Luovutettu munasoluhoito

Lähetin taas viestiä klinikalle...kaipa jotain vastausta tulee huomenna... :|
Täällä ei taida olla muita kuin Ronyah, jolla melkein samanlainen hoito käynnissä, en ainakaan löytänyt?? Luin Ronyahin viestistä että siinä ei paljoa omia valinnanmahdollisuuksia ole :( .
Kun ei nyt mikään venäl. nappisilmä tulisi (miel. vaal. virolainen). Pitää kai tuotakin kysellä kun saan yhteyden. Kiitos Teille Vekara ja Suzyanne kun jaksoitte tsempata omien huolienne lisäksi.

KUMPA NÄKISIT VIELÄ VIESTINI JA PÄÄSISIT SIIHEN VASTAAMAAN VAIKKAPA VIELÄ AAMULLAKIN :attn: :attn: :attn:

Kävin siis tänään siellä apteekissa vaihtaakseni neulat ohuimmiksi jotka klinikalta sain. Uskon niiden olevan ns. sekoitusneuloja tai tässä tarkoituksessa lääkkeen ottamista varten ampulleista. Pistoon tuskin tarkoitettu tai ainakaan en itse antaisi ähtäriini tunkea :D !! Samoin sanoi virkailija apteekissa ja kertoi, että vastaavilla pistetään hevosille antibioottia ja arvaappa kuka sai hirnua aivan kippurassa :LOL: ..tais elinikä pidentyä muutamalla vuodella!!!

Mutta sitten siihen ongelmaan. Mitään neulaa ei minulle osattu antaa, koska ensiksi pitäisi tietää, että pistetääkö piikki lihakseen vai ihonalaiskudokseen?? Taas ihan uutta minulle. Ajattelin vaan, että simppelisti ukko tunkee sen vaan johonki kohtaa pakaraan mistä kiinni parhaiten saa :D . Asialla kuulemma kuitenkin väliä, koska tärkeää, että aine menee oikeaan paikkaan.

Kiitollinen olen jos tässä voit valaista. Ja pistitkö piikin suoraan vai sivuttain??

Laitan viestin tulemaan ja jatkan kohta... VEKARA ;)

Todella ikävää, että yhteys klinikkaan tökkii. Nyt myös täällä!! Pistos ohjeet vajavaisia ja piston ajankohdaksi sanottiin aamu, mutta tahtoisin vaihtaa sen illaksi, koska mies lähtee töihin kaksi tuntia ennen kun herään. Uudestaan en osaa enää nukahtaa herättyäni.

Alkio adoptiosta minulle joskus kerrottiin, että molemmista luovuttajista saa samat tiedot kun yleensä munasolun luovuttajasta. Ja kyllä todellakin saatte kertoa mitä tahdotte. Tsemppiä kovin eteenpäin :hug: .

Nyt kaikille kauniita unia, ukko tuolla haukottelee. Lähdempä peittelemään :D

Terkuin, VEKARA |O

Suzyanne
Vekara, mitä jos kävisit terveyskeskuksen terkkarilla pyytämässä kädestäpitäen-opastusta pistämiseen? Itseäni tosiaan auttoi kovasti, kun hoitaja neuvoi.

Olen juuri töissä, sairaalassa siis, (itse en tosin ole hoitsu) ja kävin hakemassa näytteksi tuohon neulan joilla itse pistelin. Neula on harmaapäinen(värit tietääkseni koon mukaan samat kaikkialla) ja kooltaan 0,7 x 40 mm.

Niitä klinikan neuloja tosiaan käytin vain lääkkeen imemiseen ampullista. Muistaakseni hoitaja sanoi minullekin jotain hevosille sopivista neuloista, kun näytin klinikan antamia. Ovatkohan virolaiset masokisteja, jos oikeasti niillä hirvityksillä pistävät!! Tai sitten niillä on normaalia paksumpi persnahka. :LOL:

Minulle ei sanottu pistos-ajankohdasta mitään, joten pistin sen aina iltaisin, enkä usko että siitä mitään haittaa oli, ainakin lopputulos oli toivottu joka tapauksessa. =)

Pistin lääkkeen lihakseen, ja ihan suorassa asennossa. Hoitaja neuvoi kohdan ja muut pistämiseen liittyvät jutut tosi hyvin.

