Mä en saa ikinä fiksua miestä, kun olen ammatiltani siivooja ja tehnyt vaan "paskahommia".

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyyntynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Että ne koulutetut etsii samankaltaista ihmistä kuin itse eli koulutettua. Mutta onhan se hyvä tavoitella jotain...jos sitten tärppäisikin. Sulle koulutus ja toimeentulo tärkeitä. Entä se että mies lapsirakas, ei työnarkomaani, alkoholisti ym. niitäkin löytyy jopa koulutetuista. Pitäisikö vähän avata silmiä ja katsella ympärille niin se "prinssikin" tulisi helpommin. Kohta oot yli 30v vanhapiika vielä.

Alkuperäinen kirjoittaja mä luulen;24783744:
Että ne koulutetut etsii samankaltaista ihmistä kuin itse eli koulutettua. Mutta onhan se hyvä tavoitella jotain...jos sitten tärppäisikin. Sulle koulutus ja toimeentulo tärkeitä. Entä se että mies lapsirakas, ei työnarkomaani, alkoholisti ym. niitäkin löytyy jopa koulutetuista. Pitäisikö vähän avata silmiä ja katsella ympärille niin se "prinssikin" tulisi helpommin. Kohta oot yli 30v vanhapiika vielä.

Juuri näin. Sitäpaitsi kyllä kouluja käymättömissä (tai sellaisissa joilla on 2-3 v. ammattikoulutus) löytyy myös hyvätuloisia. Mm. eksäni joka oli käynyt amista 2 v. , tienaa nykyisin noin 50 000 vuodessa ihan duunarinhommissa. Riippuu vaan alasta tosi paljon. Esim. paperitehtaan työntekijät pääsevät monesti aika hyviin tienesteihin. Minusta siinä ei ole mitään pahaa että katsoo toisen tuloja, onhan siinä vähän omakin tulevaisuus kyseessä. (itse en toki niin ole tehnyt...:whistle: ) Mutta ainut kriteeri se ei minusta saisi olla, eikä varsinkaan koulutus.

Itselleni on suhteessa sama aaltopituus, samat arvot ja rakkaus tärkeimpiä, ja samoihin arvoihin liittyy myös se että toinen on työteliäs eikä vaan vaikka hiihtele paskaisissa kalsareissa kotona kaiken päivää ja juo kaljaa/ istu netissä/syljeskele kattoon ja sitten väistele. :D Täytyy olla jotain rotia miehessä, selkärankaa. Ja sitä on itsellänikin.

Itse olen ammatissa johon pääsee ilman koulutusta, ja olen saanut korkeasti koulutetun miehen. Olen kyllä törmännyt sellaisiinkin miehiin, jotka kysyessäni ammattiani menettävät kommunikointikykynsä täysin. Mutta kuka sellaisella mitään tekee, niinkuin joku sanoikin juntteja löytyy joka yhteiskuntaluokasta, aina korkeakoulutus ei ole avain sivistykseen tai päinvastoin kouluttamattomuus ei välttämättä tee ihmisestä sivistymätöntä

[QUOTE="vieras";24791881]Mikä estää sinua opiskelemasta?
Sinäkin voit opiskella esim. ammattikorkeakoulututkinnon aikuis/iltaopintoina. Ei sinun tarvitse ryhtyä kokopäiväopiskelijaksi.[/QUOTE]

Ja siis amk opiskelijahan saa korkeasti koulutetun miehen =D Ei amk ole yliopistotasoinen tutkinto.

[QUOTE="vieras";24791847]Olet väärässä jos luulet saavasi siivoojana korkeastikoulutetun miehen. Herää.[/QUOTE]

Mä sain peruskoulun käyneenä korkeasti koulutetun miehen. Nykyisin mulla on koulujakin käyty enemmän, mutta kelpasin hyvännäköiselle, fiksulle ja koulutetulle miehelle ilman ammattiakin.

Alkuperäinen kirjoittaja entäs;24791879:
Onko lähihoitaja sitten paljon parempi kun siivooja? Arvostatteko enemmän?

