Mä en saa ikinä fiksua miestä, kun olen ammatiltani siivooja ja tehnyt vaan "paskahommia".

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyyntynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
MInusta taas on hassua, että ihmiset ajattelevat, että akateemisilla ei ole mittän yleistietoa, vain kapea-alainen osaaminen omalla alalla. Noh, ehkä se on tietämättömyyttä. Edes perustutkinto-opiskelija yliopistossa ei vaan pysty välttymään yleissivistykseltä, yliopistossa opiskellaan muutakin kuin vain omaa pääainetta, on pakolliset sivuaineet, kieliopinnot jne.

Monilla kursseilla käsitellään opiskeltavia asioita ajakohtaisten ilmiöiden valossa. Laitosten käytävillä on jos jonkinmoista julkaisua tarjolla, vierailijaluennoitsijoita, opiskelijoiden järjestötoimintaa jne.

Eihän tietyn alan ammattilainen voi sulkea itseään maailmalta, ainakaan yliopistossa se ei ole mahdollista.

Mä en oikeastaan tiedä, missä voisi sivistyä paremmin ja helpommin kuin yliopistossa.

Suuri on sivistys, kun joku sanoo tuntevansa muutaman ihmisen, jotka ovat tietyntyyppisiä ja sinä lavennat käsitteen koskemaan kaikkia? :D

Mulla on 2 opistoasteen tutkintoa, vastaavat aika liki nykyisiä amk-tutkintoja. Exälläni oli ammattikoulutus ja nykyisellä miehellä sitten myös opistoasteen tutkinto.

Ero näiden kahden miehen suhteen on todella selkeästi se, että nykyinen mieheni ymmärtää jollakin tasolla myös työasioitani ja kykenee tukemaan minua niisä - eksä ei tähän kyennyt millään tasolla. Samalla tavalla minä kykenen neuvomaan ja tukemaan omaa miestäni. Tämä on nimenomaan koulutuskysymys.

Ihminen voi olla fiksu käymättä koulujakin, mutta tietyt tulevat kyllä opintojen kautta.

Miksi sitten et etsi oman tasoistasi seuraa? Kyllä tuolla parisuhdemarkkinoilla vain on olemassa tietty hierakia ja koulutetut ottavat mielellään toisen koulutetun. Persoona ja keskustelutaidot merkitsevät eniten, mutta jos olet vain keskitasoa, etkä tee erityistä vaikutusta oikein millään, niin silloin se koulutuskin voi vaikuttaa ikään kuin turn ofiina. Jos olet itsevarma ja älykkään oloinen, niin tuskinpa se koulutuksen puute ratkaisevaksi tekijäksi muodostuu.

Miksi sitten et etsi oman tasoistasi seuraa? Kyllä tuolla parisuhdemarkkinoilla vain on olemassa tietty hierakia ja koulutetut ottavat mielellään toisen koulutetun. Persoona ja keskustelutaidot merkitsevät eniten, mutta jos olet vain keskitasoa, etkä tee erityistä vaikutusta oikein millään, niin silloin se koulutuskin voi vaikuttaa ikään kuin turn ofiina. Jos olet itsevarma ja älykkään oloinen, niin tuskinpa se koulutuksen puute ratkaisevaksi tekijäksi muodostuu.

Naulan kantaan!! Jos on hyvä tyyppi eli lämmin, keskustelutaitoinen, kuunteleva, empaattinen jolla on lisäksi yleissivistystä, niin ei ainakaan kaikille ole tärkeintä että on korkeasti koulutettu. Ne joiden kriteereinä on vai tuo koulutus, tuskin välittävät muista seikoista.

Omat kumppanini ovat olleet duunareita, mutta eräs laitoshuoltajatuttuni on seurustellut vuosia filosofian maisterin kanssa. Ja tämä tuttuni on yksi älykkäimmistä henkilöistä jonka tiedän. Hän ei vaan halua rasittaa aivojaan töissä, vaan tekee sen vapaa-aikana. =)

Yhteistyössä