Mä en jaksa enää syödä :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ninaTT
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
Päivällinen jäi tänään väliin, syön sitä nyt. Meillä kävi vierasia. Luulis että noi mun välipalat olis kattanu sen |O

PUOLET päivän kasvistarpeesta...? Kyllä mä söin n 400g kasviksia ja siihen hedelmät päälle vielä. Kuin monta kiloa sä meinaat, että mun pitäis päivässä jaksaa rouskuttaa?

Jos luulet, että 50g pähkinöitä ja pari palaa suklaata menee päivällisestä, kipaseppa ruokaneuvojan puheilla... :D

1 kurkku, 1 banaani, 50g pähkinöitä (siinä on 25g rasvaa, 15g proteiinia...), 40g suklaata (200 kaloria)... Eikö riitä mihinkään vai? Kalorimäärän puolesta pitäis nyt johonki riittää.
Mutta ei ilmiselvästi tarpeeksi. Kun syöt kaksi kertaa lämpimän aterian, pitää se paremmin nälän loitolla.

Alkuperäinen kirjoittaja läski:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä syön lisäksi päivittäin suklaalevyn ja keksipaketin! Saa energiaa, maitoa riittää ja painokin pysyy normaalina. Ei sitä ihminen jaksa syödä riittävästi jos kulutus on hurja! Ja saatko tarpeeksi vitamiineja, kalkkia, hivenaineita?

Mä oon harkinnu, että vetäis sellasen fazerin tumman ohkasen joka päivä normiruuan päälle niin ehkä jaksais...

Kyllä mun mielestä saan tarpeeks vitamiineja ja hivenaineita. Syön aika paljon kasviksia ja hedelmiä. Raakaruoan osuus vähän vähentyny ku syön niin paljon noita hiilareita päälle |O ku ei _jaksa_ enää 1. laittaa kunnon ruokaa ja 2. syödä niitä raakoja hedelmiä ja vihanneksia _kokoajan_.

suklaalevyn hinnalla sä saat kunnon lihaa/tonnikalaa/juustoa/rahkaa/broileria yms yms mikä oikeesti pitää nälkää.. jauhelihapaketin paisto nyt ei vaadi ihmeitä? ja se maksaa saman ku toi suklaa..

En osta liha- tai maitotuotteita kotiin. Fazerin tumma on poikkeus :D

Lohta haluaisin ostaa useammin, mutta 20-25 ?/kg hinta pistää vähän ongelmiks.

Jauheliha ei ole mitään kunnon lihaa. Eikä pidä mulla nälkää kummosesti kuten tuli ravintolassa todettua ku 400g pihvin jälkeen oli vielä nälkä.

miks?

just nyt kun altaita tyhjennetään lohi maksaa fileenä5,9e kilo... mut tietty jos se sotii ssun maailmaa vastaan et on allaskala? :o
rainbowlla on muuten lohikuutioita pakkasessa suht edulliseen kilohintaan, mut ei ollu häävin makusta? mut kai ne ku kermas uittas nii menis, mut ei kerma käy? mee naapuriin syömään, niin voit ostaa sinne kunnon aineksia?
ei ihme jos ei huvita kokata jos puolet perusaineksista jää kauppaan. tee isoja satseja pakkaseen niin ei tarvii aina edes viitsiä?

Ei ne pelkät kalorit mitään kerro. Eikö kaikentietävä ninaTT tätä käsitä :o Kyllä siellä vatsassa on oltava myös täytettä (ja suolella työtä ). Muutenhan päivän kalorit vois vetää jostain purkista.

S-kaupoissa myytävä rainbow pakaste lohi maksaa alle 10? kilo. Kuutioina vissiin 9 ja jotain ja annospaloina 8 ja rapiat. Ihan jees. En tosin yhtään tiedä kuinka eettistä ja ekologista on tollanen pakastekala. Mutta tossa kohtaan meillä ei sitä ajatella, kalaa täytyy joskus syödä. Muutakin kun tonnikalaa...

