Mä en jaksa tuota miehen valitusta siintä, että mene töihin!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsytys kohtaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
ja meillä ukko nosti kamalan haloon kun mietin et jos menisin töihin kun nuorin täyttää 2.. jotta täällä sitä kotona ollaan ja lapsia hoidetaan, varovasti välillä oon ehotellu et jos lähtisin jo töihin, mut ei oikein ota ehdotus tuulta purjeisiin. no jos sitten syksyllä! :D

Meillä mies anto mun ite päättää et miten haluan tehdä. Sano et jos haluun jäädä kotiin niin kyllä pärjätään mutta tukee myös jos haluun lähtee töihin.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei kai laiskaa saa patistaa?:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Minä olen sen takia kotona, kun haluan lapseni hoitaa kotona niin pitkään kun vain suinkin mahdollista ja siinä ei ole mitään väärää.. töihin haluisin, mutta lasta en haulua vielään laittaa hoitoon. ja älkääs unta nähkö et mun mies jäis kotiin :D se haluu vaan tehä töitä, töitä, töitä.. no tehkööt sit, mut ei tartteis mulle valittaa..

Pakko niitä jonkun on tehdä, kun toinen ei halua mennä töihin. Muuten loppuu lainanmaksu ja leipä kaapista

Minkä takia sie syyllistät ap:tä, joka haluaisi vaan hoitaa pientä lasta kotona? Eihän siinä oikeesti ole mittään pahhaa, vai onko siusta?

tiedätkös ap...

mun mies valitti samasta,kun aloitin työt,teen 4h iltatyönä niin valittaa että nyt kuule se ei riitä,pitää olla kokopäivä työ....
haluisin olla päivät kotona 1v likan kanssa koska on sairastellut paljon ja herkkä saamaan pöpöjä maailmalta,ja lastenlääkäärit on suositelleet pitämään kotona ainakin vuoden,no eihän tuo ukko sitä tajuu kun ei ole koskaan mukana kun lääkärillä käydään...

aikoinaan tein kotisiivouksia ja saamani palkka ei miellyttänyt ukkoa,no vaihdoin työhön josta todellakin tienas rutosti rahaa mutta vaati myös aikaa,ja sekään ei kelvannut..
lopetin työt ja sanoin ukolle että kerro sitten kun olet valmis hyväksymään että teen töitä niin lähden sitten vasta takaisin työ elämään....
saatiin likka siinä välissä ja taas kun vauva oli 6kk alkoi valitus.....

noi äijät ei ole mihinkään tyytyväisiä ja auta armias jos tienaat enempi kuin mies niin taas alkaa napina...tämäkin todettu

Alkuperäinen kirjoittaja Juures Suikale:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Minä olen sen takia kotona, kun haluan lapseni hoitaa kotona niin pitkään kun vain suinkin mahdollista ja siinä ei ole mitään väärää.. töihin haluisin, mutta lasta en haulua vielään laittaa hoitoon. ja älkääs unta nähkö et mun mies jäis kotiin :D se haluu vaan tehä töitä, töitä, töitä.. no tehkööt sit, mut ei tartteis mulle valittaa..

Pakko niitä jonkun on tehdä, kun toinen ei halua mennä töihin. Muuten loppuu lainanmaksu ja leipä kaapista

Minkä takia sie syyllistät ap:tä, joka haluaisi vaan hoitaa pientä lasta kotona? Eihän siinä oikeesti ole mittään pahhaa, vai onko siusta?

Ei tosiaankaan ole mitään pahaa, mutta mikä oikeus äidillä on noin vain lytätä miehen mielipide? Missäs se tasa-arvo nyt on?

Me ratkastiin tilanne niin et mä teen 10-15h/viikko töiä viikonloppuöisin jolloin mies on sit tytön kans pääasiassa nukkumassa - saa hiukan lisärahaa, tyttö on viel kotihoidossa ja kaikki on suht tyytyväisiä. Mulla tietty yöunet jää viikonloppusin vähiin mut hyvin näinki jaksaa.

Alkuperäinen kirjoittaja purna:
Ei tosiaankaan ole mitään pahaa, mutta mikä oikeus äidillä on noin vain lytätä miehen mielipide? Missäs se tasa-arvo nyt on?

Tasa-arvo ei miusta ole ollenkaan niin tärkeä asia, kuin lapsen parasta ajatteleminen.

Enkä tarkoita etteikö hoitopaikassa olisi hyvä olla, mutta ap:llä on 11-kuinen lapsi ja hän kertomansa mukkaan pittää kodistaan ja perheestään hyvää huolta. Hoitaa lapsen, siivoaa, laittaa ruuat yms. Isä haluaa käydä töissä. Rahallisesti tulleevat toimeen noinkin.

