Luuletko että miesi pärjäisi lastan kanssa jos kuolisit?

  • Viestiketjun aloittaja "iina"
  • Ensimmäinen viesti
"iina"
täällähän mammat sanoo ettei mies osaa pukea lasta päiväkotiin,ruokailut on vähän niin ja näin yms entäs jos sinä kuolisit miten miehesi sitten pärjäisi? omalta kohdaltani voin sanoa että mieheni pärjäisi loistavasti hän on todella erinomainen isä ja hän osaa samat asiat kuin minäkin eli ongelmaa ei tulisi.
 
eipä tarvuitse edes miettiä
Pärjäisi ihan yhtälailla kuin minäkin.Meillä mies osallistunut alusta asti lasten hoitoon sekä pitää kodista huolta.Taitaa meillä mies enemmän siivota ja pyykätä kuin minä.
 
"vieras"
Jos yhtäkkiä menehtyisin, niin epäilen. Varmaan äitinsä tulee apuun, mikä tietysti on ihan toivottavaakin. Joskin miehen elintavat ovat sellaiset, että kuolee kyllä ennen minua.
En vain jaksa aikuista miestä enää valistaa ja pyytää ajattelemaan perhettään, eläköön miten lystää.
 
Totta kai se pärjäisi. Ehkä lapsilla olisi sitten joskus tahroja paidassa, mutta mies kykenee huolehtimaan lapsista siinä missä minäkin, ei se yhdestä tahrasta ole kiinni. Joissakin asioissa se on mua parempi vanhempi, jos nyt niin voi sanoa.
 
eiei
Ei pystyisi ainakaan jatkamaan nykyisessä työssään, koska se on vuorotyö, eikä pieniä lapsia/koululaisia voi vielä jättää illoiksi ja yöksi yksin kotiin. Työttömänä taas rahat eivät riittäisi nykyisessä kodissa asumiseen. Menisi elämä varmasti uusiksi monella tapaa.
 
eiei
[QUOTE="vieras";28978057]Jos yhtäkkiä menehtyisin, niin epäilen. Varmaan äitinsä tulee apuun, mikä tietysti on ihan toivottavaakin. Joskin miehen elintavat ovat sellaiset, että kuolee kyllä ennen minua.
En vain jaksa aikuista miestä enää valistaa ja pyytää ajattelemaan perhettään, eläköön miten lystää.[/QUOTE]

Meillä vastaava tilanne.
 
"Jes"
Mies pärjäisi kyllä oikein hyvin. Lapset menisi päiväkotiin yhteensopimattomissa vaatteissa, olisivat pitkiä päiviä päiväkodissa ja söisivät paljon atrian äitien tekemää ruokaa, mutta kaikki tärkeä olisi kunnossa!
 
"Jes"
Ja täytyy vielä lisätä noista muutoksista, että jos se olisikin mies joka kuolisi niin todennäköisesti siinäkin tapauksessa lapset joutuisivat olemaan pidempiä päiviä pk:ssa ja saisivat useammin niitä atrian aterioita, joten ero olisi vain niissä yhteensopimattomissa vaatteissa ja aika pianhan nuo alkavat muutenkin valita itse vaatteensa.
 
"vieras"
[QUOTE="iina";28978040] hän osaa samat asiat kuin minäkin eli ongelmaa ei tulisi.[/QUOTE]

Tuohan nyt on vähän korskeasti sanottu. En tietenkään toivo kenellekään puolison menettämistä, mutta tuskin voi tietää, ettei mitään ongelmia tulisi, jos lasten vanhempi kuolee ja kaikki jää yhden vastuulle. Ongelmia voi tulla niin monesta asiasta, vaikka osaisi valitakin sukkahousut.
 
Pärjäisi. En epäile hetkeäkään. Päivät olisivat varmaan erilaisia kuin minun hoidossani, mutta kyllä he pärjäisivät keskenään. Uskoisin, että itselleni mieheni menettäminen olisi paljon vaikeampi kestää. Kyllä minäkin lasten kanssa selviäisin, mutta en tiedä miten minä selviäisin henkisesti rakkaimpani menetyksestä.
 
"Minttu"
Pärjäisi kyllä. Ennen, kun alettiin lapsia edes harkita olin jo päättänyt, että sellaista miestä en isäksi ota lapsilleni, joka ei pärjäisi niiden kanssa yksinkin. Koskaan ei tiedä mitä voi käydä, hirveää ajatella näin, mutta tottahan se on. Meillä on muutenkin loistava turvaverkko, että on käynyt kyllä hyvä tuuri sen asian kanssa :)
 
eiei
[QUOTE="vieras";28978178]En olisi sellaiselle miehelle lapsia tehnyt, joka ei niiden isä osaa olla. Eli pärjäisi yhtä hyvin kuin minäkin.[/QUOTE]

Ei kukaan voi satavarmasti tietää, millainen isä tai äiti on tuleville lapsilleen. Turha yrittää kiillottaa omaa sädekehääsi, jos on sattunut käymään hyvä tuuri.
 
"Vieras"
Varmaan tulisi hankalaa. En halua edes ajatella asiaa. On tunnollinen mutta työelämässä nyt niin kiinni ettei lapsille ole juuri aikaa. Ja tarvitsevat kuitenkin muutakin kuin fyysisitä huolenpitoa. Siinä on selkeästi huonompi kuin minä. Jotta toivon ettei näin käy vielä ainakaan kymmeneen vuoteen. Sitten jo olisi asiat toisin.
 

Yhteistyössä