Lyhyellä ikäerolla vauvaa yrittävät helmikuussa 2011

Kuinka nopeasti teillä on aikaisemmat lapset saaneet alkunsa? Meillä meni vuosi, jonka sisällä oli yksi km. Nyt mietin tuota että mahdanko ovuloida normaalisti, kun on noin pitkä kierto? Edelliset raskaudet ovat saaneet alkunsa 28 päivän kierroista... hmm. En tiedä onko kierron pituudella vaikutusta mahdollisuuksiin? Viimekirto oli kylläkin vain 33kp ja luulen että se lyheni greippimehun ansiosta :)
Lara-- Te olettekin jo hyvin päässeet aloittamaan kiinteät, meillä kun vasta nyt ollaan ensimmäisiä kasviksia maisteltu. Ja hienoa jos nukkuu jo noin pitkiä unia! (meillä kun herätään vielä 2 kertaa yössä)
 
Viimeksi muokattu:
Sunflower11
Moonchaser: Jos viittit ni voisit tosta listasta pistää -08 syntyneen siniseksi ja -10 punaiseksi :)

Meillä nuo kaksi on helposti alkunsa saanut, ensimmäinen tuli kun söin e-pillereitä, toinen yhdestä kerrasta joten kun nyt on yk 2 vasta menossa ni tuntuu se usko silti loppuvan :D
 
Päivittelen nyt tuota listaa tuonne etusivulle vaan. Jos teen enskuuksi uuden pinon ja laitan sen sitten siihen ekaksi. Olipas hassusti selitetty =)

Lara: Kirjoittelinkin (tai lähinnä lueskelin) syyskuisten odotus pinoon, mihin sinäkin :) 12.9 on vaavi syntynyt, joten ei ole meidän lapsilla paljon ikäeroa :D Ihan ok:sti on mennyt. Täysimetyksellä ollaan vielä reilut 2 viikkoa (APUA, miten vähän!) ja sitten puolvuotis päivän kunniaksi maistellaan varmaan pottua. Poju kasvaa hurjasti, oli nyt 5kk neuvolassa 69,5cm ja melkeen 9kg :D Se on sellainen pikku-jättiläinen. Yöt menee kovin vaihdellen, vähintään 3 herätystä. Sitten kun päästään siihen vaiheeseen, että alotellaan puurot illalla, niin yritän kyllä yövierotusta tisusta. Alkaa pikkuhiljaa viemään veronsa tämä heräily |O Teidän yöt kuulostaa niin kadehdittavilta :)

Vattunen: Meillä esikoinen oli ihana yllätys ja toinen sai alkunsa heti kapseleiden poiston jälkeen :) Lääkäri joka poisti kapselit meinasi vielä, että menee varmasti pari kiertoa ennenkun on mitään saumaa, mutta eipä mennyt :D

Sunflower: Laitettu :) Haluatko laittaa kuopuksesi syntymäkuukauden kanssa listalle?

Välillä kyllä mietityttää, miten jaksaa sitten tällaisen avuttoman pikkuisen kanssa raskausajan. Kun minulla ainakin oli alussa aika voimakasta pahoinvointia ja hirveä kaamosväsymys, ja lopussa niin kauheat liitoskivut, etten muutamiin päiviin päässyt sängystä ylös ilman tukea :| Minua ei niinkään stressaa se, miten kahden pienen kanssa jaksaa, vaan juuri tuo raskausaika. Mites teillä muilla?
 
Sunflower11
Sunflower: Laitettu :) Haluatko laittaa kuopuksesi syntymäkuukauden kanssa listalle?
Juu, eli 03/10 :)

Mulla edellinen raskaus meni suht hyvin eikä sen suurempia väsymyksiä ollut, alkuraskaus oli tuskaa tuommoisen 1,5v vilkkaan taaperon kanssa kun oksensin 3kk putkeen... Mikään ei pysynyt sisällä ja kesäkin oli, siinä sit yrittää pitää virikettä yllä kun teki mieli vaan maata pöntön läheisyydessä.. Elin käytännössä mehujäillä (jaffamehujää, ei muut maistunut :D). Saa nähdä millainen tämä mahdollinen kolmas raskaus sitten on. Pojasta ei oikeastaan ollut mitään, pari kertaa voin pahoin ja aamusin kuvotti ennenkuin oli saanut syötyä.. Toisesta alkoi oksentelujen jälkeen supistelut rv 14 ->.
 
