"mä en saa leikkiä sun kanssa"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joo, mutta jos yksi mamu on kusipää niin sehän tarkoittaa sitä että kaikki mamut ovat. Jos taas suomalainen on kusipää niin se on vain yksilö. Suomalaiset kun ovat niin fiksua kansaa että ymmärtävät tämän asian.

Niin ja mihin asti vanhemmalla on oikeus valita lapsensa kaverit???? Ei toisaan montaa vuotta :D sanotteko te oikeasti hoitajille/opettajille myös, että teidän lapsenne ei saa leikkiä sen ja sen kanssa ?? Aikuistukaa nyt jo ihmeessä.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Niin ja mihin asti vanhemmalla on oikeus valita lapsensa kaverit???? Ei toisaan montaa vuotta :D sanotteko te oikeasti hoitajille/opettajille myös, että teidän lapsenne ei saa leikkiä sen ja sen kanssa ?? Aikuistukaa nyt jo ihmeessä.

Saa sitä yrittää; mutta itse en korviani lotkauta moiselle typeryydelle

Sano mitä sanot, mutta mulla on oikeus ainakin jotenkin vaikuttaa siihen kenen kanssa lapseni viettää aikaansa. Mutta siihen ei vaikuta ihonväri, ei äidinkieli yms, vaan ihan muut seikat. :)

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Sano mitä sanot, mutta mulla on oikeus ainakin jotenkin vaikuttaa siihen kenen kanssa lapseni viettää aikaansa. Mutta siihen ei vaikuta ihonväri, ei äidinkieli yms, vaan ihan muut seikat. :)

Mutta päiväkodissa ja koulussa et pysty vaikuttamaan

mä toisaalta ymmärrän, et joku äiti ei halua tyttönsä leikkivän esim somali-tytön kanssa. ihan vaan siksi, että heidän kulttuurissa naisen ja miehen rooli on hyvin erilainen kuin suomessa ollaan totuttu. perheet on kuitenkin erilaisia ja niissäkin on eri-asteisia uskontoon ja kulttuuriin liittyviä vivahteita...

meidän naapurissa asuu 1 romani-perhe, eivät todellakaan ole ns manneja vaan oikein mukava lapsi-perhe. toisessa naapurissa asuu perinteinen suomalainen perhe, jossa vanhemmat vaikuttaa vähän alkkiksilta ja lapset on oikeesti jotain ongelma-pentuja. jos lapsi leikkii tämän perus-suomalaisen tytön kanssa niin muistutan hellasti, että muistathan tytön olevan ilkeä jne... taas lapsi muistaa kuinka tyttö on häntä kiusannut ja kas meneekin naapurin manne-kakaran kanssa leikkimään ihan kilitisti :D

Mä en voi vaikuttaa siihen, kenen kanssa poikani päiväkodissa leikkii, enkä haluaisikaan vaikuttaa...mutta se on varmaa, että vapaa-aikana poika ei leiki sellaisen lapsen kanssa, jonka seurasta on 99% pelkkää harmia.

Sama pätee tyttöön ja kouluelämään.

Ikuisesti ei asioihin voi vaikuttaa, mutta nyt voi, joten teen niin :)

On kyllä idioottimaista istuttaa rasismi lastensa päähän! Todella surulliselta tuntuu teidän lapsen puolesta, että joutui tuollaista kokemaan. :( Maailma nyt vaan on paska paikka, eikä kaikkia ikävä kyllä voi muuttaa fiksuiksi ja suvaitsevaisiksi ihmisiksi. Mua ei ainakaan haittaa, minkä väristen lasten kanssa lapseni leikkivät tulevaisuudessa, asia, mikä ratkaisee on käytös, oli sitten tumma tai valkonen tai jotain siltä väliltä.

Alkuperäinen kirjoittaja bud:
On kyllä idioottimaista istuttaa rasismi lastensa päähän! Todella surulliselta tuntuu teidän lapsen puolesta, että joutui tuollaista kokemaan. :( Maailma nyt vaan on paska paikka, eikä kaikkia ikävä kyllä voi muuttaa fiksuiksi ja suvaitsevaisiksi ihmisiksi. Mua ei ainakaan haittaa, minkä väristen lasten kanssa lapseni leikkivät tulevaisuudessa, asia, mikä ratkaisee on käytös, oli sitten tumma tai valkonen tai jotain siltä väliltä.

Mutta tätäkin palstaa kun lukee, niin tajuaa mistä ne iskostuu lapseen

Alkuperäinen kirjoittaja lto:

Olenko puhunut päiväkodista tai koulusta? Mun mielestä "ajan viettäminen" tarkoittaa lähinnä vapaa-aikaa. Ja luuletko että olen niin typerä että menisin tuollaisia ehtoja koululle tai eskariin latelemaankaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En antaisi tosiaankaan omanikaan lapseni hengailla minkään mustiaisen kanssa.

Toivon mukaan lapsesi ei ole perinyt "älykkyyttäsi". Jos on, niin ethän sitten anna lastesi leikkiä fiksujen kanssa. Tyhmyyskin saattaa tarttua.

Alkuperäinen kirjoittaja sarkasti:
Joo, mutta jos yksi mamu on kusipää niin sehän tarkoittaa sitä että kaikki mamut ovat. Jos taas suomalainen on kusipää niin se on vain yksilö. Suomalaiset kun ovat niin fiksua kansaa että ymmärtävät tämän asian.