Tsemppiä pistelyihin, toivottavasti se alkaa sujua!!

Vekara: Oletko saanut mitään selvyyttä niiden neulojen kanssa. Olen monet kerrat pistellyt vatsamakkaroihini IVF-hoidoissa ja pieniä ne neulat on mut jos lihakseen täytyy pistää niin ne ovat kai vähän isompia,mutta ei mitään sekoitusneulan kokoisia,huh...oletko sellasen piikin saanut peffaan???
Tohtori oli aamup. ottanut yhteyttä ja pahoitteli viivytystä. Kolmanteen viestiin vasta vastasi. Minä heti kysymyksen perään tuosta alkion valinnasta ja siihenkin tuli vastaus että yrittää löytää mieluisan. Nyt pitäisi lähettää hänelle kirjallinen psykiatrin suostumus hoitoon,koska luov.alkio kysymyksessä ja minä sairastan paniikkihäiriötä. On kyl vähä hassua mielestäni. Mistä moisen tyypin löydän joka tietää näistä asioista ja näkee mitä mun päässäni liikkuu :whistle: No pitääpä etsiskellä. Mites muut??????? :attn:

Otin neuvosta vaarin ja kävin terkkarilla. Asiat selkinivät. Neulan koko minulla sama ja tiedän alueen mihin pistää. Kuitenkaan en huomannut kysyä kuinka syvvälle neula pistetään; PUOLI NEULAA, KOKO NEULA????? :attn:
PITÄÄKÖ JOTENKIN TARKISTAA, ETTÄ EI PISTÄ VERISUONEEN?? :attn:

GERPERA, mukava, että sait vastauksen. Taisivat tosiaankin olla pois klinikalta. Asiaan perehtyneen psykologin löydät kaikilta lapsettomuusklinikoilta, mm ava, väestöliittö, felicitas, fertinova yms.. Ehkäpä pyytävät lausunnon rutiinisti, kun sinua eivät ole tavanneet.
Suomessahan vaaditaan käynti aina näissä luovutushoidoissa kaikilta, joten asia ihan ok. Esim. meidän kohdalla lääkäri tiesi, että hoitoja takana useita ja niihin liittynyt myös psykologilla käynti.

Nyt lähden ukolta pyytämään piikkiä vatsamakkaroihin :D . Terkuin, VEKARA

jos vatsamakkaraan pistät niiin pistos ilm. sc. eli neula 45 asteen kumassa n. puolikas neula sisään ja vedät mäntää hieman ja jos ei tuu verta niin työnnät aineen sisään. Toisella kädellä siis teet sen makkaran kun pistät

että pistät isännän pistämään sinne pakaraan. Sinne on vaikeeta itse pistää. Ja siellä on tärkeetä vetää sitä mäntää kun kulkee isoja suonia lähellä. Vatsassa riski pistää suoneen on pienempi. Hyvä keino tietää oikea paikka on laittaa käsi suoliluun harjanteelle ja siitä kämmenmitta selkärankaan päin ja taas kämmenmitta alaspäin niin on hyvä pakaralihaskohta esillä.
ONNEA HOITOON!

Suzyanne
Vekara, hyvä kun sait pistämisneuvontaa. Kokonaan pistin neulan pakaraan, ja se usein menikin ihan itsekseen kokonaan lihakseen, eikä se sattunut juuri ollenkaan, vain ihon läpäisyvaihe vähän nippasi.

Joo tosiaan, niinkuin Typyliinikin sanoi, on tärkeää vetää mäntää, eli kun piikki on pohjassa, vetää mäntää vähän takaisin, ja jos ruiskuun tulee verta, pistää kokonaan uuteen kohtaan, koska silloin ruisku on osunut suoneen. Itselleni kävi niin kaksi kertaa sen 4,5 viikon aikana, minkä kyseistä lääkettä piikittelin.

