Luovutettujen munasolujen/alkioiden avulla raskautuneet

Onneaa Paulanna! Kovasti se vois 2 viitata, toki ultra kertoo sitten :). Ystävällä oli blastosiirto ulkomailla. Pp10 tai 12 arvo oli 998. Yksi vauva syntyi. Oli vaan kiinnittyny heti siirrosta ja istukka alkanu muodostua hyvin. Mut oli miten oli, peukkuja et kaikki menee hyvin <3!
 
Mulle siirrettiin 2 blastoa, 5 päivän viljely siis. Verikoe otettiin pp14, klinikka laski että hcg pitäisi tulloin olla 370-1300, meillä se oli 4212 :) Löytyi kalenterista onneksi nämä tiedot!
Kuitenkin hienoa ja onneksi sulla lukema noin hyvä! Jännä tietysti näkyykö ultrassa 1 vai 2 :)
 
amv
Onnea paulanna!!! Oon todella iloinen puolestasi! Toivottavasti kaikki menee hyvin!
Helpottavaa lukea, että muillakin menee hyvin :) Miellelläni kuulisin, mitä Odottavalle ja Vekkuliinalle kuuluu!

Mulla olis l.a. lauantaina, vaikka tyttö onkin jo pian 6 vk ikäinen. On se taas vain niin kummallista ja haikeaakin... Tytöllä onneksi kaikki hyvin munuaisongelmista huolimatta (molemmat munuaiset kaksinkertaiset eli 4 munuaista yhteensä ja toinen munuainen laajentunut tms.). Painoa tytöllä nyt noin 3 kg eli kilo tullut syntymän jälkeen. Nyt nukkumaan hetkeksi, kun mies on esikoisen kanssa ulkona.

Ihania kesäpäiviä toivottaen
amv (ei enää koskaan lapsettomuushoitoihin, jeee!)
 
  • Tykkää
Reactions: paulanna
Kiva kuulla amv, että hyvin pärjäilette vauvan kanssa ja olette jo kotona, vaikka la vasta tulossa. Nopeaan tuntuu aika kuluvan :)

Sain tänään tsekeistä ohjeet lääkityksen jatkamisesta viikolle 12 asti ja samalla ohjeet nostaa estrogeeniannosta ja Lugeja, jos alkaa tulla vuotoa, kirjoittivat sen olevan yleistä. Oletteko saaneet vastaavia ohjeita vuotojen varalle ja niitä noudattanut, jos vuotoa on ollut ??? Niitä vuotoja mä pelkään...
Keskustelen kuitenkin ultrassa suomen lääkärin kanssa miten jatkan lääkkeet jne.
Omalla kohdalla tuntuu että aika matelee ja olispa jo uä ja neuvola, sitä en ole varannut vielä, sitten uä:n jälkeen.
Olotila on hyvä, välillä iskee hetkittäinen huono olo, mutta perusolo on hyvä, juon jopa vielä aamulla kupin kahvia, sitten ei enää maistu. Turvotusta vaan pukkaa olemaan, ihmekö tuo näillä helteillä muutoinkin.

Paulanna ja pavut rv 4+6
 
Viimeksi muokattu:
Vielä minä kysymyksineni : onko teiltä ulkomailla siirrossa käyneiltä vaadittu MRSA-näytteet ? Muistelen, että joku täällä jossain vaiheessa asiasta kirjoitti vai oliko jossain muualla...
Mietin vaan, kun eihän yleisissä sairaaloiden MRSA ohjeistuksissa ole kuin, että näytteet vaaditaan jos on ollut sairaalahoidossa ulkomailla, itse en miellä klinikoita sairaaloiksi.
 
amv kiva kuulla että tyttö voi hyvin :)
Mä huudan saman jeen kunhan saadaan pojat ensin toivon mukaan terveinä ja pirteinä syntymään!!

paulanna mulla lääkkeet loppui pikkuhiljaa viikkoon 13 mennessä. Vuotoihin en saanut vastaavaa ohjetta vaan suunniteltu lääkitys pysyi loppuun saakka.
Milloin sulla olikaan ultra?

