Luterilaisen kirkon plussat ja miinukset

vierailija
Mun mielestä evlut kirkon suurin miinus on se, että se liian heppoisin perustein on valmiina lähtemään muuttamaan oppejaan. Esim. suhtautuminen homoseksuaalisuuteen on mennyt viime aikoina aivan liian suvaitsevaiseksi. Ortodoksien ja katolisten linja on tässä suhteessa jämäkämpi.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Mites näät juutalaiset ja natsi saksan homamt varmasti oli niissä juutalisissakin koijjareita ja jotka oli tehneet pahaa muille sitä en epäile. mut sit oli niit jotka majoitti oman henkensä uhalal niit ajattelematta mitä he olivat tehneet aiemmin?. nyt jos esi majatellaan että kuoleman mahdollisuus niissä maissa joihin laitetaan on korkea niin eikös tuo oel sama asia jos käydään sotaa maassa? on sellaisia ihmisiä jotak ei halua kuolla minkään fanaaattisen ryhmän takia tai jos kieltäytyy niin menettää silti henkensä. lisäksi jos meittii hallituksen toimia nyt ja menneisyydessä niillä rikos määrillä moraaliset tuomitsemiset on aika kiikun kaakun jos ei itse myönnä mitään
Juutalaiset ei ole samanlaisia kuin muslimit. Ne ei ole Euroopan maissa lähteneet tekemään itkupotkuraivari-mellakoita polttopullojen kanssa, he asettuvat paremmin länsimaiseen yhteiskuntaan. He eivät vaani puskissa.

Ja kyllä tuo Irakin tilanne on eri kuin juutalaisten tilanne natsi-Saksassa, jossa juutalaisilla oli varma kuolema ja valtio jahtasi heitä.
Jotkut turvikset palaavat jopa vapaaehtoisesti kotiinsa Syyriaan tai Irakiin.

Siinä olet oikeassa että juutalaisissakin on paljon mätiä tyyppejä.
 
9mmm
Juutalaiset ei ole samanlaisia kuin muslimit. Ne ei ole Euroopan maissa lähteneet tekemään itkupotkuraivari-mellakoita polttopullojen kanssa, he asettuvat paremmin länsimaiseen yhteiskuntaan. He eivät vaani puskissa.

Ja kyllä tuo Irakin tilanne on eri kuin juutalaisten tilanne natsi-Saksassa, jossa juutalaisilla oli varma kuolema ja valtio jahtasi heitä.
Jotkut turvikset palaavat jopa vapaaehtoisesti kotiinsa Syyriaan tai Irakiin.

Siinä olet oikeassa että juutalaisissakin on paljon mätiä tyyppejä.
pahuus on aina samnalaista olipa milalnen tahansa ja niin muslimeissakin on niitä pahoi tyyppei ei kaikki. lisäksi eihän se ollut varma kuolema juutalisillakaan riippui missä paikassa oli ja minne sijoitettiin. mut esim sodan ollessa kiivamillaan isiksen kanssa he kysyivät liitytkö jos et tuli nappi otsaan kuten tiedät. tosiaan toiset vaan haluaa rauhassa kasvaataa vaikka tomaattei miksi pitäisi hulluuden puolesta kuolla?.
Mistä tiiät et juutaliasia ei oo ollut mukana heittelmässä polttopulloi esim kreikan miekkareissa? niin tää menee tähän pankkiiri hommaan mut se kuka omistaa rahat ja sanelee ehdot miten muiden pitää käyttäytyä toisten on suurinta alsitamista myöskin ja orjuuttamsita rahan orjuuteen. noh kun katsoo ketkä omsitaa pankkei ja miten maailma on toiminut niin jop tosiaan juutalsiissakin on hirmutöihin osallsituneita. ketkä on rahottanut eri sotii. muistakaa nyt kaikki se et yks juutalinen on tehnyt pahaa ei tarkoita et kaikki ja en kaikkia syyllistä. ainoastaan tapuskohtaisesti.
esim monet juutalaiset vastustaa idf tomia avoimesti ja on osana mielenosoituksia.

lisäksi näiden toimesta esim muslimeilla ei ole maaassaan samoi oikeuksia kuin juutalisilla se on myös sortoa.

lisäksi europan maat amerikan kanssa pommittaa million mitäkin ja sitten ihmetellään jos jotkut on vihasii.
 
