Luovutettu munasoluhoito

.. rohkaisun sanoista. Kasvatus alkoi tosiaan jarrupiikin ja kuukautisten jälkeen, joten kaikki ok sen suhteen. Vielä tuosta ultrasta, että olen koko viikon toivonut pääseväni vielä ultraan ennen mahdollista siirtoa, mutta ei.. varmasti pitävätkin minua ihan höpsönä, eivätkä kyllä erehdykään, heh. Harmittaa, että eilen oli jo yltiöoptimistinen olo. Kun saisin vielä hirmuisen optimismipuuskan ennen huomista aamua!! Ja toivotaan parasta myös kaikille teille, tästä palstasta on ollut apua, vaikken ole aiemmin kirjoittanutkaan. Täällä on melkoisia optimisteja kuten Vekara, jolta minulla on paljon oppimista :heart: ja hoidossa siis ollaan Tampereen Avassa.
Tietääkö muut vielä tuosta mitä maksattavat, jos siirtoon ei päästä?

Syksyisiä iloisia terveisiä! Ja torstai on toivoa täynnä, uskotaan niin! :wave:

Kiitos tiedoista. Mä kans oo ajatellu et toi akupunktio vois tehdä hyvää raskautta ajattelen. Eiks se jotenkin poista ns.negatiiviset energiat kehosta tai jotain sinnepäin. Mut ei kai tosta haittaakaan ole. SAAGA mulla ainakin noi zumenonit aiheutti menkkamaista kipua. Toivottavasti pääsette siirtoon!

CORNELIUS, ihanaa huomata, että positiivisuus yllä, tästä se taas lähtee :hug:

SAAGA, TÄÄLLÄ PEUKUT JA VARPAATKIN PYSTYSSÄ. Uskon, että pääsette siirtoon. Toivotaan, kuten HILLEVI sanoi, vahvimmat ovat sinnittelemässä. Ja ainoastaan se yksi tarvitaan. Palaathan huomenna kertomaan miten kävi. Tsemppiä ja koitahan nukkua ihan levollisesti :hug: . Kaikki menee ihan hyvin ;) .

Täällä selvitellään asioita perinpohjaisesti, liittyen tuhon APCR plussaan ja tietysti tulevaan siirtoon. Kävin tänään mehiläisessä sisätautilääkärin vastaanotolla. Liika häly turhasta. Tuota pos. arvoa kantaa kuulemma yksi kahdestakymmenestä suomessa, yksi sadasta virossa. Tämän vuoksi viron kanta huolestuneempi. Sisätautilääkärin näkökulmasta raskaus ei kuulemma mahdottomuus. Sanoi, että ihana asia jakaa puolison kanssa tällä iällä ;) , käski vaan noudattaa klinikan ohjeita klexanen pistämiseksi. Ja kun kaikki muut arvot hyviä, sanoi, että kahden alkion siirto ihan ok. Nyt vaan mietintämyssy päähän miten tästä eteenpäin :whistle: !!

SUZYANNE, sinulta kysyisin. KUINKA MONTA ALKIOTA SIIRSITTE???

Mukavaa illan jatkoa ja kauniita unia kaikille |O , toivottapi VEKARA

Voi Aliisa, ikävä kuulla. :hug: Mutta älä vielä heitä toivoasi, useinhan raskauksien aikana on vuotoja ja hoitoraskauksissa vuotaa vielä useammin - ja silti voi kaikki mennä ihan hyvin loppuun saakka. Toivotaan, että sinunkin kohdallasi näin! :heart:

Hillevi

vaikka se ei mitään pahaa olisikaan on ikävää että joudut pelkäämään. Pääsetkö ultraan tai hcg mittaukseen vielä tänään niin saisit varmistuksen että kaikki on hyvin?
Kuten edellä jo oli hoitoraskaudet usein vuotaa, olikohan perätin 4/5 tulee alussa verenvuotoja...toivon sydämestäni kaiken olevan hyvin!!!Voimia! :heart:

