Mä jatkan valitusta siitä, ettei päästä lääkärille (sikainfluenssa).

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saippuasuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä jopa korvatulehdukseen kehotettu alle 1-veelle syöttämään panadolkuuri ja sitten hakea vasta resepti jos oireet eivät 3 päivän panadolkuurin jälkeen katoa..Kirjoitaa kyllä reseptin mukaan..

Onneksi saitte hoitoa!

Meidän pojalla on ollut useasti kurkunpään tulehdus, onneksi vain kerran on jouduttu päivystykseen spirralle.
Tuttavan poika on siellä joka ikinen kerta kun kurkunpääntulehdus tulee.

Meillä lääkityksenä on ollut avaavat (reseptillä ) yskänlääkkeet ja kyllä niistä on apua ollut. Ainut tapaus missä mun mielestä yskänlääkkeet on tarpeellisia.

Meidän kylän lasten lääkärit ei kirjoita lapselle keuhkoputkentulehdukseen lääkekuuria. Eivät ennen kuin on keuhkokuume. Minä kannatan tätä. Turhien lääkekuurien syöminen ei tee kenellekkään hyvää.
Ja eikös se kurkunpääntulehdus mene aika äkkiä ohi??
Kirjoituksen aloittaja tulee joutumaan paniikkiin kun lapselle annetaan joku rokote missä kuume hyppää 39 ja vähän yli, saapa nähdä mitä sitten tekee?? Aika monelle ainakin MPR rokote aiheuttaa korkeen kuumeen pariksi päiväksi!!

en jaksa lukea nyt kokonaan, mutta paranemisia teille! Meillä kaikki (3) lapset ovat taipuvaisia kurkunpääntulehdukselle eli laryngiitille. Pojan kanssa käytiin just tänään lääkärissä. Kyypakkaus on myös varalla! Aika outoa jos laryngiitti on vaarallisempaa kuin sikainfluenssa? Olikohan tosissaan? Jos oli en jännitä tautia edes sekään vertaa mitä hetki sitten :D

Meillä ei ole päässyt lääkäriin edes ennen tätä mediahysteriaa tästä sikainfluenssasta. Päivystyksessä jonot kolmen- neljän tunnin luokkaa, nyt ei alle kahdeksan tunnin tarvi edes haaveilla. Mä olne käyttänyt yksityistä jos tuntuu ettei kotona pärjää. Laryngiitteihin on ensisijaisesti meillä määrätty kylmä ulkoilma, tarvittaessa kortisonikuuri (prednisolon) kyypakkaus vähän turhan tuju, ainakin mun lapsille.. Kun omien lasten kanssa lähden lääkäriin on kuume yleensä 39 eikä laske kuumelääkityksestä huolimatta pariin päivään/ lapsi syömätön ja juomaton. Mun lapset kun ovat todellisessa kierteessä näiden tautien kanssa. Täällä päin myös yksityisten lääkäriajanvaraukset täysin tukossa koska ihmiset käyvät näytillä "varmuuden vuoksi". Järki käteen ja miettimään koska sinne julkiselle/ykstyiselle lähdetään. Tässä talven edetessä kun tulee normaali kausi-influenssa, rotavirus ja rs-viruksetkin...

Alkuperäinen kirjoittaja Huvitutti harmailee:
Eihän se ole keneltäkään pois, jos ap saa mielenrauhan käyttämällä lapsensa lääkärillä? Yksityiset lääkärit on hyvä juttu, kun kunnallisella tuntuu ruuhkaa olevan!
Olitkin jo kirjoittanut sen, mitä mä ajattelin :) Jos mua mietityttää, pitäisikö mun viedä lapseni lääkäriin vai ei, niin silloin mä vien.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Eihän se ole keneltäkään pois, jos ap saa mielenrauhan käyttämällä lapsensa lääkärillä? Yksityiset lääkärit on hyvä juttu, kun kunnallisella tuntuu ruuhkaa olevan!
Olitkin jo kirjoittanut sen, mitä mä ajattelin :) Jos mua mietityttää, pitäisikö mun viedä lapseni lääkäriin vai ei, niin silloin mä vien.