-Soijajugurttia rouhituilla pellavansiemenillä, lautasellinen. Siinä oli myös rypsiöljyä ja sokeria seassa.

250kcal

-1 kananmuna, puolikas nektariini, 1 banaani, 1 kurkku

300kcal

-Makaronia kaks lautasellista, purkki tonnikalaa

1300kcal

-Pari palaa suklaata

200kcal

-Parapähkinöitä ehkä n 50g

300 kcal

-Ruispuuroa lautasellinen

100 kcal

Eli yhteensä n 2500kcal. Tuohon päälle sitten vielä 600 kcal siitä ruoasta mitä nyt syön.

tää on niin hyvä esimerkki tosta ekologia-eettisyys-hörhöilystä! Kun ei voi syödä sitä eikä tätä kun ei oo ekologista eikä eettistä niin sit nähdään nälkää.....

voi tziisus!!!!

Tuossa ei ollut yhtään kunnon ruokaa. Miten ois makarooniloota, pizzaa monella täytteellä, nakki- tai broilerikeitto, muusia ja palapaistia kunnon lihasta, täysjyvä leipää, kalakeitto seistä tai lohesta, lohkoperunat ja sisfilepihvi kermakastikkeella, broilerin rintafile, possun sisäfile pihvinä ym ym ????
Mikset osta/syö lihaa?

Voisiko olla ettet jaksa tehdä ruokaa koska sä et saa ravinnosta tarpeeksi energiaa etkä esim nuku tarpeeksi ?

Seiti on kans hyvää kalaa ja halpaa! Jos pitää kasvisruokavaliota niin lisäisin lämpimän aterian ja tekisin sen nauriista, tomaateista, parsakaalista ja kukkakaalista, eli keittäisin niit tunnin, lisäisin mausteet ja hienontaisin. Raejuusto vois olla hyvä välipala lisä vaikka et hirveesti maitotuotteita käyttäisi.

Alkuperäinen kirjoittaja köyhä ja pihi:

S-kaupoissa myytävä rainbow pakaste lohi maksaa alle 10? kilo. Kuutioina vissiin 9 ja jotain ja annospaloina 8 ja rapiat. Ihan jees. En tosin yhtään tiedä kuinka eettistä ja ekologista on tollanen pakastekala. Mutta tossa kohtaan meillä ei sitä ajatella, kalaa täytyy joskus syödä. Muutakin kun tonnikalaa...

Lohta syön terveyssyistä jonkun verran. Eikä se ole listoilla pahin pahis ;) Mut siis miten multa on menny tollanen ohi?!? Alle kympin kilo?? Pitää mennä heti huomenna ostamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Seiti on kans hyvää kalaa ja halpaa! Jos pitää kasvisruokavaliota niin lisäisin lämpimän aterian ja tekisin sen nauriista, tomaateista, parsakaalista ja kukkakaalista, eli keittäisin niit tunnin, lisäisin mausteet ja hienontaisin. Raejuusto vois olla hyvä välipala lisä vaikka et hirveesti maitotuotteita käyttäisi.

Tunnin? :xmas: Oukei. :xmas:

Kysyn vielä, et onko sulla siis joku eettinen juttu miksi et halua käyttää maitotuotteita? Itse syön välipalana usein maitorahkaa tai raejuustoa ja jotain hedelmää, ne pitää nälkää hyvin kurissa.

Alkuperäinen kirjoittaja EI MIKÄÄN IHME ETTÄ NÄLÄTTÄÄ:
Tuossa ei ollut yhtään kunnon ruokaa. Miten ois makarooniloota, pizzaa monella täytteellä, nakki- tai broilerikeitto, muusia ja palapaistia kunnon lihasta, täysjyvä leipää, kalakeitto seistä tai lohesta, lohkoperunat ja sisfilepihvi kermakastikkeella, broilerin rintafile, possun sisäfile pihvinä ym ym ????
Mikset osta/syö lihaa?