Typyliini

Ala kuitenkaan viela heita pyyhetta kehaan. Mullahan tuli vuotoa 7 pva siirron jalkeen ja sitten muutama tippa 8. vkolla ja kaikki on kuitenkin sujunut hyvin. Enkelityton aidilla oli myos vuotoa, johonka ei ikina loydetty syyta ja hienosti menee hanellakin. :hug:

Jos kuitenkin niin ikavasti kavisi, etta sulla menisi taas kesken niin sun kannattaa pyytaa miniasperiinia tukemaan seuraavaa siirtoa. Mulle maarattiin kahden km:n jalkeen miniasperiinia (ja kortisoonia) tukemaan alkion pysymista limakalvossa ja avot.

Lampimia ajatuksia sinulle
Watrossilta

Kiitos kaikille tsemppauksista. Se ruskehtava vuoto on tosiaan sellaista, että kun pyyhkii, niin paperiin saattaa tulla. Joka kerta ei tule.. mutta välillä tulee. Niin kauan kun se verinen vuoto pysyy poissa, niin en ajatellut pyytää päästä ultraan tai hcg mittaukseen.. kun ei siellä ultrassa kuitenkaan vielä näy.. ja hcg tuloksen saisi vasta ma:na.. eli sama vaikka kävisin hcg mittauksessa vasta ma aamuna kuin silloin saisin tämän päivän tuloksen. Voi tosiaan olla, että oon aivan turhaan huolissani.. koska mua ei oikeestaan särje mihinkään.. ei mahaan eikä selkään.. mihin yleensä särkee, kun kk alkaa ja viimeksikin ne oli ensioireet km:lle.. Toivotaan parasta! Katon tosiaan nyt vkl:n yli kuinka käy... Raskaustesti näytti vielä ainakin tod voimakasta plussaa.. joten ainakin arvo on siitä lähtötilanteesta noussut koska silloin ei noin tummaa viivaa ollut.. vaikka eipä se mieltä paljon lämmitäkkään jos kesken menee..
Voiko muuten km:noon johtaneita syitä tutkia?? Olis oikeesti kiva tietää mistä johtuu, jos taas menee kesken?
Mutta kiitos kaikille! Olette ihania! Ilman teitä olisin aivan hermoraunio.. Odotellaan ja katotaan miten käy.

se on alkionperäinen vika jos menee ihan alussa kesken.
Toivotaan että punainen vuoto ja kivut pysyivät poissa. Minullahan oli tyttöä odottaessa todella runsas vuoto h 6 alkaen ja sitä kesti monta viikkoa. Vuosin tooosi paljon , ihan kirkasta verta ja hyytymiäkin. Kipuja ei ollut yhtään ja niin vain vauva pysyi matkassa vuodosta huolimatta.
Eli yritä olla murehtimatta liikoja :hug:

Typyliini

Aliisalle tsemppiä ja toivotaan, että se on vain sellaista vuotoa, joka etenkin näissä hoitoraskauksissa on hyvin tavallista. Toivon niin sydämestäni :heart: Itselläni on kokemusta "vain" yhdestä luomuraskauden km:stä ja minulla se oli noin viikolla 12, ja alkoi nimenomaan kuukaustistyyppisillä kivuilla, jotka yltyivät kovasti, ja sitten alkoi tulla vähän punaista verta, kunnes sekin yltyi kamalaksi. Joten toivottavasti kaikki hyvin!

Meille kävi niin, että tänä aamuna 2 TOP-alkiota oli selviytynyt finaaliin kaikista 16 muniksesta, ja toinen urhea selviytyjä siirrettiin ja toinen meni pakkaseen. Joten aika vähiin meni, mutta toivottavasti näillä päästäisiin eteenpäin. Lääkäri oli sitä mieltä, että limakalvo hyvä, vaikkakin himpun alle 9mm ja alkiot huippuja. Siispä we´ll see. 5.11 on veritesti eli se taitaa sitten olla pp12. Pissatesteistä ei puhunut mitään, eli sinne asti siis sinnittelen.