Kyllä mie pyytäisin miestä miettimään mielipiteitään uuvestaan, jos kotona on asiat noin hyvin :)

Keskustelu kunniaan, kerro tosiasiat; päivähoitomaksu, päivähoidosta hakeminen, iltoihin jäävät kotityöt ja lapsen sairastaessa kotiin jääminen töistä. Näihin edellämainittuihin osallistuvat tasapuolisesti tietysti molemmat.
Vapaa-aikaa ei sitten ole tarjolla, eikä omaa-aikaa.
Tasa-arvo täytyy sitten myös ukon hyväksyä, kannatta panna kotityöt tasajakoon jo valmiiksi!

Alkuperäinen kirjoittaja purna:

Tasa-arvo ei miusta ole ollenkaan niin tärkeä asia, kuin lapsen parasta ajatteleminen.

Enkä tarkoita etteikö hoitopaikassa olisi hyvä olla, mutta ap:llä on 11-kuinen lapsi ja hän kertomansa mukkaan pittää kodistaan ja perheestään hyvää huolta. Hoitaa lapsen, siivoaa, laittaa ruuat yms. Isä haluaa käydä töissä. Rahallisesti tulleevat toimeen noinkin.

Kyllä mie pyytäisin miestä miettimään mielipiteitään uuvestaan, jos kotona on asiat noin hyvin :)

näin se juurikin meillä on :) ja siis koskaanhan ei rahaa ole liikaa, mutta näin pärjätään. Täytyy tänään ottaa puheeksi mieheni kanssa tämä asia ja ihan tosissaan miettiä hänenkin tätä tilannetta.

Alkuperäinen kirjoittaja tt:
Tietenkin se on eri asia, jos olet kotona vain sen takia, ettet tahdo mennä töihin. Sitä sanoisin jo todelliseksi laiskuudeksi ja miehelläsi on täysi oikeus patistaa sinua!

Eiei, olet ymmärtänyt täysin väärin. Palstalaisten enemmistön mielestä naisella onjumalaiset ja diktaattorimaiset oikeudet yksin päättää kaikesta mikä liittyy lapsiin. Miehen paikka on vain sopeutua tai lähteä...

Näinpä tuo tuntuu olevan. Ei ole tasa-arvosta mitään tietoa kun palstan telaketjufeministisiipi jyrää miehet ja heidän väärät mielipiteet alleen.

Tietenkin se on eri asia, jos olet kotona vain sen takia, ettet tahdo mennä töihin. Sitä sanoisin jo todelliseksi laiskuudeksi ja miehelläsi on täysi oikeus patistaa sinua!

Eiei, olet ymmärtänyt täysin väärin. Palstalaisten enemmistön mielestä naisella onjumalaiset ja diktaattorimaiset oikeudet yksin päättää kaikesta mikä liittyy lapsiin. Miehen paikka on vain sopeutua tai lähteä...

Näinpä tuo tuntuu olevan. Ei ole tasa-arvosta mitään tietoa kun palstan telaketjufeministisiipi jyrää miehet ja heidän väärät mielipiteet alleen.

Alkuperäinen kirjoittaja jyrä:

Kaikille palstan telaketjuille kotiläksyksi miettimistä...

"Meistä tuntuu, että päätämme järkevästi, koska pohjaamme päätöksemme keräämällä tietoa merkityksellisestä asiasta.

Emme turvaa sellaisiin järjettömiin joutavuuksiin kun esimerkiksi rahan heittoon tai teelehtien muodostamiin kuvioihin, Kuitenkin herää kysymys, tiedämmekö todella mikä tieto on merkityksellistä, sillä meidän suunnitelmammehan alituisesti kariutuvat täysin aavistamattomiin tapahtumiin.

Miten tiedämme milloin olemme keränneet riittävästi tietoa päättääksemme? Jos olisimme ankaran "tieteellisiä" kerätessämme tietoa päätöksiämme varten, tiedon kerääminen veisin niin kauan, että toiminnan hetki olisi jo aikaa ohi ennen kuin saisimme työn päätökseen. Joten miten me tiedämme, milloin meillä on riittävästi tietoa? Kertooko tieto itse, että sitä on riittävästi?

Päinvastoin, me häärimme keräten tarpeellista tietoa järkevällä tavalla ja sitten, pelkän aavistuksen varassa tai koska olemme väsyneitä ajattelemaan tai koska päätöksen aika on tullut, me toimimme.

