Luovutettujen munasolujen/alkioiden avulla raskautuneet

****************************************

Odottajat:

Hailaiva (?) kaksoset, la
Burma (39) 1.lapsi, la 26.6.2015
Carolyn (40+), 1. lapsi, la
Fanni (40+) 1. yhteinen, la 7.9.2015
Tia-tuu (?) 1.lapsi, la 28.9.2015
Aniraz_ (33) 1.lapsi, la 5.10.2015
Lempiviola (34) 2.lapsi, la 12.10.2015
Armiina (30) 1. ja 2.lapsi, la 26.10.2015
Weeru (31) 1. ja 2.lapsi, la 11.11.2015
Iitu (36) 2. lapsi, la 20.12.2015
Tytsy75(39) 1.lapsi, la 31.12.2015
Saiga (?) 1.lapsi, la

Syntyneet:

Sussuanna, poika, 18.2.2015
Paulanna(40+), 4. ja 5.lapsi, tyttö+poika, 11.3.2015
Persika, tyttö, 7.5.2015

****************************************
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Weeru
Lempiviola Niinpä, olen niin tyytyväinen mun neuvolaan ja erityisesti terkkaan. Tietävät taustat ja jo ennen tätä raskautta juteltiin, että räätälöidään seurantaa ja tukea tähän raskauteen.

Otin äitiyspakkauksen, kun ajattelin, ettei sillä rahalla saa kuitenkaan hankittua juuri mitään. Taidetaan päästä kohta hypistelemään...Kelan sivuilta huomasin, että päätös oli tehty jo. Mitään hankintoja en vielä ole tehnytkään, mutta eilen selailin netistä ideoita tyttövauvan huoneen sisustukseen. Iitu meillä sama tilanne kun teillä, poitsulle pitäisi laittaa uusi huone ja vauvalle huone siihen nykyisen huoneen tilalle. Mukavaa hommaa, mutta mahtaako tässä ehtiä kaiken :O

Flunssista, itselläkin aika-ajoin tuntuu vieläkin kurkussa jne. Pitkällisiä ovat, lääkärit sanovat, että raskaus vaikuttaa.

Fanni 23+4
 
Tervehdys :)

Nyt uskaltauduin odottavien puolella. Tänään käytiin varhaisultrassa ja kohdusta löytyi pikkunen. Syke näkyi ja kuului. Vastasi kooltansa 6+6. Pikkaisen jäljessä. Ymmärsin, että heittoa saa olla -+4 pv. Olen nyt 7+1. Minut voi kirjata listalle: Tytsy75(39) 1. Lapsi LA 31.12.2015.

Tausta:
Yritetty 3 v.
Hoidoissa 2,5 v.
Miehen siittiöt ok.
Omilla:
Minulta löytyi esim. amh 0,3.
1. ICSI, 1 alkio siirtoon, nega
2. ICSI, 1 alkio siirtoon, nega
Minulta löytyi Fragile-X. Päädyttiin luovutettuihin munasoluihin.
Luovutetuilla:
1. ICSI, 3 alkiota:
1. alkio, nega
2. alkio, positiivinen
3. alkio pakkasessa

Tytsy75 7+1
 
Viimeksi muokattu:
Tytsy75, onnea plussasta ja tervetuloa! :flower: Lisäsin sun tiedot listaan. Jos listassa on jotain muuta korjattavaa niin kertokaa, voin muokata tuohon samaan. Jos nyt saa sanoa tämän positiivisessa mielessä, niin tavallaan kiva, että sulla löytyi syy alhaiseen AMH-arvoon :) Mulla oli arvo alle 0.2, mutta syystä ei hajua, Fragile-X:ää ei löytynyt. Ja tuosta sikiön koosta: mulla heitti kanssa alakanttiin päivän-pari ekassa ultrassa, mutta nt-ultrassa olikin jo sitten hieman viikkoja isompi :)

Me ei varmaan oteta äitiyspakkausta, vaikka on kyllä ihan totta että se raha ei pakkauksen sisältöä kata. Mulla on meidän tytön pakkauksen kamat vaan vielä jäljellä, etenkin ne tärkeimmät/kalliimmat. Ja mun ei tullut silloin tullut käytettyä niitä kaikkia vaatteita, vaikka niitä olikin ihana hypistellä... :)

