Luovutettu munasoluhoito

Alkuperäinen kirjoittaja piri:
Nimi (ikä ) .. hoito ........... tilanne ............. kiertop .. haaveissa

Bardolino (30) 1.lahjasoluhoito missä tehty 1 tuoresiirto ja 1PAS, seuraava PAS 10-11/08 Tampereen AVA, toiveena 1-2 lasta

Cornelius (33) 3 aloitettettua IVF hoitoa (missään ei siirtoon asti päästy) 1 lahjasoluhoito +1 Pas. Seuraava Pas syys/lokakuussa (Fertinova). Haaveissa 1

Hillevi (44) ... luomuilua ... Ovumia lokakuu ........ haaveissa eka
aiemmin 3 IUI, 2 IVF, 1 lahjamunasolu IVF, kaikista nega

Juuni (47) 4 inseminaatiota, 3 ivf, 1 lahjamunasoluhoito, Riika, 2. lapsi (esikoinen 2 v.)

Typyliini (28)....9.siirtoa lahja-aineksilla tehty tytön jälkeen....jonossa VL/Tre+ Ovumia.....esikoinen 3.v, haaveissa pikkusisarus esikolle.

Vekara (44) , 3. lahjasolu, 7. pas elo-syyskuu, tampere ava, toiveena yksi yhteinen, lapsia kolme (tuplat 15v ja 11v)

Gerbera(47) 1. lahja-alkioh.(ja viimeinen),Tarto, yht. iltatähti*

Piinistelijät
Nimi (ikä ) .. hoito .......... hoitopaikka .......... pp ..... haaveissa

Cornelius 33) 3 aloitettettua IVF hoitoa (missään ei siirtoon asti päästy) 2.pas/Fertinova... pp6.... Haaveissa 1

Plussanneet
Nimi (ikä ) .. hoito ........ hoitopaikka ....... L.A. .. monesko lapsi

Watrossi (41), 2 lahjamunasoluhoitoa, Ava Riika, LA 6.2.09, esikoinen

Enkelitytön äiti (31), 2 lahjamunasoluhoitoa,1 PAS.... Oulun VL....L.A. 28.1.09 ... 2 lapsi (esikoinen kuoli 1v 3kk ikäisenä, luomulapsi)

Suzyanne (36) 1.lahjasolu...Kliinik Elite,Tarto...L.A 6.5...esikoinen

Piri (35)...2. lahjasolu (takana 2 inssiä, 4 tehtyä/aloitettua IVF:ää ja 1. lahjamunasolu (PAS) )...hoidossa Riiassa...LA 26.5.09.....haaveissa 2.

Aliisa (25) .. 2.PAS ../Väestöliitto/Hki... haaveissa 2-3
(Toiv pysyis tällä puolella!)

CORNELIUS: Testaapa vielä uudestaan! Tuon Suzyannen tilanteen jälkeen en aio kyllä enää koskaan luottaa mihinkään pp10 testiin ja lopettaa lääkkeitä. En pahoittele vielä, jospa tulos muuttuisikin plussaksi =)

VEKARA: Kyselit hinnasta ja lääkityksestä. Hinta on sen 1600e, kuten tavallinen pakastesiirtokin. Yleensä ovat pariskunnilta jääneitä alkioita, meille vaan sattui näin että ovat luovuttajilta jääneitä. Eivät ilmeisesti ota hirveästi toiveita huomioon, ainakin Kristiinan viesteitä sai sen kuvan( aivan eri ääni oli kellossa ennen kuin maksoimme). Tähän hintaan ei kuulu siis mitään muuta kuin siirto. Kokeet, ultrat yms. olen ottanut yksityisellä Suomessa. Lääkityksen määräsi myös lääkärimme Suomessa, halusin saman kuin onnistuneella kerralla. Se on Progynova 2mg 2x2( vastaava kuin Zumenon) ja Lugesteron 600mg päivässä, ei muuta.

SUZYANNE: Onnea np-ultraan!

Kuukautisten pitäisi alkaa tällä viikolla ja sitten alan syömään lääkkeitä kp2. Millä viikoilla teillä muilla on Tartossa käynnit? Ties vaikka siellä olisi meitä suomalaisia samaan aikaan. Osaako joku Tartossa jo käynyt suositella hotellia? Olisi kiva jos olisi suht edullinen. Ja oliko klinikalle helppo löytää? Onko ihan keskustassa?

