Mä en ymmärrä miksi tuo paino ei tipu ku rupeen liikuntaa harrastaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Huokaus"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Huokaus"

Vieras
Ylipainoo 40 kg, syön päivässä 1600-1800 kcl, liikun joka toinen päivä, kulutan 400-600 kcl. 2 vk tätä tehnyt, paino nousee laskee, nousee, menee taas fiilikset. En varmastikkaan syö liikaa. Hiilareita 100-140 g päivä, proteiinia 120-150 g päivä, rasva jää minmiin. Kiloklunbiin siis syötän. Ja sekin viä syöttää että syödä 2300 kcl päivä.

Mua niin ihmetyttää tää siksi ku mulla on paljon ylipainoa että lähtis laskuun alussa.

[QUOTE="Huokaus";23942639]Ylipainoo 40 kg, syön päivässä 1600-1800 kcl, liikun joka toinen päivä, kulutan 400-600 kcl. 2 vk tätä tehnyt, paino nousee laskee, nousee, menee taas fiilikset. En varmastikkaan syö liikaa. Hiilareita 100-140 g päivä, proteiinia 120-150 g päivä, rasva jää minmiin. Kiloklunbiin siis syötän. Ja sekin viä syöttää että syödä 2300 kcl päivä.

Mua niin ihmetyttää tää siksi ku mulla on paljon ylipainoa että lähtis laskuun alussa.[/QUOTE]

Minkä verran sinulla siis on vajetta tuossa? Pelkkä liikunta ei välttämättä näy vaakalla, riippuu vähän liikunnasta. Oletko mittanauhaa käyttänyt, se kertoo paremmin? Miksi rasva minimiin? Jos sen kiloklubin ohjeiden mukaan söisit, kyllä ihminen tarvitsee rasvaakin, mielummin hiilareita vähemmälle kuin rasvaa, tosin ei tuossa kauheasti ole hiilareitakaan.

Luimpas huonosti, olihan tuossa tuo vajekin mainittu. Luulisi noilla vajeilla laihtuvan. Oletko varma että olet arvioinut päivän kulutuksen oikein? Oletko verrannut kalorimääriä jonkun toisen laskurin antamiin määriin?

[QUOTE="Anne";23942672]Minkä verran sinulla siis on vajetta tuossa? Pelkkä liikunta ei välttämättä näy vaakalla, riippuu vähän liikunnasta. Oletko mittanauhaa käyttänyt, se kertoo paremmin? Miksi rasva minimiin? Jos sen kiloklubin ohjeiden mukaan söisit, kyllä ihminen tarvitsee rasvaakin, mielummin hiilareita vähemmälle kuin rasvaa, tosin ei tuossa kauheasti ole hiilareitakaan.[/QUOTE]

No esim ma mulla on - 800 kcl vaje. Aerobista 2 x vk, salia 2 x vk. Mä tiedän että cm rupee katoon mutta mä haluan pudottaa sitä painoo, mä en halua painaa 120 kg hautaan asti. Joskus painonvartijoissa pudotin 1100 kcl 100 kg, mut kaikki hiipi sit takas, tosi palasin taas hese ruokaan. Pitäsköhän ruveta toi 1100 kcl syömää päiväs, liikunnan jätän vähemmälle.

[QUOTE="Anne";23942682]Luimpas huonosti, olihan tuossa tuo vajekin mainittu. Luulisi noilla vajeilla laihtuvan. Oletko varma että olet arvioinut päivän kulutuksen oikein? Oletko verrannut kalorimääriä jonkun toisen laskurin antamiin määriin?[/QUOTE]

Oon varma että annan suht oikein ne kalorimäärät. En oo toiseen verrannu. No laskekaa joku esim minä 182/120kg, kulutan aerobisella 500 kcl kerta 2 krt vk, salilla 1,5 h 550-600 kcl 2 krt vk, et mitä kcl syöttää?

[QUOTE="Elli";23942703]Enempi liikuntaa vaan ;)

Ja lisää ruokalautaselle salaattia 3/4 ja sitten loput perunaa, lihaa ymym.[/QUOTE]

Kyllä lautasella on paljon salaattia, tuo 4 krt vk on mulle passeli ku teen 5 päivänä viikossa fyysistä työtä myös. Nii tuos joku sanoi että ei se liikunta laihduta ni mitäpä sitä lisään, vähentää ennemmin :D

Onko pakko tuijotella kaloreita ja niiden mukaan syödä? :)

Itse sain nopeimmat ja pysyvät tulokset,kun lopetin LAIHDUTTAMISEN ja muutin elämäntapoja...
Söin monipuolisemmin ja enemmän kasviksia,vihanneksi,hedelmiä ja marjoja...
Pienensin annoskokoja ja kahden ähkyyn vetämisen sijaan söin päivässä monesti vähän.
Lisäksi lisäsin liikuntaa elämääni...
2x viikossa potkunyrkkeily,3x viikossa salia ja joka päivä 5 km lenkki....
Kaikki käveltävät matkat jotka normaalisti olisin kulkenut autolla,vaihdoin kävelyiksi...hissin sijasta käytin rappusia jne :)

Kaikilla ei toimi samat asiat,mutta monella kaverilla olen huomannut,et paino alkaa tippuu kun ei harrasta pakko laihdutusta...