Meillä vauva sai alkunsa ekasta kierrosta pillerien lopetuksesta eli tyhjennysvuoto tuli ja sitten voitiin paksusti :)

Me pidettiin vähän kiirettä noitten kiinteiden kanssa, kun imetys ei ottanu onnistuakseen, täysimetystä oli 5vkoa, seuraavat kaksi osaimetystä ja sitten lopetin... (mutta pumppasin 3kk asti äidinmaitoa ) Olin yksin pikkuvauva aikana, kun mies on oli armeijassa ja mulla oli rintatulehdus kierre ja muuta siinä... Poika veti yli litran Tuttelia päivässä jo 3kk iässä, niin alotettiin maistelu aikaisin ja sittenhän innostuttiin oikein jo pian syömäänkin :) Nyt syö siis montaa makua ja lihoja ollaan aloteltu :)

Mein poika on nukkunu aina tosi hyvin (paitsi 3kk rokotusten jälkeen, hyh en nukkunu ees 3h pätkää viikkoon! ) ihan pienestä pitäen 3-4h pätkiä ja 3kk iästä lähtien vähintään 5h, nyt se minimi alkaa olee se 7h :) Syöminen onkin ollu sitten senkin verran haasteellisempaa, että pysytään tasapainossa :LOL:

GALLUP: Miksi haluatte lapset pienellä ikäerolla? Kasattaisiinko päällimmäisiä syitä tähän?

Me muuten lopetettiin pillerit viime viikolla sitten kokonaan ja lauantaina alkoi tyhjennysvuoto, kp4 tänään ja yk1 lähti alkuun! :) (pahoittelen, jos toistan itseäni, oon saattanu kertoa jo jotain kahdesti :D )

Lara-

P.s. Viime yönä herättiin ainakin 8krt, että kyllä meidänkin vauva-arkeen mahtuu välillä valvomista ;)
 
Viimeksi muokattu:
Kadehdittavaa, miten nopeasti olette raskautuneet! Minä taidan hengailla täällä vielä ensivuonnakin :(
Minulla ei ole epäröintiä miten jaksan vauvan kanssa raskausajan, jos raskaus on samanlainen kuin viimeksi (mut eiköhän ne kaikki erilaisia ole). Alussa oli se 3 kk lievää pahoinvointia, joka meni jotain pientä syömällä ohi. Väsymystäkin oli, mutta niin minulla aina talviaikaan :) Loppuun asti olo oli loistava pyöräilin ja kävelin päivittäin jne. ainoa "vaiva" oli iskias.

Lyhyellä ikäerolla lapset haluan, jotta ovat seuraksi toisilleen. Minulla ja siskollani myös on 1v 2,5kk ikäeroa ja olemme leikkineet toistemme kanssa ja olleet "turvana" toisillemme.
Myöskin unelmoin suuresta perheestä. (Mies ei vielä ole myöntynyt tähän :) )
 
Meillä esikoista "tehtiin" puol vuotta.

Raskausaika meni suht ok näin jälkeenpäin ajateltuna, huonoa oloa oli eka kolmannes, mutta en oksentanut kun vasta ekan kerran rv17 ja noita oksuja tuli koko raskauden aikana yht 3. Väsymystä sinällään en muista olleen, mutta huonon olon takia ehkä nukuin enemmän... Loppuraskaudessa kärsin kivuliaista supistuksista rv35 lähtien, mutta poika syntyi kuitenkin lopulta käynnistetyn synnyksen jälkeen kiireellisellä sektiolla rv42+0. Lähinnä loppuaikana tuntui että maha "räjähtää" kohta ;)

Halutaan pieni ikäero lapsille, koska silloin tulevat leikkivät paremmin keskenään :) Pojan kahdella serkulla ikäeroa on 1v4kk ja hyvin tulevat toimeen keskenään vaikka ovatkin eri sukupuolta :) Toiseksi olen työttömänä tällä hetkellä ja olis kivempi tehdä lapset putkeen ja sitten palata työelämään ;)

Kyllä täälläkin heräillään yöllä, vaikka pojalle ikää onkin melkein 10kk ja varsinaiset yösyötöt on jääny pois 5kk:na. Nuhaa ja hampaita. Tämäkin äiti haluais joskus nukkua ;)
 
Mulla siis lapset 02/03 ja 08/10 Niin ja kun kerran uusperhe ollaan niin miehellä vielä poika 04/08. Neiti siis on yhteinen ja toista yhteistä haaveilen, mielellään pienellä ikä erolla. Kierto mulla on nyt vissiinkin 27/28-35
 
Niin ja galluppiin, jotenkin tuo mun oman esikoisen ja tän neidin iso ikäero mua itseäni häiritsee ja haluaisin neidille ns. leikkikaverin.

esikoista yritin silloisen mieheni kanssa noin puol vuotta ennenkuin tärppäs ja neitiä aloin odottamaan toisesta kierrosta. Nykyisen mieheni kanssa on tää yrittäminen sinäänsä hankalaa kun toinen on viikot poissa kotoa.

