Mä en taaskaan jaksa mennä ulos lasten kanssa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja j
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja o_O:
Ihanata... valmiiksi väsynyt äiti. Entäs, kun se kolmas on sulla siinä pyöriteltävänä? Jaksatko sittenkään lähteä?

Siis hei, ettekö te nyt voi ymmärtää, että tää raskaus oikeesti väsyttää mua? Ole ei todellakaan ole paras mahdollinen. Kuten just laitoin, sitten kun kolmaskin on tässä, mulla on luultavasti ihan loistava olo tähän tilaan verrattuna. Ja kevät ja kesäkin auttaa sitten asiaa.

Kyllä, ymmärrän ja tiedän. Sitä kun on sitten taas synnytyksen jälkeen koko kropan voimavarat omassa käytössä, ei ole kiopuja eikä maha tiellä niin ihanahan se sitten on ulkoilla ja tehdä. Mutta tässä tilassa ei! Täällä rv39+1.

Kuitenkin tässä on ulkona pakollisten lumitöidenkin tekemiset jne.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Ei virikehoito aina pahitteeksi olisi.

Mistäs sitä 1-2 kuukaudeksi saisi? Tai lähinnä mä tarttisin lasten ulkoiluttajan, kun en kerta kaikkiaan jaksa noita raahata mihinkään puistoihin nyt. Sisällä on kyllä tänään askarreltu pääsiäiskana, leivottu pipareita, ripustettu pyykkiä, luettu, rakennettu legoilla linna, ajeltu junalla, leikitty postinkantajaa, tutkittu askartelulaatikkoa... että eikös tossa nyt ole virikkeitä tarpeeksi?

Kaikki nuo olet jaksanut mutta et ulos?

Alkuperäinen kirjoittaja -:

Mistäs sitä 1-2 kuukaudeksi saisi? Tai lähinnä mä tarttisin lasten ulkoiluttajan, kun en kerta kaikkiaan jaksa noita raahata mihinkään puistoihin nyt. Sisällä on kyllä tänään askarreltu pääsiäiskana, leivottu pipareita, ripustettu pyykkiä, luettu, rakennettu legoilla linna, ajeltu junalla, leikitty postinkantajaa, tutkittu askartelulaatikkoa... että eikös tossa nyt ole virikkeitä tarpeeksi?

Kaikki nuo olet jaksanut mutta et ulos?

Joo, olen jaksanut, kun olen voinut istua noita tehdessä (paitsi pyykit). Ulkona ei paljon istuskella ja jostain kumman syystä m en vaan jaksa siellä seisoskella ja kävellä ja nostella pienempää pystyyn aina.

"kyllä se olisi lapsille tärkeätä mennä kaksi kertaa päivässä ulos". Siis toi jos mikä on typerää hurskastelua. Toinen sanoo ettei jaksa nii ruvetaan taas itse esittämään jotain täydellistä äitiä ja kertomaan miten omasta mielestä kuuluisi olla. Onneksi olkoon vaan viisaasta kommentista, tuskin sait siitä kovin kummoista pokaalia keneltäkään. Kyl musta on kiva jos lapset pääsee ulos mut ei se oikeesti oo mikään elämän välttämättömyys. Kyllä sisälläkin voi lapset leikkiä jopa kahtena peräkkäisenä päivänä =)

Kuule ymmärrän niin hyvin ettet jaksa ison mahan kanssa mihinkään puistoon lähteä, niin on hyvässä muistissa nuo asiat! Paljonhan te näköjään keksitte sisälläkin tekemistä. Voimia ja tsemppiä loppuraskauteen! Äläkä välitä arvostelijoista...

Musta taas tuntuu et ulkoilu piristää aina :) ja sisällä vasta se väsymys saakin vallan.
Yleensä jos saa vaan pakotettua itsensä ulos niin sen jälkeen on paljon parempi fiilis... tosin en nyt osaa just sun asemaan asettua =)

Mutta tuskinpa nuo sun muksut pilalle menee vaikka sisälle oottekin ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Blue:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eihän se haittaa. Tehkää jotain kivaa sisällä. Mua ärsyttää ihmiset, joiden mielestä on pakko joka päivä ulkoilla ja vielä kahteen kertaan. Voi kai sitä muutakin tehdä. Toki ulkoilu hyvästä on.

Päivä sinne tänne että ollaan sisällä, siitä ei mitään haittaa ole. Mutta sitten kun päivätolkulla ollaan sisällä niin kyllä se silloin on lapselta pois.

