Nyt rupes jo naurattaan että minkälainen retki ollu kyseessä jos noin kovasti päivitellään kaikkien ikiä

Kerran kysyttiin tuolta ja tältä ei ollenkaan ja tuota luultiin nuoremmaksi vaikka oikeesti oli vanhempi... En oo kyllä törmänny tommoseen.
Ensimmäinen ikäihmettely:
Sellainen esittelijänainen (ei se retken opas kuitenkaan), ennen kuin aloitti sen esittelyn jossain tehtaassa ym. niin sanoi minulle tähän tyyliin: "Taidatte olla nuorimpia, minkäs ikäisiä olettekaan?" Vastasin 22, mikä oli siis valhetta, oikeasti olen vanhempi. Sen jälkeen kysyi siltä yhden naisen tytöltä ikää ja sanoi, että oletko 23? Tyttö sanoi olevansa vanhempi, sitten luultiin 24-vuotiaaksi häntä ja lopulta tyttö sanoi olevansa 27-vuotias. Niiltä kahdelta vanhemmalta naiselta ei kysytty mitään.
Seuraava ikäihmettely:
Siihen retkeen kuului myös ruokailu, siellä se retken opas taas kysyi, kuinka vanhoja olettekaan? Siis minulta ja siskoltani vain, ei taaskaan muilta. Sanoin 22 ja tämä opas sanoi luulleensa meitä 17- tai korkeintaan 18-vuotiaiksi.
Seuraava ikäihmettely:
Sellaisessa seremoniassa, olin juuri istuutunut tuoliin, kun se esittelijänainen, siis uusi ihminen, kysyi taas, että kuinka vanha olen? Sanoin 22 ja näki selvästi, että hän alkoi ihmetellä. Tämän jälkeen vieressäni istunut, toinen vanhempi nainen sanoi minulle, että lienee parempi sanoa seuraavalla kerralla 15 vuotta. Kyllä inhotti. Kun ei taaskaan kysytty keneltäkään muuta.
Ja kysyttiin vielä pari kertaa lisää vastaavissa tilanteissa. Inhottaa kyllä asiasta jatkuva huomauttelu. Ei siltä toiselta vanhemmalta naiseltakaan kysytty tai ihmetelty hänen pituuttaan, vaikka oli varmaan 185 cm tai jopa 190 cm pitkä, kuitenkin päätä minua pidempi. MIksei kukaan ihmettele ihmisten pituutta, mutta joidenkin ikä koetaan sitten yleiseksi keskustelunaiheeksi. Miksi näin?