No siis mä olen sairaanhoitaja ja kirjoitin äskeisen herää kommentin. Enkä pidä itseänikään korkeastikoulutettuna saatikka lähäriä. Vain akateemisia tutkintoja.

[QUOTE="vieras";24791980]No siis mä olen sairaanhoitaja ja kirjoitin äskeisen herää kommentin. Enkä pidä itseänikään korkeastikoulutettuna saatikka lähäriä. Vain akateemisia tutkintoja.[/QUOTE]

Eli arvostan vain akateemisia tutkintoja piti sanomani.

Ja siis amk opiskelijahan saa korkeasti koulutetun miehen =D Ei amk ole yliopistotasoinen tutkinto.

Niin... ja mikä oli pointtisi??
Ap:lla ei ole mitään koulutusta, joten siihen nähden amk on paremmin koulutettu (fiksuudesta ei tiedä!).
Aika monella sairaanhoitajalla (amk-tutkinto) on muuten lääkäri tai DI puolisonaan :)
Johtavassa asemassa olevalla miehellä on usein vaimona lastentarhanope (sosionomi amk:sta), sairaanhoitaja tai joku toimiston tytöistä (usein yo tai keskenjäänyt amk tai jopa yliopisto-opinnot), jolla ei ole ns. uraa ja vaimo voi hoitovapailla pitempiäkin aikoja lasten kanssa.

Minä oon niinkin arkinen kun maatalousyrittäjä ammatiltani. Lomittajana toimin, nyt mammalomalla.
Ja kyllä sitä vaan on tullut deittailtua ihan perusduunaria kun korkeamminkin koulutettuja, eikä minun työtäni ole väheksytty, tosi kiinnostuneita siitä on oltu ja jopa ylpeilty, että "mun emäntä se muuten osaa ajella niitä hienoja koneita" :D

• Tykkää
Reactions: Data
[QUOTE="niin";24792072]Kuten ketjusta käy ilmi niin oisko vaan kyse ap:n karismasta tai sen puutteesta.[/QUOTE]

Uskoisin tuon olevan syy.

Itse olen aina puhunut sen puolesta, että koulutus ei takaa ihmisen fiksuutta. En syrjisi miesmarkkinoilla roskakuskiakaan, mutta onhan se todennäköistä, että roskakuskin työtä tekevällä miehellä ja minulla ei olisi kovin paljoa yhteisiä puheenaiheita. Ihan siksi, että se, että ihminen jaksaa tehdä jotain tosi yksitoikkoista duunarihommaa, on kaukana siitä mitä itse haluan tehdä. En kuitenkaan hyljeksi duunareita, sillä kuten joku totesikin, ei maailma ja arki pyörisi ellei joku siivoaisi jne.

Itsekin olen tällä hetkellä vasta lähihoitaja, mutta jatko-opinnot ovat suunnitelmissa. Kirjoitan myös ja tienaan sillä jonkun verran, ja jos alkaisin menestyä kirjoittamalla enemmän, jatko-opinnot voisivat jäädä. Eräänä päivänä havahduin siihen kun aloin mietttiä, että suurin osa läheisistäni ja hyvistä ystävistäni on korkeasti koulutettuja. En ole juurikaan edes tapaillut duunarimiehiä. Minulle ei ole mitään merkitystä toisen tuloilla tms, mutta yhteiset kiinnostuksen kohteet ovat löytyneet muitten kanssa, kuin duunarien. Oma olemukseni on myös sellainen, sekä käytökseni, että ihmiset luulevat minun olevan ns. paremmista piireistä muutenkin, vaikka olen lähtöisinkin ihan vaan duunariperheestä.

Että ei ne termit, tittelit tai mitkään, vaan ihmisen oma olemus, intressit sun muut.

Alkuperäinen kirjoittaja Vain lähihoitaja;24792876:
Uskoisin tuon olevan syy.