Meillä tila loppuu auttamatta kesken kun tämä uusi tulokas on saapumassa, joten myytiin asunto ja ostimme uuden, isomman. Päästään muuttamaan heinäkuun lopulla, hyvissä ajoin ennen vauvaa (vaikka ei musta taida mahan kanssa enää kauheasti kantoapua olla!)
 
tytsy75 onnea ultrakuulumisista ja tervetuloa palstailemaan!

lempiviola mäkin olen liikkunut paljon rauhallisemmin raskauden aikana. Ja noi sairastelutkin kestää niin pitkään. No vielä jaksan portaat kiivetä. :) rakenneultra on keskiviikkona, jännittää! Milloin teillä?

fanni mäki tykkään neuvolasta. musta on mukavaa kun saa aina soittaa ja käynneillä on aikaa jutella.

hankinnoista äitiyspakkaus on pakko saada, varsinkin kun olen ensimmäistä kertaa tässä tilanteessa. Ja joku hormonimyrsky taas tapahtui, nyt on vaunut hankittu! Tuli vain sellainen olo, että nää on meille ja nyt ne hankitaan. :D meidän valinta on baby jogger city mini gt, kun tykätään matkustaa niin nuo kulkee helposti mukana.

Aniraz_ 19+4
 
Viimeksi muokattu:
Lempiviola, kiva kun teillä asuntoasiat on mallillaan. Otan kyllä äitiyspakkauksen, se jotenkin tuo lisäfiilistä:). Olen kuvia kattonu Kelan sivuilta. Mulla on esikoisen makuupussi ja joitakin vaatteita jotka on aivan huippukuntoisia, mm.vuoden 2000 pakkauksen pilkullinen 50cm paita ja potkarit joissa esikoinen tuli synnäriltä. Aion pestä ja ottaa käyttöön. Samoin makuupussi on ihan tosi hyväkuntoinen ja värit tallella.
Voi kun pääsisi jo vaunuja kattelee!! Vielä en uskalla. Kirppiksiä ajattelin kyllä nyt viikonloppuna kierrellä.
Mua häiritsee taas tuhruvuoto..miksei saa olla rauhassa ilman tällaisia! Tuhruttaa ruskeeta lääkkeen mukana, onneks ei ole kirkasta tai vuotamalla tule.
Mulla ultrassa sikiö vastasi ihan tasan 8+2 päivälleen kun oltiin. Tuntuu pitkältä odottaa sitä ekaa kunnallista ultraa.
Kiva kun laitoit Lempiviola tuon listan, mä jo kaipailinkin sitä.
Tytsylle tervetuloa vielä tänne! ihanaa kun ultrassa kaikki hyvin.
Iitu 8+5
 
Hei kaikille ja ihan aluksi isot onnittelut Saiga ja Tytsy plussista!!! Ihanaa että saadaan uusia odottajia ketjuun.

Saiga, yritä olla rauhassa tuhrujen suhteen. Myös minulla oli alussa tuhrua muutamana päivänä ja vaaratonta oli, vaikka kyllä muistan kuinka se pelästytti aina.

Liikuntaa olen minäkin hävettävän vähän jaksanut harrastaa. Päivittäiset lenkit koiran kanssa on oikeastaan kaikki mitä olen itsestäni irti saanut.
Tänään tilasin vauva lehden kun sen sai puoleen hintaan ja kaupan päälle vielä ihanan valokuvakehyksen. Tykkään lueskella noita lehtiä ja musta niissä on hyviä juttuja ainakin näin esikoisia odottaessa.

Mulla maha kasvaa kasvamistaan ja muutamia onnitteluja olenkin jo tuntemattomiltakin saanut. Vähän vaivaavat alavatsan kiristely ja vihlonta, olen nyt Googlen avulla tulkinnut ne kohdun kasvukivuiksi. 2 viikon päästä on rv16 ja ultra. Samalla tapaan lääkärin ja ajattelin kysyä samalla noista kivuista. Paljon on harjoitussupistustuksistakin juttua netistä, mutta ei kai ne nyt vielä voi alkaa ja luulis että ovat jotenkin kipeämpiä/tunnistettavia... En tiedä, nyt jännää se seuraava ultrakin jo kovasti että kuinka babyt voi.
Vihdoin toissa iltana sain dopplerillakin sykkeen kuulumaan. En tosin tiedä kumman se oli, mutta siellä jumpsutti jommankumman rakkaan sydän.
Mekin päätimme nyt pistää asunnon vaihtoon vaikka alussa ajattelimmekin tähän mahtuvamme. Toivotaan että pian löytyy meille sopiva kolmio/neliö.

