[QUOTE="oikea ammattivalittaja";29003665]Millä tavalla sä koet syrjäytyväsi jos töitä ei löydy?[/QUOTE]
Minulla ei ole kuin pari tuttavaa tällä paikkakunnalla, jossa asutaan. En ole onnistunut ystävystymään ja kaikki vanhan kaverit asuvat ympäri Suomen ja ovat kaikonneet lasten syntymän jälkeen. Minulla ei ole muuta elämää kuin lapset, jotka käyvät omaksi hyödykseen osa-aikaisesti pk:ssa. Mies tekee pitkää päivää ja käytännössä elän kuin yh. Olen yrittänyt keksiä harrastuksia, mutta kovin paljoa ei sosiaalisia harrastuksia päivisi ole , iltaisin tulee lastenhoito- ongelma kun mies töissä.
Jos ei töitä tai opiskelupaikkaa löydy, olen ihan hemmetin yksin. Mitä pidempää olen pois työ/opiskelijaelämästä, sitä vaikeampaa sinne on palata.
Minulla samat kouluhaaveet kuin ap:lla, kerran pääsykokeissa olleena voin sanoa, että siihen haastatteluun on kyllä vaikea valmistautua jos haastattelija ei tykkää sinusta ihmisenä. Ja suurin osa pisteistä muodostuukin haastattelun perusteella. Toki voi lukea ennakkomatskun ja miettiä mahdollisia kysymyksiä, mutta esim. sosionomiksi niin paljon hakijoita, että tosi hyvät pisteet täytyy olla jo todistuksessa, että pääset edes pääsykokeisiin.