mä en jaksa enää tätä läskiä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi pahoin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voi pahoin

Vieras
olotilaa.Miten mä saan itseäni niskasta kiinni??Tuntuu että ote lipsuu kokoajan pahempaan suuntaan.Iskee kauhea ahdistus vaan päälle ja syö sitten lisää ja lisää ja taas päätän että huomenna en syö herkkuja.Kun huominen tulee niin syön taas ja päätän siirtää seuraavaan päivään.Mä en jaksa.Auttaisikohan lääkärissä käynti tähän.Tuntuu että jotain on pahasti vialla korvien välillä kun mä en saa mitään,en mitään otetta itsestäni.
taas meni 4 kinderiä mahaan ja ylipaino kertyy entisestään.Sitä on 40kg.
Eikä auta nyt kenenkään tulla sanomaan että syö läski vähemmän hyi helvett.i jne. tarinaa sillä ne mä kaikki tiedostan muutoinkin.
onko muita saman ongelman kanssa olevia???
 
Alkuperäinen kirjoittaja voi pahoin:
olotilaa.Miten mä saan itseäni niskasta kiinni??Tuntuu että ote lipsuu kokoajan pahempaan suuntaan.Iskee kauhea ahdistus vaan päälle ja syö sitten lisää ja lisää ja taas päätän että huomenna en syö herkkuja.Kun huominen tulee niin syön taas ja päätän siirtää seuraavaan päivään.Mä en jaksa.Auttaisikohan lääkärissä käynti tähän.Tuntuu että jotain on pahasti vialla korvien välillä kun mä en saa mitään,en mitään otetta itsestäni.
taas meni 4 kinderiä mahaan ja ylipaino kertyy entisestään.Sitä on 40kg.
Eikä auta nyt kenenkään tulla sanomaan että syö läski vähemmän hyi helvett.i jne. tarinaa sillä ne mä kaikki tiedostan muutoinkin.
onko muita saman ongelman kanssa olevia???

Kyllä vain, ihan sama homma. Itseasiassa just vedän tässä samalla jäätelöä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja voi pahoin:
olotilaa.Miten mä saan itseäni niskasta kiinni??Tuntuu että ote lipsuu kokoajan pahempaan suuntaan.Iskee kauhea ahdistus vaan päälle ja syö sitten lisää ja lisää ja taas päätän että huomenna en syö herkkuja.Kun huominen tulee niin syön taas ja päätän siirtää seuraavaan päivään.Mä en jaksa.Auttaisikohan lääkärissä käynti tähän.Tuntuu että jotain on pahasti vialla korvien välillä kun mä en saa mitään,en mitään otetta itsestäni.
taas meni 4 kinderiä mahaan ja ylipaino kertyy entisestään.Sitä on 40kg.
Eikä auta nyt kenenkään tulla sanomaan että syö läski vähemmän hyi helvett.i jne. tarinaa sillä ne mä kaikki tiedostan muutoinkin.
onko muita saman ongelman kanssa olevia???

Eihän tuossa muu auta, ku elämäntaparemontti. Vaatii itsekuria, kuten itse tiedät.

Tutustu terveelliseen ruokavalioon ja liity johonkin ryhmään. Käy ravintoterapeutilla jne. Äläkä osta sinne kaappiin mitään kindereitä. Kyllähän ne sieltä söis kuka vaan!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja voi pahoin:
olotilaa.Miten mä saan itseäni niskasta kiinni??Tuntuu että ote lipsuu kokoajan pahempaan suuntaan.Iskee kauhea ahdistus vaan päälle ja syö sitten lisää ja lisää ja taas päätän että huomenna en syö herkkuja.Kun huominen tulee niin syön taas ja päätän siirtää seuraavaan päivään.Mä en jaksa.Auttaisikohan lääkärissä käynti tähän.Tuntuu että jotain on pahasti vialla korvien välillä kun mä en saa mitään,en mitään otetta itsestäni.
taas meni 4 kinderiä mahaan ja ylipaino kertyy entisestään.Sitä on 40kg.
Eikä auta nyt kenenkään tulla sanomaan että syö läski vähemmän hyi helvett.i jne. tarinaa sillä ne mä kaikki tiedostan muutoinkin.
onko muita saman ongelman kanssa olevia???