Itse olen aina puhunut sen puolesta, että koulutus ei takaa ihmisen fiksuutta. En syrjisi miesmarkkinoilla roskakuskiakaan, mutta onhan se todennäköistä, että roskakuskin työtä tekevällä miehellä ja minulla ei olisi kovin paljoa yhteisiä puheenaiheita. Ihan siksi, että se, että ihminen jaksaa tehdä jotain tosi yksitoikkoista duunarihommaa, on kaukana siitä mitä itse haluan tehdä. En kuitenkaan hyljeksi duunareita, sillä kuten joku totesikin, ei maailma ja arki pyörisi ellei joku siivoaisi jne.

Itsekin olen tällä hetkellä vasta lähihoitaja, mutta jatko-opinnot ovat suunnitelmissa. Kirjoitan myös ja tienaan sillä jonkun verran, ja jos alkaisin menestyä kirjoittamalla enemmän, jatko-opinnot voisivat jäädä. Eräänä päivänä havahduin siihen kun aloin mietttiä, että suurin osa läheisistäni ja hyvistä ystävistäni on korkeasti koulutettuja. En ole juurikaan edes tapaillut duunarimiehiä. Minulle ei ole mitään merkitystä toisen tuloilla tms, mutta yhteiset kiinnostuksen kohteet ovat löytyneet muitten kanssa, kuin duunarien. Oma olemukseni on myös sellainen, sekä käytökseni, että ihmiset luulevat minun olevan ns. paremmista piireistä muutenkin, vaikka olen lähtöisinkin ihan vaan duunariperheestä.

Että ei ne termit, tittelit tai mitkään, vaan ihmisen oma olemus, intressit sun muut.

Säkin paasaat ettei tittelit sun muut merkkaa mutta samalla sanot ettet voisi ottaa lähärinä duunaria. Joopa joo. Isot puheet pienet teot!
Siis rakkauttahan ei voi pakottaa. Et voi pakottaa ketään rakastumaan itseesi. Se on kemiaa. Silloin ei puhuta samoista intresseistä tai olemuksesta. Jos valkkaat kumppania lista kädessä niin mönkään menee.

[QUOTE="noh";24793008]Säkin paasaat ettei tittelit sun muut merkkaa mutta samalla sanot ettet voisi ottaa lähärinä duunaria. Joopa joo. Isot puheet pienet teot!
Siis rakkauttahan ei voi pakottaa. Et voi pakottaa ketään rakastumaan itseesi. Se on kemiaa. Silloin ei puhuta samoista intresseistä tai olemuksesta. Jos valkkaat kumppania lista kädessä niin mönkään menee.[/QUOTE]

En sanonut, ettenkö voisi ottaa duunaria. Totesin, että meillä tuskin kohtaisi kemiat intressien osalta. Olen aiemmin tapaillut ja seurustellut duunarien kanssa ja ajan myötä sitten huomannut, että yhteiselo ei suju, kun toisella ei ole intressejä tehdä mitään "suurempaa". En sano silti, että duunarit olisivat tyhmempiä tms. Ihmiset ovat vain erilaisia ja omaavat eri kiinnostuksen kohteita.

Joo, olen tällä hetkellä vasta se lähäri, mutta en todellakaan voisi loppuelämääni tehdä "vain" lähärin töitä, sillä kaipaan haastavampia asioita työelämässä.

Alkuperäinen kirjoittaja Vain lähihoitaja;24793096:
En sanonut, ettenkö voisi ottaa duunaria. Totesin, että meillä tuskin kohtaisi kemiat intressien osalta. Olen aiemmin tapaillut ja seurustellut duunarien kanssa ja ajan myötä sitten huomannut, että yhteiselo ei suju, kun toisella ei ole intressejä tehdä mitään "suurempaa". En sano silti, että duunarit olisivat tyhmempiä tms. Ihmiset ovat vain erilaisia ja omaavat eri kiinnostuksen kohteita.

Joo, olen tällä hetkellä vasta se lähäri, mutta en todellakaan voisi loppuelämääni tehdä "vain" lähärin töitä, sillä kaipaan haastavampia asioita työelämässä.
Se roskakuskikin saattaa olla roskakuski ihan yhtä väliaikaisesti kuin sä oot lähäri.