ON: täällä edelleen vointi hyvä vaikka hemoglobiini oli taas vähän tippunut, nyt rautaa tupla-annos. Ens viikolla seuraava ultra eli pääsee taas pojat näkemään ja katsotaan onko kaikki edelleen kunnossa. Töihin pitäisi hetkeksi mennä myös.

johkunen ja veijarit 23+1
 
Pitkällä on jo johkunen sinun odotus, ihanaa varmaan nähdä pojat ultrassa.
Mulla ultra viikon päästä perjantaina jolloin 6+2, ei jaksais millään odottaa.
Oireetkin on aika vähäiset, en enää muista millaisia mulla aikanaan ollut, mutta en ole koskaan oksentanut alkuvaiheessakaan. Nyt lähinnä vatsan nippailuja, nälkä ja sit ei mikään maistukaan, huimaus, rinnat turpeet ja arat ja alavatsa turvonnut (sen muistan, että mulla tosi aikaeen turpoo vatsa ja olen aiemmin alkanut tukivyötä jo aikaseen käyttämään, on auttanut).
Kerran tuli sunnuntaina pyyhkiessä kirkasta verta (ihan vähän) just vatsantoimimisen ja äherryksen jälkeen. Pelästyi tietty, mutta onneksi ei sen jälkeen.
Väsymys on päivisin olemassa, mutta ehkä nämä helteetkin aiheuttaa väsymystä, yöt menee huonosti nukkuen hiestä märkänä. Mutta en valita, otan kaiken vastaan ja onnellinen olen joka päivä näistä pavuista:) En osaa ajatella, että kaksi olisi, se selviää sitten ultrassa. Tuota miestä taitaa ultra enemmän jännittää, kun ei ole koskaan ollut.

Ihania hellepäiviä kaikille, mites te pärjäätte näillä helteillä ?

Paulanna ja pavut 5+1
 
Paulanna Onnea kovasti ja tervetuloa tällekin puolelle. Voisi tulla muutkin raskautuneet, sillä eikös siellä ollut pari muutakin, että saataisiin keskusteluun eloa.

amv kiva kuulla, että kaikki hyvin ja vauva kasvaa hurjaa vauhtia :)

johkunen loistavaa, että olet hyvässä kunnossa ja jaksat hyvin. Utrat on ihania kun niin tekevät vauvan/vauvat konkreettisiksi.

Täällä oli neuvola viime viikolla ja vatsa yläkäyrillä vaikka omasta mielestä ei ole kyllä iso, mutta mittausten mukaan on. Ne on varmaan ne läskit sitten jotka vatsaa on kasvattaneet :) sillä ainakin sikiö on juurikin viikkojensa kokoinen ja lapsivettäkin on normaalisti joten tiedä sitten mistä johtuu. Ei ole aikaisemmin ollut moista "ongelmaa".

Kela paperin sain ja vein sen samoin tein Kelaan, joten nyt sitten odotellaan. Äitiysraha päätöstä eivät ymmärtääkseni voi tehdä ennen kuin menen töihin ja työnantaja täyttää jonkun lomakkeen ja lähettää sen heille. Pakkaus ja lapsilisä sen sijaan voidaan kai jo myöntää.

Helle ei ainakaan minua juurikaan vaivaa vaan olo on nykyään mitä parhain. Toivotaan että näin jatkuukin, sillä varattiin syyskuulle muutaman päivän ulkomaan matka ja sinne olisi kiva tietysti lähteä hyvinvoivana. Viime raskaudessa oli 28 viikon jälkeen Roomassa ja kaikki meni loistavasti ja jaksoin hyvin kävellä, sillä sitähän juurikin Roomassa tehdään.

