Luullaanko sinua ikäistäsi vanhemmaksi, nuoremmaksi vai samanikäiseksi kuin mitä olet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mummomainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mummomainen

Aktiivinen jäsen
24.01.2010
4 653
2
36
Minua luullaan aina paljon nuoremmaksi. Olen siis 25 ja usein ihmetellään tätä ikää ja veikataan, että olen 15-18-vuotias. :)

Tätä nuoremmaksi luulemista on jatkunut jo kauan, jo 15-vuotiaana luultiin 2-3 vuotta nuoremmaksi, 17-vuotiaana luultiin 13-14-vuotiaaksi ja kun olin 21 niin vieläkin veikattiin, että olisin 13 tai 14! =)

Nyt en ole ihmisten ikäarvailuja paljonkaan päässyt kuulemaan, mutta viime vuonna kun olin 24 niin luultiin korkeintaan 18-vuotiaaksi, moni luuli, että olisin 16.

Miten teillä muilla?

Riippuu paljonkin tilanteesta/vaatteista. Useinmiten vapaalla luullaan nuoremmaksi ja työvaatteissa vanhemmaksi paitsi kaksi viikkoa sitten. Kävin kesken työvuoron ostamassa viinapullon ja kysyivät henkkarit, vaikka rinnuksissa lukee taxi. Ikää 27v.

11-vuotiaana luultiin 15-vuotiaaksi, 13-vuotiaana 16-17v jne, 17-vuotiaana 17 vuotiaaksi ja nyt 23-vuotiaana ei aavistustakaan mutta veikkaisin että 22-25 on ikäarvaushaitari. Eli kypsyin aikaisin mutta jäin perustasolle? ;)

Mua luullaan myös nuoremmaksi. Lapsena luultiin aina vanhemmaksi, koska olin pitkä hujoppi.
Oon hiukan alle 30 vee ja luullaan 20-25-vuotiaaksi. papereita joutuu toisinaan vieläkin vilauttamaan.

Olen 34 v.

Alkossa kysyttiin pari viikkoa sitten paperit :D

Ja harjoittelupaikassa kysyivät, että missä vaiheessa olen muka ehtinyt tehdä lapset. Sanoin että olen 34 eli on mulla ollut aikaa, ja vastaus oli että "TÄH?! Et oo!" :snotty:

Nuoremmaksi siis luullaan.

mua luullaan ikäistäni huomattavasti nuoremmaksi. olen 32v ja mua luullaan n 18 vuotiaaksi.... mummot järkyttyy ku kuulee että mulla on lapsia, ku luulevat ihan teiniäidiksi ... :D

Olin vähän vajaa 18 v kun olin työharjottelussa kaupassa koulun puolesta ja yks kuormakuski kysy et millä luokalla oon (siis seiskalla, kasilla).
Täytin 23 vuotta ja ostin ässä-arvan, myyjä kysy papereita ja niissähän kun on se 15 vuotta ikäraja.. Sillon suorastaan ärsytti.. Tosin olin just ostanu alkosta pullon kirkasta ja papereita ei kysytty :D
Eli siis nuoremmaks luullaan ja varsinkin äänen puolesta jos esim vaan puhelimessa puhun niin useesti puhelinmyyjät kysyny ootko varmasti 18.
Nyt siis 24 v.

25-vuotiaana olin lukiolla töissä ja minua luultiin usein alaikäiseksi ja lukiolaiseksi, kysyttiin myös papereita baarissa, eikä uskottu, että mulla on lapsia. 28-vuotiaana kun liikuin lasten kanssa tultiin kysymään ikää, pidettiin teiniäitinä. Nyt olen jo yli 35 v vanhus, enää ei kysytä papruja, mutta ihmetellään miten isoja lapsia mulla on.

Tammikuussa täytän 27 eikä ole asiaa tupakkaostoksille eikä baariinkaan ellei ole papereita mukana. Joskus bussilippua ostettaessa kysytään, että kumman mä haluan lasten vai aikuisten lipun. Lapsiani usein luullaan mun pikkusisaruksiksi ja baaritiskin takana tarjoillessani asiakkaat vitsailee, että "saako muka alaikäiset tarjoilla alkoholia".. Että sillai :whistle:
Kyllähän se imartelee, kun vieläkin papereita kysytään, mutta joskus ärsyttää, jos on paperit unohtuneet kotiin.

Hmm... jotkut luulee vanhemmaks, jotkut nuoremmaks. No toisaalta, miesten ikäarvailuja baareissa en ota todesta, koska niillä on aina joku syy siihen, miksi ne arvaa niinkuin arvaa, ei oo vilpitöntä :D

Mut joo nyt olin työharjoittelussa, jonne moni tuli kysymään 'Missä koulussa oot kun oot vissiin tet-jaksolla (yläkoulun työelämääntutustuminen) tääl?' tms. Eli luuli että oon vielä yläasteella :o Vaikka oon 21, jee...

Siinä paikkeilla kun täytin 30 niin on luultu 37-vuotiaaks ja toisaalta kysytty myös papereita :D Noin yleisesti luullaan nuoremmaks ja sit ihmetellään et kuin mul voi olla teini-ikänen lapsi.. nyt oon siis 32v. Ainiin ja just yks täti luuli mua ja mun tytärtä siskoksiksi heh :D

Meikäläisen mittariin tulee keväällä 60 vee ja kukaan ei usko. Ekaks luulin, että kohteliaisuudesta sanoo jotain.. mutta olin hämmästynyt työpaikallani, jotta luulis, että ne nyt ainakin tietäisivät, mutta ei.. Jopa pomoni luuli mua et oon 40.

No äitini on 81 vee ja häntä luullaan 60-vuotiaaksi, joten ehkä se on geeneissä, kuka ties?

On se vaan jännä, että melkein kaikkia luullaan nuoremmiksi :D

Niin luultiin minuakin - ennen lapsia. Nyt luullaan oman ikäiseksi tai vanhemmaksi. Vuosien valvominen jätti jälkensä :( Olen 32v.

ennen luultiin nuoremmaksi, mutta tuskin enää. Olen 38.

En taida paljon liikkua piireissä, jossa joku ei tietäisi kuinka vanha olen, joten mitään luulojakaan ole ollut. 10 vuotta sitten (eli 28v) en päässyt baariin kun ei ollut papereita mukana.

Oikeastaan yllätävää on se, kuinka raskaasti tämän rypistymisen sitten kuitenkin ottaa, vaikka sen ei pitäny tuntua missään...

Yhteistyössä