Luovutettu munasoluhoito

Toivottavasti löytyy jotain tietoa sulle tuosta ACRP. Minun siskollani on tukosten vaara raskaana
ollessaan hänkin sai vielä 42 vuotiaana toisen lapsensa söi koko raskauden ajan asperiinia raskaus meni hyvin mutta vaati seurantaa. jos on tukosten vaara vaati käsittääkseni vain huolellista valvontaa että kaikki arvot pysyy niin kuin pitää. Mie kysyin siskoltani onko hällä tuo sama positiivisuus kuin sulla ei muistanut mutta aikoi katsoa omista papereistaan voin ilmoitella
jos saan siitä jotain tietoa enemmän. hyvää yötä kaikille

Aliisalle onnittelut plussasta!

Vekara toivottavasti saat tietoa tuosta ACRP:stä, ja miten se vaikuttaa hoitoon. Niin eihän täällä Suomessa kai paljon tutkimuksia tehdä, vaan lääkkeet määrätään.

Mulla edelleenkin menkkamaisia kipuja, ei tietenkään niin pahoja mutta kuitenkin. Ja hiukan etova olo aamuisin, tai oikestaan tänäkin aamuna heräsin siihen, että on huono-olo, mutta se kai johtuu noista lääkkeistä.

Nyt täytyy lähetä koiran kanssa ulos, ja sitten töihin.

Mukavaa päivän jatkoa kaikille, ja jaksamista hoitoihin.

-Cornelius-

Hei kaikille!

Aliisalle lämpimät onnittelut plussasta ja hienosta hcg-lukemasta :heart: :heart:

Vekara, ikävää jos sinulla tukoksen vaara, mutta onneksi tuo APCR-testi sinulle tehtiin ja siihen on lääkitys. Kunpa nyt tämän inhoamasi pistoksen avulla alkio kiinnittyisi! Nostan jo nyt peukut sinulle pystyyn :heart: ja taidan kuitenkin vielä vaatia tuon hyytymistestin myös itselleni. Viitsisitkö Vekara listata, mitä kaikkia hyytymiseen liittyviä testejä sinulle tehtiin - että osaisin vaatia oikeita, hyytymistekijöitä on niin paljon olemassa ja osa ei varmaan vaikuta tässä asiassa.

Vähän tietoa tuosta ACRP:stä löytyy esim:
http://www.medix.fi/do.xsp?viewType=productview&redirect1=/do.xsp?objectType=product&viewType=listview&SID=C02E29EB4D80FFDC3758&objectType=product&directoryType=&productOID=98

Scarlet, Suomessa klahjasoluhoitojen ikäraja on periaatteessa 45-v vastaanottavalla naisella. Useilla klinikoilla on vuosienkin jono, mutta jos löytäisit ristiinluovuttajan, saattaisit päästä hoitoon nopeastikin. En tiedä, tehdäänkö julkisilla klinikoilla lahjamunasoluhoitoja, mutta ainakaan en usko, että yli 43-vuotiaille. Me olemme myös maksaneet ilman kela-korvausta kaikki kolme ivf-hoitoa, joista yksi lahjasoluhoito. Tosi pitkä penni näihin menee, mutta jos tulosta tulisi, rahanmenolla ei olisi väliä.

Corneliukselle leppoisia piinispäiviä. Nuo menkkamaiset oireet ja pahoinvoinnit yms. piinapäivinä ovat NIIN inhottavia, lupaavat hyvää, mutta toisaalta pelottavat pahimmalla. Tsemppiä sinulle ja peukut pidetään pystyssä! Olet kuitenkin viimeaikoina pinossamme plussanneiden ikäluokkaa, kunpa saisit siirtää nimesi plussanniden pinoomme... :heart:

Gerpera, Ovumian touhu vaikuttaa kyllä hieman hitaanpuoleiselta, jos suoraan sanon. Ehkä kannatta varmuuden vuoksi ottaa yhteyttä Tartoonkin.