Heh, itseäni hieman kipeähkön huumorintajun omaavana nauratti kovasti, kun hoitaja neuvoi miten pistetään pakaraLIHAKSEEN. Kun ei mulla siellä ainakaan ole näkyvissä tai tuntuvissa lihasta, ainoastaan läskiä. :LOL: Mutta oli siellä läskin alla sitten lihaskin, kunhan sen pehmeän tavaran veti ensin edestä pois. :whistle:

Niin, minä päivänä sinulla olikaan se siirto, ilmeisesti tällä viikolla to-pe?

Tarkemmista ohjeista luin, että piikki aamulla, joten viideltä oli noustava, kun mies töihin lähtee.

SUZYANNE, pyysinkin miestä pistämää kankkujen "keskiviivan" yläreunan tuntumiin, jotta alapuolen "tavara" sai rauhassa levätä sitä venyttelemättä :D . Ukko meinas tukehtua kun pokkana yritti esittää kysymyksen; "niin, kulta, mistä tavarasta sinä höpiset, en minä vaan nää mitään"... :LOL: Taas on yksi mamman päivistä pelastettu :D .

Huomenna matkaamme siirtoon, kyllä vähän jännittää. Mitään kypsyvien munasolujen tilanteesta eivät kerro. Ainoastaan Kristina sanoi, että lääkärin mukaan luovuttajalla kaikki hyvin. Eikä munasolujen määrällä merkitystä, vaan sillä, miten hedelmöitys menee ja kuinka monta hyvää alkiota saadaan. Mutta, niinhän se on. Saitko sinä mitään tietoa ennen siirtoa??

Kertokaahan miten siellä piinikset ja lääkkeiden aloitukset sujuupi?? Ja missä MATE luuraa..miten siellä yhteydenpito klinikkaan onnistuu??

HILLEVI, kuulumisia???

WATROSSI, miten siellä jaksellaan, onko raskaus edennyt hyvin?? Kaikkea hyvää sinne :hug:

Mukavaa päivää kaikille, toivottaapi VEKARA :p jo vähän jännittyneenä!!

Vekara:Onnea paljon siirtoon!!! Kyllä sulla nyt on jännät paikat. Tuloksena siitä on pikkuinen nyytti. Usko pois! Tuo hevosneula kyl hymyilyttää vieläki....
Kiitos Typyliini ja muut kun valaisitte tuota psykologi-asiaa. Väestöliitosta neuvoivat varaamaan aikaa suomen terveystaloon,siellä oikeanl. psykologi,ollut AVAllakin.
Niin sitten sain sitä sisua ja asiat lähti etenemään. Nyt popsin terolutteja että saan menkat aikaseks,sitten alkaa zumenonit ja kierron n.12 pv ultra Ovumiassa,sieltä myös lähettävät reseptit. Laivamatkankin varasin jo, meno-paluu samal päiväl,oma auto käytös.
Että tällasta. Aurinko paistaa ja mielikin on aivan positiivinen. :) ;)

Täällä luuraan olen ollut siellä etelän lämmössä, kyllä tarkeni oli ihana reissu mukana mies ja kaksi teinipokaa joiden kanssa piti olla laulamassa karaokea niin usein että meinasi mummeli tipahtaa kyydistä :LOL: Täällä vielä asiat kesken lääkkeet aloitan tuossa muistaakseni viikolla 47 ja siirto jossain 17-19 joulukuuta että pitkälle menee. En tiedä miksi menee niin pitkälle johtuuko minun ja luovuttajan kierrosta vai siitä ettei luovuttaja olllut valmis heti, no ei auta muu kuin ootella. Nyt sulla Vekara jännät paikat toivotaan että nyt tärppää. Yhteys klinikkaan on mulla toiminut ihan hyvin välillä parin päivän odotus vastaksen kanssa mutta muuten ei valittamista. Lääkkeet tuli eilen ihan kotiovelle asti, olen nyt pari kertaa kysellyt siitä kortisonista sieltä aina vastataan muihin kysymyksiin mutta ei siihen. Miksi sie sait Vekara sen kortisonin ja eikös Suzyannekin saanut sen mietin vain että vaikuttaako siihen jotkut testitulokset vai antavatko vain jos sattuvat muistamaan. Onnea myös gerberalle että pääsette matkaan ja kaikki menee hyvin ja tietysti kaikille muillekin hoidoissa oleville.