Tsemppiä painon pudotukseen :)

[QUOTE="Huokaus";23942688]No esim ma mulla on - 800 kcl vaje. Aerobista 2 x vk, salia 2 x vk. Mä tiedän että cm rupee katoon mutta mä haluan pudottaa sitä painoo, mä en halua painaa 120 kg hautaan asti. Joskus painonvartijoissa pudotin 1100 kcl 100 kg, mut kaikki hiipi sit takas, tosi palasin taas hese ruokaan. Pitäsköhän ruveta toi 1100 kcl syömää päiväs, liikunnan jätän vähemmälle.[/QUOTE]

Liikuntahan mun käsittääkseni kerää vähän nesteitä lihaksiin. No eniveis, olen vähän sitä mieltä, että liikunta on hyvä tuki mutta se merkkaa parin pierun verran laihdutuksessa. Sulla on tota kalorivajettakin millä kannattaakin laihduttaa eikä pelkällä liikunnalla yrittää.
1100kcal on tosi vähän, minäkin laihduin hyvin 1200kcal:lla vaikka painoin alle 60 kun aloin laihduttamaan. Kokeile testiksi vaikka kalorilaskuria, se on ehkä vähän alkuun hankalampi käyttää mutta itse ainakin tykkäsin kovasti, sieltä löytyy paljon ruokia ja monipuoliset liikunnat yms kun pääsee siihen sisälle.
Eri päiville voi valita eri aktiivisuuden, eli vaikka jos olet konttorirotta niin päivän aktiivisuus on tyyliä istuskelua ja sitten merkkaa liikunnat erikseen.
Ja kun olet laihduttanut sitten kun se on taas ajankohtaista niin muista ettei se saavutettu paino määrä ole sama kuin se että olisit valmis, ehei, siitä se vasta alkaakin.
Kun olet saavuttanut sopivan painon niin älä lopeta laskurin käyttöä vaan opettele myös syömään sopivasti.

Hmm. Kyllähän se paino varmasti kääntyy laskuun jossain vaiheessa, mutta kun noin isoilla kalorimäärillä mennään, niin ei ei ihan heti. Kauanko olet noudattanut tuota ruokavaliota ja liikkunut? Ja jos et ole aiemmin liikkunut paljon, niin yhtäkkinen liikunta saattaa kerätä aluksi nestettä, mikä voi näkyä vaa'alla.

Itse olen ollut nyt kuukauden ajan dieetillä (tai yritys päästä eroon makeasta ja oppia syömään parmmin), jossa syön päivittäin noin 1200 kcal. Ensin koetin, että söin päivässä 1500-1700 kcal ja mitään ei tapahtunut, kaksi viikkoa kokeilin tätä. Sitten laskin kalorimääriä ohjaajan suosituksesta ja heti alkoi tapahtua.

Mun mielestä taas syöt liian vähän ja liikut liikaa. Voi aiheuttaa keholle stressitilan ja saa sen pitämään kiinni läskeistä entistä tiukemmin. Jos sul on noinkin paljon ylipainoa suosittelen vain kävelyä liikuntana alkuun. Ja vain pieni kalorivaje niin laihdut läskeistä etkä lihaksista!

Kalorilaskuri antais määräksi 2483kcal kevyimmällä kulutuksella ilman liikuntaa.

Röppö: Mun oli pakko tuijotella kaloreita vaikka tein elämänmuutosremppaa. Kun en ole koskaan kunnolla ruokaa syönyt enkä muutakaan karkkia kummempaa, ei mitään hajua mistään asioista niin kalorilaskuri oli ihan mahtava systeemi laihdutuksen avuksi.
Mulla ei ole paljon mahdollisuuksia liikkua joten syömisen tsekkaaminen oli todella tärkeää.

Talvella liikuin pari kk ja söin terveellisesti, se paino sillonkin junnasi mutta cm katos, pääsin vaatekoosta 46 niin 44, tässä edelleen ollaan. Oon tehny tätä nyt 3 vk, teen nyt niin et liikun 3 päivänä viikossa pelkkää aerobista, kerta työkin fyysistä, kävelyä ni kuluttaahan sekin. Ohan se hienoa että on kaventunu, vaatekoko pienentynyt mutta kyllä mua toi paino vaa'alla harmittaa.

Jos siis edistystä on tapahtunut niin jatkaisin jota kuinkin sitten samaa linjaa. Jos vaatteet on jääneet isoiksi yms se on tosi hyvä juttu. Läski on vaihtunut ilemisesti lihakseksi, vielä parempi homma! Älä stressaa painosta, kyllä se sieltä alkaa alas tulemaan ihan varmasti kerran edistystä tapahtuu.

Alkuperäinen kirjoittaja röppö;23942811:
Pitkäjänteisyyttä vain :)
Ei ne kilot viikossa ole varmasti tuleet joten eivät ne viikossa tai parissa poiskaan lähde...

Malttia,äläkä luovuta.

En sitä odotakkaan, mutta luulis nyt et 3 vk ois edes 1-2 kg lähteny tällä ylipainolla. Oiskohan se järkevää koittaa niitä PV pisteitä missä syödää max 1200 kcl se oli, sillo mun paino lähti laskuun, mutta liikunta oli minimissä.

Älä tee sitä. Jatka nyt vain samaa rataa tuon systeemin kanssa. Jos olet vasta alkanut liikkumaan yms niin onhan sitä painoa voinutkin lähteä mutta jos lihakset on keränneet nestettä tms niin se menee varmasti ohi. Älä nyt heti luovuta tällä linjalla. 2kk jos ei mitään ole tapahtunut niin sitten jos kokeilet vähän eri tavalla.

Yhteistyössä