Mä niin kiehun! mies+nukkumajärjestykset..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MarieHos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Edelleen. Mä nukuttaisin tuossa tilanteessa lapsen sinne makkariin ja viettäisin olohuoneessa sitä parisuhdeaikaa sen pari tuntia mitä teillä aikaa on. Tai sitten menisin itse sinne lastenhuoneeseen nukkumaan silloin kun mies on reissussa seuraavan kerran ja opettaisin nukkumaan siellä.

Ei kai kukaan kuvittelekaan että nukkumisen opettelu menisi yhdessä illassa, tai käskemällä. Se vaatii sitkeyttä ja johdonmukaisuutta, ja sitä ap:lta puuttuu. Selvästi ei ole minkäänlaista kiinnostusta edes löytää muuta ratkaisua tilanteeseen. Eikä oikein halua edes ymmärtää miestä. Enkä mä kyllä näe siinä kompromissia jos tehdään juuri niinkuin toinen haluaa. Meillä se tarkoittaa sitä että kumpikin tulee puoliväliin vastaan. =)

[QUOTE="Huoh";25187130]Edelleen. Mä nukuttaisin tuossa tilanteessa lapsen sinne makkariin ja viettäisin olohuoneessa sitä parisuhdeaikaa sen pari tuntia mitä teillä aikaa on. Tai sitten menisin itse sinne lastenhuoneeseen nukkumaan silloin kun mies on reissussa seuraavan kerran ja opettaisin nukkumaan siellä.

Ei kai kukaan kuvittelekaan että nukkumisen opettelu menisi yhdessä illassa, tai käskemällä. Se vaatii sitkeyttä ja johdonmukaisuutta, ja sitä ap:lta puuttuu. Selvästi ei ole minkäänlaista kiinnostusta edes löytää muuta ratkaisua tilanteeseen. Eikä oikein halua edes ymmärtää miestä. Enkä mä kyllä näe siinä kompromissia jos tehdään juuri niinkuin toinen haluaa. Meillä se tarkoittaa sitä että kumpikin tulee puoliväliin vastaan. =)[/QUOTE]

Joo, siinä olet oikeassa ettei minulla ole kiinnostusta opettaa lasta nukkumaan omassa huoneessaan, omassa sängyssään yksin. Ja tämä koska uskon, että lapsi tarvitsee vanhempaa nukkuessaan/nukahtamisessaan. Lapset ovat yksilöitä. Esikoinen ei ole koskaan vaatinut mitään rituaaleja nukkumisensa kanssa ja kuopus on taas ihan toista maata. Mutta nämä lienee ihan kasvatustapoja ja jokaisella on omansa. Toiset nukuttaa lapset vauvasta asti itsekseen ja toiset tekee miten tekee. Vaikka tähän tilanteeseen emme ole ihan omasta tahdostamme joutuneet. Tästäkin olen kirjoittanut aiemmin, lapsi on ollut aina suuritarpeisempi.

Ja tämä oli meidän kompromissimme ratkaisu. Mies ei halua nukkua ilman minua (että nukkuisin lasten huoneessa). Joten hänelle sopi paremmin se, että nuorempi lapsi nukkuu samassa huoneessa. Koska siitä ei ole oikeasti minkäänlaista haittaa ollut hänen yöunilleen, asia on vain ollut enemmän periaate kysymys.

Ps. Sitkeyttä ja johdonmukaisuutta minulta kyllä tarvittaessa löytyy mitä lasten kasvatukseen tulee. Kunhan ne periaatteet eivät vain sodi omaa näkemystäni vastaan :)

Viimeksi muokattu:
Tuossa aamuyöstä valvoessani sängyssä tuli mieleen tämä ketju.

Mietin, että se 1 v 3 kk NUKKUU vanhempien makkarissa. Vanhemmatkin NUKKUVAT SIELLÄ. Siis miten sellainen voi ajaa avioeroon tai mies kokee syrjäytetynsä, koska kaikki NUKKUVAT. Pahempi haitta olisi jatkuva kaamea univelka, joka ennemminkin hajottaa perheen (jos lapsi tässä tilanteessa pakotettaisiin huoneeseensa öisin monta kertaa)

...että kukaan ei tässä ole huomannut mikä miestä tässä kuviossa oikeasti nappaa.. ap mainitsikin jo, ettei miestä haittaa ramppaaminen vaan se, että lapsi nukkuu vanhempien huoneessa. joka yö.

