Luovuttaisitko elämän lahjan?

  • Viestiketjun aloittaja "Onneton"
  • Ensimmäinen viesti
omani ovat
Lapsettoman naisen itsekkyys on kyllä suurta. Itketään keskustelupalstoilla, että nainen, joka EI halua pumpata itseään täyteen hormoneita ja mahdollisesti tehdä hallaa omille myöhemmille lapsentekoaikeilleen tyhjän takia on kamala ja julma ja itsekäs. Huh huh. Älkää nyt käsittäkö väärin, toivon kyllä että aloittaja saa lapsen, mutta kasvaisit nyt vähän ennen sitä.

En ole aikeissa luovuttaa munasolujani. (Vaikka olisin ollutkin, niin tämä ketju kyllä karkoitti kaikki halut siihen!) En halua, että munasoluni annetaan ties kenelle, että siitä kasvaa ihminen joka pahimmassa tapauksessa oikeasti ottaa ja tekee lapsen toisen munasoluni tuotteen kanssa. Suomi ON oikeasti väkimääräisesti niiiiin pieni maa, että kyseessä ei tosiaan ole mikään täysin epäuskottava juttu. Ja täällä on jeesusteltu tuosta lakimuutoksesta – mutta mitä se merkitsee? Jos minä en halua tietojani luovutettavaksi – jos laps(en)i ei niitä halua tietoonsa? Eihän sillä silloin ole kärpäsenkakankaan verran vaikutusta.
Ja joo, enhän minä voi tietää vaikka mies olisikin onnistunut siittämään jonkun puolisisaruksen lapsellemme. En minä silti näe syytä lähteä heittelemään munasolujani jokaiselle niitä kerjäävälle ja oikein moninkertaistaa mahdollisuuden siihen, että lapseni hankkiutuu raskaaksi omalle veljelleen.
 
Luovuttaisin tosi mielelläni, olen asiaa usein miettinytkin. Olen vain viime vuodet ollut jatkuvasti raskaana/imettänyt tmv, eli aina on ollut jotain miksi ajatus on taas pitänyt unohtaa. Ilmeisesti tällä hetkellä hormonikierukka estää luovutuksen? Eli kun kierukka poistetaan parin vuoden kuluttua, täytyy laittaa taas asialistalle.

Minusta olisi aivan upeaa, jos jonain päivänä ovellani seisoisi nuori mies tai nainen, joka olisi minun avullani maailmaan saatettu :)
 
  • Tykkää
Reactions: astrolabe
tä?
Lapsettoman naisen itsekkyys on kyllä suurta. Itketään keskustelupalstoilla, että nainen, joka EI halua pumpata itseään täyteen hormoneita ja mahdollisesti tehdä hallaa omille myöhemmille lapsentekoaikeilleen tyhjän takia on kamala ja julma ja itsekäs. Huh huh. Älkää nyt käsittäkö väärin, toivon kyllä että aloittaja saa lapsen, mutta kasvaisit nyt vähän ennen sitä.

En ole aikeissa luovuttaa munasolujani. (Vaikka olisin ollutkin, niin tämä ketju kyllä karkoitti kaikki halut siihen!) En halua, että munasoluni annetaan ties kenelle, että siitä kasvaa ihminen joka pahimmassa tapauksessa oikeasti ottaa ja tekee lapsen toisen munasoluni tuotteen kanssa. Suomi ON oikeasti väkimääräisesti niiiiin pieni maa, että kyseessä ei tosiaan ole mikään täysin epäuskottava juttu. Ja täällä on jeesusteltu tuosta lakimuutoksesta – mutta mitä se merkitsee? Jos minä en halua tietojani luovutettavaksi – jos laps(en)i ei niitä halua tietoonsa? Eihän sillä silloin ole kärpäsenkakankaan verran vaikutusta.
Ja joo, enhän minä voi tietää vaikka mies olisikin onnistunut siittämään jonkun puolisisaruksen lapsellemme. En minä silti näe syytä lähteä heittelemään munasolujani jokaiselle niitä kerjäävälle ja oikein moninkertaistaa mahdollisuuden siihen, että lapseni hankkiutuu raskaaksi omalle veljelleen.
Onko ap. tai joku muu väittänyt, että se joka ei halua luovuttaa, on "kamala, julma ja itsekäs". Missään ei lue tuollaista. Tekstisi on sen verran vihamielisen ihmisen tekstiä, että pliis, älä luovuta solujasi. Kasvaminen olisi itsellesi paikallaan.
 
asdlkjgfa
En luovuttaisi, koska en suostu pistämään itseäni.