Ei ole kiva maksaa kalliita vakuutusmaksuja sen takia, kun jotkut niitä käyttävät turhaan. Ei ole kiva mennä lääkäriin, kun lääkäri olettaa minunkin haluavan vain lääkettä lapselle.

Tuli siitä mieleeni kun kysyttiin, että milloin viet lapsesi lääkäriin: Itse vien kyllä lapseni helmommalla ja joskus jopa "turhaankin". Mutta ei meidän lapsista isommatkaan ole montaa kertaa lääkärissä käyneet, muutaman kerran jokainen.

Itse kuitenkin menen vasta sitten kun olen niin huonossa kunnossa, että on "pakko". 3 viimeistä kertaa kun itse olen päivystyksessä käynyt olen heti päässyt makuupaikalle odottamaan, kun en ole ollut istumiskunnossa.

Alkuperäinen kirjoittaja piina:

Ei ole kiva maksaa kalliita vakuutusmaksuja sen takia, kun jotkut niitä käyttävät turhaan. Ei ole kiva mennä lääkäriin, kun lääkäri olettaa minunkin haluavan vain lääkettä lapselle.

Tuli siitä mieleeni kun kysyttiin, että milloin viet lapsesi lääkäriin: Itse vien kyllä lapseni helmommalla ja joskus jopa "turhaankin". Mutta ei meidän lapsista isommatkaan ole montaa kertaa lääkärissä käyneet, muutaman kerran jokainen.

Itse kuitenkin menen vasta sitten kun olen niin huonossa kunnossa, että on "pakko". 3 viimeistä kertaa kun itse olen päivystyksessä käynyt olen heti päässyt makuupaikalle odottamaan, kun en ole ollut istumiskunnossa.

Anteeksi, mutta tätä ajatusmaailmaa mä en nyt käsitä ollenkaan. Ettäkö sua harmittaa, että sun vakuutus maksaa enemmän meidän lääkärikäyntien takia? :o Ja sitten kutenkin toteat itsekin, että viet lapsen joskus "turhaan" lääkärille? Ja pakko vielä sanoa, että mä en ainakaan odottanut lääkkeitä, vaan odotin asianmukaista potilaan tutkimista ja sen jälkeen diagnoosin tekemistä. Ja tällä kertaa lääkäri päätti antaa ne antibiootit ja kyypakkauksen.

Sen verran piti tulla vielä hämmentämään tätä soppaa, että mietin tossa eilenkin tuota lääkärissä käymistä ja kuinka herkästi kukin käy lääkärissä. Ja itse käyn kyllä heti varsinkin lapsen kanssa jos tuntuu siltä, että hän ei ole normaalissa kunnossa ihan jo siksi, että haluan tietää mistä on kyse. Toinen syy käydä herkästikin lääkärillä / hoitajalla on se, että tarvitaan työnantajalle sairauslomalappu. Mietinkin, että eikö muiden työnantajat sitä vaadi jos lasta käytetään lääkärillä vasta 3 päivän kuumeilun jälkeen? Vai onko täällä suurin osa kotiäitejä?

Alkuperäinen kirjoittaja Saippuasuu:
Sen verran piti tulla vielä hämmentämään tätä soppaa, että mietin tossa eilenkin tuota lääkärissä käymistä ja kuinka herkästi kukin käy lääkärissä. Ja itse käyn kyllä heti varsinkin lapsen kanssa jos tuntuu siltä, että hän ei ole normaalissa kunnossa ihan jo siksi, että haluan tietää mistä on kyse. Toinen syy käydä herkästikin lääkärillä / hoitajalla on se, että tarvitaan työnantajalle sairauslomalappu. Mietinkin, että eikö muiden työnantajat sitä vaadi jos lasta käytetään lääkärillä vasta 3 päivän kuumeilun jälkeen? Vai onko täällä suurin osa kotiäitejä?