Tänne on täti Moonika jo ilmoittanut saapuvansa lähipäivinä - se siitä luomuyrityksestä :saint: Kiitos kuitenkin tsempityksestä!

Aurinkoista keskiviikkoa kaikille!
Hilde

Nimi (ikä ) .. hoito ........... tilanne ............. kiertop .. haaveissa

Bardolino (30) 1.lahjasoluhoito missä tehty 1 tuoresiirto ja 1PAS, seuraava PAS 10-11/08 Tampereen AVA, toiveena 1-2 lasta

Cornelius (33) 3 aloitettettua IVF hoitoa (missään ei siirtoon asti päästy) 1 lahjasoluhoito +1 Pas. Seuraava Pas syys/lokakuussa (Fertinova). Haaveissa 1

Hillevi (44) ... luomuilua ... Ovumia lokakuu ........ haaveissa eka
aiemmin 3 IUI, 2 IVF, 1 lahjamunasolu IVF, kaikista nega

Juuni (47) 4 inseminaatiota, 3 ivf, 1 lahjamunasoluhoito, Riika, 2. lapsi (esikoinen 2 v.)

Typyliini (28)....9.siirtoa lahja-aineksilla tehty tytön jälkeen....jonossa VL/Tre+ Ovumia.....esikoinen 3.v, haaveissa pikkusisarus esikolle.

Vekara (44) , 3. lahjasolu, 7. pas elo-syyskuu, tampere ava, toiveena yksi yhteinen, lapsia kolme (tuplat 15v ja 11v)

Gerbera(47) 1. lahja-alkioh.(ja viimeinen),Tarto, yht. iltatähti*

Piinistelijät
Nimi (ikä ) .. hoito .......... hoitopaikka .......... pp ..... haaveissa

Cornelius 33) 3 aloitettettua IVF hoitoa (missään ei siirtoon asti päästy) 2.pas/Fertinova... pp6.... Haaveissa 1

Plussanneet
Nimi (ikä ) .. hoito ........ hoitopaikka ....... L.A. .. monesko lapsi

Watrossi (41), 2 lahjamunasoluhoitoa, Ava Riika, 15 vko, esikoinen

Enkelitytön äiti (31), 2 lahjamunasoluhoitoa,1 PAS.... Oulun VL....L.A. 28.1.09 ... 2 lapsi (esikoinen kuoli 1v 3kk ikäisenä, luomulapsi)

Suzyanne (36) 1.lahjasolu...Kliinik Elite,Tarto...L.A 6.5...esikoinen

Piri (35)...2. lahjasolu (takana 2 inssiä, 4 tehtyä/aloitettua IVF:ää ja 1. lahjamunasolu (PAS) )...hoidossa Riiassa...pp6.....haaveissa 2.

Aliisa (25) .. 2.PAS ../Väestöliitto/Hki... haaveissa 2-3
(Toiv pysyis tällä puolella!)

ALIISA: Onnea plussasta :flower:

CORNELIUKSELLE piinispinnaa roppakaupalla

Mulla alkoi maanantaina menkat ja alkoi kauhea lääkkeitten popsiminen. Zumenon 4tbl/pvä + Prednison 5mg 2tbl aamulla+primaspan 100mg 1tbl. Lisäksi mulla oli vielä ab-kuuri mikä loppui kylläkin keskiviikkona.
Hirveä niagara ollut nyt nää menkat. Ihan kuusi sidettä on päivän aikana menny, kun yl. pärjää jollain kolmella....
Mä olen myös ollut jossain vaiheessa varsin addiktoitunut noihin horoskooppimerkkeihin. Mä ja mun mies ollaan molemmat leijonia :kieh: 12 ½ vuotta ollaan kumminkin toisiamme hyvin kestetty.

Bartsu

Aliisalle onnittelut plussasta!!! :flower: Toivotaan, että kaikki menisi hyvin!!

Täällä voidaan edelleen pahoin, mutta kun syyn tietää, niin kyllä tän kestää. :p Torstaina sitten neuvolaan.

