Mä en saa ikinä fiksua miestä, kun olen ammatiltani siivooja ja tehnyt vaan "paskahommia".

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyyntynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsyyntynyt

Vieras
Olen 27 vuotias nainen ja sinkku. Ammattini on siivooja ja olen todennut että se on varmaan aika iso syy, miksi olen sinkku. Oishan noita miehiä, mutta fiksut ja toimeentulevat ei ole kiinnostunut. Enkä tosiaan halua mitään junttia autonkorjaajaa (joo ei ne kaikki tosiaan olekaan juntteja, älkää repikö hernettä nenään). Päädyin tähän ammattiin vahingossa, kun välivuosi venyi ja en enää sittne tahtonut elellä opintotuella. Lisäksi olen ollut monissa muissa saman tyylisissä hommissa, tyyliin suurkeittiöapulaisena ja huoltoaseman kassana.

Mä en vaan löydä hyvää ja älykästä miestä, mieluiten korkeakoulutettua näillä meriiteillä, tää on todistettu. Kaveri opiskelee yliopistossa ja hänen kanssa on käyty opiskelijabileissä ja tutustuttu miehiin. Ja voin sanoa, että olen paremman näköinen kuin kaverini. Mutta silti kaikki miehet päätyy aina kiinnostumaan kaveristani, kun kuulee että hän opiskelee ja minä olen siivooja:( Mua ei oteta vakavasti ja ilmeestä huomaa, että miesten kiinnostus tyssää siiihen kun kuulee ammatin. Sen jälkeen jään keskusteluista ihan ulkopuolelle.

Kertokaa miten teksisin itsestäni kiinnostan älykkäiden, koulutettujen suunnilleen ikäisteni miesten silmissä?

Luuletko tosiaan että normaaleille ihmisille se koulutus on kovinkaan tärkeä kriteeri.

Minä voisin seurustella vaikak roskalaatikossa asuvan ihmisen kanssa jos oikein kolahtaa.

• Tykkää
Reactions: Micosa
[QUOTE="aapee";24779952]Minusta koulutetut miehet vaan yleensä ovat älykkäämpiä, komeampia, menestyneempiä ja keskustelutaitoisempia. Miksi mies ei voisi olla koulutettu, vaikka itse en olekkaan?[/QUOTE]

Minä olen kaikkea tuota ja ihan peruskoulupohjalta.

Tosi on, että kouluttamattomana ja hanttihommien tekijänä et fiksua hyvin toimeentulevaa miestä saa.

Ja minä peesailen tätä. Se ei ole henkilökohtaista, mutta vain fakta. Oletko kuullut markkina-arvoteoriasta? Jostain syystä koulutetut nuoret miehet valitsevat ensisijaisesti niitä koulutettuja nuoria naisia. Näin se vaan menee.

Ihmiset luokittelevat toisaan tasoille ja arvottavat itsensä tiettyjen ominaisuuksien ja asioiden perusteella. Eikä kukaan halua "alemman tasoista" puolisoa ellei siinä sitten ole jotain todella poikkeuksellista, kuten opinnot jääneet jostain hyvästä syystä kesken, varakas, keksinyt jotain merkittävää.

Minä olen akateeminen, vielä tuplasellainen, ja silti suurin osa minusta kiinnostuneista miehistä on duunareita. Miehet aina sanoo, ettei heitä kiinnosta naisen koulutus, mutta asian kääntöpuoli on se, että he luulevat ettei nainenkaan välitä heidän koulutuksestaan. Minusta mies saa olla köyhä, työtön ja ei tarvitse olla menestynyt työelämässä, mutta kyllä hiukan saisi tuota koulutuspuolta olla. Olisi jotain yhteistä ja juttua riittäisi molempia kiinnostavista asioista.

Mutta jos ap on koulujakäymätön siivooja, niin kehotan etsimään samantasoista.

Se haluu sammakkona prinssin...No joo eikö pitäisi ihmiseen rakastua eikä titteliin,koulutukseen tai pankkitiliin:confused:

Tietysti näin, mutta useamman vuoden kokemuksella olen huomannut, että ne yliopiston bileissä käyvät kunnianhimoiset ja fiksut opiskelijamiehet vetoavat minuun paljon enemmän kuin perus baarista löydetty raksamies. Kyllä sen eron vaan huomaa, huumori, tapa ajatella, jutella, kaikki erilaista. Joku juttu siinä on.