Heips,
Ihmettelen vähän sitä, että jotkut voivat olla useaan eri klinikkaan jonossa luovutettuun munosoluhoitoon? Se on vähän omasta etiikasta ja moraalista kiinni. Mielestäni olisi reilua muita lapsettomuudesta kärsiviä kohtaan, että ne joilla on vielä ikänsä puolesta mahdollisuus mm. väestöklinikan palveluihin, olisivat ensisijassa jonossa sinne. Hehän saavat vielä KELA:n korvauksetkin hoitoihinsa. Vaikka itse maksamme todella runsaasti veroja, mutta maksamme kaikki hoidot itse, mitään ei saa KELA:lta. Tietysti on inhimillistä pyrkiä kiilaamaan sinne mihin ensiksi sattuisi pääsemään, mutta mielestäni vielä esim. 30 vuotiaalla ei ole mitään kiirettä hoitoihin ikänsä puolesta. Sitten yli 40 v. jotka eivät saa julkisen puolen hoitoja, joutuvat turvautumaan suomalaisiin ja ulkomaalaisiin yksityisklinikoihin ja jonottamaan vielä niihinkin vielä vaikka maksavat kaiken omalla kustannuksellaan.

Soitin klinikalle ja lääkkeitä jatkan vielä. Uusi testi pp14, ja jos se nega saan lopettaa lääkkeet. Sanoivat et alkiot oli 2 päivän ikäsiä, joten testi ei vielä oo varma. No kärvistellään viel keskiviikkoon, mut ei paljon toiveita ole. Nyt oon itkeny niin paljon ettei kyyneleitä enään edes tule. Onneks mul on toi ihana koira joka kuivas mun kyyneleet ja on mun lohtuna. Mies työmatkalla. Nyt kaikille iso kiitos tsemppauksesta, toivotaan et nega muuttuis plussaksi, voihan ihmeitä tapahtua, vaikka en omalla kohdalla usko siihen.

Voipi sitä ajatella tietysti noinkin mustavalkoisesti, mutta esimerkiksi me olemme sen vuoksi monelle klinikalle jonossa koska sairauteni (endo) vuoksi ei meillä ole montaa vuotta aikaa jäljellä vaikka ikää olisikin. :'( Kohta 10 vuotta tulee hoitoja täyteen ja olen saanut kyllä aika paljon käyttää voimavaroja sekä rahaa näihin hoitoihin. Tyttömme täyttää pian 4v., ja kaikki vaiva on ollut sen arvoista!!! Nyt elämme viimeisiä hoitoja, kroppa ei kestä enää kauaa. Sitten on edessä kohdunpoisto yms. Että kaikki on aika suhteellista! Tämä on meidän valintamme enkä todella ole pahoillani vaikka "kiilaisin" jonkun nelikymppisen eteen. Kyllä jokainen meistä jonottaa vuoroaan eikä mielestäni iällä ole jonotilanteessa mitään merkitystä. Onneksi ulkomaille voi aina lähteä hoitoihin jos siltä tuntuu. Tälläkin palstalla on sitä mahdollisuutta onnistunein tuloksin käytetty.

Typyliini (limiksen kasvatuspvä 3) B)

Cornelius: Kovasti voimia jatkaa vielä kaksi pvää lääkkeitä, kuten joku jo sanoikin Suzyannen tilanteen jälkeen minäkin uskon myöhäiseen kiinnittymiseen!!!

Toivon kovasti negan muuttumista plussaksi!!!

Vekara: Meillä kolmas luovuttaja, sitä ennen tehtiin lahja-alkioilla, eli hoidoista ylijääneillä 6 siirtoa. Joista ekasta tyttö.

Typyliini

Suzyanne
Pikaisesti töiden lomassa vaan tässä omaa napaa ja np-ultrakuulumisia, eli kaikki oli hyvin, ei normaalista poikkeavaa niskaturvotusta pikkuisella, ja lääkäri katsoi nyt jo sen rakennettakin sen mitä sai selvää, kaikki näytti olevan kunnossa, sormia ja varpaita oikea määrä. B) Pikkuinen oli tosi vilkasliikkeinen, heilui kuin heinämies koko ajan. :heart: =)

Ainut mikä käynnissä pikkuisen huolestutti, oli se, että harvinainen sairauteni Ehlers-Danlosin syndrooma olikin ilmeisesti lääkärin mukaan pahempi juttu kuin luulin. :( Sain diagnoosin vasta puolisen vuotta sitten, enkä ole löytänyt netistä kauheasti tietoa sairaudesta, en ainakaan mitään missä kerrottaisiin suurentuneesta riskistä aortan repeämään. :( Onneksi siskollani on kaksi tervettä lasta, vaikka hänellä on myös tämä sairaus. Ja hänen raskautensa ja synnytyksensäkin menivät hyvin, mitä nyt meinasivat tulla kumpikin etuajassa. :whistle:

No, minä olen nyt erityisseurannassa naistenklinikan erikoislääkärillä, lupasivat että pitävät minusta hyvää huolta siellä. :) Sain lähetteen sydänten ja sisäelinten tutkimuksiin, sairauteni voi vaikuttaa sydämen lisäksi kuulemma muuallekin. Mutta täytyy vaan toivoa että kaikki on hyvin.