Hei kaikille!

Vekaralle oikein hyvää ja tuloksellista matkaa! Toivottavasti saatte laatualkion ja ensi kesänä teillä on tuhiseva nyytti.
Kyllä se pistäminen pidemmän päälle alkaa mieheltäsi mennä niin rutiinilla, että et edes herää kun hän viideltä vähän peittosi kulmaa raottaa ja myrkyt lykkää pakaraasi :p

Gerperallakin hoito päässyt hyvin vauhtiin. Onnea sinullekin tulevaan! Onhan se hyvä pohtia asiat perusteellisesti, vaikka psykologin opastuksella, ennen kuin tositoimiin alkaa. Vaikka luulenpa että meille jokaiselle lapsi olisi niin suuri lahja, että ei hänen geeniperimänsä eroaminen omastamme olisi mikään iso juttu.

Perjantaina alkaa täällä Primolutilla rytmitys ja sitten viikolla 46 Zumenonit ja marraskuun lopussa alkion haku (toivottavasti siihen asti päsätään). Minullakin positiivinen mieli viimein, kun aikataulu on sovittu ja taas olisi mahdollisuus plussaan. Olen ajatellut, että ikäni takia tämä saattaa olla viimeinen hoito ja siksi saisi jo onnistua.

Aurinkoista loppuviikkoa kaikille pinolaisille!
Hillevi :wave:

Yhdesti aiemmin olen tainnut tälle palstalle kirjoittaa, mutta en ole pitkään aikaan täällä käynyt, kun mitään ei itselleni ole tapahtunut. Luovutettuja munasolujahan me ollaan jonotettu kohta vuosi. Mutta nyt! Sain äsken kauan odottamamme soiton eli meille on löytynyt luovuttaja! En oikein tiedä, mitä ajatella. Ihan sekaisin menin jo soiton aikana ja olo muuttui paljon iloisemmaksi! :) Muutama päivä saadaan miettiä asiaa, mutta tuskinpa tässä miettimistä paljoa on. Kyllähän me siihen hoitoon lähdetään, kun tätä on vuosi jo odotettu! Ihania ihmisiä siis on maailmassa kuitenkin! :heart:

Nyt pitää yrittää palata takaisin töiden pariin, mutta en tiedä miten se onnistuu, kun tuntuu, että leijun tässä tuolissakin jo. :)

Luin pikaisesti teidän kuulumiset ja pahoittelut niitä tarvitseville ja tsemppiä kaikille jatkoon! Taitaa tässä pinossakin olla muutama raskaana, nimiä en nyt valitettavasti muista, mutta nyt minusta varmaan tulee tämän pinon kirjoittaja useamminkin, jos vain huolitte joukkoonne.

Anteeksi, taisi tulla sekava posti, mutta niin olen minäkin sekaisin tällä hetkellä. :)

Terkuin,
Nennuliini

Lääkäri ilmoitti et marraskuussa siirto mahdollinen, jos vaan minulle sopii. No sopiihan se. Kun menkat alkavat (n. 9.-10.11) ilmoitan ajan hänelle ja sen jälk. limakalvon kasvatusta ja hän ilm. koska menen ultraan ja koska alan progesteronin. 1-2 vk ennen siirtoa saan tiedot alkiosta ottaen huomioon minun toiveeni?? Eli pakostakin siirto menee loppukuulle,päivästä ja kellonajasta en tiedä ja laivamatkanhan voin muuttaa toiselle päivälle, aamuvarhain lähtö täältä ja laiva lähtee Tallinnasta klo 21 mais takaisin. Kai siinä ajas ny yhden siirron ehtii tehdä :/ . Niin ja noista alkioista en tiedä vielä, jos toivoa saan niin yhden vaan siirtäisivät ja niin varmaan tekevätkin kun on lahja-alkio.
Laitappa viestiä vaan sitkeästi klinikalle, kyllä ne vastaavat, kokemusta on. Kiitos siitä palstalaisten :hug: .

