A
"avuton"
Vieras
Huomenna teen munkkeja ja simaa on. Tänään syötiin poppareita ja katottiin leffaa. Mut siis mitä ihmettä pitäs tehdä? Kaikki hypettää tätä juhlaa ja mä en vaan tajuu... Onneks vappu on vaan yks päivä...
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Kun olin lapsi, me tehtiin aina kaikkina juhlapyhinä kaikkea kivaa vanhempieni kanssa. Esimerkiksi vietettiin monta uutta vuotta vuokratussa uimahallissa. Kukaan ei ollut kännissä, ja mulla on aivan ihania muistoja näistä juhlista.
Aikuisena vappu oli vuosia vain turhake ryyppyjuhla (tosin ihan hauskoja vappuja olen viettänyt, mutta ei niillä mitään suurempaa merkitystä ole koskaan ollut). Nyt kun itsellä on lapsia, haluan tuottaa heille kivoja muistoja oman perheen kanssa ja vappu on mun mielestä taas oikein hauska tapahtuma.
Tänään mä laitoin hyvää ruokaa ja mies ja lapset koristelivat sillä aikaa kodin serpentiineillä ja ilmapalloilla, sitten pelattiin kaikki yhdessä ilmapallosotaa ja muita ilmapallopelejä syömisen jälkeen, leivottiin yhdessä kakku ja rakenneltiin uusilla legoilla koko perhe, illalla vielä herkuteltiin kakulla ja munkeilla. Huomenna mennään varmaan tivoliin ja piknikille. Niin kuin joku kirjoitti, juhlat ovat hyvää vaihtelua arkeen.
En, vaan kolmelta.
Ei ole pakko olla hauskaa. Kysyit mielestäni aloituksessasi miten lapsen kanssa voi juhlia vappua, ja kerroin vastaukseksi meidän tavasta.
Sinulla voi olla hyvä vappu, vaikka viettäisitte ihan tavallisen päivän. Jos sillä ei ole sinulle merkitystä, niin miksi jonkun muun mielipiteen takia pitäisi tehdä jotain erikoista?
Ja jos haluat tehdä jotain erikoista, niin osta hyvä ihminen ruuat valmiina, puhallat ilmapallot vaikka edellisenä päivänä ja sitten syötte hyvin, koristelette paikat ja vaikka pelaatte jotain lautapeliä ennen lasten nukkumaanmenoa. Tai sitten eväät mukaan ja suoraan töistä vapputorille ja syötte ruuan siellä (ne eväät). Tai sitten skippaat suosiolla tämän päivän kun pääsit noin myöhään ja panostat huomiseen.
En, vaan kolmelta.
Ei ole pakko olla hauskaa. Kysyit mielestäni aloituksessasi miten lapsen kanssa voi juhlia vappua, ja kerroin vastaukseksi meidän tavasta.
Sinulla voi olla hyvä vappu, vaikka viettäisitte ihan tavallisen päivän. Jos sillä ei ole sinulle merkitystä, niin miksi jonkun muun mielipiteen takia pitäisi tehdä jotain erikoista?
Ja jos haluat tehdä jotain erikoista, niin osta hyvä ihminen ruuat valmiina, puhallat ilmapallot vaikka edellisenä päivänä ja sitten syötte hyvin, koristelette paikat ja vaikka pelaatte jotain lautapeliä ennen lasten nukkumaanmenoa. Tai sitten eväät mukaan ja suoraan töistä vapputorille ja syötte ruuan siellä (ne eväät). Tai sitten skippaat suosiolla tämän päivän kun pääsit noin myöhään ja panostat huomiseen.
Minusta vappu on kaikkein turhin juhla. Ei oo oikein ikinä sytyttänyt. No ehkä lapsena oli kivaa kun oli vappuviuhka![]()