Peukkuja vielä Corneliukselle, että kyseessä olisi samankaltainen juttu kuin minulla, eli myöhäinen kiinnittyminen!!! :hug: :hug:

TYPYLIINI: Toivotaan, että molemmilla limikset on hyvällä mallilla niin päästään sit samoihin aikoihin piinailemaan.

VEKARALLE tsemppiä kans limisultraan

CORNELIUS: ((.)) mut toivotaan kumminkin vielä parasta. Eläimet on niin ihania kun on itsellä surua.

SUZYANNE: Lopetitkos sä kortisonitkin vai jatkuuko ne sulla vielä? Toivotaan, että sairaudesta ei olis haittaa.

Täällä jatkuu pillereiden popsiminen. Kortisonistakaan ei ole kummempia oireita tullut, vaikka niitä vähän etukäteen pelkäsin. Zumet on alkanu ehkä hiukkasen tas turvottaa tota masua.
Ultra on viikon päästä sitten

Bartsu

Ensinnäkin CORNELIUS, IKÄVÄÄ, ETTÄ TESTASIT NEGAN :hug: . Mutta kuitenkin, odotetaan muutama päivä ennen uutta testiä ja mietitään sitten asioita uudestaan, eikö vaan??!!

RONYAH, ikävä sellainen tunne, että ensin rahastetaan ja sen jälkeen ei asioilla mitään väliä. Toivottavasti vaan tunne. Välillä myös itse koen näin, kun johonkin kovin vastausta odottaa. Kaiken kaikkeaan olemme saaneet elitestä hyvää palvelua. Kaikki maksettu ja vastaukset tulee aivan bumerangina.

WATROSSI, aivan ihanaa ja uskomatonta miten pitkälle raskautenne jo edennyt. Minulla toiveet korkealla, kuten joka kerta. Nyt toisaalta erona se, että asioita tehdään eri tavoin. Eteenpäin mennään niin kauan kunnes ikä ja jaksaminen tulee vastaan. Kuitenkin vaan jaksan uskoa, että asioissa onnistutaan.

Olisiko joku ystävällinen ja päivittäisi tietoni. En tiedä miksi en onnistunut. Mutta tässä: VEKARA (44), 7 passia, 4. lahjasolu 10/08, tarto elite, toiveena yksi yhteinen, lapsia kolme; 11v ja tuplat 15v.

Tänään sain labrakokeiden tulokset tartosta, mutta yhtään en osaa niitä tulkita. Otan keskiviikkona mukaan lääkäriin, silloin sitten viisaampi.

Kovin odotan myös kuulumisia ensi viikosta, mukava, että tapahtuu. Kuitenkin olo sellainen, että tämä on hoitokerta muiden joukossa. Toisaalta taas tiedän, että emme luovuta ennenkun onnistutaan. Aika hassua...kaikenkaikkiaan.. :D . Mutta oon vaan sellainen... periksiantamaton tyyppi ;) .

Nyt taidan painua unten maille, mutta sitä ennen tahdon sanoa, että ootte vaan aika ihania tyyppejä...meidän koko jengi. Halit ja kauniin yön toivotukset VEKARALTA :hug:

Mä olen tosi pitkään taustaillut teidän ketjussa (olen miettinyt tulevaisuudessa mahd. munasolujen luovutusta) ja nyt on pakko sanoa, että sulle vekara voisi myöntää jonkun palstan-positiivari -palkinnon.Paljon olet joutunut kokemaan pettymyksiä ja aina mieli yhtä valoisana kohti uutta hoitoa. Olet uskomaton :hug: !!

onnea tulevaan koitokseen!

Alkuperäinen kirjoittaja Typyliini:
Voipi sitä ajatella tietysti noinkin mustavalkoisesti, mutta esimerkiksi me olemme sen vuoksi monelle klinikalle jonossa koska sairauteni (endo) vuoksi ei meillä ole montaa vuotta aikaa jäljellä vaikka ikää olisikin. :'( Kohta 10 vuotta tulee hoitoja täyteen ja olen saanut kyllä aika paljon käyttää voimavaroja sekä rahaa näihin hoitoihin. Tyttömme täyttää pian 4v., ja kaikki vaiva on ollut sen arvoista!!! Nyt elämme viimeisiä hoitoja, kroppa ei kestä enää kauaa. Sitten on edessä kohdunpoisto yms. Että kaikki on aika suhteellista! Tämä on meidän valintamme enkä todella ole pahoillani vaikka "kiilaisin" jonkun nelikymppisen eteen. Kyllä jokainen meistä jonottaa vuoroaan eikä mielestäni iällä ole jonotilanteessa mitään merkitystä. Onneksi ulkomaille voi aina lähteä hoitoihin jos siltä tuntuu. Tälläkin palstalla on sitä mahdollisuutta onnistunein tuloksin käytetty.

