lyhentyneet kuukautiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mercilon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mercilon

Vieras
Olen käyttänyt mercilon e-pillereitä n 1,5 vuotta. Jätin ne pois viime kesä-heinäkuussa, siitä lähtien olen yrittänyt tulla raskaaksi. Kahdet viime kuukautiset ovat olleet erilaiset. Ne alkaavat ruskealla vuodolla ja kestävät vähemän kuin yleensä. Myös verivuotoa on niukasti. Onko samanlaisia kokemuksia? Voivatko e-pillerit vaikuttaa vieläkin yli 6 kuukauden jätön jälkeen?kuukautiset ovat kuitenkin aina säännölliset. kiertoni on 28-29 päivää.

Hei! Käytin ennen Mercilonia noin 2 vuotta.Sain viime syksynä uuden merkkiset,koska Mercilonit väsytti,aiheutti haluttomuutta ym.Käytin uutta merkkiä puoli vuotta,mutta hylkäsin nekin keväällä,kun erosin miehestäni ja tuntui että aiheuttivat vielä pahempia oireita.Kierto oli en sin säännöllinen,mut alkusyksystä se lyheni oudosti.Sitten kierto kestikin todella kauan ja nyt viimeisin kulunut kiertokin oli liian pitkä.Vuoto oli ensimmäisten kohdalla lähes normaalit 6 päivää,mut edellinen vuoto oli hirmu lyhyt,niukka,rusehtava ja kuivakka ja nyt vaikuttaa samalle.Ja viimeksi teininä on sattunut,silloinkin sivuille.Nyt kipu on kohdussa ja melkein 3 viikkoa ennen vuotoa ja useita päiviä.Teininä sattui viikkoa ennen.Hyvä kuulla että jollain muullakin sekoilua.

Söin myös pillereitä noin 15 v.! Kierto pysynyt lopettamisen jälkeen suht normaalina 29-35, mutta mielestäni todella niukkana. Eka vuonna myös tuhrutteli(lopetin pillerit -04 kesällä) Nykyään ei ole enää tuhrutellut, mutta menkat kestää sen päivän tai kaksi!? Onhan se kiva ettei tarvitse kärsiä runsaista menkoista, mut onkohan tämäkään normaalia? Mutta helpottavaa kuulla aina et muillakin on samanlailla.. =) Plussaonnea sitä tarvitseville!!

Lopetin pillerit elokuussa 04 ja ensimmäiset puoli vuotta tuli menkat ajallaan. Ajattelinkin, että helpollahan tästä päästiin, mutta... Sitten seurasi toinen toistaan pidempiä kiertoja kolme peräkkäin. Pisin taisi olla jotain 55? En enää edes muista. Sen jälkeen on pikkuhiljaa tasoittunut 33-35. Ovioireet vasta näillä kierroilla tulleet todella selkeinä.
Tutkimuksiin ollaan kuitenkin menossa, joten saa nähdä, onko vikaa meissä vai vaan harjoituksen puutetta=) Näin siis minulla.
Ja vuoto on kyllä pysynyt samanlaisena kuin ennenkin.

Yhteistyössä