Ei ehkä ole edes käynyt kouluja roskakuskiksi päästäkseen (lähäriksi taas ei pääse ellei koulua käy), vaan saattaa tehdä duunia (josta by the way maksetaan aika hyvin) tienatakseen opiskelurahoja, ja opiskella vaikka työn ohella jotain.

Ja ehkä ne ei-duunarit ajattelee, etteivät voi ottaa sua, kun sä oot vain lähihoitaja, teillä tuskin kohtaisi intressit, koska jaksat tehdä jotain yksitoikkoista lähärin työtä ja olet halunnut niin tylsälle alalle kouluttautua. Ehkä et ole vaimomatskua heidän mielestään.

Ootko koskaan ajatellut asiaa tältä kantilta?

Olen onnekseni oppinut tuntemaan esim. bussikuskin, joka pystyy keskustelemaan molekyylibiologiasta, autonkorjaajan joka tuntee korkeakulttuurisia teoksia sekä poliittisesti aktiivin puusepän. Minusta ammatti ei kerro ihmisen yleistietouden määrästä tai sivistyneisyyden tasosta. Tunnen myös muutamia todella himmeitä immeisiä, joilla perin kapea, mutta syvä tietämys omasta akateemisesta alasta, mutta muista ei mitään käsitystä.

Ihmistähän tapaillessa opitaan tuntemaan eikä hänen oppiarvojaan.

Et taida arvostaa ammattiasi etkä sen myötä itseäsi?

Olen siivooja ammattititteliltäni laitoshuoltaja ja ammattitutkintokin löytyy, työkokemusta yli 10 vuotta. Nyt opiskelen siivoustyönohjaajaksi.

Olen ylpeä itsestäni ja ammatistani. Työni ei ole "paskahommaa tai rätin helitusta". Tässä työssä jos haluaa olla ammattilainen pitää osata niin teoriaa kuin käytäntöäkin ja monia muita asioita jotka eivät suorasti tähän ammattiin kuulu.

Tässä työssä ei voi "menestyä" jos asenne ap:n kaltainen.

• Tykkää
Reactions: Data
Se roskakuskikin saattaa olla roskakuski ihan yhtä väliaikaisesti kuin sä oot lähäri.

Ei ehkä ole edes käynyt kouluja roskakuskiksi päästäkseen (lähäriksi taas ei pääse ellei koulua käy), vaan saattaa tehdä duunia (josta by the way maksetaan aika hyvin) tienatakseen opiskelurahoja, ja opiskella vaikka työn ohella jotain.

Ja ehkä ne ei-duunarit ajattelee, etteivät voi ottaa sua, kun sä oot vain lähihoitaja, teillä tuskin kohtaisi intressit, koska jaksat tehdä jotain yksitoikkoista lähärin työtä ja olet halunnut niin tylsälle alalle kouluttautua. Ehkä et ole vaimomatskua heidän mielestään.

Ootko koskaan ajatellut asiaa tältä kantilta?

Olen ja kirjoitinkin roskakuskista, että TUSKIN kemiamme kohtaisivat. Jos tapaisin miehen, joka kunnianhimoisten opintojensa keskellä tekee roskakuskin töitä tai väliaikaisesti niitä hommia ja kiinnostuisin hänestä, ei se ammatti olisi este. Eikä se ammatti olisi este muutenkaan, jos mies oli muutoin tosi kiinnostava. Minun on vaan vaikea kuvitella, että kokisin häntä kohtaan kiinnostusta jos hän haluaisi loppuelämänsä vain ajella roskia, kun ei olisi ikinä mitään keskusteltavaa hänen työpäivästään. Ainakaan sellaista keskusteltavaa, joka minua kiinnostaisi.

