Mä en taaskaan jaksa mennä ulos lasten kanssa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja j
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

j

Vieras
Pienempi on ihan väsynyt jo nyt, vaikka yleensä menee päikkäreille vasta 12.30. Nyt se on muutaman päivän mennyt jo klo 10. Ei ole kivaa ulkona kuunnella sen väsyhuutoa.

Ja olen raskaana rv36 enkä millään jaksa seisoskella ulkona. Ja nostella pienempää pystyyn tai vääntää jotain lumikakkuja.

Isompihan tästä "kärsii" mutta pääsee se sitten illalla ulos isän kanssa. Kai se riittää? Meillä on nyt tullut aika monta sisäpäivää mun olon takia.

Minä en jaksanut tuossa vaiheessa pysyä sisällä, taapero olisi hyppinyt seinille jos ei olisi päässyt ulos.

Mutta sinä tiedät itse teidän kokonaistilanteen ja toimit sen mukaan.

No nyt kun lähdet heti niin ehditte hetken olla ennen pienemmän päikkäreitä. Tai voisiko pienempi nukkua vaihteeksi ulkona rattaissa päikkärinsä? Se olisi vaan tärkeää lapsille päästä kaksi kertaa tai edes kerran kunnolla ulos. Sinullekin tekisi hyvää saada raitista ilmaa, mielialaankin vaikuttaa positiivisesti.

Sama homma.. ei jaksa ison mahan kanssa pyöriä missään puistoissa ja ei oikein uskalla kiikkua liukumäkien päälle yms. Onneksi lapsen täti on käyttänyt joitain kertoja riehuttamassa lasta puistossa ja isä myös..

Eihän se haittaa. Tehkää jotain kivaa sisällä. Mua ärsyttää ihmiset, joiden mielestä on pakko joka päivä ulkoilla ja vielä kahteen kertaan. Voi kai sitä muutakin tehdä. Toki ulkoilu hyvästä on.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eihän se haittaa. Tehkää jotain kivaa sisällä. Mua ärsyttää ihmiset, joiden mielestä on pakko joka päivä ulkoilla ja vielä kahteen kertaan. Voi kai sitä muutakin tehdä. Toki ulkoilu hyvästä on.

Päivä sinne tänne että ollaan sisällä, siitä ei mitään haittaa ole. Mutta sitten kun päivätolkulla ollaan sisällä niin kyllä se silloin on lapselta pois.

Alkuperäinen kirjoittaja Blue:

Päivä sinne tänne että ollaan sisällä, siitä ei mitään haittaa ole. Mutta sitten kun päivätolkulla ollaan sisällä niin kyllä se silloin on lapselta pois.

Mites esim. nämä talven pitkät pakkasjaksot. Ainakin meillä paukkui viikonkin putkeen -20, enkä kyllä ulkoillut lasten kanssa. Vanhempi hyppi seinille kun on jo yli vuoden, mutta nuorempi vasta vauva niin ei jotenkin vaan tuntunut kamalan järkevältä lähteä... Sama homma jos lapset on kipeenä - niin kuin täällä on ollut jo viikon verran. Eipä sitä ole tullut kahta kertaa päivässä ulkoiltua, ei välttämättä sitä yhtäkään kertaa jos kovin on veto lapsilta ja mammalta pois..

Eiköhän se ole järkevää, että elää tilanteen ja oman/lasten voinnin mukaan. Jos ap ei jaksa valtavan olemuksensa kanssa lähteä rakentelemaan lumikakkuja niin eikö sitä voi olla sisällä ja vaikka piirrellä ja pitää teekutsuja lapsen kanssa. Ainakin minun mielestäni on ihan ok, että tuossa tilanteessa ollaa sisällä ja sitten lapsi käy jonkun muun kanssa silloin tällöin ulkona, koska eihän tuo nyt suinkaan ole mikään pysyvä ratkaisu.

Eikö olis ketään, joka vois viedä lapset ulos?? Tilanne tuskin helpottuu, kun tulee vielä vauva..

Helpottuuhan se, sitten on jo kevät ja kesä (ei tartte pukea niin paljon), ja mun olo on luultavasti paljon parempi ilman tätä mahaa...

Alkuperäinen kirjoittaja o_O:
Ihanata... valmiiksi väsynyt äiti. Entäs, kun se kolmas on sulla siinä pyöriteltävänä? Jaksatko sittenkään lähteä?

Siis hei, ettekö te nyt voi ymmärtää, että tää raskaus oikeesti väsyttää mua? Ole ei todellakaan ole paras mahdollinen. Kuten just laitoin, sitten kun kolmaskin on tässä, mulla on luultavasti ihan loistava olo tähän tilaan verrattuna. Ja kevät ja kesäkin auttaa sitten asiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Ei virikehoito aina pahitteeksi olisi.

Mistäs sitä 1-2 kuukaudeksi saisi? Tai lähinnä mä tarttisin lasten ulkoiluttajan, kun en kerta kaikkiaan jaksa noita raahata mihinkään puistoihin nyt. Sisällä on kyllä tänään askarreltu pääsiäiskana, leivottu pipareita, ripustettu pyykkiä, luettu, rakennettu legoilla linna, ajeltu junalla, leikitty postinkantajaa, tutkittu askartelulaatikkoa... että eikös tossa nyt ole virikkeitä tarpeeksi?

Alkuperäinen kirjoittaja j:
Pienempi on ihan väsynyt jo nyt, vaikka yleensä menee päikkäreille vasta 12.30. Nyt se on muutaman päivän mennyt jo klo 10. Ei ole kivaa ulkona kuunnella sen väsyhuutoa.

Ja olen raskaana rv36 enkä millään jaksa seisoskella ulkona. Ja nostella pienempää pystyyn tai vääntää jotain lumikakkuja.

Isompihan tästä "kärsii" mutta pääsee se sitten illalla ulos isän kanssa. Kai se riittää? Meillä on nyt tullut aika monta sisäpäivää mun olon takia.

Ymmärrän sua oikein hyvin, ja pääseehän illalla ulos. Kyllä yksi kerta riittää ulkona oloa. Mene sinä nyt lepäämään samalla jos isompikin menee. Luulen että itsekkin olet jo pirteempi illalla

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Ei virikehoito aina pahitteeksi olisi.

Kyllä mä olen ainakin luojaani kiittäny että kerkesin tässä lasten välissä käydä töissä ja muksulla mahtava hoitopaikka jossa saa käydä kolmena päivänä viikossa. Tässä kun on ollu muutto uuteen kotiin jne.kaikki muut hommat päälle niin ei minusta olis joka päivä nyt ulkoilemaan.
Niinä päivinä kun tyttö on kotona niin toki ollaan monta tuntia ulkona, mutta kiva että se pääsee myös kavereiden kanssa välillä ryskämään raittiiseen ilmaan ja minä saan LEVÄTÄ.
AP, ne lapset eivät kuole jos et joka päivä ulkoilekaan kun kysymyksessä on väliaikainen tilanne. Älä huolehdi turhaan.

Yhteistyössä