Luovutetuilla munasoluilla raskautuneet

@Adelieamanda mä aika orjallisesti noudatan noita ruokasuosituksia. Sushi-inkivääriäkään ei saa niiden mukaan syödä :( Mutta just oon miettinyt, että joka maassa on kyllä omat suosituksensa ja luulis, että ne Japanissa syö ainakin kasvissushia! Esim. Rooibos-teetä ei suositella juotavaksi Suomessa, mutta Afrikassa sitä suorastaan ilmeisesti kannustetaan juomaan ja sen ajatellaan edistävän raskaana olevan terveyttä :D

Mun laskettuaika on 31.8. Miten ihmeessä sun LA on päivä mun jälkeen kun olit aiemmin päivän mua edellä ja sulle siirrettiin 6-päiväinen alkio...
 
Oon mäkin syönyt silloin tällöin kasvissushia, mutta ikävöin niitä "oikeita". Ja sitä valkoviiniä. 🙈

Mulla on la 22.6.

Mietin kanssa että onko tää maha sit myöhemmin kivempi. Nyt näytän kyllä tiukoissa vaatteissa raskaana olevalta mutta jossain villapaidassa vain erittäin hyvin syöneeltä. Tavallaan kiva, ettei vielä ole ihan joka vastaantulijalle ilmeistä mutta sitten taas toisaalta ei.
 
@Adelieamanda mä aika orjallisesti noudatan noita ruokasuosituksia. Sushi-inkivääriäkään ei saa niiden mukaan syödä Mutta just oon miettinyt, että joka maassa on kyllä omat suosituksensa ja luulis, että ne Japanissa syö ainakin kasvissushia! Esim. Rooibos-teetä ei suositella juotavaksi Suomessa, mutta Afrikassa sitä suorastaan ilmeisesti kannustetaan juomaan ja sen ajatellaan edistävän raskaana olevan terveyttä

Mun laskettuaika on 31.8. Miten ihmeessä sun LA on päivä mun jälkeen kun olit aiemmin päivän mua edellä ja sulle siirrettiin 6-päiväinen alkio...
Sun siirto tehtiin 2 päivää ennen mua, jos muistan oikein. 🙂
Sushista: Mä en syö inkivääriä muutenkaan ja luotan siihen, mitä ravintolan nettisivuilla sanotaan tuotteiden sisällöstä (eli syön vain sellaista sushia, jossa ei ole mitään raakaa eikä pastoroimatonta). Noudatan orjallisesti oikeastaan vaan näitä sääntöjä: ei alkoholia (tai muita päihteitä, itsestäänselvästi), muita kuin välttämättömiä lääkkeitä (tällä hetkellä 0 kpl), kofeiinia, eikä sellaisia ruoka-aineita, joihin liittyy listeria- tms. bakteeririski. Olen kasvissyöjä (pl. maitotuotteet ja kananmunat), joten lihaan liittyviä rajoituksia en ole eritysesti miettinyt. 🙂
 
Sun siirto tehtiin 2 päivää ennen mua, jos muistan oikein.
Sushista: Mä en syö inkivääriä muutenkaan ja luotan siihen, mitä ravintolan nettisivuilla sanotaan tuotteiden sisällöstä (eli syön vain sellaista sushia, jossa ei ole mitään raakaa eikä pastoroimatonta). Noudatan orjallisesti oikeastaan vaan näitä sääntöjä: ei alkoholia (tai muita päihteitä, itsestäänselvästi), muita kuin välttämättömiä lääkkeitä (tällä hetkellä 0 kpl), kofeiinia, eikä sellaisia ruoka-aineita, joihin liittyy listeria- tms. bakteeririski. Olen kasvissyöjä (pl. maitotuotteet ja kananmunat), joten lihaan liittyviä rajoituksia en ole eritysesti miettinyt.
Hmm, no niin sen on sitten oltava, että sun siirto oli ennen mua. Muistin väärin, että olis ollut saman päivänä 13.12.! Oon kyllä ihan varma ettei satunnaisesta kasvissushin syömisestä voi tulla vauvalle mitään ongelmia. Mä juon itse puoli kuppia kahvia aamuisin, enempää ei edes tee mieli.