Anteeksi mahdolliset kirjoitusvirheet, kännykällä tämän viestin naputtelin. Niin ja vielä Persika onnea vauvasta ja hyvää vauvantuoksuista arkea sinne. Palaan myöhemmin linjoille, kunhan saan taas tabletin käsiini.

-Weeru rv14+3 ja pienet kippuraiset
 
Viimeksi muokattu:
Mä pääsin hiplailemaan uutta äitiyspakkausta siskon luona kun sinne syntyy kesäkuussa vauva. Pahin tarve tyydytetty siis ;) Eka Vauva-lehti tupsahtikin eilen postilaatikkoon, olinkin jo odotellut kun tilaus laitettiin maaliskuun lopussa.

Iitu, onpa tylsää kun tuhruttaa, oli kuinka "normaalia" tahansa. Toivottavasti loppuu pikkuhiljaa. Täytyy yrittää raahata tota listaa mukana :)

Weeru, mulla myös kiristää alavatsaa ja kipuilee kohdun sivuilta. Mulla oli esikoisesta harkkasupistuksia melkein alusta asti. Ne tuntui kivuttomana kohdun kovettumisena. Nyt niitä on ollut vain vähän ja vasta tässä lähiaikoina, mutta pari kertaa on ollut myös jonkunlainen kipu mukana :/ Alavatsa tuntuu välillä kauhean ahtaalta ja tukalalta, vaikka on näin vähän viikkoja... saattaa olla että liittyy vauvan asennon vaihtamiseen tms, en tiedä. Potkujen paikka on nyt vähän välillä muuttunut alavatsalta ylemmäs. Välillä mietin jos pitäisi käydä näytillä, mutta ehkä ylireagoin...

Lempiviola 18+5
 
Viimeksi muokattu:
Tytsylle onnittelut ultrakuulumisista tännekin! Onko sinulla ollut raskausoireita?

Ja Persikalle ihanaa vauva-aikaa!

Minulla ei enää ole tuhrunnut, oli sen pari päivää. Ja tuon mahan kivistys molemmilta sivuilta on myös lieventynyt ja ehkä osittain siirtynyt keskemmälle (melko ylhäällä kuitenkin). Nuo kivistykset saa välillä aikaan kuvottavaa oloa, eikä ruoka maistu. Rinnat myös välillä kipeämmät kuin mitä pelkät Luget saa aikaan. Viikon päästä on sitten ultra, saa selville onko siellä ketään.
 
Kiitoksia onnitteluista!
Saiga: Raskausoireita on ollut esim. hajuaistin paraneminen, päänsärkyä, rinnat arat, väsymystä, pientä huippausta, nälkä. Ihan alussa oli vähän kuvotusta ja alavatsan kohdilla kipristelyä. Toivottavasti sinun ultrassa löytyy kohdusta pikkuinen ja syke!

Mitä vitamiineja olette syöneet raskauden aikana? Söin ennen raskautta Berexiä, D3 ja omega-3. Ostin nyt Multitabs Raskaus ja imetys. Miltä teistä nämä Omega-3 määrät kuulostavat? Vahva omega-3: Kalaöljy 1000 mg, Omega-3 rasvahappoja 620 mg, joista EPA 310 mg ja DHA 205 mg. En syö ollenkaan kalaa.

Tytsy75 7+5
 
Viimeksi muokattu:
Mitenkähän anirazin ultra meni tänään?!

Tytsy75, minä olen syönyt ainoastaan raskausvitamiineja, oliskohan just noita Multitabsin.

Viikko vielä rakenneultraan... seuraavat kaksi päivää menee tiiviisti työmatkalla ja sitten onkin jo viikonloppu. Ehkäpä tämä aika tästä juoksee. Vauvalta tulee monoa joka päivä, toisina päivinä enemmän ja toisina vähemmän. Tänään ekan kerran oikein säpsähdin töissä kun vauva potkaisi alamahaan, alkaa koivet voimistua.