Lomaa vielä ensi viikko ja sitten töihin (PLÄÄÄÄÄÄH! ei huvita enää yhtään).

Jaksamista kaikille eri vaiheisiin :)

Tauku 22+5
 
paulanna kohtahan on jo perjantai ja pääset ultraan :) Hyvä myös jos tuon enempää ei ole vuodellut, mullakin hulahti 3 kertaa silkkaa verta pönttöön ja myös säikähdin (plus muut vuotelut). Vasta rakenneultrassa selvisi että A-vauvan istukka on edessä ja alhaalla lähellä kohdunsuuta, eli sekin on voinut tehdä nuo vuodot.
Kiva muutenkin jos olo on suht hyvä, otat vaan päikkäreitä niin jaksaa paremmin.

tauku mulla oli kanssa neuvola 22+5 ja vatsan mitta 24, eli menee siellä yläkäyrän yläpuolella niin kuin pitääkin :) Yksösraskaudesta sama mitta olisi noin viikolla 27. Toivottavasti loma menee hyvin! Me käytiin juuri Roomassa heinäkuun alussa ja en silloin kyllä enää kyennyt kulkemaan normaalisti, joten siitä tuli allas+lepo-loma mitä eniten haettiinkin kun kerran ollaan jo Roomaa kierrelty :)

Helle aiheuttaa mulle kyllä jalkojen turvotusta ja niitä alkaa pakottaa. Toki luin että näillä viikoilla se on normaalia muutenkin. Nyt on viikon aikana selvästi alkanut myös vatsa ja selkä väsymään ja kipeytymään, joten huilata pitää enemmän. Huomenna töihin loman jälkeen joten katsotaan miten menee siellä. Ainakin kaikki paperit täytyy täyttää ja laitan samalla kelaan hakemukset menemään. Parasta tässä on kuitenkin on myllertävät pojat joille koitetaan höpötellä kun nyt kuulevat ääniä :heart:

tänään 23+4
 
Paulanna, kohtahan sullakin on sitten ultra. Voi että, ihan jännittää sun puolesta. Minä vuotelin kaksosraskauden alussa reippaastikin. Alkioita oli kiinnittynyt 3, joista yksi vuoteli heti pois.

(.) pullistelee ja voi loistavasti. Nautin tästä raskaudesta aivan eri tavalla kuin kahdesta aiemmasta. Ekan kanssa olin kauhusta jäykkänä siihen saakka, kunnes sain vauvan syliini. Menettämisen pelko oli niin valtava. Kaksoset olivat sitten ihan oma juttunsa, siihen kun liittyi riskejä muutenkin, mutta kaikki sujui kuitenkin hyvin. Nyt vain nautin :heart: Vauva on todella vilkas ja muistuttaa olemassaolostaan kokoajan. Vatsa kasvaa yläkäyrän yläpuolella; rv 22+1 sf-mitta oli 25 :p, selittyy edellisellä kaksosraskaudella. Kiloja on kuitenkin tullut vain 3, josta olen myös erittäin tyytyväinen. Helle (ja riehakkaat lapset) meinaavat välillä viedä veronsa, mutta sitten täytyy vaan levätä. Vauva todennäköisesti leikataan jo ajoissa ulos, jo rv 34-36, jotta viime synnytyksen komplikaatiot eivät toistu. Ja sehän tarkoittaa, ettei odotusaikaa ole enää kauheasti jäljellä:| Käyn samalla sitä läpi, että tämä on meidän viimeinen raskaus. Se tuntuu välillä hieman haikealta, mutta pääsääntöisesti hyvältä. Olenhan saanut jo enemmän kuin koskaan uskalsin edes toivoa :heart:

Rudy ja poikanen rv 25+0
 
Tervehdys kaikille uusille ja entisille :)

Johkunen Vai poikaveijareita tulossa! Meil syntymäpainot 1850g ja 1910g, kotiuttamisen raja vähintään 2,5kg (oma lämmönsäätely alkaa toimia) sekä imeminen ruokailullaan väh.40ml, vuorokauden uniseuranta ok (hapetustaso sekä hengityksen tauottomuus).