Nyt kohti kotia ja viikonlopun viettoon! Kaikille teille tsemppiä, ja oikein rentouttavaa vaaliviikonloppua! t. saaga :wave:

PS. Biologi ja lääkäri oli sitä mieltä että syy munasolujen katoon oli luovuttajassa ei siittiöissä, se oli lohduttava tieto.

Suzyanne
Aliisa, minullakin tuli alussa juuri kuvailemasi kaltaista tuhruvuotoa. Vuoto kesti 3 päivää, ja meni sitten ohi. Terkkarin mukaan se on ihan täysin normaalia alkuraskaudessa, vain punainen vuoto voi olla merkki jostain pahemmasta, eikä tosiaan aina sekään. Toivotaan että sinun vuotosi olisi harmitonta, jota se kaikkein todennäköisimmin onkin! :flower:

Vekara, kaksi alkiota siirrettiin. Mietimme miehen kanssa sitä pitkään, koska tuon minun perussairauteni, Ehlers-Danlosin syndrooman takia kaksoisraskaus olisi ollut vielä tuplasti enemmän täynnä riskejä kuin sellaisilla, joilla ei tätä sairautta ole. Mutta ihan hyvä että vain yksi kiinnittyi. Sinun siirtosi on jo tosi lähellä, ai että jännittää puolestasi, toivottavasti siirto menee hyvin, ja tällä kerralla tärppäisi! :hug:

Omaan napaan ei kuulu mitään uutta, hyvin olen voinut, no ainakin fyysisesti, nimittäin pinna on ollut normaalia paljon lyhyempi, ja olen saanut ihan ihme raivareita pikkuasioista, voi miesparkaa! :( Olen sitten yrittänyt olla mahdollisimman kultainenkin aina välillä, ettei hän ihan kokonaan kypsy. :LOL:

eli nyt kävi kiinnostaan tuo Watrossin mainitsema miniasperiini. Ajattelin vaan, kun meille jossain vaiheessa tulossa uusi hoito, niin kaikki mahdolliset keinotpitää selvittää sen onnistumiseen. Mihin tai miten tuo auttaa? Ja missä vaiheessa hoito se aloitetaan. Mulla itselläni on korkea hemoglobiini, ja aika paksua tuo veri, että auttaisiko tuo sitten minua. Mulle on sanottu, että kannattaa käydä luovuttamassa verta,ja seuraavan kerran kun täällä taas luovuttajaa kaivataan niin täytyy käydä ojentamassa auttava käsi.

Tuulista lauantaita kaikille.

-Cornelius-

Hassua.. ei ikinä sitten tullut se ruskehtava vuoto siteeseen saakka.. vaan tuli aina silloin tällöin pyyhittäessä. Illemmalla alkoi sitten vatsakipuilua.. mutta ruskehtavaa vuotoa ei ole tullut eilisen jälkeen.. ja mikä hassuinta, niin samalla palasi myös rintojen aristus.. En tiedä missä mennään. Oon ihan ulapalla. Odottelen nyt vaan ultraa, joka on parin viikon päästä, jos kaikki hyvin.

Täytyy pistää tuo Watrossin mainitsema miniasperiini korvan taakse.. siis tulevaisuutta ajatellen, jos kaikki nyt ei mene niinkuin pitää..
Saaga69 aikamoinen kato kävi teillä, mutta toivotaan että nuo kaksi olisi sitten niitä sitkeimpiä sissejä! Tsemppiä piinailuun!

Typyliini niin lääkärikin sanoi että se on alkioperäinen vika, jos menee kesken.. ja että siihen ei itse periaatteessa pysty vaikuttamaan.. ja näin me se miehen kanssa eilen juteltiinkin.. että sille sitten ei vaan yksinkertaisesti voi mitään.

Tylsää kun joka pv noin suttunen ilma.. ei oikein jaksa ulkonakaan olla kun sataa vaan vettä.. Nyt tosin hieman aurinkokin taitaa pilkottaa.. jospa iltapv:llä pääsis sitten kunnon kävelylenkille koirien kanssa.

Mukavaa la:ta ja tsemppiä kaikille!