Lempiviola 19+2
 
(.) Rakenneultrassa kaikki oli hyvin. Vauvan koko ja eri mitat vastasivat viikkoja ja päiviä. Ja poikalupaus sieltä tuli! :heart:. Tietysti tyttö olisi ollut aivan yhtä tervetullut, miehen kanssa vähän jo tytöstä haaveiltiinkin. Mutta uloke oli aika selkeä. :kieh: Liikkeitä tai jotain outoja elohiiriä tuntuu mahassa, alkoivat pari päivää sitten. Ikävä vaiva on ilmaantunut, nilkkojen turvotus. Täytyy käydä tutkimaan mikä auttaisi. Selkäkin on ollut vähän kipeä. Mutta eihän sellaisen kiristävän tukibvyön kanssa voi istua?

tytsy75 mä syön raskaus multivitaa ja raskaana oleville tarkoitettua omegaa. Omegat aloitin pikkuhiljaa rv 10 paikkeilla, kun noita vuotoja pelkäsin. Lisäkai maitohappobakteeria.

lempiviola ihania monotuksia siellä!

Aniraz_ 20+2
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa Aniraz että kaikki hyvin ja onnea poikalupauksesta! Mäkin niin odotan tuota hetkeä että kuulee kumpi on..molemmat yhtä tervetulleita, on vaan ihana kun saa sitten tehdä hankintoja sen mukaan! Ikeassa ihastelin vauvakamaa mutta mitään en ostanut...
Tajusin tuossa juuri että mun pitää kertoa esimiehelleni töissä jo 3 viikon kuluttua tästä ennen kuin jään lomalle! Koska hän on lomalla kun itse palaan ja sitten on jo rv23! Kyllä niin jännittää..meitä on kolme jäämässä syksyn aikana, ihme buumi, kun kymmenen vuoden aikana on tainnut kolme vauvaa syntyä työkavereille.
Ihania kevätpäiviä kaikille!
Iitu 9+3
 
Onnea Aniraz hyvistä ultrakuulumisista ja poikalupauksesta!

Iitu mä ilmoitin töissä vasta hiljan eli rv 23 :whistle: Mutta parempi varmaan aikaisemmin ilmoittaa niin ehtivät ajoissa miettiä sijaisen ja muut asiat.

Mä oon tässä raskaudessa syönyt Femibion raskausvitamiineja. Femibion 1 syödään rv 12 loppuun ja sisältää mm. isomman määrän foolihappoa. Femibion 2 aloitin rv 13 ja siinä mukana omegat. Varmaankin juuri tuon vuotoriskin vuoksi.

(.) Vähillä raskausvaivoilla oon tähän asti päässyt, mutta nyt viimeisen viikon kahden aikana maha on ottanut kunnon kasvuspurtin ja vaivoja on ilmestynyt mm. Kävelylenkillä tuntuu kipu vasemmassa "alamahassa", reilun viikon on ollut kylkikipua, öisin heräilyä klo 3 aikaan. Tuntuu, että kaikki housut puristaa, pitänee hankkia vihdoin raskaushousut. =)

Toissapäivänä kävin sokerirasituksessa ja nyt jännään tuloksia. Mulla tuli nimittäin ensimmäisen tunnin aikana huono olo, huimasi ja jouduin lepäämään. Takana oli kyllä huonosti nukuttu yö ja paasto, mutta kyllä se pisti miettimään, että niinköhän arvot on kunnossa. Ensi viikolla se selviää.

Fanni 24+3
 
No onpas täällä taas ollut vipinää! Mulla työvipinät pitäneet kiireisenä, joten palstailu jäänyt vähemmälle.

Persika onnea ja ihanuutta vauva-arkeen! :flower:

Tervetuloa uudet, ihanaa kun plussia ja loistavan hyviä ultra-uutisia satelee! :)

Aniraz, onnea pojasta! Meillä oli rakenneultra viime viikolla, kaikki hyvin ja myös tänne poika tulossa. :heart: Oli sen verran selkeä tapaus, että hoksasin itse jo paljon ennen kuin kätilö ehti mitään sanoakaan.

