Mä muistan vieläkin kuinka mua vedätettiin Polarn o Pyret kaupassa viime syksynä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse työskentelen kaupassa (en tosin missään vaatekaupassa mut silti) ja mulla ei ole hajuakaan siitä milloin mitäkin tuotetta tulee lisää vain tuleeko ollenkaan.
Jos hän on todellain vain rivityöläinen ei hän varmaan oikeesti tiennyt että tuleeko tuotetta vielä lisää.
Ja siihen että mitäs se myyjä tuosta hyötyi niin meillä ainakin on tosi kovat budjettiodotukset myynnille joka kuukausi. Ja ehkä juuri sen kuukauden myynti kertoi voidaanko tämän myyjätytön sopimusta jatkaa.

[QUOTE="aloittaja";24306154]Totta, suluissa oleva on oma tulkintani. Kyllä mulla sen verran on järkeä, että jos tosissaan rekissä on yksi takki kokoa 104 cm, niin ei tasan tarkkaan sitä samaa takkia ole siinä enää marraskuussa.

Kysyin siis myyjältä, että onko näitä takkeja lisää varastossa, lisää tulossa myyntiin?[/QUOTE]

Nyt alkaa tarinasi vaikuttaa siltä, että myyjä puhui TOTTA
siinä hetkessä, ehkä siinä rekissä oli kaikki mitä oli, eikä heillä ollut tietoa tuleeko lisää. (Olen itse jutellut popin myyjien kanssa, ja saanut sen kuvan ,etteivät he aina tiedä miten Ruotsista lähetetään, ja mitä ja milloin, ELI eivät voi LUVATA ETTÄ TULEE!!!)

Otappa ap se herne pois nenästäsi, ja myönnä että sinua lähinnä harmittaa että OSTIT väärän koon ,eli olisit tarvinnut 110;stä siksi talveksi, ja ostopäätöksestä voit syyttää VAIN ITSEÄSI.

• Tykkää
Reactions: Riivinrauta
[QUOTE="vieras";24306297]Nyt alkaa tarinasi vaikuttaa siltä, että myyjä puhui TOTTA
siinä hetkessä, ehkä siinä rekissä oli kaikki mitä oli, eikä heillä ollut tietoa tuleeko lisää. (Olen itse jutellut popin myyjien kanssa, ja saanut sen kuvan ,etteivät he aina tiedä miten Ruotsista lähetetään, ja mitä ja milloin, ELI eivät voi LUVATA ETTÄ TULEE!!!)

Otappa ap se herne pois nenästäsi, ja myönnä että sinua lähinnä harmittaa että OSTIT väärän koon ,eli olisit tarvinnut 110;stä siksi talveksi, ja ostopäätöksestä voit syyttää VAIN ITSEÄSI.[/QUOTE

Ap meni kumman hiljaiseksi?...

On kyllä ap:n valituksella pohjaa. Myyjän ei ikina kannata tietoisesti valehdella asiakkaalle, kun asian voi hoitaa paremminkin niinkin yksinkertaisesti kuin vastaamalla "en tiedä, en voi luvata että tuote on saatavilla myöhemmin"

Ihme asennevamma myyjiä kohtaan taas täällä, hyvät myyjät eivät valehtele saadakseen väkisin myytyä jotain, tämä kostautuu hyvin usein jälkikäteen.
Kyllä ne muut keinot on osoittautuneet paljon tehokkaammiksi.

Voi olla, että myyjä on sanonut sen mitä piti totena siillä hetkellä, sen mitä hänelle on sanottu kyseisestä takista kyseisessä värissä ja sen jälkeen on tehty sittenkin päätös valmistaa niitä lisää.

Lisäksi ihmisillä on tapana muistaa asiat kuinka itse ne haluavat muistaa ja itse ovat ymmärtäneet, ei kuinka sanoja on sen sanonut tai tarkoittanut, Myyjä voi olla sanonut "En usko" ja ostaja on kuullut "Ei todellakaan".

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24305850:
Olet sä kyllä hölmö asiakas kun et tajua kaupankäynnistä mitään. Just tuollaiset hölmöt luulee, että ne myyjät on siellä niiden ystäviä, eikä rahaa takomassa.

Jotkut ihmiset ovat sydämeltään puhtaita. Sellaisten on vaikea uskoa, että tahallaan koko ajan yritetään vedättää ja pettää.

JOS tää EI OLE provo, ni hanki nyt kiireesti lähete psykoterapiaan ennenku traumat tosta pahenee! Tarpeeks kauan kun pitää noinkin rankkoja asioita sisällään, niin ne purkautuu kerralla ja mielenterveys voi järkkyä.

Eiku hetkinen, tässähän oli kyse vuos sitten ostetusta takista, eikä läheisen kuolemasta... Get a life!

