Mä en jaksa tätä draamaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja clslsfslmf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä! Teidän ehdottomasti nyt pitää erota! Ihan jo lastenkin vuoksi!
Ei kun hetkinen. Ehkä mies ei jaksa riidellä ja mököttää siksi. Tai sitten kenties haluaa huomiota.
Tuo tilanne itsessään nyt kuulostaa siltä, että te molemmat olette "aina oikeassa".
Tilanteet, joissa mielipide on eroava voi kuitata kommentilla "mun mielipide on erilainen" ja siinä se. Minulla ja miehellänikin on eriävä näkemys spagetin kypsyydestä, minulle pääasia kuitenkin on, että mies on tehnyt ruuan (vaikka se spagetti olisikin minun mielestäni ylikypsää) enkä koe silloin tarvetta siitä ruuasta nillittää. Sitten kun minä teen sen ruuan, teen ihan oman mieltymykseni mukaan (miehen mielestä) raakaa spagettia.

Ja menet ihan suosiolla sinne sänkyyn nukkumaan, sanot miehelle että jos seura ei miellytä, voi itse mennä sohvalle.
Toki ehkä kannattaa muutenkin kysyä neutraalissa tilanteessa, miksi mies ratkoo kinastelun mökötyksellä.

Puhu asiasta kun riita ei ole päällä. Toimii ehkä parhaiten. Helpottakaa arkea, jos mitenkään mahd. Kaikki mahd. hoitoapu lapsille käyttöön. Tehkää yhdessä jotain, mitä teitte ennen lapsia. Ootte astunut arkiloukkuun, joka tuhoaa pikkuhiljaa parisuhteen. Kumpaakin ahdistaa ja vituttaa nykyinen elämäntilanne. Riita tilanteessa voisi tehdä jotain, mitä ei oo ikinä ennen tehnyt, jotain, mikä rikkoisi ton kuvion. Vaikka se olisi sitten se makuuhuoneeseen meno, anteeksipyyntö ja lepyttely. Se voi tuntua sinusta alistumiselta, mutta ainakin se olisi loppu sillä kertaa valtataistelulle. Et menetä mitään, jos yhden kerran kokeilet, seuraavalla kerralla voit taas palata vanhaan kuvioon ;). Erilaisesta "siirrosta" tilanteessa voi koitua jotain yllättävääkin. Miehelläni oli tapana saada ankarimman pikkulapsivaiheen aikana hieman miehesi kaltaisia mielenosoituskohtauksia. Yhden kerran pakkasin vaan tavarat ja suuntasin lasten kanssa vanhemmilleni. Vanhempani eivät ole aina maailman helpoimpia ja olin aina ajatellut, että ei tästä lasten kanssa niin vain mihinkään lähdetä. No käytännössä se olikin aika helppoa. En pitänyt mieheen viikkoon muuta yhteyttä kuin että lapsilla kaikki ok. Kyllä alkoi herra perhettään jo siinä vaiheessa ikävöimään ja sitä tavallista arkea roskapusseineen. Ekat pari päivää oli mennyt tosin vapaudesta ja omasta rauhasta nauttien, mutta sitten oli kolahtanut, miten tyhjää elämä olisi ilman perhehulabaloota ja oikeasti paniikki että eikö se perhe tulekaan takaisin. Tämän jälkeen käytiin muutama kerta terapiassa miettimässä, miten saataisiin arki ja parisuhde rullaamaan ja samaan oravan pyörään ei olla enää palattu. Oma vinkki on siis tee jotain erilaista, vaikutatte umpitylsistyneiltä!

Onko mies siis sitä tyyppiä joka on aina oikeassa? Jos on, niin mä niiiiiiiiiin ymmärrän sua. Meillä on täällä samanlainen jääräpää ja se on todella rasittavaa!!!!!! MUTTA ei kuitenkaan mökötä...mököttäminen kuulosta suht infantiililta. Argh. Muutenkin kuulostaa, ettei suhteenne ole ihan tasapainossa. Kannattaa nostaa kissa pöydälle.

Onko mies siis sitä tyyppiä joka on aina oikeassa? Jos on, niin mä niiiiiiiiiin ymmärrän sua. Meillä on täällä samanlainen jääräpää ja se on todella rasittavaa!!!!!! MUTTA ei kuitenkaan mökötä...mököttäminen kuulosta suht infantiililta. Argh. Muutenkin kuulostaa, ettei suhteenne ole ihan tasapainossa. Kannattaa nostaa kissa pöydälle.

Joo, tää on nyt tullut tässä tämän vuoden aikana tää mökötys. ....

Muuten kyllä on hauskaa yhdessä, mies on hyvä puoliso, hoitaa kodin, käy töissä, ei juo, ei polta, ei tee tyhmyyksiä, eikä me pahemmin riidellä. Nämä mökötykset on nyt jotenkin yleistynyt, eikä kumpikaan kestä minkäänlaista eriävää mielipidettä.. Tosiaan on kiireistä ja kireää, eikä nyt voida ottaa mitään "vapaata lapsista", kun koulut ja työt painaa päälle, mutta vietetään tosi paljon yhdessä aikaa, eli otetaan niitä hetkiä. Parisuhde muuten on siis kunnossa. Väsyneitä vaan ollaan.

Hyvä mies, mutta tämä mökötys ajaa mut raivonpartaalle. En jaksa sitä, vihaan sitä, ja haluaisin vain että tuommoinen erimielisyys voitaisiin ohittaa olankohautukselle... Mutta ei, siitä pitää tehdä isompi juttu, kuin se on.

Sitä se tuppaa vähän olemaan tossa elämän vaiheessa. Kiirettä, väsyttää, riitaa tulee ihan mistä vaan! Lohduttavaa, jos mies ei aina ole ollut tollainen. Todennäköisesti miehesi on sitten vain väsynyt. Onneksi opiskelut loppuu kuitenkin joku päivä ja lapset kasvaa. Ehkä tässä vaiheessa elämää pitää vaan hyväksyä, että tämä nyt on tätä, ollaan armollinen parisuhteelle ja toisille. Tulee tiuskittua, mökötettyä turhista, mutta ihmekös se on tollaisessa rumbassa! Pitäisi olla aika superihminen, ettei hermot kiristyisi.

Meillä on joskus myös auttanut se, että tinkitään vähän "koko perheajasta". Se on sinänsä tylsää, kun aikaa on muutenkin vähän, mutta lasten hoidon vuorottelu tuo molemmille ihan ikiomaa lepoaikaa, mikä on sitten ladannut akkuja niin, että ollaan jaksettu pahimman kiireen ohi. Ja kun asiat helpottaa, ei kannata liikaa katkeroitua siitä, minkä on kokenut epäoikeudenmukaiseksi, vaan todeta, että se oli sitä aikaa, ei oltu kumpikaan ihan omia itsejämme.

oletteko ajatellut pariterapiaa.jos ei tilanne muutu niin pakkohan siinä ero on ottaa ellet opi sietämään mökötystä. Kannattaa varmaan rauhallisella hetkellä yrittää rehellisesti puhua miehen kanssa asiasta ja tulla myös vastaan missä asioissa itse olisit valmis muuttumaan jos mieskin yrittää muuttua. sen kun menet makkariin ja häädät miehen vuorostaan sohvalle kunnes on valmis puhumaan.