Mä en oo koskaan tajunnu lapsilla siirtymälelua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja niskaperseotteella päiväkotiin kannetut tekee teininäkin kaiken mitä aikuinen sanoo koska pelkää?

Mä olen kyllä kasvattanut 2v erilailla kuin 5v ja joka vuosi kun ikää tulee lisää ( ja järkeä ) lisääntyy niin vastuut kuin oikeudetkin.

Nyt jo aikuiset lapset ei ole teineinä angsteilleet eivätkä ole käsi ojossa odottamassa mitään, vaikka pienenä saivatkin joskus periksi jossain asiassa ( ei siirtymäleluja kuitenkaan ) Lapset on opetettu kunnioittamaan toisia, ja ennenkaikkea itseään, eikä kellään ( edes minulla) ei ole oikeutta heitä repiä yhtään minnekkään.
Ennenkaikkea esimerkillä kasvatettuja, minä en vähättele heitä, eivätkä he muita.
Hyvältä kuulostaa!❤️

Meillä ihan itse kävelivät päiväkotiin (eskaan), joka aamu. Rutiini on rutiini, puettava on vaikka kiukuttaakin. ”Joko puet itse tai äiti pukee” toimi meillä. Ikinä en ole lapsia repinyt. Luulitko, että jos ei äiti anna periksi tarkoittaa se repimistä?

Rakkaudella ja rajoilla on lapset kasvatettu.
Olen heistä hurrrrjan ylpeä. Hienoja pieniä ihmisen alkuja.❤️ Melko vilkkaita ovat olleet pienestä pitäen, nykyään kilpaurheilijoita molemmat, siinä saapi purkaa energiaa ja oppii samalla yhtä sun toista.

• Tykkää
Reactions: Echo
Hyvältä kuulostaa!

Meillä ihan itse kävelivät päiväkotiin (eskaan), joka aamu. Rutiini on rutiini, puettava on vaikka kiukuttaakin. ”Joko puet itse tai äiti pukee” toimi meillä. Ikinä en ole lapsia repinyt. Luulitko, että jos ei äiti anna periksi tarkoittaa se repimistä?

Rakkaudella ja rajoilla on lapset kasvatettu.
Olen heistä hurrrrjan ylpeä. Hienoja pieniä ihmisen alkuja. Melko vilkkaita ovat olleet pienestä pitäen, nykyään kilpaurheilijoita molemmat, siinä saapi purkaa energiaa ja oppii samalla yhtä sun toista.

lukisitko ketjun alkua?

”Mä en oo ymmärtäny lahjomisen päälle koskaan tuommoisissa tilanteissa. Jos muksu ei halua lähteä, niin muutaman neuvottelun ja tunteiden sanoittamisen jälkeen tenava kainaloon ja autoon. Tyyli on siinä vapaa.”

ihan aloitus tekstissä, myöhemmin kehoitettiin jättämään huutava lapsi tienposkeen.

lukisitko ketjun alkua?

”Mä en oo ymmärtäny lahjomisen päälle koskaan tuommoisissa tilanteissa. Jos muksu ei halua lähteä, niin muutaman neuvottelun ja tunteiden sanoittamisen jälkeen tenava kainaloon ja autoon. Tyyli on siinä vapaa.”

ihan aloitus tekstissä, myöhemmin kehoitettiin jättämään huutava lapsi tienposkeen.
Mitäs jos kirjautuisit tai edes keksisit jonkin nimimkin niin sinut tunnistaisi?

Niinpä, en ollut koskaan sanaa kuullutkaan

Tuossa myös hyvä teksti, pienet lapset huutaa ym koska eivät osaa muuten toimia ja se on normaalia käytöstä joka loppuu yleensä kun ikää tulee lisää, ei siis kasvatuksen takia.

Loputtomat vanhempien selittelyt/maanittelut ja epäjohdonmukaisuus plus tämä:

Käytöshäiriöt sen kuin lisääntyvät.

