mä en ymmärrä miten jotkut jaksaa pienten lasten kanssa tuollaista elämää

isoäiti mölykylästä

Aktiivinen jäsen
04.05.2007
26 699
2
36
no ehkä siksi, että mummolat on keksitty. ja sellaiset mummot, joka on aina valmiita hoitamaan lapsia. yhdellä sukulaispariskunnalla on viisi alle kymmen vuotiasta. ja aina ovat menossa. noin 3 viikonloppua kuukaudessa ja viikollakin jos vapaata sattuu olemaan. lapset pääsee mukaan ehkä pari kolme kertaa vuodessa. nytkin pariskunta lähtee kanarialle kahdeksi viikoksi. miten rahatkaan riittää kun toinen on siivooja ja toinen tekee satunnaisia kirvesmiehen hommia.
mä en kyllä jaksais. eikä meillä kyllä riittäis rahatkaan vaikka molemmat tehdään tukka limassa töitä tässä omassa yrityksessä. enkä mä raskis olla noin paljon erossa lapsistani.

no ennen kuin hermostutte. niin ei mun käy kateeksi. asia ei mulle kuulu. mutta en voi olla miettimättä

kaikila ei ole mummoja tai papaoja jotka hoitais. anoppi on TASAN yhden yön hoitnaut lapsia ja siloinkin meilllä oli vaan nuo kaksi vaninta. tästäkin on jo 10v aikaa , siloinkaan ei hoitanut yksin van oli miehen sisko mukana hoitamassa. Mies tuli mun mukaan synnytykseen)
muten meilllä ei oe lapsille hoitajaa olut joten meillä ei ole tukiverkkoja ollut. Mutta kyllähän sitä nyt saa olla yksiksen kun lapset on jo koululaisia ja jos haluais jossain käydä nin voiikin, kyllä nuo isommat pystyy jo pikkuveljiään vahtimaan, onhan sitä jotkut jo 16 vuotiaana äitejä ja nuo meidän "pikkuiset" on jo kuitenkin niin isoja ettei niissä kauheasti vahtimista ole

Mäkin tunne perheen jonka lapsi luku on laskettu sen mukaan että isovanhemmat hoitaa aktiivisesti osaa. Se ei ole musta oikein...jos joku tai useampi lapsista on liki joka päivä mummolassa kuulostaa hieman oudolta mun korvaan. Lasten äiti perustelee asiaa sillä ettei saa muuten itse mitään tehtyä....Niiii- in oliskohan sitä ollut syytä miettiä kun muksuja maailmaan pukkas? Lähinnä tuo mummu ja pappa säälittää, mummu kun vielä itse työelämässä ja päiväkodissa töissä. On monituiset kerrat puhunut miun äidille kuinka ei jaksas aina olla lasten keskellä, kotonaan. Mutta kun ei kehtaa olla auttamatta.

Satunnaiset lomat ymmärrän, mutta se alituinen kiire jonnekin ja että ollaan aina menossa. Jos perhe ei juurikaa ole yhtään päivää kotona niin että kaikki sen jäsenet olis samankaton alla niin onko se enää edes koti, vaiko vaan paikka jossa nukutaan? Mutta nämä on mun ajatuksia, kotihiirulainen kun olen. Ja arvostan rauhallisia koti-iltoja lasten kanssa yli kaiken. Enkä puhu vaan tv-tuijottamisesta, vaan leikeistä, ulkoilusta, peleistä ym. Toki ollaan onnellisessa asemassa, asutaan maalla ja aktiviteetteja riitää omassa pihassa (luistin rata tosin suli eilen...)

[QUOTE="vieras";22875122]Ehkä ne tarvitsee lomaa katraastaan. Niillä voi olla tosi villi meno kotona.[/QUOTE]

Mutta miksi lapsia sitten tehdään niin monta, jos jatkuvasti tarvitaan katraasta lomaa??
Meilläkin on hyvä turvaverkosto ja kohta lapsia 4 (+2) eikä tarvetta saada lapsia joka viikonloppu hoitoon, koska tarvitaan "lomaa" katraasta.

Meidän poika on jo 8v ja ollut mummolassa kaksi kertaa yötä,toinen kerta silloin,kun olin synnyttämässä toista,tyttö 6v ollut kerran mummolassa..Ei puhettakaan,että matkoille päästäisiin kahdestaan..

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen minäkin;22875484:
Mä ihmettelen, miten joku jaksaa päivästä toiseen tehdä aloituksia jossa ihmettelee toisten erilaista elämää.

Ei erillaisessa elämässä mitään väärin ole. Mutta ei ole oikein pukata lapsiakaan isovanhempien hoidokeiksi...Jokainen juoskoon tai älköön, mut omat muksut hoidetaan itse.

Yhteistyössä