Typyliini (limiksen kasvatuspvä 3) B)
Huomenta!
Niin, ihmisillä on eri hyviäkin syitä kuten teilläkin jonotella. Meillä tulee kohta Suomen klinikoihin ikä vastaan, joten olisimme onnellisia edes yhdestä lapsesta. Eli biologisella iällä todellakin on paljonkin merkitystä etenkin Suomessa, voi olla jopa kuukaudesta kiinni. Ainahan sitä voi ulkomaille mennä hoitoihin, vaikka yhteiskunnassa veroprosentteina laskettuna kuuluisikin suurimpiin tuloveron maksajiin. Kaikesta muustakin me olemme tottuneet maksamaan yksityiselle aina hammashoidosta alkaen. Eli olisi ehkä kohtuullista odottaa myös jotain palveluita itselleenkin niitä tarvitessaan, ettei tarvitsisi ulkomaille lähteä. Työtkään eivät salli pitkiä poissaoloja. Työstä poissaolosta kärsisivät tässä tapauksessa ensisijaisesti muut ihmiset ei asianomainen, ei ole kyse ihan tavallisesta "duunista", eli tässäkin ajatellaan muita ennen itseä. Niin pahalta kuin se kuulostaakin, mielestä pitäisi myös näihin hoitoihin prioirisoida aina kiireellisyyden mukaan ihmiset, kuten tehdään muissakin hoidoissa ja sairauksissa, ei pelkästään jonottamalla. Toki lähdemme ulkomaille jos se on ainoa vaihtoehto, tämä prosessi viedään loppuun saakka kuten kaikki muukin mitä aloitetaan, periksi ei anneta.

Ihanaa kun Typyliini pääset taas hoitoihin! Toivotaan nyt että sujuisi paremmin kuin viimeksi. Mitenkäs se Ovumian jono? Onko se lähtenyt etenemään? Ei vissiin kun Väestöliitolla olet hoitoon pääsemässä...:) Toivottavasti teillekkin riittää soluja.. kakkossaajana muistan sen kun mikään ei ole varmaa.. mutta tsemppiä!

Corneliukselle tsemppiä! Testaat vielä pp14.. kyllä niitä ihmisiä on keillä se kiinnittyminen tapahtuu myöhemmin ja ei vielä välttisti näy kun testaa ennen pp14..! Tsemppiä ja voimia!

Vekara kyllä tosiaan on maailman positiivisin ihminen :heart: Aina yhtä innokkaana tsemppaamassa muita vaikka omissa hoidoissa on käynyt kuinka on. Nyt kaikki sormet ja varpaat ristiin että tästä alkavasta siirrosta teillä tärppäisi.

Ja pakko sanoa että tuo Scarletin kommentoiti hoitoon pääsyjen perusteista on ihan ymmärrettävä, mutta itse en silti tuohon yhdy. Toki voisi olla klinikoita joissa pääsisi ääripään tapaukset toisia ennen hoitoihin.. mutta ei se ole iästä kiinni kuinka paljon sitä lasta halutaan. Ite alle 30v.. ja todella kovasti haluan lasta.. vaikka meillä ei sinänsä kiire olekkaan. Ja ihan yhtä paljon se lapsettomuus koskettaa meitä nuorempia kuin teitä vanhempia. Kuka sitä tietää että saadaanko mekään yhtään lasta.. Monet täällä kuitenkin yrittäneet useammman vuoden.. jotkut lähemmäs kymmenenkin! Niin ja meidän lääkäri sanoi että nuorempana on paremmat mahdollisuudet näissäkin hoidoissa.. niin miksi sitten pitäisi odotella hieman vanhemmaksi.. En tarkoita mitään pahaa ja ymmärrän kyllä täysin näkemyksesi asiasta. Toivottavasti pääsette hoitoihin ennen kuin ikä tulee vastaan!

Täällä koitetaan mennä pv kerrallaan.. Joka toinen pv päätän etten stressaa mistään.. että jos keskenmeno tulee niin sitten se on tullakseen.. ja joka toinen pv tunnustelen kaikki oireita ja pelkään että kaikki ei ole kunnossa. Siitä ensimmäisestä keskenmenostahan nää kaikki fiilikset on. Silti. Yritän olla rauhallisempi ja koitan olla stressaamatta.. ja ihan suht hyvin oon pärjänny.. vaikka joka toinen pv stressaankin :LOL:
Su:na oli masu niin pirun kipeä ja olin varma että kesken meni, mutta ei vielä ainakaan ole vuotoa tullut.. ja toivottavasti ei tulekaan. Parina iltana ollut vähän etova olo välillä.. aamuisin ei ongelmia..