Tosiaan, itsekin olen vain väliaikaisesti lähihoitaja ja enemmän olen tehnyt muita töitä, liittyen tuleviin opintoihin ja työhöni. Joku ei-duurani voi ajatellakin, ettei halua pelkkää lähihoitajaa, vaan pitää olla jo valmis maisteri tms. En itsekään halua puolisokseni miestä, joka ei näe kokonaisuutta (eli ei vaivautuisi ottamaan selvää, että minä en nimenomaan jaksa tehdä yksitoikkoista lähärin työtä. Enkä tarkoita tätä pahalla, joku voi kokea sen työn haastavana, itse henkkoht en koe) vaan pelkän tittelin.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Alkuperäinen kirjoittaja ZäDäM;24793237:
Et taida arvostaa ammattiasi etkä sen myötä itseäsi?

Olen siivooja ammattititteliltäni laitoshuoltaja ja ammattitutkintokin löytyy, työkokemusta yli 10 vuotta. Nyt opiskelen siivoustyönohjaajaksi.

Olen ylpeä itsestäni ja ammatistani. Työni ei ole "paskahommaa tai rätin helitusta". Tässä työssä jos haluaa olla ammattilainen pitää osata niin teoriaa kuin käytäntöäkin ja monia muita asioita jotka eivät suorasti tähän ammattiin kuulu.

Tässä työssä ei voi "menestyä" jos asenne ap:n kaltainen.

Hitsi, pitäisköhän munkin opiskella siivoustyönohjaajaksi! Mulla laitoshuoltajan koulutus, ja työkokemusta jotain 15 vuotta. Kauhee hinku koulunpenkille, mutten tiedä mitä opiskelisin.

Minusta on erittäin säälittävää ja surullista että joku oikeasti kuvittelee laitoshuoltajan työtä vain aivottomaksi mopin heilutukseksi, kun se ei sitä ole, ainakaan sairaalassa. Kyllä pitää tietää jonkin verran asioita. Jos meidän sairaalan laitoshuoltajat eivät olisi ammattitaitoisia, sairaalabakteeritilanne olisi kyllä huomattavasti pahempi...

Kyllä se eri ammattiryhmien väheksyminen on minusta jonkinlaista sivistymättömyyttä, eli jos näin ajatteleva ihminen onkin älykäs, niin hänen älynsä on melkoisen rajoittunutta. Sen huomasi hyvin akoinaan, kun olin leikkausosastolla vuosia töissä. Siellä aina muutama maan parhaista kirurgeista tulivat meidän laikkareiden pöytään istumaan kahvitauolla, juttelemaan mukavia.

Eli mitä älykkäämpi ihminen, sen vähemmän on pönkitettävä omaa arvoaan väheksymällä muita.

no, entäpä mikä minussa on vikana kun olen lastenlääkäri ja mieheni on perusduunari, autonkorjaaja. olenko tyhmä kun otin alempiarvoisen miehen? vai onko mieheni onnenonkija? naimisissa oltu jo 20v ja lapsiakin on.

Minusta ammatti ei kerro ihmisen yleistietouden määrästä tai sivistyneisyyden tasosta. Tunnen myös muutamia todella himmeitä immeisiä, joilla perin kapea, mutta syvä tietämys omasta akateemisesta alasta, mutta muista ei mitään käsitystä.

.

MInusta taas on hassua, että ihmiset ajattelevat, että akateemisilla ei ole mittän yleistietoa, vain kapea-alainen osaaminen omalla alalla. Noh, ehkä se on tietämättömyyttä. Edes perustutkinto-opiskelija yliopistossa ei vaan pysty välttymään yleissivistykseltä, yliopistossa opiskellaan muutakin kuin vain omaa pääainetta, on pakolliset sivuaineet, kieliopinnot jne.

Monilla kursseilla käsitellään opiskeltavia asioita ajakohtaisten ilmiöiden valossa. Laitosten käytävillä on jos jonkinmoista julkaisua tarjolla, vierailijaluennoitsijoita, opiskelijoiden järjestötoimintaa jne.

Eihän tietyn alan ammattilainen voi sulkea itseään maailmalta, ainakaan yliopistossa se ei ole mahdollista.

Mä en oikeastaan tiedä, missä voisi sivistyä paremmin ja helpommin kuin yliopistossa.

Yhteistyössä