Kyllä vain, ihan sama homma. Itseasiassa just vedän tässä samalla jäätelöä.

hali sinulle sinne.Miksi ihmeessä sitä on niin kiinni syömisessä??
 
Olihan mulla, ja tulee toisinaan noita "oireita" nykyäänkin, mutta olen saanut vuodessa pudotettua kuitenkin 12kiloa vähähiilarisella ruokavaliolla, ja suosittelen sitä kyllä lämpimästi myös sinulle. Siinä ei tarvitse nälkää kärsiä :) Katso karppaus.info ,siellä on tosi paljon hyvää tietoa kyseisestä asiasta. Todella paljon tsemppiä toivon sinulle, tiedän itse hyvin miten vaikeaa on aloittaa ja söisi vain lisää ja lisää..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiina:
Alkuperäinen kirjoittaja voi pahoin:
olotilaa.Miten mä saan itseäni niskasta kiinni??Tuntuu että ote lipsuu kokoajan pahempaan suuntaan.Iskee kauhea ahdistus vaan päälle ja syö sitten lisää ja lisää ja taas päätän että huomenna en syö herkkuja.Kun huominen tulee niin syön taas ja päätän siirtää seuraavaan päivään.Mä en jaksa.Auttaisikohan lääkärissä käynti tähän.Tuntuu että jotain on pahasti vialla korvien välillä kun mä en saa mitään,en mitään otetta itsestäni.
taas meni 4 kinderiä mahaan ja ylipaino kertyy entisestään.Sitä on 40kg.
Eikä auta nyt kenenkään tulla sanomaan että syö läski vähemmän hyi helvett.i jne. tarinaa sillä ne mä kaikki tiedostan muutoinkin.
onko muita saman ongelman kanssa olevia???

Eihän tuossa muu auta, ku elämäntaparemontti. Vaatii itsekuria, kuten itse tiedät.

Tutustu terveelliseen ruokavalioon ja liity johonkin ryhmään. Käy ravintoterapeutilla jne. Äläkä osta sinne kaappiin mitään kindereitä. Kyllähän ne sieltä söis kuka vaan!

Kiitos kun vastasit nätisti.Tiedän että se itsekuria vaatii mutta mistä sitä revin??Tuntuu että aina päätän viimeisen kerran mutta ei.
Kauppaan menen ja en voi vaan olla ostamatta mitään.Täällä ei ole mitään ryhmiä edes mihin liittyä.Jos kävisin lääkärillä niin ajattelin että voiko hän edesauttaa mua johonkin terapiaan menemisellä? ;(
 
Alkuperäinen kirjoittaja voi pahoin:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja voi pahoin:
olotilaa.Miten mä saan itseäni niskasta kiinni??Tuntuu että ote lipsuu kokoajan pahempaan suuntaan.Iskee kauhea ahdistus vaan päälle ja syö sitten lisää ja lisää ja taas päätän että huomenna en syö herkkuja.Kun huominen tulee niin syön taas ja päätän siirtää seuraavaan päivään.Mä en jaksa.Auttaisikohan lääkärissä käynti tähän.Tuntuu että jotain on pahasti vialla korvien välillä kun mä en saa mitään,en mitään otetta itsestäni.
taas meni 4 kinderiä mahaan ja ylipaino kertyy entisestään.Sitä on 40kg.
Eikä auta nyt kenenkään tulla sanomaan että syö läski vähemmän hyi helvett.i jne. tarinaa sillä ne mä kaikki tiedostan muutoinkin.
onko muita saman ongelman kanssa olevia???

Kyllä vain, ihan sama homma. Itseasiassa just vedän tässä samalla jäätelöä.

hali sinulle sinne.Miksi ihmeessä sitä on niin kiinni syömisessä??