Katos, paula tässä lukee ekaa kertaa sun postausta, kuka lienetkin. Varmaan on totta. Mun kokemus kielilläpuhumisesta oli vieressä oleva nuori tyttö, joka oli helluntailaisten kesäleirillä. Voisin kuvitella, että olis ollut transsissa tai jotain sellaista, mutta valtava joukkohurmos siellä oli ja varmaan aivot pystyvät sellaisen tilan saamaan aikaan, kun on tarpeeksi altis ja tarpeeksi "tyhjä", esimerkiksi adrenaliinin takia moni urheilee, juoksee jne. Olosuhteet vaan olivat sellaiset, että odotettiin jotain tapahtuvan. Itse en odottanut mitään, kun en tiennyt sellaisesta. Mutta asiat ovat selvinneet vuosien kuluessa niin, ettei se mun lapsuuden kaveri enää aikuisena voi olla vanhempien kanssa kahta päivää, kun on pakko - sen uskonnon takia! - päästä pois! Pahalta tuntuu, kun niitä hellunailaisiakin on niin paljon:-(

Kasteen merkitys autiomaassa onkin ihan toisenlainen, mutta ei sitä tiedä, jos ei veden kiertokulkua tunne. Tässä lainalauseita:

"Vai teistäkö Jumalan sana on lähtenyt? Vai ainoastaan teidänkö tykönne se on tullut?"

Miksi sitä et ottanut mukaan? On se käännetty ihan ymmärrettävästi kuitenkin, tarkoittaen kuukausittaista kiertoa, jolloin uusi elämä voi syntyä.

"38:28 Cuca on saten Isä? cuca on synnyttänyt casten pisarat?

38:29 Kenen cohdusta jää on tullut? ja cuca on härmän synnyttänyt taiwan alla?

38:30 Että wesi on peitos nijncuin kiwi/ ja sywydet pysywät ylhällä.- Biblia 1642 -

Olisko vedet loppuneet välillä ja ainoastaan vanhat viinit ovat olleet juomina ihmisille pahimpien kuivien kausien jälkeen? Tai lampaiden ja vuohien maito, kun ne tulee toimeen aika vähällä vedellä, koska syövät heinää, --mitä ihminen taas ei pysty käyttään hyväkseen ilman eläimiä?
Voi sua. Olisit nyt vaan siellä hellarien leirillä yrittänyt sisäistää jotain, olisit päässyt uskoon sisälle. Koska kielilläpuhuminen löytyy Raamatusta monesta kohtaa ja Jeesus lupasi sen seuraajilleen, vaikka se ei ole uskon ydin, lähinnä lisuke.

Sen sijaan vihaat hellareita, ja olet vaihtanut Jumalan eli Luojan tuntemisen luotuun eli luonnosta puhumiseen.

Hyvänä esimerkkinä kun joku kirjoitti kristillisestä kasteesta. Ei, se ei ole sama kuin luonnossa esiintyvä kaste. Se on jotain aivan muuta, vaikka molemmissa on vettä.
 
vierailija
Missä luki, että vihaisin ketään, edes hellareita? Sulla on tietynlaiset loinssitä päässä, mikä vääristää asioita? Nyt vaan kerroin siitä mun leirikaverista, johon vanhempien uskonnollisuus sai aikaan niin ahdistavia asioita, ettei edes - varsinkaan - aikuisena niitä kestä. Varo vaan, ettei omille lapsillesi käy samaan tapaan. No, ei ne sulle sitä tule koskaan kertomaan, mutta vinkkinä voit yrittää ajatella asioita. Se hurmoshenki jäi kyllä mieleen. ---Ehkä sekin estää näkemästä asioita sellaisena, mitä ne todellisuudessa ovat? Ei olla enää tekemisissä kuin puhelimitse kerran kymmenessä vuodessa. Se asia ei miksikään muutu, mitä lapsuudesta muistaa - ja monellahan menee nuoruusvuodetkin siinä maailmassa.
http://kirlah-kielet.blogspot.fi/2009/05/helatorstai-ja-helahoito.html

Tuosta on hyvä lähteä kirjaimellisesti tavaamaan asioita ja niiden juontumista ajassa.
 
vierailija
Kun tämä riesa paula nyt jo alkaisi uskoa, että neuvoja annetaan vain kun niitä pyydetään. Tämä on ihan alkeellinen käyttäytymissääntö.

Mutta ei. Hänen täytyy tunkea joka ketjuun linkittään omia juttujaan. Eikä kukaan edes viitsi avata niitä.
 
vierailija
Kun tämä riesa paula nyt jo alkaisi uskoa, että neuvoja annetaan vain kun niitä pyydetään. Tämä on ihan alkeellinen käyttäytymissääntö.

