Mä en jaksa käsittää mun serkun toilailuja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Serkkupoikani sai ensimmäisen lapsensa 19-vuotiaana, pitkäaikaisen tyttöystävänsä kanssa (tästä on jo vuosia aikaa). Hän muutti perheen kotoa pois, ennen kuin lapsi oli vuotta täyttänyt. Sen jälkeen tyttöystävät vaihtuivat tosi tiuhaan ja olivat aina korkeintaan 25-vuotiaita (miekkonen itse on nyt melkein 40 jo). Kolme vuotta sitten hän sai toisen lapsen silloisen tyttöystävänsä kanssa ja lähti taas jo ennen kuin lapsi täytti vuoden. Nyt serkkuni on seurustellut ja asunut pari vuotta nuorehkon naisen kanssa. Hänestä tuli taas keväällä isä - mutta lasta ei saanut tämä avovaimo vaan parikymppinen "hoito". Tästä lapsesta ei tiedä avovaimo, serkkupoikani isä tai sisarukset tai oikein muutkaan (en kyllä ymmärrä, miten voi jatkossa pitää kaikki pimennossa - kai se lapsen äitikin jossain vaiheessa suunsa avaa?). Itsekin tiedän vain, koska tämän lapsen äidin kummisetä oli kertonut vanhemmilleni, jotka hyvin tuntee. Nyt on neljäs lapsi tuloillaan avovaimon kanssa...

Mistä tällainen "elämäntyyli" voi johtua? Voiko asiaan vaikuttaa se, että serkkupoika itse jäi äidittömäksi jo teininä ja hänen isänsä oli aika huithapeli? Asiat toki eivät mulle kuulu, mutta ne ovat silti mua pitkään mietityttäneet.

Alkuperäinen kirjoittaja munavero:
Luulisi serkkusi jäävän kiinne kun munavero rahathan sen pitäisi maksaa, vai yhteiskunnallako hän lapsensa elätyttää?

On ihan hyväpalkkaisessa työssä, joten joutuu kyllä elatusmaksut maksamaan. Mutta nykypäivänä kyllä monessa perheessä on vanhemmilla omat rahat. Ehkä noillakin on, en tiedä.

Yhteistyössä