Paulanna Ei tehty MRSA-testiä. .. raskaushormoonimääriä en saanut koskaan tietää, ainoastaan sen, että hyvältä näyttää. En ymmärtänyt kysyäkään. Olin vaan orientoitunu yhteen lapseen, että edes toinen lähtisi kasvamaan.

Kotosalla alkaa pyöritys sujua, vaikka omat kaavailut ei aina pidäkään paikkansa. Kahdestaan ollaan nyt tehty suurin osa eli vielä on harjoittelua yksin toimimiseen. . Nyt on ollu semmoinen hyvä 30min ero lasten heräämisessä syömään. Täs se rikkoutuu..odottelen typyn heräämistä ja pojun nukkumaanmenostakin on jo tunti! Sikeäs unes, ei auta kutittelu, valojen laittaminen, vaateiden vähennys..Uudestaan en jaksa sängystä ylös ihan heti.
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa lukea Tallustelijan vauva-arjesta :)
Kiitos Tauku tervetulotoivotuksista ! Olen myös kaivannut muutamaa plussannutta tuolta toiselta palstalta tänne kirjoittelemaan, tuntuu, että te olette jo kaikki niin paljon pidemmällä kuin minä, joka vasta alkutaipaleella ja sitä vertaistukea kaipaa niin kovin.
Rudy: olet jo kohta ihan loppumetreillä ja tuntuu, että vasta plussasit :) Nauti nyt viime hetket.

Olo on ollut aika hyvä, välillä heikotusta, mutta ei mitään kaameita pahoinvointeja, onneksi. Viikonlopun olin kaupunkilomalla ja hyvin jaksoin ja pystyin helteessä kävelemään koko päivän. Välillä vatsassa nippailee ja rinnat kasvaa ihan omaa tahtiansa, kohta varmaan liivien vaihto jo suoritettava. Vuotoja ei ole ollut, kiitos siitä ! Mutta täytyy myöntää, että joka kerran wc-reissulla pelkää sitä vuotoa ( nm. kaksi keskenmenoa takana ).
Ultraa odotan kuin kuuta nousevaa.
Hyvää alkanutta viikkoa teille kaikille !

Paulanna ja pavut 5+5
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille, minäkin täältä pikkuhiljaa jo uskaltaudun hiippailemaan tälle puolelle :)
Mulla siis ekan icsin tuoresiirrosta plussa, siirrettiin Tsekeissä kaksi balstoa, jotka oman ukon spermalla hedelmöitettiin. Siirto oli 9.6. elikkäs nyt rv 10+1, yksi alkio on pysynyt kyydissä toistaiseksi. Rv 7 ja 8 tuli tuhruvuotoa ja pikkasen kirkasta verta, sen jälkeen onneksi ei mitään. Kahdesti on ultrattu, viimeiksi näkyi jo napanuorassa virtausta ja alkio liikuskeli ( vai onkos se jo sikiö?) Mutta totta vieköön edelleen joka vessareissu pelottaa kurkata pöksyihin :p . Jotenkin kummalla tavalla vähän lohdutti,. kun mun Suomi lääkäri sanoi. että yli 99% keskenmenoista johtuu alkion kehityshäiriöstä ja se on sitten luonnon valinta, eikä itse voi oikein millään vaikuttaa mihinkään näissä jutuissa.
Mulla nyt on vähän pää pyörällä noitten hrt- lääkitysasioitten kanssa; suomen lääkäri sanoi että pitää lopettaa sekä aikaisemmin sekä estrogeeni että progesteroni. Sanoi että Väestöliitossa lopetetaan keltarauhanen jo vko 7 jälkeen ja estrogeeni vk 9! Kuulemma istukka huolehtii jo raskaudesta. Tsekeisää kehoitettiin jatkamaan molempia vkolle 12. Suomen lääkäri perusteli sillä, että on olemassa jonkun verran näyttöä, että pidempään jatkettu hormoonilääkitys saattaa aiheuttaa poikalapsille hypospadiaa (=virstaputken kehityshäiriö) Ajattelin jatkaa vielä tämän viikon loppuun loppuun, nyt lopettelen pikkuhiljaa vähentäen lääkitystä. Mitäs mieltä te olette? Vähän kyllä pelottaa lopettaa lääkkeitäkin..
Neuvolaan ajattelin ottaa huomenna yhteyden ja varata ekan ajan ensi viikolle, sitten varmaan melkein saakin jo mennä np-seulaan! Tämän viikon mökkeilen saaristossa perheen ja sukulaislauman kassa.
 