Usein sitä syö vaikkei olisi nälkäkään. Kai se mulle tuo jotain lohtua kun ei ole oikein muutakaan elämässä. Tänään huomasin etten edes tykkää tästä ruoasta ja jatkoin vaan syömistä. Se on niin outoa, melkein koko ajan ruoka vaan mielessä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olihan mulla, ja tulee toisinaan noita "oireita" nykyäänkin, mutta olen saanut vuodessa pudotettua kuitenkin 12kiloa vähähiilarisella ruokavaliolla, ja suosittelen sitä kyllä lämpimästi myös sinulle. Siinä ei tarvitse nälkää kärsiä :) Katso karppaus.info ,siellä on tosi paljon hyvää tietoa kyseisestä asiasta. Todella paljon tsemppiä toivon sinulle, tiedän itse hyvin miten vaikeaa on aloittaa ja söisi vain lisää ja lisää..

Kiitos lämmin. :)
Käyn katsomassa olisiko siitä apua.Oliko sinulla suorastaan pakonomaista se syönti ennen?Yritän kartottaa että onko minulla edes mahdollisuutta tästä parantua.Katsoin sen nelosen dokumentin niistä todella lihavista ja alkoi ahdistamaan ihan kauheasti.Olen varma suorastaan että minä tulen samanlaiseksi ja niinhän mä tulenkin tällä menolla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja voi pahoin:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja voi pahoin:
olotilaa.Miten mä saan itseäni niskasta kiinni??Tuntuu että ote lipsuu kokoajan pahempaan suuntaan.Iskee kauhea ahdistus vaan päälle ja syö sitten lisää ja lisää ja taas päätän että huomenna en syö herkkuja.Kun huominen tulee niin syön taas ja päätän siirtää seuraavaan päivään.Mä en jaksa.Auttaisikohan lääkärissä käynti tähän.Tuntuu että jotain on pahasti vialla korvien välillä kun mä en saa mitään,en mitään otetta itsestäni.
taas meni 4 kinderiä mahaan ja ylipaino kertyy entisestään.Sitä on 40kg.
Eikä auta nyt kenenkään tulla sanomaan että syö läski vähemmän hyi helvett.i jne. tarinaa sillä ne mä kaikki tiedostan muutoinkin.
onko muita saman ongelman kanssa olevia???

Kyllä vain, ihan sama homma. Itseasiassa just vedän tässä samalla jäätelöä.

hali sinulle sinne.Miksi ihmeessä sitä on niin kiinni syömisessä??

Usein sitä syö vaikkei olisi nälkäkään. Kai se mulle tuo jotain lohtua kun ei ole oikein muutakaan elämässä. Tänään huomasin etten edes tykkää tästä ruoasta ja jatkoin vaan syömistä. Se on niin outoa, melkein koko ajan ruoka vaan mielessä.

Toi mua juuri pelottaa kun tuntuu että mikään muu ei ole enää edes mielessä.Ajattelee vaan että mitähän sitä sitten ois ruokaa tai mussuttamista illalle :/
 
Käy kaupassa kerran viikossa, hyvin syöneenä ja kera ostoslistan. Ota vaikka käteistä rahaa vain sen verran mukaan, että just saat ne, mitä pitääkin.

Pahimmat "vieroitusoireet" kun menee ohi niin ei tarvitse olla niin tarkkana enää :)
 
Muista syödä hyvin ennen kauppaan lähtöä, nälissään tulee tehtyä just niitä heräteherkkuostoksia.

Sitten vaan päätät että et osta mitään herkkuja kotiin, eikä makean nälän yllättäessä ole kotona mitä mässätä. Paitsi hedelmiä, niitä vaan joka väliin... :)
 
Silläkin pääsee hyvään alkuun että laittaa kengät jalkaan ja käy vain kävelemässä. Aluksi vaikka vartin kävelyreissu ja siitä eteenpäin myöhemmin kun siltä alkaa tuntua. Tai vaihtaa autolla ajon kauppaan jos ei ole pitkä matka yms.

"osta kävelysauvat se on tehokasta" ja "aloita spinaerobiczumba tee niin" voi unohtaa. Pelkkä käveleminen tekee hyvää ja virkistää ajatuksia eikä tarvitse stressata mitään.
 
Minäkin kehottaisin liikkumaan; kävelylle kauniiseen kevääseen tai uimaan, tai mikä vaan tuntuu hyvältä. Itse olen kanssa "herkku addikti" ja pysyn kuosissa vain ja ainoastaan sen takia, että koiran kanssa ramppaan lenkeillä.
 

Yhteistyössä