Terve!

Toivottavasti Aliisalla ois kaikki kunnossa!!!!!

Saagalle tsemppiä piinailuun!

Ensi viikolla taitaa useammalla tapahtua hoitojen suhteen! Eikö?

Omaa napaa: torstaina kävin ekaa kertaa neuvolassa. Ultra oli sovittu ensi viikolle, mutta kun aika oli puolisolle huono, niin siirrettiin se sitten jo perjantaille. Itse ultra oli sitten tosi pettymys. Ensinnäkin niiden vehkeet oli tosi huonot - ei mm. voinut ultrata alakautta ja kuvanlaatu oli surkea ja epäselvä. Ja koska viikkojakin oli vasta 9+3, niin eihän siellä kunnolla mitään edes näkynyt. Terkkari siinä sitten, että paremmin näkyis vasta kun ois jo 10 viikkoa täynnä. No miksi sitten otti meidät jo perjantaille???? No, nyt on sitten vähän epävarma olo. Pitäiskö mennä uudestaan klinikalle ultraan näkemään, onko siellä kaikki kunnossa vai odotetaanko niska-poimu-ultraa jonnekin kahden-kolmen viikon päähän?? Terkkari kyllä sanoi, että ei kannata huolestua, kyllä siellä sellainen möntti näkyi, joka liikkui. No tosiaan sen enempää ei näkynytkään. Yritin kysyä näkyikö sykettä, mutta siihen ei vastattu. suurinpiirtein saatu pituus vastasi viikkoja 9+0. :'( Masentavaa, mutta kai sitä nyt pitäis silti vaan ajatella positiivisesti, että kaikki on kunnossa. Mutta just taas niin kunnallista touhua, olisivat edes tarjonneet, että päästäis viikon päästä uuteen ultraan, kun siellä ei nyt saatu kunnolla mitään selvää.

No, tämä oli nyt tällaista valitusta. Itse olen sentään raskaana - toivonmukaan... - ja täällä toiset eivät meinaa raskautua millään. :'( Toivon kaikille kuitenkin parasta meneillään oleviin hoitoihin!!!!!

Piri :hug: :ia kaikille!!

Nyt täällä ollaan kuumeessa ja kova kurkkukipu. Huomasin juuri valkoisia laikkuja kurkussa. Taitaapa olla angiina. Kylläpä on ikävää, sillä juurikaan en sairastele. Huomenna pitäisi vielä lisätä tuota kortisonin määrää ja tiistaina aloittaa progestron pistoksin. Lääke määrä on jo niin huima, että mitenköhän penisiliini mahtuu vielä kuvioihin :| ??

Kohta lähdetään käymään lääkärissä ja palailen kertomaan miten kävi.

SUZYANNE, MIHIN AIKAAN PISTIT PROGESTRONIN JA MIHIN???

Terkuin, VEKARA :wave:

Suzyanne
Vekara, pistin progesteronin iltaisin peppulihakseen. Vuorokaudenajalla ei käsittääkseni ole väliä, mutta mielestäni lääkäri sanoi pistopaikasta, että pakaralihas on paras paikka.

Ensimmäisen kerran pistätin sairaanhoitajalla töissä, ja hän myös samalla neuvoi miten se tehdään, ja antoi Eliten neulojen tilalle ohuempia, ne kun olivat kuulemma ihan liian paksuja, ja niin myös sattuisivat enemmän.

Kun pistin itse ekan kerran, itkin pelosta ja meinasin jo luovuttaa. Mutta sitten sisuunnuin ja pistin, ja siitä eteenpäin se menikin hyvin. Mutta kun Elitestä saadut progesteronit plussaamiseni jälkeen loppuivat, en halunnut tilata Elitestä lisää pistettävää lääkettä, vaan hain suosiolla Fertinovasta Lugesteron-reseptin, ei se pistäminen NIIN kivaa kuitenkaan ollut. :whistle:

Tsemppiä sinulle pistelyihin!