Mitäs luulette miksi se miestä häiritsee? Jos lapsi nukkuu samassa huoneessa ( ja hyvässä lykyssä vielä samassa sängyssä vanhempien kanssa) taitaa tuo seksi ja muu fyysinen helliminen olla aika vähissä.. ja jos mies on paljon pois, voisin kuvitella että seksi maistuisi kun kotiin pääsee. Kun selvästi mies kuitenkin kaipaa seuraasi.... Olisin tyytyväinen siitä, että mies haluaa viettää kanssasi aikaa. eli järjestä miehelle aikaa ja muista seksi!

[QUOTE="Nenna";25188721]...että kukaan ei tässä ole huomannut mikä miestä tässä kuviossa oikeasti nappaa.. ap mainitsikin jo, ettei miestä haittaa ramppaaminen vaan se, että lapsi nukkuu vanhempien huoneessa. joka yö.

Mitäs luulette miksi se miestä häiritsee? Jos lapsi nukkuu samassa huoneessa ( ja hyvässä lykyssä vielä samassa sängyssä vanhempien kanssa) taitaa tuo seksi ja muu fyysinen helliminen olla aika vähissä.. ja jos mies on paljon pois, voisin kuvitella että seksi maistuisi kun kotiin pääsee. Kun selvästi mies kuitenkin kaipaa seuraasi.... Olisin tyytyväinen siitä, että mies haluaa viettää kanssasi aikaa. eli järjestä miehelle aikaa ja muista seksi![/QUOTE]

Siis mistä näitä oikein sikiää? Etkö ymmärrä lukemaasi? Eihän tässä seksi ole vähissä, kun aloittaja harrastaa sitä miehensä kanssa niinä illan ekan neljän tunnin aikana, kun lapsi nukkuu toisessa huoneessa!!! Siinä vaiheessa, kun lapsi nukkuu samassa huoneessa, kaikki muutkin nukkuvat. Huoh. Kun tehdään ongelma asiassa, jossa sitä ei vain ole. Mä en kestä!

Siis mistä näitä oikein sikiää? Etkö ymmärrä lukemaasi? Eihän tässä seksi ole vähissä, kun aloittaja harrastaa sitä miehensä kanssa niinä illan ekan neljän tunnin aikana, kun lapsi nukkuu toisessa huoneessa!!! Siinä vaiheessa, kun lapsi nukkuu samassa huoneessa, kaikki muutkin nukkuvat. Huoh. Kun tehdään ongelma asiassa, jossa sitä ei vain ole. Mä en kestä!

Lueppas mitä ap kirjoitti eilisillastakin. Eli muksu oli jo heidän huoneessaan klo 22... Ja yhdeksän jälkeen äiti kirjotitti istuskelleen jo pitkät tovit lasten huoneessa.

Tuossahan se yhteinen aika sitten kuluukin. Että se siitä lapsi vapaasta hetkestä. Kyllä - aikuinen saa haluta joskus hetkiä jolloin muksu ei ole metrin päässä. Seksin tai tässäkin tapauksessa uskon muun läheisyyden vuoksi. Joskus luin tutkimuksen jossa kerrottiin että liitot, jossa vanhemmat nukkuu kahden ja alasti kestävät pitempään. Ei ole vaikea uskoa miksi. Katto kun aikuisetkin kaipaa sitä kosketusta, toisen ihmisen ihotuntumaa. Kun perheeseen tulee lapsi, tuo vähenee - ja toiset kirii sen kiinni nukkumalla liki ja toisen tuntumassa, aikuinen aikuisen läsnä. Ilman että hetkenä minä hyvänsä vierestä nousee muksun pää.

Aikataulutetaanko teillä seksi? Mitäs jos miehes alkas vastasuudessa sanoa että tossa 21-21.30 olis sopiva väli seksille. 21 loppuu urheiluruuta ja 21.30 alkaa nyrkkeilyottelu - että rouvan on hyvä ja valmistautuu.