Meillä saa saikkulapun kun vaan soittaa neuvolaan, että lapsi on kipee.. Oon kyllä itsekkin samaisessa tk:ssa töissä, että onko sillä sitten merkitystä, en tiedä..
Ja lapsen sairastuessa tarvii aina työnantajalle sen todistuksen. Omassa sairastapauksessa on 3 pv omailmoitus aika.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:

Meillä saa saikkulapun kun vaan soittaa neuvolaan, että lapsi on kipee.. Oon kyllä itsekkin samaisessa tk:ssa töissä, että onko sillä sitten merkitystä, en tiedä..
Ja lapsen sairastuessa tarvii aina työnantajalle sen todistuksen. Omassa sairastapauksessa on 3 pv omailmoitus aika.

Meillä ei riitä oma ilmoitus koskaan, vaan aina pitää olla lääkärin lappu. Ja miehen työpaikalle pitää olla nimenomaan LÄÄKÄRIN lappu, mulla riittää hoitajankin kirjoittama lappu.

Teit ap ihan oikein kun veit lapsesi lääkäriin, niin mäkin olisin tehnyt. Se että jotkut näköjään eivät voi ymmärtää sitä on heidän ongelma. Suurinosa lienee kateellisia, kun heillä ei varaa viedä omaa jälkikasvuaan yksityiselle, kun vakuutukset jääneet ottamatta.
Meillä lapset viedään tosi herkästi lääkäriin, koska meillä esikoinen 9kk iässä oli hieman räkäinen, mutta se vaan jatku ja jatku ja hoitelin häntä kotona, ihan niinku palstamammat neuvoo nytkin kaikkia hoitamaan kipeät perusterveet kotona, että heidän speciaalimmat saa sitten hoitoa. ( KAIKKI lapset, ne perusterveetkin on ihan yhtä tärkeitä! )
Joo, alkava keuhkokuumehan se sitten oli, kuumeeton sellainen ja sairaalakeikka vältettiin ihan just kun kolmannella yrityksellä saatiin pysymään antibiootit sisällä. Että ihan varmasti vien jatkossakin perusterveen lapseni herkästi lääkäriin, yksityiseen sellaiseen ja vakuutus maksaa osansa.
Yhden keran julkiselle puolelle eksynyt, tuloksena kotiinpassitus, koska lapsi ei ollut tarpeeksi kuivunut, käski aamulla palata, sitten varmaan jo on. Että ei koskaan enää sinne.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:

miten lapsi nyt voi?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Teit ap ihan oikein kun veit lapsesi lääkäriin, niin mäkin olisin tehnyt. Se että jotkut näköjään eivät voi ymmärtää sitä on heidän ongelma. Suurinosa lienee kateellisia, kun heillä ei varaa viedä omaa jälkikasvuaan yksityiselle, kun vakuutukset jääneet ottamatta.
Meillä lapset viedään tosi herkästi lääkäriin, koska meillä esikoinen 9kk iässä oli hieman räkäinen, mutta se vaan jatku ja jatku ja hoitelin häntä kotona, ihan niinku palstamammat neuvoo nytkin kaikkia hoitamaan kipeät perusterveet kotona, että heidän speciaalimmat saa sitten hoitoa. ( KAIKKI lapset, ne perusterveetkin on ihan yhtä tärkeitä! )
Joo, alkava keuhkokuumehan se sitten oli, kuumeeton sellainen ja sairaalakeikka vältettiin ihan just kun kolmannella yrityksellä saatiin pysymään antibiootit sisällä. Että ihan varmasti vien jatkossakin perusterveen lapseni herkästi lääkäriin, yksityiseen sellaiseen ja vakuutus maksaa osansa.
Yhden keran julkiselle puolelle eksynyt, tuloksena kotiinpassitus, koska lapsi ei ollut tarpeeksi kuivunut, käski aamulla palata, sitten varmaan jo on. Että ei koskaan enää sinne.