[QUOTE="sinna";24307492]Jotkut ihmiset ovat sydämeltään puhtaita. Sellaisten on vaikea uskoa, että tahallaan koko ajan yritetään vedättää ja pettää.[/QUOTE]

No haista nyt huilu ja tarkkaile vaan kolesteroliasi, voi tulla yllätyksenä ettei sydämesi olekaan niin puhdas kuin luulet.

[QUOTE="vieras";24307137]On kyllä ap:n valituksella pohjaa. Myyjän ei ikina kannata tietoisesti valehdella asiakkaalle, kun asian voi hoitaa paremminkin niinkin yksinkertaisesti kuin vastaamalla "en tiedä, en voi luvata että tuote on saatavilla myöhemmin"

Ihme asennevamma myyjiä kohtaan taas täällä, hyvät myyjät eivät valehtele saadakseen väkisin myytyä jotain, tämä kostautuu hyvin usein jälkikäteen.
Kyllä ne muut keinot on osoittautuneet paljon tehokkaammiksi.[/QUOTE]

PEESI

Mä levittäisin tuosta liikkeestä sanaa että siellä ei kannata käydä. Ja sanoisin siitä myyjälle.

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1836384-myyja-vaitti-etta-kaikki-lasten-toppatakit-jo-esilla-ja-tietyt-koot-jo-loppu-pitaa-toimia-nyt/

Tässä ilmeisesti vanha ketju.

Olen töissä kyseisen firman leivissä myyjänä ja voin sanoa, että se tilanne elää koko ajan niitten ulkovaatteitten osalta. Yleensä niitä ei tilata montaa per koko, tilaukset on tehty jo n. vuosi takaperin. Toisin kuin halpis merkit piirtävät kaavat jopa kahdessa viikossa (plagiointia). Tietyt vaatekoot menevät aina nopeammin ja meillä on 3 vkon vaihto-ja palautusoikeus jos tuntuu että on tehnyt vääriä ostoksia. Mutta jatkakaa te tätä keskustelua, ihan höpöhöpöltä kuulostaa! :)
Tällä myyjällä hymy pysyy korvissa vieläkin!

[QUOTE="Lilli";24305785]No on kyllä törkeää mun mielestä. Eikä mun mielestä myyjä ollut ammattitaitoinen eikä osannut myydä, koska saattaa tuolla tavalla menettää asiakkaita. Ja paha kello kauas kuuluu jne. Mä en ainakaan menis uudelleen kyseiseen liikkeeseen.

Olis voinut sanoa, että en osaa sanoa, saattaa olla ettei niitä tule lisää, jos niin arvelen.[/QUOTE]

kyllä ap menee kuitenkin. kun sillä pitää olla jotain merkkiä. ja niin menee toisetkkin.

[QUOTE="vieras";24307137]On kyllä ap:n valituksella pohjaa. Myyjän ei ikina kannata tietoisesti valehdella asiakkaalle, kun asian voi hoitaa paremminkin niinkin yksinkertaisesti kuin vastaamalla "en tiedä, en voi luvata että tuote on saatavilla myöhemmin"

Kyllä ne muut keinot on osoittautuneet paljon tehokkaammiksi.[/QUOTE]

Jep, eli voi valehdella hienommin, "en tiedä", vaikka tietää, mutta on huono juttu valehdella tökerömmin "ei"

Olen varmaan hirveä ääliö ja jukuripää sitten, mutta minä myös vaihdan myymälää jos huomaan että kusetetaan. Aina ei tarvitse olla edes varma kusetuksesta, jos myynti on "tässä on nyt vaan pari kappaletta jäljellä, osta äkkiä ennenkuin ne menevät" ja haukutaan sellaisia merkkejä, jotka ostajaa kiinnostavat, mutta eivät ole kaupan kyseisessä myymälässä jne. Joidenkin mielestä kierot myyjät on nimenomaan hyviä myyjiä, ja ei siinä mitään. Minä maksan mieluummin enemmän viereisessä liikkeessä, jossa myyjä on oikeasti kohtelias ja koittaa etsiä minulle sopivimman tuotteen sen sijaan, että yrittää väkisillä kaupata jotain mikä on in tai kaikista kalleinta.

Huijarit onnistuu aina huijaamaan lisää ihmisiä ja se on ihan kätevä taktiikka jos haluaa vain nopeita voittoja. Uskollisen asiakaskunnan hankkiminen hyvällä palvelulla taas ennustaa firmalle pitkää ikää.

En ymmärrä joidenkin tarvetta nauraa hyväuskoisille ja/tai huijatuille. Tulee mieleen, että samalla tavallako itse huijaatte ihmisiä ihan tavaksenne ja katsotte sen olevan etuoikeutenne, kun olette niin paljon fiksumpia?