Tervetuloa Sussuanna tälle puolelle ! Kiva kun tulit !
Ota vaan sinne neuvolaan yhteys jo, meidän neuvolan sivuilla lukee, että eka ultra neuvolan kautta on jo 10-13 viikolla, joten jos sinne mielit ja teillä sama juttu niin kohtahan on hoppu :)
Itse en ole vielä neuvolaa varannut, ajattelin sit ultran jälkeen vasta.

paulanna ja pavut rv 5+6
 
Tallustelija kiva kuulla että kotona menee hyvin :) Ja tietysti kiva lukea kuulumisia ylipäätänsä kun itselläkin monenlaisia ajatuksia miten mikäkin sitten voisi mennä! Miten usein teillä syödään? Ootko muuten pystynyt "rytmittämään" vauvojen hoitoa?

Kiva kuulla myös että rudylla kaikki kunnossa :)

Sussuanna muakin helpotti silloin alussa se tieto että minä en voi sitä keskenmenoa saada aikaan vaan yleensä johtuu alkioista.
Meillä klinikka Suomessa ja ohjeet lääkkeistä meni niin, että vko:lla 8 loppui klexane ja estrogeeni väheni oliko puoleen. Sitten vko:sta 9 alkaen lugeja alettiin vähentää ensin niin, että väheni yhdellä (lugeja ennen kolmesti päivässä) eli 2 kertaa päivässä, seuraavalla viikolla taas väheni kunnes sitten loppui, eli lääkkeet väheni vähän kerrassaan. Klinikalla eivät puhuneet mitään tuosta hypospadiasta, sanoivat vain että ohjeita on monia erilaisia ja heillä tämä käytössä joka on hyväksi ja turvalliseksi todettu.

ON: äitipoli-käynti takana ja päällisin puolin kaikki kunnossa! Saikkua olisin saanut heti kun tää töissä istuminen ja oleminen ei niin helppoa ole ja illat menee sitten sohvalla, mutta sanoin että voisin vielä hetken yrittää olla ettei tule niin pitkä aika olla kotona. Sankaria ei kuulemma kuitenkaan pidä leikkiä :)
Paikat mulla edelleen kiinni ja kohdunkaulaa 3cm jäljellä. Pojat olivat tuplanneet painonsa 4:ssä viikossa eli nyt molemmilla painoa noin 660g. Olivat myös vaihtaneet paikkaa, eli aikaisemmin olivat suht vierekkäin ja nyt täysin päällekäin :) Tämä selittää että joku tosiaan potkii mua kovasti virtsarakkoon ja toinen sitten potkuttelee tuossa aika ylhäällä :heart: Seuraava äitipoli 4 viikon päästä ja neuvola 2 viikon päästä. Niin ja tänään on 1. perhevalmennus aiheena "Vauva tulossa" :)