Tsemppiä kaikille muillekin! Kirjoittelen joku päivä lisää, nyt kasseja purkamaan!

Piri rv 8+3

Nimi (ikä ) .. hoito ........... tilanne ............. kiertop .. haaveissa

Bardolino (30) 1.lahjasoluhoito missä tehty 1 tuoresiirto ja 1PAS, seuraava PAS 10-11/08 Tampereen AVA, toiveena 1-2 lasta

Cornelius (33) 3 aloitettettua IVF hoitoa (missään ei siirtoon asti päästy) 1 lahjasoluhoito +1 Pas. Seuraava Pas syys/lokakuussa (Fertinova). Haaveissa 1

Hillevi (44) ... luomuilua ... Ovumia lokakuu ........ haaveissa eka
aiemmin 3 IUI, 2 IVF, 1 lahjamunasolu IVF, kaikista nega

Juuni (47) 4 inseminaatiota, 3 ivf, 1 lahjamunasoluhoito, Riika, 2. lapsi (esikoinen 2 v.)

Typyliini (28)....9.siirtoa lahja-aineksilla tehty tytön jälkeen....jonossa VL/Tre+ Ovumia.....esikoinen 3.v, haaveissa pikkusisarus esikolle.

Vekara (44) , 3. lahjasolu, 7. pas elo-syyskuu, tampere ava, toiveena yksi yhteinen, lapsia kolme (tuplat 15v ja 11v)

Gerbera(47) 1. lahja-alkioh.(ja viimeinen),Tarto, yht. iltatähti*

Piinistelijät
Nimi (ikä ) .. hoito .......... hoitopaikka .......... pp ..... haaveissa

Cornelius 33) 3 aloitettettua IVF hoitoa (missään ei siirtoon asti päästy) 2.pas/Fertinova... pp6.... Haaveissa 1

Plussanneet
Nimi (ikä ) .. hoito ........ hoitopaikka ....... L.A. .. monesko lapsi

Watrossi (41), 2 lahjamunasoluhoitoa, Ava Riika, 15 vko, esikoinen

Enkelitytön äiti (31), 2 lahjamunasoluhoitoa,1 PAS.... Oulun VL....L.A. 28.1.09 ... 2 lapsi (esikoinen kuoli 1v 3kk ikäisenä, luomulapsi)

Suzyanne (36) 1.lahjasolu...Kliinik Elite,Tarto...L.A 6.5...esikoinen

Piri (35)...2. lahjasolu (takana 2 inssiä, 4 tehtyä/aloitettua IVF:ää ja 1. lahjamunasolu (PAS) )...hoidossa Riiassa...LA 26.5.09.....haaveissa 2.

Aliisa (25) .. 2.PAS ../Väestöliitto/Hki... haaveissa 2-3
(Toiv pysyis tällä puolella!)

ja mukavaa viikonlopun alkua. Eipä ehtinyt tänään posti saapua, joten otetuista testeistä osaan vasta alkuviikosta kertoa (HILLEVI!!).

Meillä keskiviikkona vika ultra ja perjantaina luultavasti selviää siirtopäivä seuraavalle viikolle. Kylläpä aika on hurahtanut. Yhä mietimme siirrettävien alkioiden lukumäärää. Mitäs muut meinaatte, joiden hoidot lähestyvät??

CORNELIUS, miten asiat siellä??

Missä vaiheessa HILLEVI hoidoissa mennään?? Onko mitään uutta??

Nyt ukon viereen elokuvaa katselee, mukavaa iltaa kaikille ;) . Terkuin, VEKARA

Kiitos kaikille onnittelijoille! :hug: Toivotaan tosiaan että kaikki menis hyvin. Sen verran omista fiiliksistä että selkäsärkyä on ollut koko ajan. Välillä vatsaankin vihloo.. mutta tosi harvoin. Ensimmäisellä kerralla meni vain 9päivää verikokeen jälkeen kun tuli keskenmeno.. ja sitä keskenmenoa mä kauhulle täällä pelkään.. Mutta tosiaan toivotaan ettei niin nyt käy!