Alkuperäinen kirjoittaja Popin myyjä;24394949:
Olen töissä kyseisen firman leivissä myyjänä ja voin sanoa, että se tilanne elää koko ajan niitten ulkovaatteitten osalta. Yleensä niitä ei tilata montaa per koko, tilaukset on tehty jo n. vuosi takaperin. Toisin kuin halpis merkit piirtävät kaavat jopa kahdessa viikossa (plagiointia). Tietyt vaatekoot menevät aina nopeammin ja meillä on 3 vkon vaihto-ja palautusoikeus jos tuntuu että on tehnyt vääriä ostoksia. Mutta jatkakaa te tätä keskustelua, ihan höpöhöpöltä kuulostaa! :)
Tällä myyjällä hymy pysyy korvissa vieläkin!

Heippa vaan munkin puolesta! Itse työskentelen ruotsalaisessa ketjuliikkeessä, ja vaikka me myydään halvemmalla, kyllä esimerkiksi tämän talven toppavaatteet on suunniteltu, tehty ja TILATTU jo aikaa sitten. Me ei saada mistään lisää, koska meidän keskusvarasto alkaa olla tyhjä pikkuhiljaa, jotain yksittäisiä malleja/täydennyksiä siellä saattaa olla, mutta pääasiassa tavara on jo kauppojen omissa varastoissa.

Meidän rivimyyjät eivät todellakaan tiedä kuin reaaliaikaisen tilanteen, eli jos jostain toppatakista on tulossa lisäeriä, he eivät tiedä sitä, ja meidän on mahdotonta päivittää jokaisen artikkelin tietoa jokaiselle myyjälle. Keskusvaraston tilanteen näkee kyllä tietokoneelta, mutta kun esim. tulossa olevat kappaleet voivatkin päätyä jaossa naapurikaupunkiin...Eli ap:n tapauksessa myyjä varmaan vastasi parhaan tietonsa mukaan, tosin olisi voinut muotoilla sanansa paremmin niin ap:lle olisi jäänyt parempi mieli. Tervetuloa toppavaatekaupoille :)

Hei, tämä fraasi "Tämä on ainut, lisää ei saada" on kyseisen ketjun myyntitekniikoissa opetettu lausahdus. Kysykää vaikka myyjiltä, tuleeko tätä lisää? Onko tämä ainut? tms. Tämä on opetettu myyjille ketjussa.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24305769:
Niin, so what? Ihan yhtä hyvin sitä kokoa 104 ei olisi ollutkaan juuri silloin marraskuussa, kun sinä olisit sen hakenut, ja taas olisit ulissut kun myyjä huijasi... Nytpä sait takkisi, ja saa olla aika urpo kauppias jos sanoo että joo älä osta, ne tulee kuitenkin aleen. Hyvä myyjä saa asiakkaan tekemään ostopäätöksen heti + mahdollisesti ostamaan jotain vielä kylkeen, mitä asiakas ei "tiennyt tarvitsevansa".

Mun miehelle sanoi kerran jossain kaupassa, en enää muista missä, että älä vielä osta sitä takkia. Tulee huomenna aleen, osta vasta sitten.

Sattuipa silmiin tämä aloittamani ketju. Tosiaan kaivoin tuon käyttämättömän takin kaapista parisen viikkoa sitten ja huomasin, että mitä ihmettä, se olikin kokoa 110 cm ja kirjoitin tänne uuteen ketjuun ihan väärin koon. Tätä ketjua kirjoittaessa en ollu löytäny mun vanhaa ketjua, josta olisin koon voinu tarkistaa ja takki oli siinä vaiheessa varastossa. Muistin ihan väärin takin koon, ehkä siksi, kun lapsi sanoi jo viime syksynä, että se puristaa eikä sit käytetty sitä(lapsi oli viime syksynä vähän päälle 100 cm).. Eli puhuin tässä ketjussa ihan virheellisesti koosta 104 cm sitten. Muistin siis ostaneeni koon 104 cm

Jos muut epäilee, että mulla ei todellisia ongelmia olekaan, niin kyllä on, lapsellani on sydänsairaus. Ehkä se sit herkistää silläkin tavoin, että tällaisetki asiat v*ttaa. Ja by the way, en enää mieti tätä.

[QUOTE="Myyjä";24749168]Hei, tämä fraasi "Tämä on ainut, lisää ei saada" on kyseisen ketjun myyntitekniikoissa opetettu lausahdus. Kysykää vaikka myyjiltä, tuleeko tätä lisää? Onko tämä ainut? tms. Tämä on opetettu myyjille ketjussa.[/QUOTE]

Jos tämä on totta, niin hyvä tietää :)