Mä en halua tuntea mun naapureitani!! Onko muita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja antinaapuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

antinaapuri

Vieras
En ole ikinä halunnu tutustua mun naapureihini en edes silloin kun asuttiin rivarissa. Mua kiinnosta oikeasti pätkääkään kuka seinän toista puolta asuttaa ellei heistä ole häiriöksi. En myöskään morjesta naapureita kun en heitä tunne. Tiedän ihan sivusta seuranneena että jos tutustuu naapureihin liian läheisesti alkaa se juoruaminen,uteleminen,morjestelu ja lopulta pahin: jokin asia vaikka nyt. autopaikan suhteen tai naapurin huvimajassa on pielessä mutta eihän siitä voi valitaa kun se naapurin Pertti on niin mukava ja meidän kaveri. Minusta on ihanaa olla kasvoton kerrostalon asukki.

En minäkään halua tutustua naapureihini, en tiedä heidän etunimiään enkä mitään muutakaan heistä. Lapsia en todellakaan erota toisistaan, enkä tunnista aikuisiakaan naapureita jos tulevat jossain muualla vastaan. Tervehtiminen kuitenkin kuuluu asiaan jos samassa talossa asutaan.

Alkuperäinen kirjoittaja antinaapuri:
En ole ikinä halunnu tutustua mun naapureihini en edes silloin kun asuttiin rivarissa. Mua kiinnosta oikeasti pätkääkään kuka seinän toista puolta asuttaa ellei heistä ole häiriöksi. En myöskään morjesta naapureita kun en heitä tunne. Tiedän ihan sivusta seuranneena että jos tutustuu naapureihin liian läheisesti alkaa se juoruaminen,uteleminen,morjestelu ja lopulta pahin: jokin asia vaikka nyt. autopaikan suhteen tai naapurin huvimajassa on pielessä mutta eihän siitä voi valitaa kun se naapurin Pertti on niin mukava ja meidän kaveri. Minusta on ihanaa olla kasvoton kerrostalon asukki.

Mulla oli kerrostalossa vuokralla asuessa sellainen fiilis, että nyökkäys naapurille riitti kontaktiksi.

Kun muutti rivariin ja tuli lapsia niin tilanne muuttui.

Mikä on pahinta mitä voi käydä? Meillä istutaan rivarissa kesäiltoja naapurin terassilla ja nauretaan vedet silmissä. Lapsilla on kavereita. Ja autopaikat vedetään arvalla jos niitä vapautuu.

me asutaan kerrostalossa eikä olla kylla omasta tahdosta tekemisissä naapureiden kaa mut pakkohan se on kun esim.taloyhtiön kokouksissa käydään ja sitte pihalla on aina joku naapuri joka tulee selittään jotain talon asioita mut ite harvemmin pysähdytään jutteleen mitään,morjestetaan kyllä ja jos tulee naapuri vastaan jossain muuaalla esim.kaupassa ni tervehditään,ei kaikille mut näille tutummille.

Alkuperäinen kirjoittaja peesi:
Alkuperäinen kirjoittaja antinaapuri:

Mulla oli kerrostalossa vuokralla asuessa sellainen fiilis, että nyökkäys naapurille riitti kontaktiksi.

Kun muutti rivariin ja tuli lapsia niin tilanne muuttui.

Mikä on pahinta mitä voi käydä? Meillä istutaan rivarissa kesäiltoja naapurin terassilla ja nauretaan vedet silmissä. Lapsilla on kavereita. Ja autopaikat vedetään arvalla jos niitä vapautuu.

Täytyy myöntää että hiljainen nyökkäys tapahtuu muutaman ihmisen kanssa jonka tunnistan kasvoilta meidän rapusta. Postinkantajalle mä morjestan aina,se on ihan huippu.

Mikä on pahinta mitä voi tapahtua? No se että riitaannut naapurisi kanssa ja se asuu sun naapurissa. Tyyliin rupee tulemaan koiranpaskaa postiluukusta tai lapset alkaa kiusaamaan toisiaan tai tuhoaa omaisuutta ja sitä sitten setvitään kavereina..the list goes on.

Varmaan et myöskään halua puhua kenellekään leikkipuistossa tai missään. Vieraat ihmiset on niin vaarallisia ja parempi pysyä loitolla vaan, niin ei joudu hankaluuksiin.

Itse asun okt alueella enkä ole viiteen vuoteen puhunut yhdenkään naapurin kanssa. Ei vaan voi vähempää kiinnostaa heidän seuransa. Kavereita on jo tarpeeksi. En edes tervehdi heitä kun en tunne enkä edes halua.

Alkuperäinen kirjoittaja Mom:
Itse asun okt alueella enkä ole viiteen vuoteen puhunut yhdenkään naapurin kanssa. Ei vaan voi vähempää kiinnostaa heidän seuransa. Kavereita on jo tarpeeksi. En edes tervehdi heitä kun en tunne enkä edes halua.

Eli juuri tolla tökeröllä käytökselläs annat niille naapureille sitä puheenaihetta

Edellisessä paikassa, missä asuttiin oli siellä suurin osa vanhoja ihmisiä ja eläkeläisiä. Ne aina ravasi valittamassa jostain mitättömästä asiasta. Mattojen hakkaamisesta vääränä ajankohtana, numikolla kävelemisestä ja joku hullu kävi kerran ryskyttämässä postiluukkua ja karjumassa, kun olin kahden kotona 1,5 vuotiaan kanssa, että hankkikaa huovat tuolinjalkoihin, kun lapsi oli tuoleja työnnellyt vähän.
Ei kyllä kiinnostanut olla niiden kanssa tekemisissä, mutta tervehtiä piti tai siitäkin tuli sanomista.
Nyt asutaan uudella seudulla, enkä tunne yhtään naapuria kuin muutaman muistan ulkonäöltä. Joidenkin lasten kanssa lapsemme leikkivät tosi harvoin, kun samaan aikaan pihaan satutaan.
Muutama nyökkää, suurin osa ei. Joku on jopa joskus sanonut hei. Vähän ihmetyttää. Olen silti tyytyväisempi täällä kuin edellisessä asunnossa.

Yhteistyössä