Nyt ap puhuu että suhde on ok - seksi mitä loistavinta. Silti mies pimahtaa keskellä yötä ja uhkaa avioerolla...ap selittelee itselleen että siksi kuin "ei osaa kunnolla hoitaa lasta". Katinkontit. Mun korvaan tuo särähtää ja paljon mutta...

[QUOTE="huuu";25189001]Lueppas mitä ap kirjoitti eilisillastakin. Eli muksu oli jo heidän huoneessaan klo 22... Ja yhdeksän jälkeen äiti kirjotitti istuskelleen jo pitkät tovit lasten huoneessa.

Tuossahan se yhteinen aika sitten kuluukin. Että se siitä lapsi vapaasta hetkestä. Kyllä - aikuinen saa haluta joskus hetkiä jolloin muksu ei ole metrin päässä. Seksin tai tässäkin tapauksessa uskon muun läheisyyden vuoksi. Joskus luin tutkimuksen jossa kerrottiin että liitot, jossa vanhemmat nukkuu kahden ja alasti kestävät pitempään. Ei ole vaikea uskoa miksi. Katto kun aikuisetkin kaipaa sitä kosketusta, toisen ihmisen ihotuntumaa. Kun perheeseen tulee lapsi, tuo vähenee - ja toiset kirii sen kiinni nukkumalla liki ja toisen tuntumassa, aikuinen aikuisen läsnä. Ilman että hetkenä minä hyvänsä vierestä nousee muksun pää.

Aikataulutetaanko teillä seksi? Mitäs jos miehes alkas vastasuudessa sanoa että tossa 21-21.30 olis sopiva väli seksille. 21 loppuu urheiluruuta ja 21.30 alkaa nyrkkeilyottelu - että rouvan on hyvä ja valmistautuu.

Nyt ap puhuu että suhde on ok - seksi mitä loistavinta. Silti mies pimahtaa keskellä yötä ja uhkaa avioerolla...ap selittelee itselleen että siksi kuin "ei osaa kunnolla hoitaa lasta". Katinkontit. Mun korvaan tuo särähtää ja paljon mutta...[/QUOTE]

Tää on taas ihan naurettavaa. Meillä ei ole ollut ongelmana aikuisten läheisyys, seksi tai mikään muu vastaava. Sitä meillä on ihan riittämiin kuten olen aiemminkin sanonut.
Ja ei aikatauluteta. Meillä on seksiä silloin kun sitä halutaan (tietty sillon kun lapset on nukkumassa). Joka ilta ei edes ole, ja joskus on. Yleensä siinä puolilta öin kun lapsi tulee huoneeseen, ollaan vietetty ja tehty ilta miten itse olemme sen halunneet. Joten ongelmana ei ole mikään ed. mainituista, enkä sitä enää montaa kertaa ala toistelemaankaan.

Ja eilen istuskelin tietokoneenääressä ja lapsen huoneessa. Mutta mitä väliä sillä on, kun ei mies taaskaan ole kotona. Näinä iltoina ei edes ole tarvetta fyysisesti parisuhdetta hoitaa, joten voin illat viettää sitten lastenhuoneessa tai keittiössä olellen, ihan miten itseäni huvittaa ja mitä lapset sattuu sinä iltana/yönä tehdä. Ei vaikuta parisuhteeseen edelleenkään, koska mies ei ole kotona.

Siis mies on 4 KUUKAUTTA putkeen pois kotoa?! Eihän tuo ole mitään perhe-elämää edes.

Niin, nyt oli vain tälläinen tilanne. Ja on meillä sitä perhe-elämää ihan tavallisesti kuin muillakin, lukuunottamatta tuo nelikuukautinen jonka mies oli poissa.
Ja kävi hän viikonloppuisin mahdollisuuksien mukaan kotona kääntymässä.
Mutta ei noin pitkät poissaolot ole ihan jokapäiväistä meillä.

[QUOTE="vieras";25196978]Onko miehen suhtautumienn muuttunut? Miten meni viime yö?[/QUOTE]

Mies tulee kotiin vasta viikon päästä, joten silloin nähdään onko suhtautuminen muuttunut vai ei.
Kovin ymmärtäväinen hän oli ainakin olevinaan ennen lähtöänsä ja antoi siunauksensa lapsen makuuhuoneessamme nukkumiseen :D