Mutta ei. Hänen täytyy tunkea joka ketjuun linkittään omia juttujaan. Eikä kukaan edes viitsi avata niitä.
No sellaista sääntöä en olekaan ikinä kuullut! Missä niin on?
Ei tietenkään niitä pidä avata, jos ei halua. Mutta tiedoksi vaan, että olen eronnut kirkosta, oten asiat ei mulle enää kuulu, kun en ole mukana. Usein siksi ohitankin sellaiset asiat saman tien. Mun syy oli siinä kirkolliskokouksessa, kun päättivät, että ehtoollisviinin täytyy olla rypäleviiniä. No silloin ei ollut rypäleiden kasvattajia virallisesti, mutta nyt on vaikka kuinka monta. Olis siis aika kokoontua taas miettimään, miten asia on. Mutta tuleehan se kuukausipalkka piispoille ym alamaisille ynnä hännystelijöille ilmankin, joten se viranhoito lienee aina tärkeämpää? Enkä liittyisi takasin kuitenkaan, joten antaa olla.
Heikosti menee, olen nähnyt sivullisena.
 
vierailija
No sellaista sääntöä en olekaan ikinä kuullut! Missä niin on?
Ei tietenkään niitä pidä avata, jos ei halua. Mutta tiedoksi vaan, että olen eronnut kirkosta, oten asiat ei mulle enää kuulu, kun en ole mukana. Usein siksi ohitankin sellaiset asiat saman tien. Mun syy oli siinä kirkolliskokouksessa, kun päättivät, että ehtoollisviinin täytyy olla rypäleviiniä. No silloin ei ollut rypäleiden kasvattajia virallisesti, mutta nyt on vaikka kuinka monta. Olis siis aika kokoontua taas miettimään, miten asia on. Mutta tuleehan se kuukausipalkka piispoille ym alamaisille ynnä hännystelijöille ilmankin, joten se viranhoito lienee aina tärkeämpää? Enkä liittyisi takasin kuitenkaan, joten antaa olla.
Heikosti menee, olen nähnyt sivullisena.
Tämä on ihan yleinen käyttäytymissääntö. Ei kukaan halua sellaisen ihmisen seuraa, joka koko ajan tuputtaa OMIA NEUVOJAAN muille. Siinähän neuvojen antaja eli sinä paula asetut muiden yläpuolelle. Kuvittelet, että muut eivät osaa ratkaista omia asioitaan. Vaan sinun täytyy aina suuressa viisaudessasi "neuvoa" muita.

Mitä sinä siitä sanoisit, että muut ihmiset aina tuputtaisivat sinulle omia neuvojaan? Että sinua pidettäisiin niin tyhmänä, että itse et saisi asioita ratkaistuksi? Tai et OSAISI itse hakea tarvitsemaasi tietoa?
 
vierailija
Mitä sinä siitä sanoisit, että muut ihmiset aina tuputtaisivat sinulle omia neuvojaan? Että sinua pidettäisiin niin tyhmänä, että itse et saisi asioita ratkaistuksi? Tai et OSAISI itse hakea tarvitsemaasi tietoa?
No ihan hirveesti olenkin saanut neuvoja, jopa pyytämättä ja olen todella kiitollinen niistä! Meneekö taas jonku businekset niin heikosti? Aioo -- seurakunnan tilaisuuksista täytys poistaa kaikki makkaranpaistot ym kun niistä halvimmista missä on glutamaattia, tulee migreeni. En voi millään tajuta, että aina kun on joku ulkoilujuttu, eiköhän siinäkin ole grillausta, makkaranpaistoa:-(

http://www.ylakuu.com/suomi/sisluettelo_rakentaminen.htm

Tuossa on asia, millä sais homeongelmat pois, mutta eihän sitä haluta poistaa, kuten ei migreeniäåkään?
 
vierailija
Edellisen lkinkin takana olevasta asiasta tosiaan haluaisin lisää tietoa! Koittakaa auttaa siinä, sillä teidän lapset tukehtuu kouluihin vähitellen! On tietysti mahdollista perustaa yksityiskouluja - koulupakkoahan ei ole olemassa, ainoastaan oppivelvollisuus:)

Mitä siellä kouluissa opetetaan, on huolestuttanut pidempään. Opetushallituksessa on hirveästi porukkaa, tiedättehän? Kalliiksi tulee ja veronmaksajana (pl kirkollisvero) kiinnostaa minuakin. Aijoo - statiinilääkitysten kelakorvaus täytyisi saada pois, mutta eihän se enää onnistu ikinä? Tiedän, miksi mun linkkejä ei haluta tänne, mutta kai siinä on niin suuri joukko mukana, ettei kukaan mahda mitään?
 
vierailija
Juutalaiset ei ole samanlaisia kuin muslimit. Ne ei ole Euroopan maissa lähteneet tekemään itkupotkuraivari-mellakoita polttopullojen kanssa, he asettuvat paremmin länsimaiseen yhteiskuntaan. He eivät vaani puskissa.