Hillevi Harmi ettei sitten luomuraskaus ollutkaan.. mutta eihän sitä tiedä.. Meillä ei luomuraskaudesta olisi edes pienintäkään toivoa..kun se ei yksinkertaisesti ole mahdollista.

[/b]Vekara Ihanaa kun pääset hoitoihin:)

Typyliini Ihanaa, kun sinäkin pääset taas aloittelemaan hoidot. Ihan muistia virkistääkseni, niin missä olet nyt hoidoissa? Ovumiassa? Onko siellä tullut jo luovuttajia? Jos olet siellä hoidossa niin kertoile täällä palstalla kuulumisia itse paikastakin.. kun moni meistä sinne jonottaa. Onnea joka tapauksessa hoitoihin!

Joko
Cornelius on uskaltautunut testaamaan? Eikö sinulla nyt ole pp10.. vai oletko niitä raudan lujia, että jaksat odottaa pp14 saakka? Plussaa toivotaan kovin sinullekkin! :hug:

Tsemppiä myös kaikille muillle!

Mukavaa vkl:a. Mä lähden nyt koirien kanssa lenkille, kun kerrankin näyttäis ettei tule taivaan täydeltä vettä:)

Kyllä nyt on tulossa vilkasta täälle palstale, kun niin moni on nyt aloittanut hoidot. Toivotaan, että tulisi paljon plussia tähän pinoon! :)

Täällä menee nyt pp10, mutta enpä ole testaillut. Ei oikein huvita, kun sitten se tulos on niin lopullista ja samalla sitten nämä hoidot päättyy siihen. Tai ainakin toistaiseksi, ennekuin uusi luovuttaja löytyy. Tavallaan olisi nyt helppo tehdä testi ja itkeä se pettymys ja tuska pois, mutta en taida vitsiä pilata viikonloppua siihen. Oon niin asennoitunut negaan (pessimmisti ei pety), et toisaalta testin tekeminenkin tuntuu niin turhalta. Oireita ei kummemin ole, tai no sitä alamahan vihlontaa välillä (nyt ei enään niin paljon kuin alussa), ja tietysti noista lääkkeistä johtuva etova olo. meinasin tehdä testin vasta pp14, ja täytyy varata sille päivälle iso paketti nenäliinoja jo valmiiksi. Tietysti sitä on vielä se pieni toive, että jospa sittenkin.....mutta mä on kyllä niin huono onninen ihminen, ettei se onni taida mun kohdalla potkaista.

Nyt taidan lähteä vähän ulkoilemaan, ja tuulettamaan pääkoppaani, jos vaikka tulisi vähän parempi fiilis ja postiivisemmat asiat mieleen.

Mutta kaikille oiken mukavaa viikonloppua ja onnea hoitoihin. :hug:

Terkuin

pessimisti Cornelius

Aliisa: googlettamalla löytyy raskauslaskureita, joissa voi antaa viimeisten menkkojen alkamispäivän sijaan hedelmöityspäivän eli sen päivän, kun luovuttajalla on ollut punktio. Ja lasketunajan lisäksi laskuri sitten aika usein antaa myös raskausviikot.

Raskausviikot lasketaan kotikonstein siis niin, että se luovuttajan puntkio päivä on rv 2+0 (ja siitä sitten eteenpäin 2+1, 2+3, 2+4, 2+5, 2+6, 3+0 jne). Ja puhuttaessa ollaan viikolla kolme, kun on 2+jotain. Tietty ultrassahan nämä viikot ja päivät sitten vielä täsmentyy, mutta mulla piti ainakin paikkaansa.

Omaa napaa: tuntuu, ettei itse osaa vielä ollenkaan iloita vauvasta ja raskaudesta, kun oksettava olo on niin ympärivuorokautista. Mutta onneksi sen tietää, mistä tämä pahaolo johtuu. Oishan se kamalaa, jos oikeasti olisi jo neljättä viikkoa oksennustauti :D

Piri

täällä jo kovat kokkailut käynnissä. Appivanhemmat tulevat syömään ja kovin tykkään keittiössä hääräillä.