onnellinen-johkunen ja pojat 24+0
 
Viimeksi muokattu:
Noniin sainpas aikaiseksi varata ekan neuvolan; maanantaina sitten tehdään paperit ja lähete np-ultraan. Saa nähdä kuunteleeko sydänääniä, toivottavasti. Muutoin oma olo on jotenkin tankkimainen :) Tuntuu että oikein joudun kiskomaan henkeä, en ymmärrä mistä se johtuu?? Ja olen myös turvoksissa vaikka kuinka paljon, etenkin koko matkalta vatsasta.. Lieneekö nuo hormoonit sitten syynä, en kyllä aiemmista raskauksista moista muista. Ja edelleen ajottain etoo, mutta onneksi aika lailla jo vähemmän.
Huomenna onkin Paulannalla jännä päivä, kun pääsee ultraan kurkkaamaan kohdun sisään. Muilla tuntuukin olevan aikaslailla tasaista menoa ja hyvä niin!
Ja vauva-juttuja on aivan ihana lukea!
Mulla on muuten hauska tilanne, en ole kertonut vielä raskaudesta kuin yhdelle siskolleni. Ja toinen sisko, joka ei siis raskaudesta tiedä on myös raskaana, tosin viikkoja jo 36+ hänellä. Meillä on sama terkkari neuvolassa ja vielä samana päivänäkin, siskon aikaa en tiedä, saas nähdä törmätäänkö :)
Mä en jotenkin uskalla / viitsi kertoa raskaudesta, on vielä niin vaikeaa itsekin uskoa siihen. Milloin te olette kertoneet lähipiirille?
 
Jos tarkoitat että hengästyttää, niin johtuu veren lisääntymisestä elimistössä ja sitä mukaa leposyke nousee kun joutuu enemmän verta kierrättämään elimistössä :) Mulla oli sitä jo hyvin varhaisesta, joskus viikolla 12 puuskutin jo kun portaat olin kiivennyt!
 
Paulanna Onnittelut VAU! Täällä on onneksi vertaistukea paljon tarjolla kaksosten suhteen.

Sussuanna Kiva saada sinutkin tälle puolelle :) Kyllä Tsekit on ihme paikka...sinne mekin ois menty jos ei ois sillä Tarton kerralla onnistunut.

Johkunen Sulla varmasti ok tuo sf-mitta kun on kaksi, mutta minä se googletan ja vietän unettomia öitä tuon mitan takia ja mietin että kai se on ultraan mentävä, jos selviäisi miksi niin iso maha tai siis onko se nyt sitten iso tai siis halkeanko jos se tästä vielä kasvaa...apua! Repeekö nahka? Mua ihan pelottaa... Rakenneultrassa oli kuitenkin lapsivettä juuri oikea määrä ja vauva vastasi juurikin viikkoja ja päiviä ja ihan siksi mua ei VIELÄ passitettu ä-polille, mutta varmaan sinne vielä joudun :(
Sokerirasitus on elokuun vikalla viikolla, joten sit selviää se...

Lähipiirille kertomisesta niin me jätettiin asia nyt kesään ja oikeastaan viikon 18 jälkeen kerrottiin lapsille yms. Silloin selvitettiin sukupuoli niin oli kiva kertoa se samalla. Mulla on edelleen erittäin hyviä ystäviä joita en ole nyt vaan muutamaan kuukauteen tavannut ja he ei tiedä...täytyisi varmaan viestitellä. Me on pyydetty kavereita kylään ja ne jotka on tulleet ovat asian saaneet todeta ja jos eivät ole päässeet niin asia sitten heidän osalta hieman jäänyt. Eiköhän tässä kaikki kaverit ja sukulaiset ehditä ennen laskettua aikaa tavata niin toteavat asian sitten.

Maanantaina töihin GRRRR en jaksa, ei huvita yms. *huokaus*

Nautitaan kaikki mahdollisista viimeisistä lämpimistä päivistä ja muistetaan miten onnellisia saadaan olla :) Ainakin itse yritän joka päivä muistaa olla onnellinen tästä raskaudesta ja ihanaa kuulostella pienen potkuja :)

Tauku
 
Wautsi Paulanna, tuplasti onnea! Mahtavaa :) Oletkos edelleen oireeton? Mulla oli vkosta 4+ jotain viikolle 10 lähes jatkuvaa kuvotusta, välillä oikein kunnolla välillä vähemmän. Nyt tuntuu onneksi helpottaneen, ihan lievää ja iltaisin enää. Mielialat ja tunteet kyllä vaihtelee huimasti edelleen.
 