Tsemppiä kaikille hoitoja alotteleville ja jo hoidoissa oleville! Ja kaikille muillekkin!

yritä ottaa rauhallisesti. alkuraskauteen kuuluu monenlaisia oireita joista yksi juuri alavatsakipu. Mulla oli tosi kipeä alaselkä kun tyttöäni odotin juuri kuin kk kivuissa. Tiedätkö: yritä keksiä tekemistä, niin et ehdi miettimään liian paljon =) Koska meet ultraan?

Scarlet: Jos ikä tulee vastaan niin suosittelen ulkomaisia klinikoita. Ota vuosilomaa tai virkavapaata hoidon ajankohtaan, koska yksittäisiä vapaapäiviä voi olla vaikea suunnitella sillä hoidon ajankohdat selviävät vasta usein tipalla. Fakta on että Suomen klinikoilla jonot liikkuu hitaasti, AVA:lla jono 6-12 kk. Ovumia?, luulen että kestää vielä kauan ennenkuin homma kunnolla käynnistyy. Väestöliiton klinikoilla jonot 2v- 4v. En tiedä kuinka pitkä historia teillä on, mutta nämä hoidot vaativat runsaasti omaa aktiivisuutta ja viitseliäisyyttä, jos aikoo niihin päästä.

Ymmärrän että varsinkin lapsettomuuden alussa asiat ärsyttää ja tunteet ovat monenlaiset. Muista kuitenkin että kaikki tällä palstalla ovat kuitenkin samassa veneessä ja täältä tuleva tuki on tuiki tärkeää. Kukaan toinen ei voi näitä asioita ymmärtää kuten toinen samnalaisessa tilanteessa oleva.

Tottakai sitä aina ensin lähtee ajatuksesta että kun nyt edes sen yhden lapsen saisi, mutta kun sen saa, miksi ei saisi haluta toista? Olen kyllä sitä mieltä, että kun se kerran on onnistunut, tulee se onnistumaan uudelleenkin. Ei pareja voi eriarvoistaa sen perusteella jonoon kellä on lapsia ennestään. Olen erittäin onnellinen tyttärestäni, miksi en saisi antaa lapseni kokea sisarussuhdetta?

Typyliini limiksen kasvatuspäivä 4: zumista tulee pahoinvointia... :snotty:

Heippa!
No meillä ei sinänsä ole portit suljettu vielä raskautua luomustikaan, olen täysin terve; "nuoren naisen kudokset" naistentautien ja synnytysten erikoislääkärin sanoin joka kehotti yrittämään, joten luomusti tässä yritellään vielä. Ymmärrän niitä joilla ei ole itsellään terveitä ja toimivia tuubia ja munasarjoja, ei ole muuta mahdollisuutta. Yritetään vaan mekin optimoida raskautuminen ja siksi olisikin hyvä, että alkioita saataisiin kaksi, sitten olisi meidän perheluku täynnä ja olisimme ikionnellisia. Se mikä tulisi jos on tullakseen päälle olisi kaikki ekstraa. Toisaalta on puhuttu ristiinluovuttajan saamisesta, ihan sukulaisesta, joten itsekin pääsisin jonon ohitse tarvittaessa, olen jo yhdeltä klinikalta kysynyt asiasta. Mies on lääkäri ja olen itse toimin hoitoalalla, joten asiantuntemusta riittää kotona, miehellä potilaat varanneet aikoja jopa vuosi etukäteen, joten hänen on ulkomaille vaikea järjestää aikoja pitemmiksi ajoiksi jos sinne hakeutuisimme hoitoon.

että saisitte sitten vaikka 2 kerralla. =) Ehkä kannattaa yrittää omilla soluilla ivf tai icsi hoitoa ensin ja sitten jos tulee alkiokatoa tai ei kiinnity niin siirrytte luovutettuihin soluihin. Jonoon kannattaa mennä heti ja jonotusaikana sitten yritätte omilla soluilla.

Typyliini

eli negaa näytti ja vielä puhdas sellainen, ei mitän toivoa, että olisi ollut myöhäinen kiinnittyminen. No tästä suosta on nyt yritettää nousta, mutta vaikeaa se on. Suoraan sanottuna v...ttaa ihan mielettömästi. Mielessä vaan pyörii se, että miksi me ei voida saada lasta? Ja kyllähän näitä hoitoja läpi kävisi jos tää ei olisi niin kallista ja sitten jonot on pitkät.