Ja kyllä tuo Irakin tilanne on eri kuin juutalaisten tilanne natsi-Saksassa, jossa juutalaisilla oli varma kuolema ja valtio jahtasi heitä.
Jotkut turvikset palaavat jopa vapaaehtoisesti kotiinsa Syyriaan tai Irakiin.

Siinä olet oikeassa että juutalaisissakin on paljon mätiä tyyppejä.
No jutskuilla riittää palestiinalaisissa sen verran vastusta, etteivät ehdi muita terrorisoida.
 
vierailija
---täytyy tunkea joka ketjuun linkittään omia juttujaan. .
Tästäkin haluaisin lisää tietoa. Sehän ei ole mun omaa juttua, vaikka omille sivuille siitä olenkin kirjoittanut:
http://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/2000-vuotiaan-tietokoneen-kayttoohjeet-selvisivat-viimein-edessa-ollut-koko-aurinkokunta-6562297
Piispojenhan piti tuntea taivaalliset asiat alunperin, jos joku ei sitä ole aikaisemmin kuullut...!
 
julgubbe ja hämis
Miksi ap luet virheellistä v.92 Raamatun käännöstä? Parempi eli luotettavampi olisi v. 33/38 ja vielä parempi Biblia.
:LOL::LOL::LOL::LOL::LOL::LOL::LOL::LOL::LOL:

Tuollalaillahan ne uskon:devil:sodat alkaa. Tappelevat vajakit keskenään oppiensa eroista kun kummallakin, eiku tuhansilla eri lahkoilla ja uskiskunnilla on se ainoa oma ja oikea usko

Hitto ku on hölmöä ja vähä-älyistä sakkia :ROFLMAO::LOL::ROFLMAO:
 
:LOL::LOL::LOL::LOL::LOL::LOL::LOL::LOL::LOL:

Tuollalaillahan ne uskon:devil:sodat alkaa. Tappelevat vajakit keskenään oppiensa eroista kun kummallakin, eiku tuhansilla eri lahkoilla ja uskiskunnilla on se ainoa oma ja oikea usko

Hitto ku on hölmöä ja vähä-älyistä sakkia :ROFLMAO::LOL::ROFLMAO:
No nyt on kyllä draamat ihan sun puolellas. Tuo harmaa joka mulle suositteli 33/38 käännöstä tai Bibliaa on varmaan vahvasti uskovainen. :)

Mä itsekin luen 33/38:aa kun se on sanatarkempi kuin -92, mutta tänne palstalle laitan usein jakeita -92:sta koska ne on ei-uskoville luettavampia ja sujuvampia. Ei se -92 ihan susi ole.
Hyvä on lukea molempia rinnakkain ja vertailla niitä.
 
No nyt on kyllä draamat ihan sun puolellas. Tuo harmaa joka mulle suositteli 33/38 käännöstä tai Bibliaa on varmaan vahvasti uskovainen. :)

Mä itsekin luen 33/38:aa kun se on sanatarkempi kuin -92, mutta tänne palstalle laitan usein jakeita -92:sta koska ne on ei-uskoville luettavampia ja sujuvampia. Ei se -92 ihan susi ole.
Hyvä on lukea molempia rinnakkain ja vertailla niitä.
Jos uskoo raamatun olevan jumalan sanaa, kannattaisi siihen tutustua alkuperäisenä, ei käännöksen käännöksen editoituna versiona. Eli nyt kiireen vilkkaa opiskelemaan hebreaa, arameaa ja kreikkaa, Echo!

http://www.greekbible.com/

 
  • Tykkää
Reactions: Kuuloke-Esko
vierailija
Ihan vain tiedoksi, että kyseistä nimimerkkiä ei ole koskaan kiinnostanut Raamattu eikä hän usko kehenkään muuhun kuin itseensä.
Vai niin?

Tosiasia on kuitenkin se, että ihan kaikista aiheeseen liittyvistä hahmoista m1es on tasantarkkaan ainoa, joka todistetusti on olemassa. Muista ei ole mitään konkreettista näyttöä, että olisivat olleet.