Alkava viikko jo kovin jänskää. Ensinnäkin keskiviikon ultra. Paksuko on limis näillä uusilla systeemeillä ja millaista tietoa saan tästä pos. arvosta, lähinnä vaikuttaako se kiinnittymiseen. Mitä mieltä lääkäri on tosta pistämisestä ja onko siitä apua alkion kiinnittymiselle. Paljon kysymyksiä risteilee mielessä!!

Sitten vielä tuo hoitoviikko. Toivottavasti aikataulu selviää perjantaina. Mitään matkoja kun ei etukäteen pysty varailemaan!!

Miten siellä kaikilla muilla?? Odottajat?? PIRILLE tsemppiä jaksamiseen, kyllä se vielä iloksi muuttuu :hug:

ALIISA, kyllä kaikki ihan hyvin menee. Uskalla vaan relata ;) !!

CORNELIUS, täällä kovin jännitän puolestasi :p !!!

Entäs kaikki hoitoihin lähtijät ja ne jo aloittaneet?? Kirjoitelkaa kuulumisia!!

Terv. jänskäilijä-VEKARA :D

aloitettiin hoito. Me saatiin Vl klinikalle peruutuspaikka. Joku oli joutunut perumaan ja minulla sattui olemaan sopiva kierron vaihe. Oikeasti kierto ei olisi sopinut, mutta olin juuri siirtänyt menkkoja matkan vuoksi. Tuntui ihan uskomattomalta sattumalta ja niin täällä aloin popsimaan zumenonia eilen ja vajaa 3 vkoa nyt sitten on enää siirtoon. =) 2 siirretään jos vaan sen verran saadaan, ollaan tietty 2. vastaanottaja pari.

Corneliukselle testailutsemppiä

Pirille myötätuntohalit. Mulla oli tyttöä odottaessa tosi paha p.vointi. Oksensin aamusta iltaan. Sitten h 16 se oikeastaan oli ohitse. Harvoin jatkuu alkuraskauden jälkeen.

Vekara: onneksi kaikki varmasti selviää pian. Minua myös stressaa aina jos ei tiedä kaikki faktoja hyvissä ajoin. Toivottavasti tämä olisi se kerta!

Bardolino: Sinusta saan toivottavasti piiniskaverin!!! :heart:

Typyliini toiveikkaana

Onnea Typyliini matkaan, samoin Bartsulle. Teillä tosiaankin sama aikataulu. Meillä siirto luultavasti ensi viikon ke-to.

TYPYLIINI, monesko luovuttaja teillä nyt menossa?

Kiireesti suihkuun ja töihin, VEKARA ;) :wave:

Niinhän siinä kävi kuten aavistin. Et nega tuli. Nyt en edes osaa itkeä, päällimmäisenä vaan hirveä pettymys. Miks me ei voida saada lasta, kyl elämä on vaikeaa ja epäreilua. Meillä ei oo enään edes mitään pakkasessa. Mä en tiedä miten tästä selviää, mä en halua ajatella et me ei koskaan saada lasta, enkä haluais katkeroitua tästä. Nyt taidan poistua tältä palstalta ja yrittää jatkaa elämää, mut ei täs elämässä paljon jatkamista ole. Tuntuu niin turhalta, kun mikään ei onnistu. Muille toivotan onnea jatkoon ja toivotaan teille parempaa onnistumista.

Voisinkohan jo tänään lopettaa nuo lääkkeet? Turhaahan niitä on enään käyttää kun olisihin sa plussa jo nyt näkyny, enkä usko et se enään plussaksi muuttuu.

Ärsyttää vaan kun noi lääkkeet tekee noita "raskaus"oireita, kun eilenkin oli taas todella etova olo ja samoin nyttenkin, niin noi olot on kun puukkoa kääntäisi haavassa. Kun tietää että noi oireet ei oo sitä mitä niiden toivoisi olevan.