Voisiko joku päivittää / poistaa noi mun tiedot. Eli nyt kun ei oo tietoo milloin uuteen hoitoon päästään. Nyt aloitan laihduttamisen, kun nää hoidot toi tullessaan ylimääräisiä kiloja, noi jäihän näistä sitten edes jotain...

Tsemppiä Vekaralle, Bartsulle ja Typyliinille hoitoihin. Toivotaan, että teillä olisi parempi tulos.

Niin ja kaikille muille hoitoon meneville ja sen aloittaville onnea.

-Cornelius-

Täällä ollaan kunnon flunssassa ja kuumeessa oltu viikko ja jatkuu vaan...
Olen ootellut Tartosta jotain ohjeita maksettuani ko. summan, ain. kiitos on tullut???
Kun 1kk sitten kysyin Riikan tilannetta, joutuisimmeko jonon hännille mikäli jatkaisimme siellä , tuli vastaus tänää että lahjoittaja löytynyt :| hoidot voi aloittaa heti???
No eihän se enää käy,kun Eliteen jo maksettu ja mies ei halua olla biolog.isä!!
Nyt taas pitää selitellä et emme tuota jatkakaan tuota teillä koska tuota.....
Labrastakin tuli paremmat vv-arvot kuin odotin eli ei ole vielä vv-vuodet alkaneet. Pysykää Te siellä terveinä, mä jatkan sairastelua :snotty: |O :ashamed:

VOIHAN VITSIN VITSI, ...mutta kuiteski lämmin hali :hug: . Taitaapa se todellakin tässä vaiheessa jo nega olla. Nyt harmittaa, mutta tulee taas aika kun asioita haluaa miettiä eteenpäin. Jonot ja hinnat ikäviä, mutta onneksi löytyy vaihtoehtoja kuten esim. nyt tarto meillä monilla.

GERPERA, lääkäri vasta palannut lomalta, jotenka uskon, että pian ottaa yhteyttä. Kannattaa myös itse laittaa sinnepäin "hoputusta" ja Kristina kyllä vastaa. Sain häneltä juuri tänään viestin, että lääkäri ilmoittaa ensi viikon aikataulusta joko huomenna tai perjantaina.

Olin tänään Felicitaksessa ultrassa ja palaan illalla kertoman enempi kuulumisia asian tiimoilta.

Aurinkoista päivää kaikille toivottelee VEKARA B)

Hei kaikille!

Lohtuhalit Corneliukselle, teilläkin jo monta yritystä takana - eikä vielä tulosta. Kyllä negan jälkeen on hyvä antaa itselleen aikaa suruun ja pettymyksen purkamiseen. Sitten taas jaksaa kiivetä aallonharjaa ylöspäin. :hug:

Vekara, peukut pystyssä sinulle tulevaan hoitoon...

Gerperalla hyviä uutisia, jos flunssaa ei lasketa. Peukut teillekin pystyssä!

Scarlet, anteeksi karu realismini, mutta vaikka hyviä alkioita siirrettäisiin kaksikin, ei niiden kehittyminen ole ollenkaan taattu. Minullekin siirretty kolme kertaa kaksi alkiota, eikä koskaan alkiot ole edes yrittäneet tarttua kohdun seinämään. Ahkeraa luomuilua kannattaa varmasti jatkaa vaikka jonossa olisikin.

Meidänkin hoidossa suunnittelu edistynyt, Primolutilla aloitetaan rytmitys ja marraskuun lopulla pitäisi h-hetkien olla käsillä. Kortisonia ei minulle kuitenkaan luvattu, kun ei sen tehosta tieteellistä näyttöä kuulemma ole. Jos tiedätte, että Tartossa on asiasta jotain tarkempaa tietoa, olisin kiitollinen tietolähteestä.

Aurinkoista keskiviikon jatkoa!
Hillevi :wave:

Nyt puran pettymystä ja pahaa oloa siivoukseen. Kyllä kohta kämppä kiiltää, tää on ihan hyvää terapiaa. Ja oon nyt pari päivää sairaslomalla, ei vaan pystyny olemaan töissä, kun oon asiakaspalvelussa ja pitäis yrittää olla hymy perseessä...anteeksi ruma kielenkäyttöni. :whistle:

Tuli vaan mieleen, että käytetäänkö kortisoonia tukemaan alkion kiinnittymistä vai mihin se on tarkoitettu? Ajattelin vaan uutta hoitoa jos sitä saisi avuksi? Eli kyllä nyt mielessä uusi hoito on, jos se sitten onnistuisi. Mullahan se eka siirto toi postiivisen tuloksen, mutta kesken meni ja nää 2 pas hoitoa oli negoja. Aikaisemmin kun omilla soluilla yritettiin niin siirtonhan ei edes päästy. Mulla munasolut ei kehity vaan ne on "raakoja". Täytyy nyt vaan luomuilla vaikka se ei tulosta ehkä pitää jotain poppaskonsteja keksiä, jossain olen kuullut etä venhnänalkio öljy auttaisi munasolujen kehittymiseen...tai johonkin siitä oli apua. Mutta en nyt vaan muista mihin.