CORNELIUKSELLE vielä :hug: Mä myös jouduin olemaan pois töistä, kun oli se suoraan nega-tulos. Olen hoitoalalla enkä voinut kuvitellakaan hymyileväni töissä koko ajan, joten sain saikkua muutaman päivän. Mulla myös noita ihania eläimiä, mitkä autta kun on oikein vaikeeta.

VEKARAlle paranemissäteitä. Mähän söin kans just tossa pari viikkoa sitten azithromycin kuurin.

Ultrassa kävin sitten äsken ja limis hurjat 10.4mm !!! Siirto sitten 4.11 tiistaina. Lauantaina alkaa luget.

Bartsu

Kattelin et täälä ollu aika hiljasta, onko kaikki pipejä...Otan osaa Vekara! Toivotaa et tervehdyt tarpeeksi että jaksat matkustaa. Mul parast aikaa l-kuuri menos p-ontelotulehd., kovaan yskään ym. Anderovirusta kuulemma liikkeellä, ajan kanssa kai paranee. Olo kyl kohentunut, eilen eka suht norm. päivä. Ei lämpöilyä. Yskä ja nuha jatkuu. Pitää ol vielä neljän seinän sisäl ettei me tartuttaa muita.
Täsähän on kohta yhdel jos toisellaki piinispäivät lähellä. Mä vaa en o saanu Tartosta mitää ohjeita, masentaa tää oottelu :ashamed: .
Tsemppiä silti jokaiselle ja Piri usko pois, kyllä se pikkunen siellä masussa hyvin kasvaa :wave: :wave:

SUZYANNE, kiitos vastauksesta :flower: . Kyllä täällä jo kovin jännittää. Nyt varsinkin, kun olet kotona sairiksella, on enempi aikaa asioita miettiä ;) .

BARTSU, aivan upea mitta :kieh: !! Hyvä lähteä taisteluun :p !! Yhdessä pääsemme jänskäilemään, minulla siirto neljä päivää aiemmin!!

GERPERA, MITEN VOI OLLA MAHDOLLISTA, ETTÄ RAHAT MAKSETTU, EIKÄ MITÄÄN HOITOSUUNNITELMAA OLE TEHTY??!! :x Ei asiat ihan niin saisi toimia!! Itse en missään tapauksessa suostuisi odottelemaan, ilman, että tietäisin edes jonkinlaista aikataulua!! Kuulostaa toiminta hyvin oudolle!!

Kirjoitellaanhan kaikki ahkerammin missä mennään. Terv :D VEKARA

Niin, Kristinan kanssa sovittu että kunhan olen maksanut summan niin sen jälkeen tohtori lähettää ohjeet eli 21.-22.10. Ei mitää kuulunut... Eilen taas laitoin viestiä siitä heille. Sovittu että lahja-alkiohoito tulossa ja ultrat ja lääkkeet otan täältä... En tiedä mikä mättää. Jos osaisin tuota englantia paremmin niin ottaisin jo luurin käteeni :kieh: . No jospa tänään...

Laita viestiä edelleen ja kysy, että odottelustako maksoit?? Sovituista aikatauluista tulee pitää kiinni, varsinkin kun olette jo maksaneet. Eli, klinikan olisi pitänyt ottaa jo yhteyttä!!!

Nyt vaan yhteydenottoon jälleen kunnes saat vastauksia!! TSEMPPIÄ!!

Suzyanne
Gerpera, kuulostaa enemmän kuin oudolta, että ohjeet jo viikon myöhässä, vaikka rahat on maksettu. Meilläkin vastaukset klinikalta viipyivät pariin otteeseen, mutta aina oli Andrei tai Kristina ollut lomillla tai muuten pois paikalta, ehkä sinkunkin kohdallasi viivästymiseen löytyy järkevä selitys. Kuitenkin, ei tuo kivalta tunnu, toivotaan että vastaavat mahdollisimman pian! :flower:

Täällähän on taas kohta piinistelijöitä, vekara ja bartsu! Mutta ensi alkuun molemmille onnea siirtoon! :flower: :flower: :flower:

Yhteistyössä