lyhyt kysymys kondomeista

• Viestiketjun aloittaja "terve"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Tilaan netistä kerralla vähän isomman erän. Nyt meinaa käydä kyllä huonosti kun noissa alkaa parasta ennen päivä lähestyä ja on iso läjä käyttämättä. En kehtaa pistää huutonettiin.

hmmh..
mulle tuli heti mun eksä mieleen :D kävin kerran ärrältä hakemassa kondomeita, eksä jäi venaa autoon. menin ihan normisti siihen kassalle, löin rahat tiskiin ja lähin kaupasta pihalle se paketti kädessä.. eksä sai hirveen kohtauksen siinä kun istuin autoon et "eks sää piilota niitä?? kuin sää kehtaat kävellä paketti kortsuja kädessä kaikkien nähden??" mä nauroin niin paljon :D mitä ihmeellistä kondomejen ostamisessa on? :D mä en käsitä.. jostainhan ne on pakko ostaa jos niitä käyttää.. eikä mua ainaka hävettäny yhtää :D

..
jos ei kehtaa kondomeja ostaa niin miten kehtaa raskaana kulkea maha pystyssä..johan se on niin selvä merkki sitä että ihminen on harastanut sukupuoliyhteyttä..tosin kondomit voivat merkitä sitä ihannautinnon eikä lisääntymisen vuoksi harrastettavan..sekö siinä nolottaa?vai se että yrittää välttää tauteja ? vai mikä?

"mama"
[QUOTE="vieras";25178411]En ymmärrä yhtään pointtiasi. Häpeilyttääkö teitä? Sehän olisi vain hieno esimerkki teineille, että näin se homma hoituu.[/QUOTE]

nimenomaan juuri näin! oppii teinitkin asian luonnollisuuden ja toivon mukaan samalla vastuuta omalla kohdallaan ettei tuu tauteja ja ei toivottuja raskauksia.

• Tykkää
Reactions: Sanna80
"vieras"
mitä sitten ostat kondomeja. Moni miettii että tuo ainakin osaa suojautua! ihan Normaalia. No jos pelkäät että joku nyt näki ostamassa kortsuja niin onneks on netti ja sieltä tulee huomaamaton paketti postiin.

[QUOTE="vieras";25178411]En ymmärrä yhtään pointtiasi. Häpeilyttääkö teitä? Sehän olisi vain hieno esimerkki teineille, että näin se homma hoituu.[/QUOTE]

Riippuu varmaan teinien iästä. Jossain vaiheessa on kuitenkin se "Mun mutsi ja faija ei harrasta seksiä"-vaihe, joten mun mielestä on vanhemmilta ihan kohteliasta olla "traumatisoimatta" lapsiaan enää enempää. :D

Ja teini saattaa kokea nolona sen, että on kaupassa mukana, kun isi ja äiti ostaa kortsuja. Eli en usko vanhemmilla olevan siinä kovinkaan paljon hävettävää, vaan siinä saatetaan lähinnä ajatella niitä teinien tunteita. Eiköhän se ehkäisyvalistus hoidu muulloinkin?

Viimeksi muokattu:
"iiina"

Peeesii. On kummaa häpeillä vielä aikuisena noinkin luonnollista asiaa!

Riippuu varmaan teinien iästä. Jossain vaiheessa on kuitenkin se "Mun mutsi ja faija ei harrasta seksiä"-vaihe, joten mun mielestä on vanhemmilta ihan kohteliasta olla "traumatisoimatta" lapsiaan enää enempää. :D

Ja teini saattaa kokea nolona sen, että on kaupassa mukana, kun isi ja äiti ostaa kortsuja. Eiköhän sen ehkäisyvalistuksen voi hoitaa muulloinkin?
Nimenomaan. Kyllä meillä kotona on keskustelu/keskustellaan tästä aiheesta ja valistus tulee kyllä hoidettua, sen kummemmin lasta nolostuttamatta.

• Tykkää
Reactions: Scindapsus
"vieras"
helppoa ole teineille. Oma kokemus kun olin teini: en ilennyt edes ostaa kuukautissuojia joten en varmaankaan niitä kortsujakaan. Voisin nyt kysyä itseltä sillon että hei haloo? Aika ujo olin silloin. No jos ujostuttaa niin tilaa netistä. Monesta nettikaupasta löytyy kortsuja.

iu

Ja teini saattaa kokea nolona sen, että on kaupassa mukana, kun isi ja äiti ostaa kortsuja. Eli en usko vanhemmilla olevan siinä kovinkaan paljon hävettävää, vaan siinä saatetaan lähinnä ajatella niitä teinien tunteita. Eiköhän se ehkäisyvalistus hoidu muulloinkin?
Just näin. Vaikka nuoret tuntuvat puhuvan seksistä hyvinkin avoimesti keskenään (ja vieraampien aikuistenkin kuullen), omien vanhempien seksielämä on jotain, mistä he eivät missään tapauksessa halua tietää mitään. Se on vaan niin ehdottoman nolostuttava ja ällö asia, eikä sen avulla todellakaan pidä yrittää saada perille mitään seksivalistusta. :S

"Pirjo"
Just näin. Vaikka nuoret tuntuvat puhuvan seksistä hyvinkin avoimesti keskenään (ja vieraampien aikuistenkin kuullen), omien vanhempien seksielämä on jotain, mistä he eivät missään tapauksessa halua tietää mitään. Se on vaan niin ehdottoman nolostuttava ja ällö asia, eikä sen avulla todellakaan pidä yrittää saada perille mitään seksivalistusta. :S
Oletko kasvanut jossakin oljenkorjessa? Se on yhtä luonnollista ja vielä luonnollisempaa kuin teinien.

"aloittaja"
Sanoinko että minua nolottaa ostaa kondomeja? Ei meillä niitä edes käytetä :D Tämmönen kysymys vain tuli mieleen, ihan sillä että en KOSKAAN ole huomannut kenenkään ostavan niitä. Ja sitten mietin tosiaan sitä että meilläkin isommat lapset kyllä heti kyselisivät (5 ja 7v) että hei äiti mitäs nää on?? Eli jos ostatte kondomit ihan siinä samalla ku ruokaostokset niin onko lapset kyselleet niistä ja mitäs olette vastailleen? :) Ja voisin kuvitella että vähän isommat lapset olisi nolona.

Yhteistyössä