Onko teille kerrottu muuten mihin saakka foolihappoa pitäisi ottaa? Voiskohan sen jo lopettaa...

Hah, tankkasin muuten sushia ja raakaa kalaa urakalla ennen siirtoa kun ajattelin, että syön nyt niin paljon että kyllästyn siihen täysin. Ei kauaa vaikutus kestänyt.
 
  • Tykkää
Reactions: Adelieamanda
Hmm, no niin sen on sitten oltava, että sun siirto oli ennen mua. Muistin väärin, että olis ollut saman päivänä 13.12.! Oon kyllä ihan varma ettei satunnaisesta kasvissushin syömisestä voi tulla vauvalle mitään ongelmia. Mä juon itse puoli kuppia kahvia aamuisin, enempää ei edes tee mieli.

Onko teille kerrottu muuten mihin saakka foolihappoa pitäisi ottaa? Voiskohan sen jo lopettaa...

Hah, tankkasin muuten sushia ja raakaa kalaa urakalla ennen siirtoa kun ajattelin, että syön nyt niin paljon että kyllästyn siihen täysin. Ei kauaa vaikutus kestänyt.
Mun siirto tehtiin 14.12. 🙂
@Pompelis Mun esikoinen syntyi hätäsektiolla kolmen vuorokauden kärvistelyn ja kuuden epiduraaliannoksen jälkeen (kohdunkaula ei vain avautunut yli 5cm oksitosiinista huolimatta). Se oli sen verran kamala ja traumaattinen kokemus, että riittää kuulemma perusteluksi saada suunniteltu sektio. 🙂 @Florie
 
  • Vau!
Reactions: MARIAL43
Mun siirto tehtiin 14.12.
@Pompelis Mun esikoinen syntyi hätäsektiolla kolmen vuorokauden kärvistelyn ja kuuden epiduraaliannoksen jälkeen (kohdunkaula ei vain avautunut yli 5cm oksitosiinista huolimatta). Se oli sen verran kamala ja traumaattinen kokemus, että riittää kuulemma perusteluksi saada suunniteltu sektio. @Florie
Ai helvetti. Varmaan todella traumaattinen kokemus ollut ja luulis että jopa suositeltavaa synnyttää sektiolla jos on joku riski, että vastaava toistuisi.

Mielenkiintoinen toi LA. Jos sulle siirrettiin 6-päiväinen ja mulle 5-päiväinen niin eikö meillä sit pitäisi järjen mukaan olla sama laskettuaika kun sun siirto oli vaan päivän myöhemmin? En ymmärrä :D
 
Ai helvetti. Varmaan todella traumaattinen kokemus ollut ja luulis että jopa suositeltavaa synnyttää sektiolla jos on joku riski, että vastaava toistuisi.

Mielenkiintoinen toi LA. Jos sulle siirrettiin 6-päiväinen ja mulle 5-päiväinen niin eikö meillä sit pitäisi järjen mukaan olla sama laskettuaika kun sun siirto oli vaan päivän myöhemmin? En ymmärrä
Ilmeisesti mullekin siirrettiin 5-päiväinen, tuo 6-päiväinen oli omaa tulkintaani, joka perustui gonapeptyl-piikin laittamisajankohtaan. 😆 Papereissa lukee että siirrettiin 5-päiväinen. 🙂
 
  • Tykkää
Reactions: Pompelis
Mun siirto tehtiin 14.12.
@Pompelis Mun esikoinen syntyi hätäsektiolla kolmen vuorokauden kärvistelyn ja kuuden epiduraaliannoksen jälkeen (kohdunkaula ei vain avautunut yli 5cm oksitosiinista huolimatta). Se oli sen verran kamala ja traumaattinen kokemus, että riittää kuulemma perusteluksi saada suunniteltu sektio. @Florie
No huh mikä kokemus sulla ollut! Hyvä että ei tuon jälkeen tarvitse kummemmin vääntää sektiosta.
 