Nyt taidan lähteä tuon rakkaan karvaisen "lapseni" kanssa ulkoilemaan. Ja sen jälkeen saunomaan ja juoda vaikkapa pari siideriä.

Hilleville myös mahdottoman paljon onnea tulevaan hoitoon.

Illan jatkoja kaikille.

-Cornelius-

Tosiaankin, olin tänään ultrassa ja kaikki ihan hyvin. Limis 6.6-8.5 riippuen miten sen mittaa. Viikko myös aikaa sitä kasvattaa. Lääkärinä oli Tuija Foundila Felicitaksesta. Suosittelen :) !

Tuo APCR + on jonkinlainen geeni muutos, jonka kanssa kannattaa olla kuulemma tarkka vastaisuudessakin. Mitään paniikkia ei jäänyt päälle, vaikka suositteli käyntiä sisätautilääkärin vastaanotolla. Estrogeeni lisää jonkin verran tukos riskiä, raskaus vielä enempi. Hormonikorvaushoitoa tulevaisuudessa ei välttämättä uskalleta edes aloittaa. Kysyin lääkäriltä, että niinkö synkältä tulevaisuuteni näyttää...lohdutteli, että siihen kuitenkin "runsaasti" aikaa :D . Myös, että kaikki ei edes välttämättä kovin oireile. Jo nyt toivon kovin kuuluvani tähän porukkaan :D !!

Suositteli ehdottomasti yhden alkion siirtoa terveydellisistä syistä. Ikä jo kuulemma riski, samoin luovutettu sukusolu. Kysyin, että mites tuo APCR, niin vastasi, että myös se. Eli, ihan ei asia minulle auennut.

Sanoi, että totta on, että toinen alkio saattaa tukea toisen kiinnittymistä, mutta myös toisen keskenmeno saattaa vetää myös toisen alkion mennessään. Ja toisaalta, jos yksi alkio on vahva kiinnittyäkseen, niin se ei kaveria tarvitse. Ja tuo APCR lisää keskenmenon riskiä. Ota nyt näistä asioista selvää :/ !! Sanoin juuri miehelle, että tahdon käydä sisätautilääkärin vastaanotolla ennen päätöksen tekemistä. Jotenkin on vaan niin kova halu saada tuloksia ja kahdesti jo yksi siirretty tuloksetta tuoresiirrossa. Ainut kerta kun molemmat siirsimme, niin molemmat kiinnitty!!

Mitä tilanteessani tekisitte :/ ?? Mites muuten yli nelikymppiset, HILLEVI, GERPERA ja MATE?? Montako alkiota meinaatte siirtää??

HILLEVI, aivan ihanaa, että teillä jo pyörä pyörähtänyt käyntiin!! Oletko ollut ihan tyytyväinen ovumian toimintaan??

Odottelen kuulumisia tartosta, milloin aloitan progestronin pistoksin ja milloin pääsen varaamaan matkoja. Mutta nyt ennen sitä...saunaan hikoilemaan :p .

Mukavaa iltaa, jaksamisia ja kauniita unia kaikille, toivotteleepi, VEKARA :p

Hyvin nukutun yön jälkeen ajatukset päässäni loksahtivat paikoilleen. Eli nyt mennään uutta hoitoa kohti. Oikeastaan pieni tauko hoidossa tekee ihan hyvää, tässä hoitoa odotellessa on aikaa laittaa kroppa kuntoon ja muutenkin keskittyä muihin asioihin. Ajattelin kokeilla akupunktiota, jos auttaisi migreeniin. Oliko Hillevillä kokemusta akupunktiosta? Vekaralle iso kiitos sä valat uskoa näihin hoitoihin. Sun juttuja kun lukee niin niistä saa voimia ja uskoa tulevaan hoitoon. :hug: ja samoin Hilleville kiitos kun jaksat tsempata. Toivotaan et teitä onnistaisi nyt! Ja kaikille muillekkin palstalaisille onnea tulevaan. Ootte kaikki kullanarvoisia, täällä on niin hyvä purkaa omia ajatuksia. :hug: kaikille!