Ja hmmm... Mulla on nenässä pieni kyömy. Helposti tulistuva ja toisaalta hyvin huolimaton luonne. Allergiaa, keuhkoahtaumaa ja rintasyöpää suvussa. Ottaisitko multa soluja? Oikeasti, mä en ikinä ottaisi ns. sikaa säkissä. Miten sitä vieraan solun tuotosta ymmärtääkään, kun luonteenpiirteet ovat ihan vieraita?
 
Olen kyllä harkinnut ja varmaan "kelpaankin" luovuttajaksi. Kaikki meidän tuon puolen ongelmat mitä ilmeisimmin johtuvat siittiöistä ja mulla keskenmenot ovat aiheutuneet ulkoisista tekijöistä eli ei sinänsä itse soluista, joten uskoisin noiden solujen olevan jonkun toisen kropassa oikein hyviä. :)
Nyt olen kuitenkin itse raskaana joten menee vielä pitkä aika tuohon, mutta harkitsen kyllä vakavasti asiaa.
 
hehee...
Kuule alkuperäinen. Ei tämä lasten vanhemmuus ole niin ruusuilla tanssimista kuin sä luulet. Mikset matkustaisi, shoppailisi ja pitäisi hauskaa? Vai onko lapsi sulle joku sellainen juttu, joka on pakko saada, kun kavereillakin on?
 
En luovuttaisi, koska koen sen eettisesti vääräksi. :/

Miksi te ette yrittäisi adoptoida lasta? Maailmassa on ihan liikaa orpoja tai huonoissa oloissa kasvavia lapsia, voisitte tarjota kodin jollekin kipeästi tarvitsevalle. :)
Aloittaja jo kertoikin että he eivät kelpaa adoptiovanhemmiksi. Ne kriteerit on oikeesti tosi tiukat ja niissä karsiutuu pois monia ihan tavallisia vanhemmiksi hyvin sopivia ihmisiä, kuten mekin. Onneksi meillä lapsettomuushoidot auttoivat.
 
Lapsettoman naisen itsekkyys on kyllä suurta. Itketään keskustelupalstoilla, että nainen, joka EI halua pumpata itseään täyteen hormoneita ja mahdollisesti tehdä hallaa omille myöhemmille lapsentekoaikeilleen tyhjän takia on kamala ja julma ja itsekäs. Huh huh. Älkää nyt käsittäkö väärin, toivon kyllä että aloittaja saa lapsen, mutta kasvaisit nyt vähän ennen sitä.

En ole aikeissa luovuttaa munasolujani. (Vaikka olisin ollutkin, niin tämä ketju kyllä karkoitti kaikki halut siihen!) En halua, että munasoluni annetaan ties kenelle, että siitä kasvaa ihminen joka pahimmassa tapauksessa oikeasti ottaa ja tekee lapsen toisen munasoluni tuotteen kanssa. Suomi ON oikeasti väkimääräisesti niiiiin pieni maa, että kyseessä ei tosiaan ole mikään täysin epäuskottava juttu. Ja täällä on jeesusteltu tuosta lakimuutoksesta – mutta mitä se merkitsee? Jos minä en halua tietojani luovutettavaksi – jos laps(en)i ei niitä halua tietoonsa? Eihän sillä silloin ole kärpäsenkakankaan verran vaikutusta.
Ja joo, enhän minä voi tietää vaikka mies olisikin onnistunut siittämään jonkun puolisisaruksen lapsellemme. En minä silti näe syytä lähteä heittelemään munasolujani jokaiselle niitä kerjäävälle ja oikein moninkertaistaa mahdollisuuden siihen, että lapseni hankkiutuu raskaaksi omalle veljelleen.
Sinä et voi estää tietojen luovutusta mitenkään ja en näe miksei lapsi haluaisi henkilöllisyyttä tietoonsa, eihän se vielä tarkoita että tyyppi täytyisi tavata tai olla häneen lainkaan yhteydessä. Myöskään kukaan tässä ketjussa ei ole leimannut sinua tai ketään muuutakaan julmaksi ja itsekkääksi.
 