  • Tykkää
Reactions: Adelieamanda
Joo, itse sektio ja siitä toipuminen (miten nopeasti ja ”kivuttomasti” se sujui) oli mulle positiivinen yllätys ja jälkikäteen koin, että sektiolla pelotellaan Suomessa ehkä vähän turhaan. Trauma jäi supistuskivuista, joihin ei tehonnut mikään muu kuin epiduraali ja siitä, miten viime metreillä sektiopäätös tehtiin. Tuntui järjettömältä, että kohdunkaulan avautumista odoteltiin niin pitkään, vaikka olin jo 2 vuorokauden jälkeen henkisesti ja fyysisesti aivan vegetoitunut. Se että kävi niinkuin kävi, ei sinänsä yllättänyt. Mulla oli koko loppuraskauden ajan tosi vahvasti sellainen tunne, ettei alatiesynnytys tule onnistumaan. Siis jotenkin alitajuisesti ”tiesin” sen (ilman mitään järkevää syytä), vaikka synnytystapa-arvion mukaan alatiesynnytykselle ei pitänyt olla mitään estettä, enkä sinänsä pelännyt alatiesynnytystä. Nojoo, mutta nää on näitä, tosi yksilöllisiä juttuja ja tarinoita, joita on yhtä monta erilaista kuin on synnyttäjääkin. 🙂
 
Viimeksi muokattu:
Ai hitto, jotenkin tosi haastavaa saada kerrotuksi nyt kaikille kavereille, että näyttää siltä että perheenlisäys on tapahtumassa. En ihan ehkä kuitenkaan vielä itse usko sitä :D Osa on ollut kyllä kartalla jo ennen hoitoja, mutta kaikille en oo jaksanut jakaa tätä vielä.

Mulla on aika paljon kavereita eri kaveriporukoissa niin ei voi mihinkään yhteen ryhmäviestiketjuun tehdä päivitystä. Enkä tosiaankaan aio tehdä mitään julkista "katsokaa isoa vatsaa" some-päivitystä. Pakon edestä muutamalle oon nyt kertonut kun pitää kieltäytyä alkoholista ja yhdelle läheiselle kaverille, joka ei vielä tiennyt. Voisinko vaan odotella, että vauva putkahtaa ulos ja sittenhän se on selvää :D
 
Ai hitto, jotenkin tosi haastavaa saada kerrotuksi nyt kaikille kavereille, että näyttää siltä että perheenlisäys on tapahtumassa. En ihan ehkä kuitenkaan vielä itse usko sitä Osa on ollut kyllä kartalla jo ennen hoitoja, mutta kaikille en oo jaksanut jakaa tätä vielä.

Mulla on aika paljon kavereita eri kaveriporukoissa niin ei voi mihinkään yhteen ryhmäviestiketjuun tehdä päivitystä. Enkä tosiaankaan aio tehdä mitään julkista "katsokaa isoa vatsaa" some-päivitystä. Pakon edestä muutamalle oon nyt kertonut kun pitää kieltäytyä alkoholista ja yhdelle läheiselle kaverille, joka ei vielä tiennyt. Voisinko vaan odotella, että vauva putkahtaa ulos ja sittenhän se on selvää
Tämä on kyllä ollut mullekin jotenkin tosi hankalaa! Tavallaan tekisi mieli tehdä just se somepäivitys, mutta ei oo yhtään mun tyylistä. Läheiset kaverit jo tietää, mutta ne muut on ongelma, ja etenkin työkuvioista tutut. Tosin meidän työpaikka on sellainen juorutoimisto, että voihan se olla että sielläkin jo kaikki tietää...
 