Lempiviola tsemppiä rakenneultran odotteluun! Mulle masuasukista tuli jälleen kerran todellisemman tuntuinen kun näki että kaikki on hyvin ja sai tietää sukupuolen. Näin siitä huolimatta että jo parin-kolmen viikon ajan liikkeet ovat tuntuneet selvästi ja jonkin aikaa tuntuneet masun päältäkin. On se vaan aina huojentava tunne kun huomaa pikkukaverin jumppailevan. :)

Iitu toivottavasti töissä kertominen sujuu hyvin, itse jännitin sitä myös melkoisesti... Meillä onneksi pomo suhtautui hienosti, ei ole kantautunut mitään sammakoita minun korviini.

Kertomisista on ollut keskustelua - en ollut hoksannutkaan miettiä sukupuolta tuosta taustasta kertomisen näkökulmasta. Voi olla juuri niin kuin täällä pohdiskeltiin, että ehkä tytöiltä irtoaa enemmän draamaa tämän tiimoilta sitten tulevaisuudessa. Me ollaan joka tapauksessa ajateltu, että kerrotaan lapselle heti alusta asti lahjasolutaustasta. Jostain muuten kuulin (olisko peräti ollut se n. vuoden takainen lahjasoluneuvonta, josta kumpusi jotain takaumia) että kannattaa miettiä myös sanavalintoja mitä lapselle/sukulaisille kertoessa käyttää; puhuuko solujen luovuttajasta (vrt. luovuttaja > luuseri?!) vai lahjoittajasta (positiivinen mielleyhtymä). Lähipiirillä on tiedossa että meillä on hoitojen alusta asti ollut lahjoitetut simpat käytössä, ja kun selvisi että lahjoitetut munasolut ovat meille myöskin enemmän kuin tarpeen, kerroin tilanteesta hoidoista tietäville ystäville. Kaikki kuitenkin kannustivat vielä kokeilemaan omilla, ja kun sitten tärppäsi niin en ole sen kummemmin spesifioinut onnistuiko omilla vai lahjamuniksilla. Oma äitini kysyi suoraan kun kerrottiin raskaudesta onko munasolut omia (mistä lie saanut tämän kysymyksen päähänsä, kun ei oltu kerrottu vanhemmille hoidoista lainkaan!) ja olen ajatellut että jos joku lähipiiristä kysyy suoraan niin sitten kerrotaan kuinka asia on.

Kiloista ja turvotuksesta; mulle kertynyt tähän mennessä 8 lisäkiloa, vähän hirvittää mihin lukemiin päädytään. Toisaalta en ole tästä viitsinyt stressata ja nyt on vihdoin muutama viikko oltu ilman kuvotusta, joten on voinut palata syömään nälän eikä pahanolontorjunnan mukaan. Jalkojen turvotus ilmaantui toissa viikolla, mutta tajusin etten ollut juonut tarpeeksi. Turvotus ei onneksi vielä tullut jäädäkseen, runsas veden juonti (mulla on vesipullo koko ajan käsillä ja sitä menee n. 2,5l päivässä) ja liikkuminen (koiran kanssa kävelylenkkeilyä päivittäin) ovat auttaneet. Pitkät työpäivät päätteen ääressä taasen selkeästi edistävät turvotusta. Ensi viikolla (taas) neuvolaan, katsotaan tuleeko noottia painosta ja lähettävätkö sokerirasitustestiin... Urheilut ovat jääneet hävettävän vähälle noita koiralenkkejä lukuunottamatta, yritän tsempata tällä alueella ja kokeilla pyöräilyä nyt kun kelit ovat lämmenneet.

Ihanaa keväistä viikkoa kaikille!
Tt 21+3
 
Kyselen vielä lääkityksestä, kuinka kauan teillä muilla meni Lugesteronit/Crinonet? Mulla Pietarissa määrättiin 1x2 rv 12 asti ja 1x1 rv 20 asti, mutta suomen lääkäri sanoi ettei mitään tarvetta rv20 asti käyttää ja en ole kyllä nähnyt että kellään menisikään 12+ viikolla se enää. Törkeen kalliskin se lääke (84e viikossa). Varmistelen nyt vaan että uskallan alkaa tiputtaa sitä alas, lääkkeet riittää just rv 12 asti jos alan 10+ viikolla vähentämään yhteen päivässä.
9+6 mennään..
 