Sulla taitaa olla vaikeuksia vastata asiallisesti kysymyksiin. Johtuuko jatkuvasta uhkailusta ja tunteiden piilottamisesta? Mikä on äärilällättelijä?
Toi uhkailu, kiristys ja lahjontahan kuuluu sinne mustavalkoaikaan ja nykysessä 3D ajassa puhutaan pehmeistä kasvatusjutuista, vai miksi niitä kutsutaan.
Entä, jos kasvatustiede sittenkin kehittää toimivamman ratkaisun, jolla kasvaa terveitä aikuisia vähemmällä uhkailulla, kiristyksellä ja lahjonnalla; eli öyhötyksellä, olisko se niin paha asia?
No kun katsoo nykynuorison ja lasten menoa niin ei ainakaan toistaiseksi ole parempaan suuntaankaan menty.
Se vanhempien ihmisten ja ylipäätään muiden ihmisten kunnioitus mitä joskus oli on muuttunut pikkuhiljaa mutta varmasti itsekeskeisempään minä minä suuntaan. Koulut on aivan vallattomia. Onneks vielä on meitä vanhemman koulukunnan kasvattajia jotta edes jotkut kersat pysyy kurissa.
Mutta juu, tottakai hyvä jos kehittävät "lempeämpiä" kasvatusmetodeja jotka toimii mikäli "kiristys", "lahjonta" ja "uhkailu" ovat mukamasten liian kovia, tällä hetkellä vaan on menty lujaa perse edellä puuhun ja sillä on lasten kannalta vakavat seuraukset.

• Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Lispetti ja Echo
Loputtomat vanhempien selittelyt/maanittelut ja epäjohdonmukaisuus plus tämä:

Käytöshäiriöt sen kuin lisääntyvät.

Käytöshäiriöt ei johdu vapaasta kasvatuksesta vaan siitä että ei kasvateta.
Kukaan tässä ketjussa ei edelleenkään ole sanonut et lapselle saisi aina antaa periksi, vai oletko erimieltä?

Käytöshäiriöt ei johdu vapaasta kasvatuksesta vaan siitä että ei kasvateta.
Kukaan tässä ketjussa ei edelleenkään ole sanonut et lapselle saisi aina antaa periksi, vai oletko erimieltä?
Siinäpä se onkin kunnei kasvateta.
Tai jos kasvatetaan niin pelätään että lapsi menee rikki jos asetetasn rajat tai ei opeteta lapsia sietämään pettymyksiä tsi selitellään loputtomiin. Kyllä sen on riitettävä kun vanhempi sanoo jotakin niin se asia on niin, ei sitä tarvitse loputtomiin perustella joskus ei perustella ollenkaan (ei tule uusintoja).

• Tykkää
Siinäpä se onkin kunnei kasvateta.
Tai jos kasvatetaan niin pelätään että lapsi menee rikki jos asetetasn rajat tai ei opeteta lapsia sietämään pettymyksiä tsi selitellään loputtomiin. Kyllä sen on riitettävä kun vanhempi sanoo jotakin niin se asia on niin, ei sitä tarvitse loputtomiin perustella joskus ei perustella ollenkaan (ei tule uusintoja).

Kannattaa tutustua vapaan kasvatuksen perusteisiin..

No kun katsoo nykynuorison ja lasten menoa niin ei ainakaan toistaiseksi ole parempaan suuntaankaan menty.
Se vanhempien ihmisten ja ylipäätään muiden ihmisten kunnioitus mitä joskus oli on muuttunut pikkuhiljaa mutta varmasti itsekeskeisempään minä minä suuntaan. Koulut on aivan vallattomia. Onneks vielä on meitä vanhemman koulukunnan kasvattajia jotta edes jotkut kersat pysyy kurissa.
Mutta juu, tottakai hyvä jos kehittävät "lempeämpiä" kasvatusmetodeja jotka toimii mikäli "kiristys", "lahjonta" ja "uhkailu" ovat mukamasten liian kovia, tällä hetkellä vaan on menty lujaa perse edellä puuhun ja sillä on lasten kannalta vakavat seuraukset.

Onko tästä oikeasti tilastoa vai mennäänkö mutulla?

Koskiko tuo sun juttu
erityisvanhemmuutta?

Tässä on myös hyvä teksti:

Koskiko tuo sun juttu
erityisvanhemmuutta?

”Mutta rakastava isä tai äiti kestää senkin, että lapsi kiukuttelee rajoista.”

tuossa se tärkein, lapset kiukuttelee, teit mitä tahansa.

Koskiko tuo sun juttu
erityisvanhemmuutta?

etkös sinä puhunut lisääntyneistä käytöshäiriöistä?
Ja vapaan kasvatuksen olevan siihen syynä?

Juu, nykyään käydään pikkukoululaisten kimppuun, heiluu puukot, tapetaan ja käytetään enemmän huumeita.
Koulut on rauhattomampia, koulutuksen taso laskee kuin lehmän häntä ja lapset ja nuoret levottomampia. Opettajat kyvyttömämpiä tekemään asioille mitään.
Mutta laitetaan vaan laput silmille näidenkin kohdalla ja hurrataan onnistunutta kasvatusta.