Mä olen semmonen hölösuu, että kaverit on olleet kartalla tapahtumista siitä alkaen siitä, kun mentiin hoitoihin. Esimiehelle kerroin muistaakseni myös aika pian sen jälkeen kun olin tehnyt plussatestin.
Varmaan tää liittyykin siihen just että onko enemmän extrovertti vai introvertti. Taidan vaan laittaa yksitellen tekstareita kaikille ja tiedottaa tän asian niin.
 
Meillä oli toka neuvola tänään. Syke kuului edelleen vahvana Näin hirveän keskenmenounen yöllä ja nukuin huonosti, varmaan siis jännitti. Mitä muille kuuluu?
Onneksi ei ollut mikään enneuni. 💖 @Pompelis
Tänne kuuluu oikein hyvää kiitos, sikäli kun tässä maailmantilanteessa voi. Fyysisesti olo on mitä parhain, välillä meinaa jopa unohtaa olevansa raskaana, kun tämä vatsakaan ei vielä niin iso ole, että menoa haittaisi. Alkuajan pingotus ja turvotus hävisivät silloin kun lopetin terolutin, eivätkä ole toistaiseksi palanneet. Verenpainetta mittailen päivittäin varmuuden vuoksi, sen verran on preklampsialla peloteltu. 😆 Toistaiseksi lukemat on olleet hyvällä tasolla (yläpaine vaihdellut välillä 100-120, alapaine 60-80). Ummetusta tms. vaivoja ei myöskään ole onneksi ilmaantunut, närästys sen sijaan tulee helposti jos syön liian isoja aterioita kerralla, eli olen siirtynyt miniaterioihin ja vältellyt mausteisia ja muita närästystä aiheuttavia ruokia. Eniten on harmittanut suuresti rakastamistani korvapuusteista luopuminen, koska makeat leivonnaiset on tällä hetkellä ihan myrkkyä vatsalle (turvottaa ja närästää niin paljon, että on tuskaista jopa kävellä 😄).

Se on hassua, miten mulla on herännyt täsmälleen samantyyppinen mieltymys happamiin ruokiin (esim. sitrushedelmät ja tomaatit) ja porkkanamehuun kuin ekassa raskaudessa. 😂 Jäätelöä ja suklaata (joita syön normaalisti lähes päivittäin) ei jostain kumman syystä ole tehnyt mieli yhtään. Jäätelön outo metallinen maku oli tosiaan mulla eka merkki raskaudesta, eikä ole sen jälkeen maistunut.

Toivottavasti teilläkin kaikki hyvin @Pompelis, @Florie, @MARIAL43 ja muut kanssaodottajat. 💕
 
  • Rakkaus
Reactions: Pompelis
Onneksi ei ollut mikään enneuni. @Pompelis
Tänne kuuluu oikein hyvää kiitos, sikäli kun tässä maailmantilanteessa voi. Fyysisesti olo on mitä parhain, välillä meinaa jopa unohtaa olevansa raskaana, kun tämä vatsakaan ei vielä niin iso ole, että menoa haittaisi. Alkuajan pingotus ja turvotus hävisivät silloin kun lopetin terolutin, eivätkä ole toistaiseksi palanneet. Verenpainetta mittailen päivittäin varmuuden vuoksi, sen verran on preklampsialla peloteltu. Toistaiseksi lukemat on olleet hyvällä tasolla (yläpaine vaihdellut välillä 100-120, alapaine 60-80). Ummetusta tms. vaivoja ei myöskään ole onneksi ilmaantunut, närästys sen sijaan tulee helposti jos syön liian isoja aterioita kerralla, eli olen siirtynyt miniaterioihin ja vältellyt mausteisia ja muita närästystä aiheuttavia ruokia. Eniten on harmittanut suuresti rakastamistani korvapuusteista luopuminen, koska makeat leivonnaiset on tällä hetkellä ihan myrkkyä vatsalle (turvottaa ja närästää niin paljon, että on tuskaista jopa kävellä ).