Mähän vastasin vain niiden mamujen ja mustalaisten osalta jotka tässä lähellä asuvat ja jotka mun lasteni kanssa mahdollisesti leikkisivät.En voi tietää niistä mamuista ja mustalaisista jotka asuvat toisella puolen suomea joten paha heitä arvostella.

kuvittele,että paras ystäväsi ja häen miehensä adoptoisivat lapsen afrikasta ja kasvattaisivat suomalaiseen kulttruuriin.
miten perustelisit ystävällesi, et sori,me ei tulla enää teille kosaan kun teillä on nigga vauva?

eikä kelpaa vastaus että "minun ystäväni ei tekisi sellaista", vaan nyt jossitellaan.

Alkuperäinen kirjoittaja lto:

Olenko puhunut päiväkodista tai koulusta? Mun mielestä "ajan viettäminen" tarkoittaa lähinnä vapaa-aikaa. Ja luuletko että olen niin typerä että menisin tuollaisia ehtoja koululle tai eskariin latelemaankaan.

Sellasiin vanhempiin törmää; mutta ei toimi homma niin

eli siis, jos lapsesi paras ystävä eskarissa on mamu tyttö ja asuu myös naapurissa niin vapaa-ajalla eivät saa leikkiä keskenään :o? Mitä ihmettä sitten tuumaatte, jos teidän kaikista ihanista opeista huolimatta lapsen tuleva puoliso on mamu? SItten myös lapsenlapsenne ovat tummia, syrjittekö heitäkin????

Alkuperäinen kirjoittaja mamuli:
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Ei meilläkään leikitä tummien kanssa. En halua

Meilläpä leikitään. lapseni tajusi vasta 6-vuotiaana että kamu on eri värinen. Mutta eipä tuo toteamus muuttanut asiaa mitenkään.

Mekin nähtiin 6v pojan kanssa eilen rannalla kaksi ihan tummaa poikaa. Tulivat siinä vedestä rannalle ja oma poika hetken katsoi heitä. Hetken jo mua jännitti, josko poika sanoo tyyliin, että äiti katso tummia poikia tjn sinne päin, täällä kun on valtaosa vaan supisuomalaisia. Noh, poika sanoikin vaan, että tuolla pojalla on hienot uikkarit ja jatkoi touhujaan. :) Eli niin se on, lapsi näkee ihmisen, ei väriä, mikä on upea asia. :)

Alkuperäinen kirjoittaja peesi:
Alkuperäinen kirjoittaja hui:

Sä et halua? Eli teidän perheessä tehdään kaikki niinkun sä haluat? Lapsilla ei ole päätösvaltaa mistään itsestään koskevista asioista? Sääliksi käy todella lapsiasi : (

Taitaa olla oikea tyranni-mamma : /

Tais tääki tapaus luikkia pakoon

eri asia toki valita lapsen kavereita niin, että kieltää leikkimästä esim. ilkeiden lasten kanssa tms. Mutta se, että ihon värin perusteella kielletään niin huh huh... :(

Alkuperäinen kirjoittaja ee:

Toivon mukaan lapsesi ei ole perinyt "älykkyyttäsi". Jos on, niin ethän sitten anna lastesi leikkiä fiksujen kanssa. Tyhmyyskin saattaa tarttua.
Odotinkin tällaista kommenttia. Olen suorittanut yliopistossa KM-tutkinnon ja lisuri työn alla, mutta en silti antaisi lapseni leikkiä ko penskojen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen:
eli siis, jos lapsesi paras ystävä eskarissa on mamu tyttö ja asuu myös naapurissa niin vapaa-ajalla eivät saa leikkiä keskenään :o? Mitä ihmettä sitten tuumaatte, jos teidän kaikista ihanista opeista huolimatta lapsen tuleva puoliso on mamu? SItten myös lapsenlapsenne ovat tummia, syrjittekö heitäkin????

isäni on rasisti. eikä tule meille mieheni ja lasteni takia. välit pisti poikki kun kuuli minun seurustelevan väärän värisen miehen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Alkuperäinen kirjoittaja mamuli:

Meilläpä leikitään. lapseni tajusi vasta 6-vuotiaana että kamu on eri värinen. Mutta eipä tuo toteamus muuttanut asiaa mitenkään.

Mekin nähtiin 6v pojan kanssa eilen rannalla kaksi ihan tummaa poikaa. Tulivat siinä vedestä rannalle ja oma poika hetken katsoi heitä. Hetken jo mua jännitti, josko poika sanoo tyyliin, että äiti katso tummia poikia tjn sinne päin, täällä kun on valtaosa vaan supisuomalaisia. Noh, poika sanoikin vaan, että tuolla pojalla on hienot uikkarit ja jatkoi touhujaan. :) Eli niin se on, lapsi näkee ihmisen, ei väriä, mikä on upea asia. :)

Mun 4½ v poikani totesi ekaa kertaa viikonloppuna että "äiti, tuo poika on ihan ruskean värinen". Oli siis tummaihoinen poika kyseessä. Totesin vaan, että niin on, ihmisiä on eri värisiä.

On nähnyt koko pienen ikänsä erivärisiä ihmisiä, mutta nyt kiinnitti huomiota. Ehkä siksi, että hän itse on ruskettunut kovasti kesän aikana, saa siitä ihasteluja, ja nyt näki toisen joka oli vielä ruskeampi :D

Yhteistyössä