Viimeksi muokattu:
Siirtymälelu?? Kattia kanssa! Paras asia, mitä vanhempi voi lapselleen antaa ja opettaa, on pettymykset ja niiden sietäminen. Rakkautta ja rajoja, siinä perusreseptiikka yksinkertaisuudessaan.

Nykyään lapsien ja nuorten toimintaa ohjailee liiaksi mielihyväkeskeisyys. Johon vanhemmat itse ovat antaneet välineet ja vain sen takia, ettei vanhemmat itse jaksa sietää lapsensa soraääniä. Siksi olemmekin nyt tilanteessa, missä lasten ja nuorten väkivaltaisuus ja ihmisen kunnioittamattomuus on lisääntynyt.

Ei aamuisissa päiväkotiinlähtemisissä kysytä lapsen mielipidettä tai anneta nevotelulle sijaa. Se on asia, mikä tapahtuu ja mikä tehdään, halusipa tai ei. Eihän aikuinenkaan lähde esimiehensä kanssa vänkäämään töissäolemisestaan vaan sinne mennään sovitusti tekemään annetut tehtävät. Maalaisjärki kunniaan!

Sinun lapsesi eivät ole sinun on hyvä lausahdus. Lapsi kuuluu maailmalle. Vanhemman tehtävä on antaa eväät ja ohjeistukset, miten tulla toimeen ihmisten ja erilaisten tilanteiden kanssa. Vanhemman tulee antaa lapselleen sekä rakkautta että rajoja. Sopivassa suhteessa tukea mutta myös vastuuttaa.

Se, että vanhempi/aikuinen itse väistää kasvatusvelvollisuutensa ja -vastuunsa, luo vaaralliset välineet lapsien käsiin. Siihen ei pitäisi olla kenelläkään varaa.

• Tykkää
Reactions: Lispetti ja Echo
Jos aamulla 6 päiväkotiin lähdön saa sujumaan helpommin antamalla lapselle kännykkä käteen ni se ei todellakaan riko sitä lasta.
Aivan yhtä päätön väittämä kuin se et joululahjojen määrä vaikuttaa lapsen psyykkeeseen.

Joskus sitä voi helpottaa kaikkien elämää.

enemmän ne lapset menee rikki siitä et vanhemmat haukkuu muiden tapaa kasvattaa ja saavat mallin siitä et pitävät itseään parempina kuin muut.

Muistisairaiden vanhusten kanssa kun työskentelee niin siirtymävaiheet on myös heille todella ahdistavia, kannattais ap tulla kokeilemaan kumpi tapa ( pieni myönnytys vai tiukka linja ) on silloin parempi.

Muistisairaat vanhukset vs. lapset- Kumpaakohan yritetään kasvattaa maailmaa varten?

• Tykkää
Tuo onkin hauska termi tuo "nykynuoriso". Sitä on varmasti käytetty jo 1800-luvulta, ellei aiemminkin. Aina on tuo nykynuoriso kasvatettu päin puuta ja yleensä vielä sen sanojat on kasvattaneet omat lapsensa oikein.
Kunnon kuri häviää, enää ei hoeta, että joka vitsaa säästää, se lastaan vihaa.. vai ehkä sittenkin? Vitsan sijalle on vain tullut lempeämmät keinot, arestit ja kännyjen takavarikoinnit. Kuinka lällyä!
Huolestuttava kehitys on johtanut siihen, että jo 80-luvulta oppilaat on alkaneet sanomaan opettajille vastaan! He tinkaavat! Yksi jos toinenkin nykyisten kovien metodien kannattaja kyllä kertoo ylpeänä, kuinka sai aikoinaan opettajan hiljaiseksi, kun tiesi asiat paremmin. Enää ei nousta seisomaan, kun opettaja astuu luokkaan! Karttakeppi on muuttunut opetusvälineeksi kurinpitovälineen sijaan. Mitä seuraavaksi? Kohta lapset varmaan kuuntelevat rokkia! huh!

Muistisairaat vanhukset vs. lapset- Kumpaakohan yritetään kasvattaa maailmaa varten?

Pari aamua lapsen elämässä ei kaada kasvatusta elämää varten. Kuten myöhemmissä viesteissä todetaan, päiväkotilapset kiukuttelee, kasvatettiin heitä miten vaan. Kyky hillitä itseään kasvaa vasta iän varttuessa.

muistisairaat esimerkkinä siksi että heillä myös kyky hillitä itseään ja tunteitaan on samalla tasolla kuin lapsilla ( ei tietenkään kaikilla, mut joillain )

Yhteistyössä