Pojua imetin varmaankin pari viikkoa ja neitiä imetin noin 5kk
 
maijamehi: Laitoin :) Kurkkaapa listaa onko se nyt mielestäsi ok? Mikä yk sinulla muuten oli?

Lara: Gallupiin vastaisin tismalleen saman kuin maijamehi, eli esikoisen ja kuopuksen suuri ikäero kyrsii.. Haluaisin että lapsista olisi suht samanikäistä/tasoista seuraa toisilleen. Eli seuraaville haluaisin pienen ikäeron. Mutta sitten taas kolikolla on kääntöpuolensa ja pakko mainita, että nyt 5v esikoiseni on kyllä paljon apuna vauvan hoidossa ja muutenkin :) Ai niin, pakko sanoa että tosi hienosti jaksoit/pystyit kuitenkin pumppaamaan :) Itse olen melkoinen suihkutissi kun vauva syö, mutta pumpulle tuskin heruisi pisaraakaan.

Vattunen: Minäkin haaveilen useammasta lapsesta :) Olemme miettineet neljää, mutta saa nähdä :) Ja en usko, että olet täällä yksiksesi vielä ens vuonna , minulla varmaan alkaa menkat vasta ens vuonna :LOL: tai pikemminkin :kieh: Jotenkin on sellainen fiilis vaan, vaikka välillä sitä kuvittelee jo olevansa raskaana kun on muka kaikenlaisia "oireita", huoh :ashamed:

Miten monta lasta teillä muilla on suunnitteilla?
 
Yritystä meillä takana nyt neljä kuukautta... Esikoinen syntynyt vuosi sitten.. Onkos Teillä mitään kikkoja raskautumiseen ;)? Ollaan oltu siis ihan kokonaan ilman ehkäisyä ja harrastettu useita kertoja viikossa :D

Oon itteki aatellu, että lapset (ehkä jopa 3 kpl) suhteellisen peräkkäin. Sitten leikkiseuraa ja itse myöhemmin töihin, kun ovat isompia =)
 
Sunflower11
Meillä nuorimmainen täyttää pian vuoden ja edelleen heräilee öisin syömään..

Ei meillä silleen mitään syytä ole miksi halutaan.. nyt tuntu siltä että olis oikea aika, vaikka syksyllä vannotin ettei enään yhtään :D

Kolmatta kun toiveillaan niin taitaa siihen sit hetkeksi jäädä :) et joskus vielä 1-2 lisäksi.. Jos suodaan.
 
Meillä tulee kolmaskin pienellä ikäerolla sen vuoksi että minä halusin kolmannen, mies ei ollut asiasta kovin innostunut, varsinkin kun minä oisin halunnu nyt kouluun ja sit kolmannen ns. iltatähdeksi viiden vuoden kuluttua. Mies sanoi et kolmas käy mut vaan jos yritetään saada peräkanaa. eli sen vuoksi lyhyt ikäero. ajattelen edelleen että ehkä meen JO syksyllä 2012 kouluun. Ja on se vaan mahtava seurata noiden muksujen leikkiä, omat sisarukseni olivat aikoinaan parhaat kaverini, samaa toivon omille lapsilleni.

Lasten "tekemisestä".. mua melkeinpä hävettää myöntää miten helppoa tää on ollu. Esikoista ehdittiin yrittää n. 2 kuukautta. Kuopusta yritettiin 1 kuukausi. Ja jos nyt jo olen raskaana, niin tätä ehittiin yrittää 2-3 viikkoa. Jotenkin tuntuu että olen vähän anteeksi pyytely-linjalla aina kun tämä asia tulee puheeksi. Mulla on monta sisarusta, äitini on myös tullut aina helposti raskaaksi. nuorimmaisen sisarukseni jälkeen lääkäri suositteli äidilleni että laittaa piuhat poikki kun uus raskaus ois vaarallinen hälle.. (äitini edelleen haaveilee että josko piuhan päät maagisesti löytäis uudestaan yhteen.. Sitäkin on kuulemma tapahtunu.) :D
 