Se on hassua, miten mulla on herännyt täsmälleen samantyyppinen mieltymys happamiin ruokiin (esim. sitrushedelmät ja tomaatit) ja porkkanamehuun kuin ekassa raskaudessa. Jäätelöä ja suklaata (joita syön normaalisti lähes päivittäin) ei jostain kumman syystä ole tehnyt mieli yhtään. Jäätelön outo metallinen maku oli tosiaan mulla eka merkki raskaudesta, eikä ole sen jälkeen maistunut.

Toivottavasti teilläkin kaikki hyvin @Pompelis, @Florie, @MARIAL43 ja muut kanssaodottajat.
Kaikki hyvin täällä. Olo ei oo enää yhtä väsynyt. TOSIN aivan törkeä tissien polte vaivaa mua. Se ilmenee usein kun kävelen tai olen ulkona ja loppuu kun pääsen makaamaan. Kipu on todella kova ja inhottava, onneksi ei koko ajan vaivaa. Oon miettinyt, että johtuukohan se kuitenkin kylmyydestä eikä hankauksesta. Oon kokeillut rasvata nännejä ja laittaa niiden suojaksi vanulapun - ei auta. Ainiin ja verenpaine on mulla edelleen koholla. Alapaine on noin 90, yläpaine onneksi normaali. Ja pulssi myös koko ajan noin 90....

Mulla samoja mieltymyksiä kuin sulla. Tomaatit ja sitrushedelmät on herkkua. Jos et oo kokeillut niin suosittelen San Pellegrinon Limonciataa, se on super hyvää limua nautittuna lasista jääpalojen kera!
 
  • Tykkää
Reactions: Adelieamanda
Moi! Diagnosoin Redditin avulla eilen mun nännikivun syyn: vasopasm (englanniksi) eli kylmässä verisuonet supistuu liikaa ja aiheuttaa polttavaa kipua. Kävin tänään neuvolalääkärissä eikä kuulemma ole vaarallista mutta todella harvinaista eikä lääkäri ollut törmännyt vastaavaan vaikka oli jo aika iäkäs :D

Sain nähdä vauvan ultrassa! Siellä hän liikkui reippaasti. Niitä liikkeitä en ainakaan vielä tuntenut yhtään.
 
vierailija
Kaikki hyvin täällä. Olo ei oo enää yhtä väsynyt. TOSIN aivan törkeä tissien polte vaivaa mua. Se ilmenee usein kun kävelen tai olen ulkona ja loppuu kun pääsen makaamaan. Kipu on todella kova ja inhottava, onneksi ei koko ajan vaivaa. Oon miettinyt, että johtuukohan se kuitenkin kylmyydestä eikä hankauksesta. Oon kokeillut rasvata nännejä ja laittaa niiden suojaksi vanulapun - ei auta. Ainiin ja verenpaine on mulla edelleen koholla. Alapaine on noin 90, yläpaine onneksi normaali. Ja pulssi myös koko ajan noin 90....

Mulla samoja mieltymyksiä kuin sulla. Tomaatit ja sitrushedelmät on herkkua. Jos et oo kokeillut niin suosittelen San Pellegrinon Limonciataa, se on super hyvää limua nautittuna lasista jääpalojen kera!
Suosittelen mittaamaan paineita kotona, jos et jo tee sitä. Itsellä on viimeiset pari vuotta ollut korkeahko verenpaine terveydenhuollossa mitattuna. Mutta sain neuvolasta mittarin kotiin ja joka mittaus kotona oli noin 120/70. Seuraavassa neuvolassa taas eka mittaus 140/90 ja uusintamittaus sitten vähän parempi.
 
