuu omassa sängyssä omassaan huoneessaan kuitenkin.

Juurihan sä sanoit, että isompi lapsi tulee keskimäärin pari kertaa viikossa teidän sänkyynne yöllä. Ei se ole harvoin, se on tosi usein. Melkein puolet öistä.

Millaista teidän seksielämä on? Voisiko mies olla murheissaan seksielämän vähenemisestä ja toivoa, että se vilkastuisi, jos lapset nukkuisivat omassa huoneessaan?

[QUOTE="eee";25177980]Juurihan sä sanoit, että isompi lapsi tulee keskimäärin pari kertaa viikossa teidän sänkyynne yöllä. Ei se ole harvoin, se on tosi usein. Melkein puolet öistä.

Millaista teidän seksielämä on? Voisiko mies olla murheissaan seksielämän vähenemisestä ja toivoa, että se vilkastuisi, jos lapset nukkuisivat omassa huoneessaan?[/QUOTE]

Joo pari kertaa viikossa tulee, jos tulee. Aika kausittaista tuo isomman lapsen viereen tulo kuitenkin on. Ei se ole niin mustavalkoista, eikä siitä ole ongelmaa koitunut. Ei, vaikka hän tuleekin väliin nukkumaan jos tulee. Nuoremmalla kun on sänky meidän huoneessa.

Ja seksielämää kyllä on, ei siitä ole puutetta. On meillä kuitenkin iltaisin ihan hyvin sitä omaa aikaa kun lapset nukkuu. Hänellä on vain jotenkin suuremmanluokan ongelma juuri tuo samassa huoneessa nukkuminen. Ja tänään hän sanoi syyksi sen, että pelkää nuoremman heräävän yöllä jos itse esim. vaihtaa asentoa sängyssä.. Tätä en kyllä ymmärrä, koska lapsi ei herää siihen jos itse sängyssä asentoa vaihtaa. En oikein tiedä mistä perimmiten miehen suhtautuminen asiaan tulee.

Meidän peti on kirjaimellisesti perhepeti; me nukutaan siellä kaikki kolme. Sovittiin jo raskausaikana, että vauva nukkuu meidän kanssa ja se on pitänyt. Nyt sitten ostimme tovi sitten juniorisängyn lapselle ja laitoimme sen kiinni omaan sänkyymme, mutta sieltä hän kapuaa öisin meidän väliin. :) Ei haittaa. Viedään taaperon sänky omaan huoneeseen odottelemaan käyttöä. Täydellisesti ei nukuta, mutta tarpeeksi hyvin, että kaikki pysyy hyvällä tuulella. Nyt kun meille syntyy uusi vauva, sovimme ostavamme uuden sängyn omaamme leventämään. Eli medän nykyinen 180 cm leveä sänky levenee 270 cm leveäksi! :D Leveä sänky on ollut meillä avain yhdessä nukkumiseen ja nyt se vaan paranee. :)

meillä taas mies on se joka halusi lapsien vauva-aikana että ne olis opetetttu nukkumaan meidän välissä, mutta pidin pääni ja lapsia ei todellakaan opetettu viereen. nukkuvat samassa huoneessa meidän kanssa omissa sängyissään, asutaan kaksiossa 4 henkeä. nuorimmainen haluaa nykyään välillä isin kainaloon nukkumaan mutta onneksi saan tahtoni aina läpi ja muksu pysyy omassa sängyssään ja me omassamme. lasten sairastaessa jos on levottomampia öitä, mies siirtyy mukisematta sohvalle että saa nukkua rauhassa ja jaksaa töissä.

meillä siis ainut ongelma olen minä=)

Meillä mies on nukkunut jo kaksi vuotta olkkarin sohvalla. Mä nukun makkarissa 1,5v ja 4v lasten kanssa. Meidän vanhempi lapsi on aina ollut tosi huono nukkuja, mut mun vieressä nukkuu hyvin ja saan itsekkin nukkua kokonaiset yöt. Mies taas saa paremmin nukuttua siinä sohvalla ja ei myöskään näin herätä meitä kun lähtee töihin aikaseen.
Intiimit puuhat voidaan hoitaa muuallakin kun sängyssä.

[QUOTE="vieras";25178340]Mun mielestä MarieHos eli ketjun aloittaja on niin oikeassa ja hänellä on täydelliset perustelut asialle (jos noinkin normaali asia edes tarvitsee perusteluita).[/QUOTE]

Perustelut minulla on, ja omastanikin mielestäni tarpeeksi hyvät perustelut. Lapsen perusturvaan kuuluu omasta mielestäni myös se, että jos lapsi kaipaa vanhempiaan yölläkin, niin miksei tarjoa sitä läheisyyttä. Tosiaan kun hän ei edes nuku samassa sängyssä. Lapselle riittää se, että saa nukkua samassa huoneessa meidän kanssa. Joten ei tarvi edes miettiä sitä, että lapsi veisi tilaa sängystä tai hyörisi ja pyörisi niin ettei vanhemmat saisi nukutuksi tai muutakaan.. Ja mies nukkuu kyllä yönsä vaikka lapsi nukkuukin samassa huoneessa. Miehelle ei koskaan ole ollut nukahtaminen/nukkuminen ongelma..