Kiitos onnitteluista ! Ei tätä oikein todeksi usko, kun koko ajan pelkäsin löytyykö sieltä yhtä sykettä...
Nyt yritetään sulatella tätä uutista ja neuvolaankaan en vielä soittanut, mennään taas viikolla 8 ultraan ja sitten senjälkeen jos varailisi neuvolaa. Googlettanut olen kaikkea kaksosista, ihan lähipiirissä ei tuplia ole ja kaikki on niin uutta. Uskon, että pärjätään kyllä, olen aika jalat maassa tyyppi, kunhan nyt saataisiin vauvat hyville viikoille niin siitä eteenpäin on vain pärjättävä ja onhan tämä ehdottomasti tuplaonni :)
Mitä neuvolassa tehtiin Sussuanna ?

Nyt sitten alkoi se heikotus ja huono olo, tänään aamulla join vielä kupin kahvia, mutta sitten olinkin huonovointinen ruoka-aikaan asti ja oksennus ei ollut kaukana. Ja se väsymys, kylässä oltiin ja oli ihan pakko lähteä kotiin päikkäreille.

Tästä ilouutisesta tietää minun paras ystävä ja siskoni, muille ei kerrotakaan vielä, milloin ? En tiedä, ei ainenkaan ennen seuraavaa ultraa.

Ensi viikosta vähennän kortisonia ja seuraavalla viikolla sen lopetan. Estrogeeni ja Luget jatkuu vielä, seuraavassa ultrassa saan niistä taas ohjetta.

Harmittavan hiljainen on täällä tuo monikko-odottajien palsta, olen sitä lueskellut, mutta siellä ei oikein juttua nyt ole...

Koittakaa kestää mua, mulla varmaan niitä kysymyksiä nousee tässä matkan varrella ja te kaksosten äidit käykää ihmeessä kertomassa kuulumisia :) Kohta. Mä varmaan alan googlettaan vaunuja, kun olin jo mielessäni valinnut Emmaljungan valkoiset nahkavaunut, niitä ei tuplana ole ja taitaa olla nuo Emmaljungat aika isot muutoinkin...tosin isot pyörät tarvii täällä maalla. Joko johkunen olet vaunut hankkinut ?

Maanantaina alkais työt ja olo ei oo kaksinen, ehkä se siitä kun on pakko vaan selviytyä seuraavat viikot. Olen huomannut, että auttaa kun imeskelee pastillia :)

T. Paulanna ja pavut 6+3
 
Viimeksi muokattu:
Tuplaonnittelut Paulanna :heart::heart: ja tervetuloa tuplien ihmeelliseen maailmaan. Sitä ihmettelyä riittää näköjään koko elämän läpi, eri ikävaiheissa. Kysele, niin vastailen =) Kaksosten kohdalla kaikki menee toisaalta samanlailla kuin yhdenkin kanssa ja toisaalta kaikki on täysin erilaista. Minua eniten liikuttaa se, että tytöt ovat niin mielettömän tärkeitä toisilleen; toinen on osa toista. Jos ollaan vain toisen kanssa liikenteessä, niin puheenaiheena on sisko; "mitähän te nyt tekee ?", "tykkäitköhän te äiti tästä ?" , "titkoa varmaan pelottait toi ito auto" jne.jne =) Molemmilla on myös hyvä suhde isosiskoon ja hänkin on tärkeä, mutta kaksosten keskinäinen suhde on kyllä erityislaatuinen. Meillä oli Emmaljungat ja tykkäsin kovasti, toimivat joka kelissä. Nythän on tullut paljon uusia malleja, jotka ovat kapeampia kuin nuo.