Ap, oletteko koskaan harkinnut hoitoja ulkomailla? Esim. Virossa on todella hyvä lapsettomuusklinikka

Welcome to Estonia | Elite private clinic | IVF, eggdonation, spermdonation, surgery

Hinnat ovat halvemmat kuin suomessa, käynteineen tulee saman hintaiseksi kuin suomessa, ellei ole majapaikkaa siellä päässä. (meillä oli)

Meillä onnistui ekalla kerralla IVF luovutetulla munasolulla, tuloksena terve lapsi.
Tiedän ko klinikan ja eräs ystäväni on käynyt siellä. Mietimme pitkään että sinnekö vai Turkuun. Jos eka hoito Turussa ei onnistu, menemme varmaan sinne. Jos ehdit, laita privaviestiä kokemuksistasi. Minkä ikäinen pienenne nyt on?
 
Sinä et voi estää tietojen luovutusta mitenkään ja en näe miksei lapsi haluaisi henkilöllisyyttä tietoonsa, eihän se vielä tarkoita että tyyppi täytyisi tavata tai olla häneen lainkaan yhteydessä. Myöskään kukaan tässä ketjussa ei ole leimannut sinua tai ketään muuutakaan julmaksi ja itsekkääksi.
Niin paitsi tämä henkilö itse leimasi lapsettomat naiset itsekkäiksi. :(
 
Kuule alkuperäinen. Ei tämä lasten vanhemmuus ole niin ruusuilla tanssimista kuin sä luulet. Mikset matkustaisi, shoppailisi ja pitäisi hauskaa? Vai onko lapsi sulle joku sellainen juttu, joka on pakko saada, kun kavereillakin on?
Niinpä niin. Olen kyllä shoppaillut ja matkustellut ihan riittävästi ja pitänyt hauskaa. Haluamme lapsen, koska se on elämän suuri ihme ja lahja. Sitä paitsi minulla on ystäviä, jotka eivät edes halua lasta, se siitä.
 
Mitä väliä sillä loppupeleissä on onko luovuttanut rahan vai ihan auttamisenhalun vuoksi? kuitenkaan kukaan joka ei luovuttaa halua jo mainituista syistä, ei varmaan luovuttaisi vaikka korvaus olisi suurempi kun tuon keskimäärin 500€.

En koe että munasoluistani syntyneet lapset olisivat minun, jos ne ei mussa ole kasvaneet enkä niitä ole edes nähnyt. ne on jonkun muun, joka on ne sisällään kasvattanut ja synnyttänyt. kuitenkaan, en luovuttaisi jos siitä ei kervausta saisi, kyllä siihen senverran paljon aikaa ja vaivaa menee. lisäksi en ole koskan ottanut sairauslomaa punktiopäivää ja senjälkeistä vaan olen ollut palkattomalla. en ole halunnut esimieheni tietävät, s.lapussa on lukenut solujen kerääminen emättimen kautta.

kyllä mä luulen, että suuremmalla korvauksella lähtis mukaan niitä naisia jotka kokee luovuttamisen vaivalloiseksi projektiksi.

luovutan muuten viimeistä kertaa tänä syksynä. asun pirkanmaalla, suoraan teitä auttaan en varmaan siis pysty matkan vuoksi?

Laitatko mulle privaviestiä? Asumme itsekin pirkanmaalla...
 
tytönjapoikienmamma
Toivon sydämestäni teille lasta, jollain konstilla. En henkilökohtaisesdti pysty luovuttamaan munasoluani, siitä kasvava lapsi olisi minun ja muualla....ikuinen tyhjyyden tunne....kaiki eivät ajattele näin, tämä on vaan henk.koht mielipiteeni. Toivottavasti joku luovuttaa...
 
eikö
kyse ole samasta että luovutat verta tarviseville tai eläissäsi elimen? vaikka itsekin kärsin lapsettomuudesta, emmärrän luovutuksen hankaluuden, en olisi niin varma haluaisinko luovuttaa muniaistani eläissäni tai edes kuolluttuani. mutta nostan hattua niille jotka kykenevät auttamaan tarvitsijoita. pitää päästä irti ajatuksesta että ne ovat minun.
 
Mä olen luovuttanut verta lukuisia kertoja. Olisin myös luovuttanut siskolleni munuaisen, jos tilanne olisi eteen tullut (onneksi ei tarvinnut kuitenkaan, ainahan näissä on riskinsä, elinsiirroissa), asia oli aikoinaan esillä ja olisin ollut valmis (siskolla diabeteksen takia vakavia munuaisongelmia, mä olen perusterve). Miksi en siis luovuttais solujakin? Harmi, etten oo tajunnut tätä aiemmin. Nyt oon jo liian vanha.
 

Yhteistyössä