Heippa kaikille!
Olen lukenut tätä palstaa jo tooosi pitkään, ihan hoitohistoriamme alusta saakka, jo ainakin 1 1/2 vuotta sitten. Olen 39-v. Lapsettomuutta takana vuosia, 1 raskaus, josta km 2006. Enemmin kirjoittelin aikanaan tuolla munasarjat toimimattomat ketjussa. Siellä on paljon tuttuja, mutta nyt en ole sinne kirjoitellut, kun päästiin luovutusjonossa eteenpäin.
Meillä tehty 4 hoitokokeilua, joista 1. muutettiin iui:ksi, 2. hoidossa saatiin kolme munasolua, joista kuitenkin vain 1 kunnollinen, joka ei kestänyt icsiä, 3. hoito keskeytettiin ja 4. hoito taas kolme munasolua, jotka kaikki kuitenkin vain "kuoria".

Nyt siis menossa 1. luovutetuilla ja tosi heikosti meneekin: munasoluja saatiin eilen 16, joista 13 kypsää. Tänään hedelmöittyneitä enää 3, joten epävarmaa on päästäänkö edes siirtoon huomenna.. Kaikki muut solut oli jotenkin huonoja ja epäilivät, että munasoluissa vikaa.. Miten ihmeessä tämä voi olla näin vaikeeta? Eilen olin jo hyvin toiveikas, kun saalis noin hyvä, mutta nyt vain kyllä harmittaa, itkettää ja tuntuu epätodennäköiseltä kaikki.

Lisäksi minulla on ollut tosi kovia mahakipuja, kuukautiskipujen kaltaisia sunnuntaista saakka, Zumenonia olen pistellyt 3 tbl/pvä nyt jo 25.päivää, koska punktio siirtyi ja siirtyi aina eiliseen saakka. Lähinnä pelottaa, että onko lilmis jo liian paksu? 15 päivää sitten se oli 8,7mm. Hoh hoijaa.

Kuinka tavallista on, että näin kehnosti menee näillä luovutetuilla? Ja kuuluuko kaikki mahakivut asiaan? Ja ennen kaikkea miten saada uutta uskoa ja miten motivoida itseään ja miestään (rahallisestikin) vielä yrittämään?

Ja entäs jos ei päästä edes tuoresiirtoon, mitä silloin pitää maksaa hoidosta?

Kaikille siis tsemppiä, jaksamista ja rohkaisua itselleni tässä kaipailen epätoivoiselta tuntuvassa tilanteessa!
:wave:

Ihan lyhyesti - yritän ;)

Cornelius, akupunktio on kyllä hyvä hoito migreeniin, useimmille tehoaa. Kiva kuulla, että mielialakin on jo taistelutahtoa täynnä ja asunto tuli siistiksi. Minä olen käynyt nyt kerran viikossa akupunktiossa ja elimistö on hoitajan mukaan paljon valmiimpi raskauteen kuin viime keväänä.
Kortisoni ehkä vähentää elimistön hylkimisreaktiota (lahjasolualkio on vierasta tavaraa), mutta tutkimusta aiheesta ei kai juurikaan ole tehty. Tartossa käyttävät kortisonia ainakin.

Vekara, me ollaan aina siirretty kaksi alkiota. Ainoassa lahjasoluhoidossakin, mutta ne alkiot olivat hitaasti jakautuvia eikä kahta enempää siirtokuntoisia ollutkaan. Nyt tuntuu, että jos tulevassa hoidossa saadaan hyvä määrä munasoluja ja alkioita ja ne jakautuvat nopsaan ja olisivat hyvälaatuisia, ehkä siirtäisimme vain yhden. Klinikan toiminnasta voisin vähän marmattaakin, mutta sanonpa vain, että omalla aktiivisuudella pääsee pitkälle näissäkin asioissa ;)

Saaga, aina ei tosiaan lahjasoluista alkunsa saaneet alkiotkaan ole hyväkuntoisia. Klinikoilla lienee vähän erilaisia käytäntöjä, mitä maksatetaan, jos siirtoon ei päästä. Pietarin AVAlla olisivat palauttaneet siirtoon liittyvät kulut, ei muita - jos siirtoon ei olisi päästy. Toivottavasti kolme hedelmöitynyttä ovat huippuyksilöitä ja pääsette siirtoon asti :heart:
Muistaakseni minullakin oli jotain vatsan turvotusta Zumenonia syödessä. Mutta erikoista on että sinua ei ole ultrattu lähempänä siirtoa - mutta huomennahan ultrataan ennen siirtoa varmasti. Limis ei ymmärtääkseni voi olla liian paksu, mutta sen kasvatus pitäisi aina aloittaa selkeiden kuukautisten jälkeen. Vanhan limakalvon päälle kasvatettu uusi ei ole otollinen alkion kiinnittyä. Kovasti tsemppiä! Ja tervetuloa palstalle!

Toivoa kaikkien torstaihin!
Hilde :wave:

Yhteistyössä