Nuo muut kylläkin menee puhtaasti münchhausenien, grimmien, tolkienien etc etc osastoille
 
vierailija
Hyvänä esimerkkinä kun joku kirjoitti kristillisestä kasteesta. Ei, se ei ole sama kuin luonnossa esiintyvä kaste. Se on jotain aivan muuta, vaikka molemmissa on vettä.
Minä siitä olen kertonut vuosikaudet sivuillanikin, ei mitään uutta. Mutta siihen en päätynyt ihan yksin, vaan Petran arkeologisissa tutkimuksissa olleen tyypin kans kokkikoulussa, netissä vaan ja silloin kaikki asiat selkiintyi: hiilen kiertokulku on vertaus siitä ikuisesta ja jakamattomasta voimasta:)
Olen ihan varma, ettei ole olemassa monia jumalia, eikä se yksikään ole muuta kuin se "Jumalan kirkkaus ilmenee latauksena maailman ympäri" --ulkomuistista sinnepäin. Lapsikin ymmärtää sen, kun näkee syyt ja seuraukset luonnossa:)
http://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/maasta-kaivettiin-esiin-valtava-meteoriitti-paino-yli-30-tonnia-6582442
Ja aika suuri se kokonaisuus on.
Sinä kyllä olet todistanut nyt oikeen hyvin, kuinka pihalla sun lahkolaiset ovat luonnosta ja sitä ette saa anteeksi ikinä. Siksikö moni tupakoikin, ettei vaan näyttäisi viherpiipertäjältä muiden silmissä - noin yhtenä esimerkkinä vaan...?
 
vierailija
"Näköala ylhäältä 1320 metrin korkeudesta on huikaiseva. Idässä on Petran arkeologinen puisto. Pohjoisessa avautuu muinaisen tulivuoren mustanpuhuva kraatteri. Lännessä ja luoteessa näkyy Arabilaakso (Wadi Araba) ja Israelin puolella Negevin autiomaa sekä karavaanireitti Egyptiin ja Siinain niemimaalle. Luoteessa ja etelässä vuoren rinteiden ja lähiympäristön nopea yleiskartoitus paljasti yllättäen lisäksi Lähi-idälle tyypillisen, ja samalla ehkä parhaan esimerkin, vuoristoseudun laajoista maanviljelysalueista. Se on ollut käytössä myöhäiskivikaudelta aina meidän päiviimme asti ehkä kymmenenkin tuhatta vuotta samoilla muuttumattomilla menetelmillä. Koneita ei vuoristoon voi kuljettaa. Kaikki työt on tehty ihmiskäsin ja eläinvoimaa käyttämällä. Vuorten solat on padottu toisiaan seuraavilla patolaitteilla. Lähelle huippuja on kaivettu vesisäiliöitä. Talven aikana sadeveden ja lumen sulamisveden ei anneta vapaasti virrata hyökyaaltona alas laaksoon, vaan osa siitä varastoidaan ylös säiliöihin ja osa lasketaan asteittain padolta toiselle yhä alemmas. Ylhäällä viileässä olevat luolasäiliöt pitävät veden juomakelpoisena. Alempana padot levittävät veden laajalle vuorten rinteille ja estävän irtaimen maan huuhtoutumisen laaksoon. Sadekauden jälkeen vehnä kylvetään patojen yläpuolelle muodostuneeseen lietteeseen ja terassipeltoja kastellaan kuivana kautena ylhäällä olevista säiliöistä laskettavalla vedellä. Alemmille huipuille tuulisille paikoille kallioperustalle on rakennettu tai pelkästään tasoitettu puimatantereita, jossa sadonkorjuun aikana jyvät erotettiin akanoista. Siellä täällä näkyi vartiotornien raunioita, mutta ei asumuksia. Puimatantereiden ja vartiotornien ympäriltä löytyneet kiviesineet ja keramiikka kertoivat toiminnan jatkuneen tuhansia vuosia. Nyt padot ovat rikki, mutta paikalliset Bdul-heimon puolibeduiinit kertovat isiensä vielä korjanneen murtuneita patoja, huoltaneen vesisäiliöitä ja viljelleen patopenkereitä..."
Samanlaisia on muuallakin maailmassa, josta mullakin on kuvia. Mutta jos et lapsena asioita ole oppinut, miten niitä aikuisenakaan voisit ymmärtää, oli kieli mikä tahansa?
 

Yhteistyössä