Kiitos, kun otatte minutkin mukaan. Kivempi jännäillä yhdessä ja vaihtaa kuulumisia.

Kyllä, saimme suomalaisen luovuttajan. Olenko oikeassa, että tällä palstalla ei ole yhtään suomalaisen luovuttajan saanutta tai luovuttajan odottajaakan? Minäkin jo mielessäni mietin ulkolaista luovuttajaa, kun odotusaika on näin pitkä. Miehellekään en vielä mietteistäni ehtinyt kertoa. Mutta nyt siis aloitellaan hoidot täällä Suomessa. Jännittää kyllä ja vielä en miehenkään kanssa ole enempää ehtinyt jutella, kun hän on töissä. Nähtävästi tämän vuoden puolella hoito ehditään tekemään kuitenkin, olipa meidän molempien (minun ja luovuttajan) kierrot miten vaan. Joten aika samoissa ollaan sitten sinun kanssa. :) Muiden palstalaisten tilanteesta en vielä ole päässyt kärryille, mutta pitää lukea tätä ajan kanssa.

Terkuin,
Nennuliini

Täällä on nyt monella jännät paikat edessä. Vekaralle oikein paljon onnea tulevaan siirtoon ja tietysti kaikille muillekkin onnea hoitoihin.

Itse olin tänään klinikkaan yhteydessä ja jonossa odotellaan luovuttajaa. Toivottavasti sellainen pikasesti löytyisi, mutta kyllähän se tonne keväälle tai kesään menee ennekuin luovuttaja löytyy . Sanoivat kuitenkin, että aika hyvin on jonot liikkuneet.

Missä paikassa Nennuliini oot hoidossa? Onnea myös sinulle tulevaan koitokseen ja tervetuloa mukaan. Itse nyt täällä taustalla lueskelen näitä muiden kuulumisia, kun ei omalla kohdalla mitään tapahdu vielä. No ehkä ensi vuosi sitten toisi sen plussan.

Terkkuja kaikille ja
:hug: :ia

-Cornelius-

olette kaikki aivan ihania :heart: .Niin se vaan on, että tämä palstamme antaa paljon virtaa hoitoihimme!!

Täällä asiat jo kovin jännittää, mutta uskon kaiken menevän miten on tarkoitettu. Kuitenkin toivon, että saisimme hyviä alkioita ja tarvittaessa pääsisimme myös yhteen passiin.

MATE, jäitä nyt vaan hattuun odotukseen...ihanaa on, kun on jotain mitä odottaa :p
Kortisonia pyytäisin vaan lähettämään. Kerro, että tahdot, koska olet kuullut sillä olevan positiivisia vaikutuksia. PREDINOSOLONIA siellä käyttävät.

GERPERA, koska teillä siirto?? Kannustan teitä harkitsemaan kahden alkion siirtoa jos se samaan hintaan kuuluu ja luulen , että asia niin on. Meille on lääkäri aina suosittanut yhden alkion siirtoa tuoresiirrossa ja pakastesiirrossa taas kahden alkion siirtoa. Pakastealkioilla onnistumisprosentti kuitenkin alhaisempi.

NENNULIINI, lämpimästi toivotan sinut tervetulleeksi palstallemme :hug: .

WATROSSI, kiitoksia. Nyt vaan jäädään odottelemaan miten asiat rullaavat. Toiveet ovat korkealla kuten aina hoitoon lähtiessä. Nyt vaan erillainen fiilis jotenkin, kun asiat tehty aivan toisin. Voihan paksusti ja pidähän nyytistä hyvä huoli :hug: .

Terkuin, jo matkaan valmiina - VEKARA :p

Yhteistyössä