Tsempit kaikille muillekin vaiheisiinne !

Rudy ja poikanen rv 26+0
 
Tauku miten sulla on töissä muuten mennyt? Mä joudun kyllä ottamaan aina työpäivän jälkeen päikkärit kun tuntuu ettei uni yöllä riitä.
Onhan tuo vatsan kasvaminen myös hyvin yksilöllistä. Jos siitä ei sulle sen enempää olla puhuttu niin tuskin huoleen aihetta. Mulla taas ihmetellään miten tuonne voi 2 mahtua, eli mulla vatsa on kai vielä siro (vaikkakin ihan täynnä) eli pieni olen minäkin niin kai se vaikuttaa vatsaankin. Mutta viikossa oli tullut taas 2cm lisää ympärykseen eli kasvaa kyllä kovasti
Mulla on myös nyt torstaina sokeri-testi.

Paulanna onnea paljon kahdesta sykkeestä :heart: Mä olin silloin uutisen saatua onnesta sekaisin mutta samalla alkoi kova tarve selvittää/ googlta kaikkea kaksosiin liittyvää, janosin oikein tietoa!
Me kerrottiin kaikkein läheisimmille 7+0 ultran jälkeen koska tiesivät hoidoistakin ja tuntui että jos jotain kävisi, niin tukea tarvittaisiin. Töissä kerroin nt-ultran jälkeen joskus viikolla 13. koska maha pullahti silloin tosissaan esille :)
Rattaita aloin katsomaan kanssa aika aikaisin, googletin ja luin keskustelupalstoja, miehen kanssa katsottiin videoita eri kärryistä :D Me mentiin joskus viikolla 16. kärrykauppaan ja mun valinta sai siellä täyden vahvistuksen, varattiin Indie twin Bumbleride pehmeillä kantokopilla ja haettiin kotiin rakenneultran jälkeen (niitä löytyy vielä huonosti käytettyinä kun ovat Suomessa suht uusia). Ollaan kyllä enemmän kuin tyytyväisiä valintaan ja kärryjä pitää käydä viikottain testaamassa tuossa lastenhuoneessa :D ovat siis meidän tarpeisiin juuri sopivat ja ostettiin mukaan adapterit joihin poikien kaukalot saa kiinnitettyä suoraan esim kauppareissulla niin ei tarvitse vauvoja nostella pois kaukaloista ja minähän en jaksa pitkään kahta kaukaloa edes kantaa :D

On: mulla jymähti perjantaina selkä ensimmäisen työviikon päätteeksi, istuminen ja seisominen tekee kipeää. Tänään olin kotona kun valvoin yöllä 3 tuntia selän takia, täytyy laittaa geeliä ja miehen hieroa illalla josko pääsisin huomenna töihin. Tavoitteena oli jaksaa olla töissä vielä reilu viikko kun sitten mulla on neuvola, mutta voi jäädä toiveeksi ellen saa selkään helpotusta. Tukivyötä täytyy myös illalla testata kunhan se jostain miehen jäljiltä löytyy...
 
Onko noita Bumbleride rattaita myös kovalla kantokopalla ? Ja hullu kysymys: mahtuiskos tuplat aluksi samaan yksikkövaunuun? Tuntuu, että ovat yleensä niin pieniä, kyllä kait ainenkin kolmekiloiset menisi samaan vaunuun? Jos siis hankkisi aluksi sellaiset ja sitten tuplarattaat vähän isommille ? Oonkos ihan pöllö ?

Googlettanut tässä olen viimepäivinä kaikkia kaksossivustoja ja hyviä vinkkejä ja juttuja onkin löytynyt :)
Päivä kerrallaan tässä elellään koti seuraavaa ultraa ja aika kuluu nopeaan töitä tehden, pahaaoloa pidätellen :)

T. Paulanna ja pavut 6+6
 

Yhteistyössä