Voisiko olla ettet jaksa tehdä ruokaa koska sä et saa ravinnosta tarpeeksi energiaa etkä esim nuku tarpeeksi ?

Täysjyvä leipää syön kyllä paljonkin, nyt pääs loppumaan. Teen siis leivät itse. Sen sijaan noi muut on pitkälti :x Miten makaroniloota (söin muuten sitä eilen) on jotenkin parempaa ruokaa ku makaroni tonnikalakastikkeella?

Pizzaa? No, sitä syödään huomenna, mutta ei kuulu arkiruokavalioon. En näe miten se olis terveellistä tahi tarpeellista.

Kalaa en syö keittona ku en tykkää, muuten syön kalaa oikein mielelläni. Lohipastasalaatti majoneesilla on ihan lempiruokiani. Lohi nyt vaa sattuu oleman turkasen kallista.

En osta lihaa kotiini eettisistä syistä.

En jaksa enää tehdä ruokaa puolelletoista hengelle kolme, neljä kertaa päivässä. Siinä olet ihan oikeassa. Nukun keskimäärin ihan tarpeeks ja syön todella paljon, tänäänkin yli 2500 kcal. Jaksan muita asioita ihan hyvin (ulkoilua, siivousta, etc) mutta en viitsi laittaa ruokaa viis tuntia päivässä pelkästään ittelleni.

Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Kysyn vielä, et onko sulla siis joku eettinen juttu miksi et halua käyttää maitotuotteita? Itse syön välipalana usein maitorahkaa tai raejuustoa ja jotain hedelmää, ne pitää nälkää hyvin kurissa.

Kyllä. Sekä eettisiä että terveydellisiä syitä.

Soija ja kauramaitotuotteita käytetään kuitenkin jonkun verran.

En jaksa enää tehdä ruokaa puolelletoista hengelle kolme, neljä kertaa päivässä. Siinä olet ihan oikeassa. Nukun keskimäärin ihan tarpeeks ja syön todella paljon, tänäänkin yli 2500 kcal. Jaksan muita asioita ihan hyvin (ulkoilua, siivousta, etc) mutta en viitsi laittaa ruokaa viis tuntia päivässä pelkästään ittelleni.

Etkö voi sitten syödä samoja ruokia seuraavinakin päivänä? Maksaa vain lämmityksen vaivan, sitä paitsi tulee mielestäni halvemmaksi.

Ehkä olet vaan tottunut syömään paljon? Tai jos ihan oikiasti tarttet päivässää 3000 kcal, etkä silti liho ja kaipaat vielä lisää syötävääkin, niin ehkä kannattaisi miettiä, olisiko syytä käydä lääkärissä tarkistuttamassa kilpirauhasarvot?

Yks maailman helpoin ja yksinkertaisin lisuke on uunissa paistetut hunaja juurekset.

Palasta kuurekset pieniksi kuutioiksi (itse ollaan käytetty bataattia, porkkanaa, perunaa, naurista, lanttua), laita kulhoon 1 rkl öljyä, 1 rkl hunajaa ja 1 rkl vettä. Pyöräytä vihannekset hunajaliemessä ja uunipellille. 175 astetta kunnes ovat valmiita (itse laitan ensin korkeampaan lämpötilaan).

Myös esim. porkkanapihvit/pyörykät on helppoa ja hyvää ruokaa.

Mä itseasiassa tänään viimeksi ihmettelin miks me ei aikasemmin oo käytetty porkkanaa ruoan laitossa enempi, se on aivan mielettömän hyvä vihannes laatikoden sekaan, noihin piffeihin/pyöryköihin jne.

Ja itse olen huomannut että kun syö aamulla ja illalla lautasellisen puuroa (mehukeiton kera :p ) pysyy nälkä kurissa.

Tuolla ruokamäärällä mä kuolisin nälkään. Sori vaan, mutta tuossa ei todellakaan ole 2500 kaloria.

Jos söisit 3000 kaloria päivässä, kuten luulet tekeväsi, kyllä lihoisit. Ellet ole joku himojumppari.