Tässäpä nämä minun mietteeni tulivat hyvin esitettynä. Ihme mollaamista tässä ketjussa...

Mielestäni ap toimi täysin moitteettomasti. En ymmärrä ketjussa esitettyjä näkemyksiä, joissa häntä on syytetty jo yhdestä jos toisestakin asiasta!

Anteeksi, mutta tätä ajatusmaailmaa mä en nyt käsitä ollenkaan. Ettäkö sua harmittaa, että sun vakuutus maksaa enemmän meidän lääkärikäyntien takia? :o Ja sitten kutenkin toteat itsekin, että viet lapsen joskus "turhaan" lääkärille? Ja pakko vielä sanoa, että mä en ainakaan odottanut lääkkeitä, vaan odotin asianmukaista potilaan tutkimista ja sen jälkeen diagnoosin tekemistä. Ja tällä kertaa lääkäri päätti antaa ne antibiootit ja kyypakkauksen.

Mun lapsilla ei ole sairausvakuutuksia ihan siitä syystä, että ne on niin kalliita. Ja tosiaan 13 vuotta on esikoinen ja lapsia yhteensä 5 niin pari kertaan on tullut itselläkin hätäiltyä sen lääkäriin menon kanssa. Ei sitä aina ole varma tarpeesta ja parempi on viedä liian aikaisin kuin myöhään. Mutta kuitenkin vasta kun on joku tarve miksi vie. Yksi syy miksi en haluaisi viedä edes liian aikaisin on, että lääkärit liian usein kuittaa käynnin vain lääkereseptillä, kun kuitenkaan joka vaivaan ei tarvitsisi turhaan lääkkeitä syödä.

Nyt olen kotiäiti, mutta kun olen ollut opiskelemassa tai töissä, on mieheni voinut olla sen 3 päivää lasten kanssa kotona ilman lääkärin todistusta. Joihinkin työpaikkoihin olisin tarvinut todistusta, mutta niistä en onneksi koskaan joutunut jäämään lapsen kanssa kotiin, toisiin taasen itsekin pystyin jäämään sen 3 päivää.

Pieni päivitys. Neiti oli eilisen päivän jo kuumeeton ja pirteä ja sitten illalla pomppasi kuume taas nopeasti sinne reiluun 39 asteeseen. Soitin yhdeksän aikaan (taas) terveyskeskuksen päivystykseen ja sieltä sanottiin, että ei ehkä kannata lähteä, koska on parin, kolmen tunnin jono eikä edes päivytsytsaikoja jaeta (kuten normaalisti). Sanoivat, että jos alkaa hengitys pätkiä, niin voi tulla yöllä sitten vaikka ambulanssilla ja jos yön jaksaa, niin aamulla soittaa sitten päivystys- / lääkäriaikaa.

Kysyin, että eikö ole hälyyttävää, että kuume nousee uudelleen, niin ei kuulemma ole, vaan ihan normaalia. :snotty: Yö meni taas yskiessä ja pari kertaa käytettiin tyttöä pihalla haukkaamassa happea, että sai taas nukuttua. Aamulla suunnistettiin sitten taas yksityiselle. Siellä ottivat verikokeet ja nieluviljelyn. Valkosolut oli alhaalla ja tulehdusarvo pikkuisen kohollaan ja lääkärin arvio oli, että sikainfluenssa se on. Testin olisin halunnut, mutta labrassa on kuulemma 5 päivän jono, että ensi perjantaiksi saataisiin tulokset... Niinpä sitä ei testattu, mutta sikainfluenssaksi se nyt papereihin kirjattiin. Vkonloppu ja ainakin vielä alkuviikko kotihoitoa ja sisällä olemista, jälkitautien välttelyä. Jippii...

Tyhmä kysymys, mutta miten mun lasteni yksityislääkärillä käynti vaikuttaa sun vakuutusmaksuusi?

Yhteistyössä