Suosittelen mittaamaan paineita kotona, jos et jo tee sitä. Itsellä on viimeiset pari vuotta ollut korkeahko verenpaine terveydenhuollossa mitattuna. Mutta sain neuvolasta mittarin kotiin ja joka mittaus kotona oli noin 120/70. Seuraavassa neuvolassa taas eka mittaus 140/90 ja uusintamittaus sitten vähän parempi.
Mittailen ja seuraan kotona ja verenpaine on kyllä alempi kuin neuvolassa.
 
Onneksi ei ollut mikään enneuni. @Pompelis
Tänne kuuluu oikein hyvää kiitos, sikäli kun tässä maailmantilanteessa voi. Fyysisesti olo on mitä parhain, välillä meinaa jopa unohtaa olevansa raskaana, kun tämä vatsakaan ei vielä niin iso ole, että menoa haittaisi. Alkuajan pingotus ja turvotus hävisivät silloin kun lopetin terolutin, eivätkä ole toistaiseksi palanneet. Verenpainetta mittailen päivittäin varmuuden vuoksi, sen verran on preklampsialla peloteltu. Toistaiseksi lukemat on olleet hyvällä tasolla (yläpaine vaihdellut välillä 100-120, alapaine 60-80). Ummetusta tms. vaivoja ei myöskään ole onneksi ilmaantunut, närästys sen sijaan tulee helposti jos syön liian isoja aterioita kerralla, eli olen siirtynyt miniaterioihin ja vältellyt mausteisia ja muita närästystä aiheuttavia ruokia. Eniten on harmittanut suuresti rakastamistani korvapuusteista luopuminen, koska makeat leivonnaiset on tällä hetkellä ihan myrkkyä vatsalle (turvottaa ja närästää niin paljon, että on tuskaista jopa kävellä ).

Se on hassua, miten mulla on herännyt täsmälleen samantyyppinen mieltymys happamiin ruokiin (esim. sitrushedelmät ja tomaatit) ja porkkanamehuun kuin ekassa raskaudessa. Jäätelöä ja suklaata (joita syön normaalisti lähes päivittäin) ei jostain kumman syystä ole tehnyt mieli yhtään. Jäätelön outo metallinen maku oli tosiaan mulla eka merkki raskaudesta, eikä ole sen jälkeen maistunut.

Toivottavasti teilläkin kaikki hyvin @Pompelis, @Florie, @MARIAL43 ja muut kanssaodottajat.
Täällä kaikki hyvin! Ollut vaan kaikenlaista, ensin korona, sitten muutto, yms. Nyt mulla 27+6, eli sillä kuuluisalla viimeisellä kolmanneksella. Maha on kasvanut tosi nopeasti aika isoksi ja vauvan liikkeet alkaneet tuntua enemmän. Alkaa kyllä olla vähän raskas olo... Radia ei onneksi ole, joten voin jatkaa pastan mättämistä.

Sain lähetteen pelkopolille, mutta se muuttui sitten nettisovelluksen kautta synnytystapa-arvioksi toukokuun lopulla. Olen tyytyväinen, että pääsen siihen. Sen verran kyllä on kaikkia huolia ja mörköjä päässä, että ajattelin käydä yksityisellä vielä ultrassa.

Toivottavasti muilla odottajilla on kaikki hyvin! <3
 
  • Rakkaus
Reactions: Pompelis
Täällä kaikki hyvin! Ollut vaan kaikenlaista, ensin korona, sitten muutto, yms. Nyt mulla 27+6, eli sillä kuuluisalla viimeisellä kolmanneksella. Maha on kasvanut tosi nopeasti aika isoksi ja vauvan liikkeet alkaneet tuntua enemmän. Alkaa kyllä olla vähän raskas olo... Radia ei onneksi ole, joten voin jatkaa pastan mättämistä.

Sain lähetteen pelkopolille, mutta se muuttui sitten nettisovelluksen kautta synnytystapa-arvioksi toukokuun lopulla. Olen tyytyväinen, että pääsen siihen. Sen verran kyllä on kaikkia huolia ja mörköjä päässä, että ajattelin käydä yksityisellä vielä ultrassa.