Iitu kuulostaa oudolta että lääkkeet jatkuisi vko 20 asti. Mulla luget loppui vko 11 jälkeen, vähennettiin vko 8 jälkeen portaittain. Progynova loppui jo vko 9 jälkeen. Ja muistelen että osalla täällä lopetettiin lugetkin jo aikaisemmin.
 
iitu78 mulla loppui luget siinä rv 12. Ja joillain on loppunut jo rv 9. Kannattaa pyytää toinen mielipide!

tia-tuu vai sinnekin poika tulossa, onnea! :)

(.) Kaipa nämä liikkeitä ovat, silloin tällöin tuntuu outoa kuplintaa. Outo olo, ajatella että raskaus on puolivälissä! Kaikenlaisia tunteita nousee pintaan, onni vauvasta ja toisaalta haikeus "oman ajan" menettämisestä. Hassua moista on murehtia, tiedän. Käytiin katsomassa ystävien vauvaa, mutta en saanut mitään innostusta siitä. Söpöhän vauva oli, mutta mua vain huoletti miten itse osaisin sellaista hoitaa ja se vastuun ja huolen määrä.

Aniraz_ 20+5
 
Viimeksi muokattu:
aniraz, onnea hyvistä ultrakuulumisista ja poikalupauksesta! Kyllä ne kuplinnat taitaa liikkeitä olla :) Mulla ei ole tukivyöstä kokemusta, mutta voisi itse asiassa olla hyväkin hankinta...

fanni, no sä sait venytettyä sitten töissä kertomista aika pitkään :) Oliko aiemmin mitään epäilystä ilmassa? Toivottavasti sokerirasitus on ok.

Tia-Tuu, onnea sinullekin rakenneultran näkymistä! Mä en ajatellutkaan sanaa "luovutus" noin. Meille ei neuvonnassa tuollaista otettu esille, mutta yleisesti varoiteltiin käyttämästä sanaa äiti lahjoittajan kohdalla. Mulle itselle särähti korvaan, kun ystäväni käytti termiä "lainasolu". Toivottavasti ei nyt lainassa kuitenkaan, vaikka lapset "lainaa" olisivatkin...

Iitu, mulla loppui luget (4x200mg) virallisesti rv10, mutta jatkoin pienellä annoksella melkein rv11 asti. Suomessa lääkäri vakuutti, että rv10 on turvallista lopettaa eikä kuulemma yhtään keskenmenotapausta ole sen takia tullut vastaan.

Mä kotiuduin kiireiseltä työmatkalta, reissu meni kuitenkin ihan hyvin. Mutta voi vitsi kun toi syöminen onkin hankalaa ulkomailla. Lentokentällä yritin etsiä jotain sämpylää, mutta jokaiseen oli tungettu pehmeitä juustoja... kuinka tarkkoja te olette ruokarajoitusten kanssa? Mä vielä alkuraskaudessa söin esim. kotimaista fetaa (=salaattijuustoa), mutta sen jälkeen kun makasin sairaalassa kuumeessa tietämättä taudinaiheuttajaa, iski tarve olla vielä tarkempi.

Lempiviola 19+5
 
Viimeksi muokattu:
lempiviola mä oon tarkasti noudattanut rajoituksia. Joskus oikein ärsyttää kun kaikki sämpylät on täynnä mozzarellaa ja vuohenjuustoa. No kyllä minäkin niistä tykkään, mutta kun en nyt uskalla syödä! Mutta jotkut syö huoletta ja kaikki menee hyvin.

Meillä mies yrittää saada mua automatkalle elokuun alussa viroon ja siitä ehkä kroatiaan asti, en tiedä uskallanko lähteä kun syömisen kanssa on haastavaa. Tylsää kun nyt olisi se mahdollisuus viettää kaksistaan loma pitkään aikaan. Muutenhan mä uskallan matkustaa ja syödä reissussa aivan avoimin mielin, tää raskaus vaan on tehnyt musta tällaisen ylivarovaisen.

Aniraz_ 20+6
 
Viimeksi muokattu:
Mä oon noudattanut kutakuinkin rajoituksia, mutta söin kyllä esim.kakkua jossa oli tuorejuustoa. Ja kahvia juon muutaman kupin päivässä, muistaakseni esikoisen aikaan ei ollut minkäänlaista kahvimäärä rajoitusta!
Täällä iloinen ekan neljänneksen saavuttamisesta! Eka kymppi täys, jee!
10+0
 

Yhteistyössä