Viimeksi muokattu:
Sunflower11
InkeriIisakki: Onpas meillä "samankaltaiset" tausta :D Helposti mie noi kaksi oon myös saanu ja samoina vuona ollaan ;) Ja mulla on myös paljon sisaruksia, äidin puolelta 6kpl.. :D
 
mulla ei oo ku 5. :) samat vanhemmat kaikilla.
Mulla vaan just se vaivaa kun kaverina eräs nainen joka yrittänyt lasta 5 vuotta. Ja sinä aikana kun ollaan tunneetu oon jo saanu 2 lasta.
Toivoo että pystyis jotenkin auttamaan. :(
Elämä on niin kauheen epäreilua kun toiset ei saa vaikka yrittää, ja toiset tulee raskaaksi yhden illan jutuista ja sitten abortoi.. :(
 
Veetio: Haluatko kiertopäivät ja yrityskerrat listalle? Jos, niin ilmottele ne niin lisään :) Luulin jostain syystä, että aiotte aloittaa vasta myöhemmin yrityksen. En tiedä varsinaiseti miten paljon näistä oli hyötyä raskautumiseeni, mutta näitä minä tein kun kakkosta yritettiin; join greippimehua jossain (en kyllä muista missä) vaiheessa kiertoa, pidin jalat ylhäällä, pepun tyynyn päällä ja treenasin lantiopohjanlihaksia seksin jälkeen ja ovis aikaan ei ollut kyllä yrityksen puutetta ;) Jos et tarkalleen tiedä millon sinulla on ovulaatio, kannattaa ainakin yhdestä kierrosta testailla :)
 
Mites tuon listan kanssa, päivitelläänkö vaan etusivua vai pitkin pinoa?

Omaan napaan ei kummempia, mahakivut on vaivanneet ja lääkärissäkin kävin pyörähtään... Jotain liikahapposuutta ilmeisesti ja siitä kipuja... Tänään ollu menkkamaisia kipuja vaikka vasta (ehkä? ) kp8... Mulla on ollu vuotoja vaikka muille jakaa, niin en kyllä tiedä tosta kierrosta oikein...Raskaana en kuitenkaan ole, lääkäri katto verestä ja tulos oli 2 eli negatiivinen...

Mitäs muille? Pistetääs vähän vipinää pinoon, kertokaas kuulumisia!! :wave:

Lara-
 
Pikaisesti kirjotan..

Lara: ajattelin tehdä maaliskuun pinon ma tai ti, niin siihen tulisi sitten ekaksi se päivitys. Se voisi olla kaikista selkein, vai mitä oot mieltä? Onko sullakin ollut paljon jotain vuotoja synnytyksen jälkeen? Yritin pari viikkoa sitten saada lääkäri ajan juuri vuotojen takia, mutten saanut kun ei koske vatsaan :kieh: Tosissaan tuntuu ettei jälkivuoto olisi loppunut täysin vieläkään kun välillä on vuodellut, tiedä sitten.
 
Sunflower11
Mulle voi päivittää kp 2 ja yk 3 nyt.. :( parin päivän tuhru muuttui sitten menkoiksi eilen.
Mullahan oli tuo luteaalivaihe vain 6pvää tuhrusta (muuten 8).. ilmeisesti kroppa viel hakee sitä kiertoa ku ei oo ku parisen kuukautta pillereiden lopetuksesta.. kai se siitä parin kierron jälkeen viimeistään. Toivottavasti.
 
Moonchaser: Ei mulla siis ihmeemmin ole ollut, menkat alko pian jälkivuodon jälkeen vaikka vielä imetin ja siitä asti tullu n.24 pvn välein... Sitten mulla unohtu pilleri jos toinenkin ja siitä kaippa johtu noi tiputtelut... Tai en sit tiedä mistä, mutta viimisen kuukauden ollu häikkää, pari ekaa kuukautta meni ihan oksti...

Sen listan voi tehdä ekalle tai ihan miten tykkäät, täytyy sit vaan muistaa käydä aina kurkkimassa sitä et kellä on loppukierto menossa :D
 
Sunflower11
Toivontaan..

Vois tää vuotelu loppua ettei tarvis sitä ees miettiä. Harvinaisen kivuttomat menkat kuitenkin. Yleensä makaan kivuissani 1-2 alkupäivää. Nyt ei oo ees tarvinnu särkylääkettä :O
 
Täällä kans olisi yksi toisesta haaveileva. Yksi poika on 07/10. Ensimmäinen tärppäsi 2kk kuluttua pillerreiden jätön jälkeen ja nyt en sitten niitä ole syönytkään sitten synnytyksen jälkeen. Ens kuussa jos sitten tosissaan alkaisi yrittämään, eilen piti jo testiä tehdä mutta tein sillä clearbluen testillä ja siitähän ei nyt saanut selvää. Negaksi sen luokittelisin. Eli ens kuussa sitten yritystä kunnolla.
 

Yhteistyössä