[QUOTE="aapee";24779999]Tietysti näin, mutta useamman vuoden kokemuksella olen huomannut, että ne yliopiston bileissä käyvät kunnianhimoiset ja fiksut opiskelijamiehet vetoavat minuun paljon enemmän kuin perus baarista löydetty raksamies. Kyllä sen eron vaan huomaa, huumori, tapa ajatella, jutella, kaikki erilaista. Joku juttu siinä on.[/QUOTE]

Sitten vaan hakemaan yliopistoon itse niin kuin joku jo sanoikin.

Ei todellakaan ole väliä jos muuten osaat keskustella sivistyneesti jne. Tosin itsekin siivojana työskennelleenä tiedän että ennakkoluuloja joillakin on, mutta nehän ei oo sun arvosia ;) Olet vielä aika nuori, mikset mene opiskelemaan jotain "parempaa" ammattia. Itse totesin että en halua jäädä siivojaksi, ihan sen vuoksi mitä se alkaa tekeen terveydelle lähempänä 40:tä. Tai ainakin minun työpaikalla kaikki hiukan vanhemmat siivojat olivat todella huonokuntoisia, ja tähän varmasti liittyi tietynlainen ylityöllistäminen ja stressi.

No jos menisit johonkin muuhun kouluun, jos et yliopistoa jaksa. Lukisit vaikka sairaanhoitajaksi. Niille ja sairaanhoitajaopiskelijoille on vientiä mies- ja työmarkkinoilla :D.

No aiotko sä sitten loppuelämäsi tehdä jotain siivoojan hommia? Kannattaiskohan ruveta pikkuhiljaa kouluttautumaan, saattais tulla kaupan päälle se koulutettu mieskin.

Mistä se fiksu keskustelutaitoinen mies sitten edes puhuisi kanssasi? Oletko yleissivistänyt itseäsi omalla ajalla ihan huvin vuoksi? Jotain vikaa keskustelutaidoissasi on, jos keskustelut päättyvät siihen että ammattisi paljastuu. Ihan kuin se olisi selittävä tekijä niille mahdollisille puutteille keskustelussa mitä ennen tuota infoa on tullut ilmi.

Parempi kysymys onkin haetko vähän vääriä ominaisuuksia miehestä. Kiinnostaako sinua se ihminen itse vai vaan ulkonäkö ja raha (ja mieluusti vielä keskustelutaito).

Lisään vielä, että et todellakaan anna itsestäsi hirveän hyvää kuvaa koulutetuille miehille, jos sanot, että olet kyllä aloittanut opiskelut, muttet saanut niitä saatettua loppuun, vaan välivuodet venyivät jne. Vaikutat väkisinkin hiukan aikaansaamattomalta - sellaiselta kunnianhimottomalta ja ajelehtivalta tuuliviiriltä.

NO MITÄS VIKAA on siivoojan työssä? Ilman heitä hukkuisimme oikeesti paskaan. Minä tiedän ihmisiä, joille siivoojan työ on kutsumusammatti! Kaikki eivät osaa siivota, sen tietää jokainen. Nosta nyt itsesi oikealle korokkeelle ja mieti uudestaan, onko sitä ammattia sitten pakko mainostaa niin paljon, ellei halua. Itse ihmettelen työttömiä, jotka vaan vuodesta toiseen jättäytyy työttömiksi, kun sillä omalla alalla ei vaan ole mieleistä työtä.

• Tykkää
Reactions: NelliKaramelli
Jos haluat koulutetun miehen, niin helpointa se olisi menemällä itse opiskelemaan.

Itse olen tavisduunari, ja sellaisten kanssa myös aina ihan tyytyväisenä seurustellut, mulle kun rakkaus on koulutusta ja varallisuutta tärkeämpää. Pääasia että mies yleensäkin käy töissä, ja pärjää palkallaan, niin kuin teen itsekin.

Yhteistyössä