Mites esim. nämä talven pitkät pakkasjaksot. Ainakin meillä paukkui viikonkin putkeen -20, enkä kyllä ulkoillut lasten kanssa. Vanhempi hyppi seinille kun on jo yli vuoden, mutta nuorempi vasta vauva niin ei jotenkin vaan tuntunut kamalan järkevältä lähteä... Sama homma jos lapset on kipeenä - niin kuin täällä on ollut jo viikon verran. Eipä sitä ole tullut kahta kertaa päivässä ulkoiltua, ei välttämättä sitä yhtäkään kertaa jos kovin on veto lapsilta ja mammalta pois..

Eiköhän se ole järkevää, että elää tilanteen ja oman/lasten voinnin mukaan. Jos ap ei jaksa valtavan olemuksensa kanssa lähteä rakentelemaan lumikakkuja niin eikö sitä voi olla sisällä ja vaikka piirrellä ja pitää teekutsuja lapsen kanssa. Ainakin minun mielestäni on ihan ok, että tuossa tilanteessa ollaa sisällä ja sitten lapsi käy jonkun muun kanssa silloin tällöin ulkona, koska eihän tuo nyt suinkaan ole mikään pysyvä ratkaisu.

Meillä oltiin ulkona pakkasillakin, ainoastaan silloin jäätiin kokonaan sisään kun oli kova tuuli, lyhennettiin ulkonaoloaikaa sen mukaan miten viihdyttiin. Mielummin mä käyn lasten kanssa piipahtamassa ulkona että saavat temuta energian pois kun jatkuvasti komennan niitä sisällä kun ovat ylienergisiä, hermot menee kaikilla. Tosin meillä ei ole vauvaa, joten ymmärrän se että vauvan kanssa ei ihan kovimmilla pakkasilla ulkoilla. Sairauden iskiessä laitan lapset pihalle ulkoilemaan ja olen potilaan kanssa sisällä tai vaihtoehtoisesti potilas jää lepäämään sisään.

Niinkuin sanoin että päivä sinne tänne ei ole lapselta pois mutta jatkuva sisälläolo ei ole hyväksi kenellekään. Ei ap:nkaan tarvitse tuntitolkulla seistä pihassa. Voi lähteä lasten kanssa pienelle kävelylenkille, puoli tuntia vaikka. Sekin riittää että saa raitista ilmaa. Jos on kovin kipeä tai vaivainen raskauden takia niin silloin pitää mielestäni miettiä vaihtoehtoisia hoitotapoja lapsille. Ei lasten pidä olla sisällä sen takia että äiti ei voi ulkoilla. Tilannehan voi jatkua vielä monta kuukautta, en nyt tiedä kuinka pitkällä ap on, että lapset ovat sisällä ja ulkona ihana kevätilma ja lumi- ja mutaleikit.Ulkoilu kuuluu lapsen elämään, miettikää kuinka ne siitä nauttii. Pari päivää voi keksiä vaihtoehtoista toimintaa sisällä.

MUTTA tämä on vain minun mielipiteeni. Jos tänne aloituksen laittaa niin olkoon valmis ottamaan vastaan myös toisenlaisia mielipiteitä kuin että: tottakai voit jättää ulkoilun pois, vaikka viikkokausiksi, jos et jaksa, askartelu korvaa ulkoilun, ei ulkoilu ole pakollista kenellekään, yms. Minä olen toista mieltä mutta riitelemään en rupea vaikka mielipiteeni sanoinkin. Jokainen hoitakoon lapsensa kuten parhaaksi näkee. :flower:

"täydelliset" taas huutelemassa ja ulos pakottamassa :xmas: Mikä laki määrittää että lapsia on PAKKO ulkoiluttaa päivittäin :whistle:

Eihän se aloittajasta tee huonompaa äitiä vaikkei ulos jaksakkaan lähteä.

Mä en ole edes raskaana ja en jaksanut tänäänkään mennä ulos. Siis ulkoilemaan ihan 2,5v lapsen kanssa. Isompi haetaan eskarista ja viedään jokapäivä sinne, käydään kaupassa, kaupungilla joka viikko. En vaan jaksa seisoa tuolla ulkona. En muista edes koska sielä olen ollut. Ja eipä noihin pihoihinkaan pääse kun täynnä lunta. Kesällä ollaan sitten jokapäivä.

Yhteistyössä