Aloittajalla on kyllä hyvät perustelut, pieni tarvitsee vielä vanhempien turvaa. Kuulostaa vaan oudolta tuo järjestely, että lapsi nukutetaan omaan huoneeseen, josta hän sitten tulee hetken päästä vanhempien huoneeseen. Nukuttakaa lapsi suoraan vanhempien huoneeseen, jos näin lapselta jäisi pois tuo klo 24 herääminen. Se kuulostaa opitulta tavalta.

Kuulostaa vaan oudolta tuo järjestely, että lapsi nukutetaan omaan huoneeseen, josta hän sitten tulee hetken päästä vanhempien huoneeseen. Nukuttakaa lapsi suoraan vanhempien huoneeseen, jos näin lapselta jäisi pois tuo klo 24 herääminen. Se kuulostaa opitulta tavalta.
Tismalleen samaa mieltä olen tässä ollut...kuulostaa turhalta, opitulta tavalta, joka voi seurata mukana vielä silloinkin kun lapsen olisi tarkoitus alkaa nukkumaan yöt omassa huoneessa. Eli minä nukuttaisin lapsen suoraan vanhempien huoneeseen, ja vieroittaisin siitä tavasta että kesken unien herätään ja vaihdetaan maisemaa.

[QUOTE="vieras";25178225]Meillä mies on nukkunut jo kaksi vuotta olkkarin sohvalla. Mä nukun makkarissa 1,5v ja 4v lasten kanssa. Meidän vanhempi lapsi on aina ollut tosi huono nukkuja, mut mun vieressä nukkuu hyvin ja saan itsekkin nukkua kokonaiset yöt. Mies taas saa paremmin nukuttua siinä sohvalla ja ei myöskään näin herätä meitä kun lähtee töihin aikaseen.
Intiimit puuhat voidaan hoitaa muuallakin kun sängyssä.[/QUOTE]

Niin no toisille riittää "pano" ja sitten omiin peteihin. Toiset vaan nauttii yön siitä aikuisten läheisyydestä, meillä esim nukutaan ilkosillaan. Ei onnistus mun luonteella että niin nukuttais jos lapsi olis vieressä. Meitä on erilaisia - ei se aviovuode tarkoita sitä että seksiä harrastetaan vaan siellä. Kyse on paljon enemmästä.

mä en kattelis tollasta öisin ravaamista hetkeäkään. ymmärrän että ap:n miestä nyppii. kyllä aikuinen ihminenkin tarvitsee yöunensa. eikä se lapsenkaan unenlaatua kauheesti paranna että se vaeltaa öisin sinne tänne. opettakaa mukulanne pienestä pitäen nukkumaan omissa sängyissään niin on elämä taas pikkusen helpompaa eikä tartte tämmösistä järjettömyyksistä riidellä.

mikä oikeus ap:llä on määritellä miten hänen miehensä on parasta nukkua?

Ihanko oikeasti täällä jotkut äidit olisivat tuossa tilanteessa ajamassa miehen eri huoneeseen nukkumaan? Hyvä sitten ihmetellä, kun parisuhde alkaa rakoilla entisestään eikä yhteistä ole enää kuin jääkaappi :D Miettikää nyt vähän hyvät naiset!

[QUOTE="...";25175301]Niin minäkin sanoisin! haloo, miehen OMAT lapset, huh vaan! :([/QUOTE]

Joo-o.. Itselläni on kaksi mukeloa, joista esikoinen aina halusi viereemme nukkumaan. Olin siitä äkäinen. En lapsellisuuttani vaan, koska ihan aikuisten oiskeasti pelkäsin, että yöllä unissani pyörähtäisin hänen päälle ja satuttaisin häntä! Omaa poikaani! Ei ole väärin kieltää lasta tulemasta vanhempien väliin turvallisuussyistä, koska jokainen älyä omistava ihminen ymmärtää, että hullusti voi käydä, vaikka sitä ei itse haluisi! Ja tämä on omasta mielestä sitä ns. välinpitoa ja rakkautta omaa lastaan kohtaan, ettei halua tälle käyvän huonosti edes tahattomassa tilassa!