Mut taidan soitella klinikalla, et mitä tekee. Ne tietysti sanoo et testin saada vasta pp14, et kai täs auta kun vielä 2 päivää tunkea noita lääkkeitä hanuriin, mut ei vaan huvita. Yritän tässä töissä olla, ja nyt taitaa itkua tulla ja ahdistus on niin suuri, että en tiedä pystynkö täällä olemaan.

Onko kellään käynyt niin että nega olisi muuttunut plussaksi? Kai se on niin epätoden näköistä....

Suzyanne
Cornelius, älä ihmeessä lopeta vielä lääkkeitä, toivo ei ole vielä mennyt, minä olen siitä hyvä esimerkki. Sain kotitestillä negan vielä pp14, mutta pp17 kun kävin labrakokeessa ja tein kotitestin, kotitesti näytti vahvaa plussaa ja hcg oli 415! Jospa sinullakin on vain myöhäinen kiinnittyminen niinkuin minulla oli? Pistän kaikki sormet ja varpaat pystyyn, että tulos muuttuisi vielä plussaksi! :hug:

Vekara, onpa siirto jo lähellä, toivotaan että tämän luovuttajan solut saisivat sinutkin raskautumaan! Hillittömiä peukutuksia sinulle! :flower:

Nyt ultraan ja sieltä töihin, kyseessä on aika "pelottava" niskapoimuseulonta, kirjoittelen myöhemmin mitä näkyi.

...kerrankin mua ilmat suosivat =) Oli todella ihanan kirpeita ja aurinkoisia syyspaivia.

Nettikummi Vekaralle ovat peukut pystyssa. Milla mielilla lahdet siirtoon? Oliko tama eka kerta kun sulla pistettiin jarru? Ja nythan sulla on myos kai kortisooni pelissa mukana. Kylla me saamme taas piinailla marraskuun alun. En tieda miksi, mutta mulla on hyva fiilis tasta hoitokerrasta.

Cornelius, muistaakseni 90% testaa plussan 12 pvan sisalla, joten viela on 10% mahis tuloksen muuttumisesta. Ala siis lopeta laakkeita, pinnista viela ne kriittiset kaksi paivaa. Tiedan kylla kuinka raastavaa se on :hug:

Suzyannelle, mita ultrassa sanottiin?

Hienoa kuulla, etta enkelityton aidilla kaikki menee nappiin. Sun LA on nakojaan 9 pvaa ennen mua, janna nahda kuinka lahella meidan varsinaiset h-hetket sitten ovat.

Mulla pyorahti 7. raskauskk kayntiin viime perjantaina ja keskiviikkona on taas joka kuukautinen kaynti gyniksen luona. Belgiassa kunta maksaa 7. raskauskk:sta asti viikottaisen fysioterapian, jossa raskauksiin erikoistuneet terapeutit auttavat vahvistamaan lihaksia yms. Mulla terapia alkaa talla viikolla. Olen myos valinnut synnytyssairaalaan, mika on tarkea paatos keski-Euroopassa, koska eri sairaalat edustavat erilaisia synnytysfilosofioita. Mun sairaala edustaa luonnonmukaista tyylia ja on muutenkin tosi moderni ja siella kuunnellaan aidin toiveita eika vain tarjota samaa kaavaa jokaiselle. Tarkeaa on myos, etta sairaalassa on erittain korkea-tasoinen teho-osasto seka vastasyntyneille etta synnyttaneille. Vuorokausihinta on vaivaiset 2400 euroa, jonka kuitenkin maksaa firman vakuutus. Suomessa ovat kai kaikki synnytyssairaalat samalla viivalla, mutta muualla Euroopassa sairaaloissa on valtavia tasoeroja. Jos sulla ei ole yksityisvakuutusta niin paadyt synnyttaan jonnekkin katolilaiseen rahjaan takahikialle.

Hyvaa tyoviikkoa toivottaa
Watrossi :wave:

Yhteistyössä