Emmekö näin toimimalla turvaudu aivan yhtä lailla "järjettömiin joutavuuksiin", kun jos olisimme heittäneet siankärsämön varsia?"

I Tsing, Muutosten kirja

Aika tyhmä mies. Mä en oikein osaa tajuta tollasta, ku mä olin lasten kanssa kolme vuotta ja mies ei ikinä valittanut kun oli kotityöt tekemättä. Kun se ei ikinä valita siitä mitä teen.

Sun miehen pitäs tajuta, että se on onnellinen, ku sillä edes on sut ja vauva.

Nyt meni kyllä yli hilseen niin että hujahti, arvoisa "laiskaa patistamaton" :xmas:

Oikeastaan en ole yllättynyt...
Täällähän kaikki perustuu huutoäänestykseen.

No mutta siehän se voit fiksuna immeisenä kertoa, miten tuo siun kovin hieno lainaus liittyi aiheeseen :)

Nyt meni kyllä yli hilseen niin että hujahti, arvoisa "laiskaa patistamaton" :xmas:

Oikeastaan en ole yllättynyt...
Täällähän kaikki perustuu huutoäänestykseen.

No mutta siehän se voit fiksuna immeisenä kertoa, miten tuo siun kovin hieno lainaus liittyi aiheeseen :)

Yleiseen palstan ilmapiiriin ja asenneilmastoon.

En olisi koskaan suostunut viemään noin pientä lasta hoitoon, sanoi mies tai laki tai muut ihan mitä tahansa. Lapsi on vain kerran pieni! Ensimmäiset kaksi vuotta on lapsen henkiselle kehitykselle ne kaikkein tärkeimmät vuodet, siksi sitä kotihoitoa hei suositellaankin.

Alkuperäinen kirjoittaja !:
En olisi koskaan suostunut viemään noin pientä lasta hoitoon, sanoi mies tai laki tai muut ihan mitä tahansa. Lapsi on vain kerran pieni! Ensimmäiset kaksi vuotta on lapsen henkiselle kehitykselle ne kaikkein tärkeimmät vuodet, siksi sitä kotihoitoa hei suositellaankin.

Palstalaisista suurin osa on sitten aikanaan ilmeisesti viety hoitoon kaksiviikkoisina...

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Käske sen mennä parempi palkkasiin hommiin, jos rahapula ketuttaa: sun paikkasi on kotona vielä sen pienen kanssa. :hug:

Lain äidille suoma automaattinen oikeus olla kotona on 11-kuisen äidillä jo mennyt, ts. äitiysloma on jo loppunut (vanhempainvapaanhan voi kätyyää kumpi vanhempi tahansa; tosin sekin on jo ohi ap:n tapauksessa).

Missään ei lue, että nimenomaan isän pitää elättää perhe yksinään ja äidin pitää olla lapsen kanssa kotona. Tuo ei ole mikään automaattinen asia, vaan perhe- ja tilannekohtainen sopimus, jossa pitää huomioida molempien vanhempien mielipide. Säälittää se mies, jota puoliso kohtelee noin.

Älä viitsi: pieni se 11 kuinen on vielä. jos meillä mies käskis mun nyt mennä töihin, mä käskisin sen painua pellolle meidän elämästä. Mun lapseni on vielä vauva, vasta 13 kk vanha. Se tarvitsee äitiä kotona ennemmän kuin me tarvitaan lisätienestiä. Tämä vaihe on hetken vain, eikä kestä ikuisesti: luulisi, että sellaisesta yhdessä selviää, jos haluja on.

Tietenkin vuosikas on vielä pieni. Se ei ollut kommenttini pointti. Kotona olevalla äidillä ei mielestäni ole oikeutta automaattisesti olettaa, että mies elättää hänet ja lapsen. Äiti on isän lailla yhteisvastuullinen perheen elättäjä, ja äidin kotonaolon pitäisi mielestäni olla yhteinen sopimus, ei kummankaan osapuolen sanelema tilanne.

Jaahas, no mitä sitten ajattelet niistä hoitosuosituksista, kun lapsen on tutkimusten mukaan hyvä olla kotona kolmevuotiaaksi? Vai vetoatko vain lakiin? Eikö varhaiskasvatuksella ole mitään väliä?

Alkuperäinen kirjoittaja !:

Palstalaisista suurin osa on sitten aikanaan ilmeisesti viety hoitoon kaksiviikkoisina...

En kyllä onneksi edes ymmärtänyt ilkeää kirjoitustasi. Jos syytit minua laiskaksi, niin helpommalla minä töissä pääsisin kuin kotona.

Yhteistyössä