Toivottavasti muilla odottajilla on kaikki hyvin! <3
Täällä kaikki hyvin! Mutta kyllähän se korona paukahti päälle. Sunnuntaina alkoi pienet oireet ja eilen sain testistä haamujen haamun, oikein joutui kuvitella sen viivan. Kävin sitten virallisessa testissä ja tuomio on positiivinen. Tänään onneksi jo paljon parempi olo kuin eilen. Todellinen murphyn-laki, kun lauantaina olis mun ja kahden kaverin 40-v-juhlat, joita on suunniteltu vuosi. Harmittaa saakelisti vaikka vielä pieni toivon kipinä, että oireet loppuisi :(

Mietin muuten sua @Florie just. Muistan kuinka jännitit onko kaikki hyvin näillä viikoilla (nyt 17+6!) kun rakenneultra oli lähestymössä. No, mulla nyt sama tilanne: oireet vähentyneet enkä oo tuntevinani mitään liikkeitä. Ehkä jotain pieniä hipaisuja, mutta mistä sitä tietää mikä ne aiheuttaa. Vatsa ei oo vielä valtava. Ja järjellä tietty tiedän, että tämä on aivan normaalia.
 
Täällä kaikki hyvin! Mutta kyllähän se korona paukahti päälle. Sunnuntaina alkoi pienet oireet ja eilen sain testistä haamujen haamun, oikein joutui kuvitella sen viivan. Kävin sitten virallisessa testissä ja tuomio on positiivinen. Tänään onneksi jo paljon parempi olo kuin eilen. Todellinen murphyn-laki, kun lauantaina olis mun ja kahden kaverin 40-v-juhlat, joita on suunniteltu vuosi. Harmittaa saakelisti vaikka vielä pieni toivon kipinä, että oireet loppuisi

Mietin muuten sua @Florie just. Muistan kuinka jännitit onko kaikki hyvin näillä viikoilla (nyt 17+6!) kun rakenneultra oli lähestymössä. No, mulla nyt sama tilanne: oireet vähentyneet enkä oo tuntevinani mitään liikkeitä. Ehkä jotain pieniä hipaisuja, mutta mistä sitä tietää mikä ne aiheuttaa. Vatsa ei oo vielä valtava. Ja järjellä tietty tiedän, että tämä on aivan normaalia.
Joo, toi oli mulle alun jälkeen toistaiseksi hermostuttavinta aikaa. Alkuraskauden oireet hävinneet mutta ei juuri mitään tilalla. Nyt tunnistan ne hipaisut hyvin vauvan liikkeiksi, mutta silloin ei voinut olla yhtään varma. Onneksi kohta pääset rakenneultraan, sitten toivottavasti helpottaa! Ja toivottavasti koronakin menee nopeasti ohi. Koita ottaa rauhassa! ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Pompelis
Täällä kaikki hyvin! Ollut vaan kaikenlaista, ensin korona, sitten muutto, yms. Nyt mulla 27+6, eli sillä kuuluisalla viimeisellä kolmanneksella. Maha on kasvanut tosi nopeasti aika isoksi ja vauvan liikkeet alkaneet tuntua enemmän. Alkaa kyllä olla vähän raskas olo... Radia ei onneksi ole, joten voin jatkaa pastan mättämistä.

Sain lähetteen pelkopolille, mutta se muuttui sitten nettisovelluksen kautta synnytystapa-arvioksi toukokuun lopulla. Olen tyytyväinen, että pääsen siihen. Sen verran kyllä on kaikkia huolia ja mörköjä päässä, että ajattelin käydä yksityisellä vielä ultrassa.

Toivottavasti muilla odottajilla on kaikki hyvin! <3
Mäkin mätän pastaa joka päivä (niinkuin olen aina tehnyt), mutta en tiedä mikä on radi..? 😀 @Florie Mikä sua siis jännittää/mietityttää eniten? 🙂
 

Yhteistyössä