[QUOTE="vieras";25178822]

mikä oikeus ap:llä on määritellä miten hänen miehensä on parasta nukkua?[/QUOTE]

En minä missään nimessä määrittele, miten miehen on parasta nukkua.
Mutta kertoohan sen jo selvä järkikin, että yöuni tunnit putkeen nukuttuna on varmasti parempaa unta, kuin se että tunnin-kahden tunnin välein herätään. Jos kahdesta näistä vaihtoehdosta pitää valita, niin valitsisin ensimmäisen. Ja se vaihtoehto sisältää sen, että lapsi nukkuu meidän kanssa samassa huoneessa mutta eri sängyssä.
Toinen vaihtoehto pitää sisällään sen, että lastenhuoneessa pitäisi ravata jatkuvasti, lapsi pitäisi nukuttaa uudelleen ja hiippailla huoneesta pois. Lapsi havahtuu siihen että aikuinen ei ole vieressä ja sama homma alusta.

[QUOTE="eukko";25179018]Ja mitä tekemistä tuolla on että parisuhde rupeaa rakoilemeen jos nukutaan eri
huoneissa? ei ymmarra??[/QUOTE]
Ei sillä ainakaan meillä ollut merkitystä. Yhteen aikaan nukuttiin eri huoneissa. Vauva piti omaa meteliään öisin, ja mies tarvitsi kunnon yöunet koska opiskeli ja kävi lisäksi iltaisin töissä = heräsi aamulla puoli seiskalta ja saattoi tulla kotiin puoliltaöin.

Uskosin, että suhde alkaa rakoilla silloin, kun mies kirjaimellisesti ajetaan muualle nukkumaan, ja vanhemmat on eri linjoilla nukkumisasian kanssa. Meillä päätös syntyi täydessä yhteisymmärryksessä.

Ap, mikä on syynä siihen että ette nukuta pienintä suoraan teidän huoneeseenne?

Vietämme makuuhuoneessa iltaisin myös aikaa, joten parempi meille on näin, että alkuillan lapsi nukkuu vanhemman lapsen kanssa samassa huoneessa.
Ja lapsi herää ihan itsestään tarkistamaan onko vanhemmat läsnä, kun huomaa ettei olla niin tietää mistä meitä hakea ja tulee makuuhuoneeseemme.
Täällä nukkuessa nukkuukin sitten hyvin. Joskus saattaa herätä juuri tälle tarkistukselle, riittää kun sanoo vain "shh" ja laittaa pään takaisin tyynyyn ja jatkaa nukkumista. Ja mitä lapsestani voin lukea, hän nimenomaan kaipaa yölläkin sitä aikuisen turvaa. On ollut pienestä pitäen enemmän läheisyyttä kaipaava kuin isoveljensä. Eikä tämä ole meille se ongelma, tietenkin lapselle se läheisyys annetaan vuorokauden ajasta riippumatta.

Mä pistäsin ukon nukkumaan keskenään lastenhuoneeseen ja lapset jo illasta sinne samaan huoneeseen mun kanssa.
onneks ei ole ongelmaa tuosta, meillä poika 2v nukkuu samassa huoneessa meidän kanssa.. omassa sängyssä joka on kiinni meidän sängyssä..

Joo pari kertaa viikossa tulee, jos tulee. Aika kausittaista tuo isomman lapsen viereen tulo kuitenkin on. Ei se ole niin mustavalkoista, eikä siitä ole ongelmaa koitunut. Ei, vaikka hän tuleekin väliin nukkumaan jos tulee. Nuoremmalla kun on sänky meidän huoneessa.

Ja seksielämää kyllä on, ei siitä ole puutetta. On meillä kuitenkin iltaisin ihan hyvin sitä omaa aikaa kun lapset nukkuu. Hänellä on vain jotenkin suuremmanluokan ongelma juuri tuo samassa huoneessa nukkuminen. Ja tänään hän sanoi syyksi sen, että pelkää nuoremman heräävän yöllä jos itse esim. vaihtaa asentoa sängyssä.. Tätä en kyllä ymmärrä, koska lapsi ei herää siihen jos itse sängyssä asentoa vaihtaa. En oikein tiedä mistä perimmiten miehen suhtautuminen asiaan tulee.

Miehenä oma suhtautumiseni tulee lähinnä omasta kasvatuksestani. Oli järjestelmällisesti omat huoneet lapsena ja se toimi omalla kohdallani loistavasti, koska ei ollut yöllä ns. "ero-ahdistusta". Mutta oman lapsen saatuani en päästäisi häntä viereemme nukkumaan turvallisuus kysymysten takia, mutten myöskään samaan huoneeseen, koska on myös todettava omalla kohdalla ja varmasti monen muunkin, että lapsen on totuttava nukkumaan omassa huoneessa, että omaan huoneeseen totuttautuminen tulisi varhain ja näin ollen olisi ns. luontevampaa. On omasta mielestäni outo ajatuskin, että lapsi hakisi (joka toinen yö) turvaa? Saa miettimään onko kasvatuksessa ollut kaikki oikein / turvallista? Oma lapseni nukkuu hyvin, joka yö.