Luovutettu munasoluhoito

Mukava olla vapaalla kotona ja puuhailla momen moista rästiin jäänyttä. Olo ollut ihan hyvä, pientä pistoa eilen illalla navan alapuolella. Mutta lääkkeethän tekevät monen moista kolotusta.

Miten Enkelitytön äiti sinä jakselet? Toivottavasti vuoto olisi jo stopannut.

Tänään taisi Hildekin lähteä sinne alkion haku matkalle. Onnea matkaan :wave: .

Koska Klaara sinulla pas-siirto?

WATROSSI!!!! Täällä huhuilen :whistle: :whistle: :whistle: ...kuuluuko??? Terv. VEKARA :p
 
Onnea matkaan Vekaran alkiolle!!! Saako kysyä, miksi he siirsivät vain yhden?

Enkelitytön äiti: toivottavasti vuoto on jo lakannut. Soittele ihmeessä huomenna lääkärille, jotta pääsisit ultraan!

Me ollaan nyt vissiin menossa sitten Riikaan ainakin ekalle käynnille...saa nähdä, pitäisi varata aika. Mutta ihan hienoa, että ollaan tuollainen päätös nyt saatu tehtyä.

Mukavaa alkanutta viikkoa
 
Eli olin viime viikolla ultrassa ja limis oli taas komeat 12mm. Pas-siirtoon menemme jo huomenna jos alkiot selviävät sulatuksesta. Kaksi siirretään mikäli molemmat selviävät. Eli pääsen sitten minäkin toivottavasti piinailemaan Vekaran ja Hillevin kanssa.

Voi Enkelitytön äiti toivottavasti tuo sinun vuotosi on jotain harmitonta ja pääset onnellisten odottajien joukkoon. Jos yhtään lohduttaa niin kuulin tässä hiukan aikaa sitten tuttavaltani, että he olivat saaneet plussan myös ja sen jälkeen oli alkanut kova vuoto. Tuo vuoto olikin sitten osoittautunut joksikin kohdun seinämän mustelmaksi, joka oli vuotanut tosi monta päivää. Vuodosta huolimatta alkio oli pysynyt matkassa ja lopulta syntynyt terveenä vauvana.

Hilleville ja Vekaralle oikein paljon onnen peukutuksia täältä!!!


Kaikille muillekkin onnellista alkanutta viikkoa!!!


Klaara :wave:
 
Kiitos teille kaikille!
Aamun jälkeen vuotoa ei ole näkynyt, niin toivottavasti tämäkin olisi semmoinen aurinkoinen tarina ja kaikki alkion kannalta hyvä! :heart: :heart:
Mitään oireita ei kyllä ole, paitsi nivuksissa semmoinen vihlova tunne ja välillä rinnoissa semmoinen outo tunne, mutta niinkun tiedätte saattaa olla ihan vaan lääkkeistä johtuvaa.

Huomenna iltapäivällä meen veritestiin ja keskiviikkona saan tuloksen, siihen asti nyt sinnitellaan ja peukut pystyyn!!

[/b]piri Ihana kun teillä pääsös tehty ja onnea matkaan! :flower:

Klaara Onnea huomiseen siirtoon! Peukut pystyyn että molemmat alkiot selivävät! :heart: :flower:

Huomiseen! :wave:
 
Enkelitytön äiti. Nyt toivotaan, että vuoto pysyy myös poissa.

Klaaralle toivon ONNEA siirtoon, uskon, että kaikki menee hyvin!!! =) .

Piri; olisivat siirtäneet kaksi jos olisimme näin tahtoneet. Vaikka neljä viimeistä passia ei onnistunut, niin edellisessä tuoresiirrossa molemmat kaksi kiinnittyivät, vaikka kesken menikin. Tällä kertaa tahdoin lähteä ainoastaan yhden siirtoon, sillä tuplaraskaudella omat riskinsä (näistä olemme jo keskustelleet).

Olo ollut minulla ihan hyvä, mitään oiretta ei ole ollut. Päikkärit nukuin poikkeuksellisesti!! Uskon, että jännitys laukeaa ja lääkkeet ovat jatkuvasti väsyttäneet.

Huomenna taas töihin, mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!! Terv. VEKARA =)
 
Ihana kuulla, että Enkelitytön äidiltä on vuoto loppunut! Toivottavasti tämän päiväinen testikin näyttää plussaa!!

Klaaralle onnea tämän päiväiseen siirtoon!

Vekara: ok, mä ajattelin lähinnä sitä, että oliko se lääkärin päätös siirtää vain yksi alkio.

Itse näin viime yönä unia hedelmöityishoidoista ja siihen liittyvistä jutuista. Se lapsikin oli jo siinä ja jotkut sanoivat, että siitä näkee ihan selvästi, että se tulee Venäjältä jne...kai tuossa tulee jotain omia pelkoja ja huolia läpi... Miksi ihmeessä sitä ajattelee, että lapsi näyttäisi ulkomaalaiselta? Eihän kaikki suomalaisetkaan näytä keskenään samanlaisilta. No, nyt jännätään, milloin päästään ekalle lääkärikäynnille ja jonoon odottelemaan.

 
Kiitos kannustuksista. Tänään päästiin yhden alkion pas-siirtoon. Toinen ei päättänyt selvitä sulatuksesta, mutta toinen selvisi hyvin. Eli nyt sitten taas jännätään kuinka käy. Kiva päästä piinailemaan Vekaran ja Hillevin kanssa =) .

Ihanaa Enkelitytön äiti, että vuoto on loppunut. Toivottavasti saat hyviä uutisia tänään tai huomenna. Peukutukset täältä!!

Nuo kaikki tuommoiset ihmeelliset ajatukset Piri kuuluvat tähän prosessiin. Itselläkin ollut mitä ihmeellisempiä ajatuksia, joita on läpi käynyt. Anna niiden ajatusten vaan tulla prosessointiin. Tämä palsta on ainakin minua auttanut suuresti saamaan perspektiiviä omille tunteille ja ajatuksille, täältä saa tukea ihmisiltä, jotka todella tietävät mitä tämä homma on. Toivon sinulle kaikkea hyvää edessä olevalle taipaleelle!! :heart: :heart:

Vekaralle ja Hilleville positiivisia piinapäiviä!!!


Touhukasta tiistaita kaikille!!!


Klaara :wave:
 
Olen ollut jälleen kerran hiljaisuudessa. Työkiireet on pitänyt mut poissa koneen ääreltä. Viime torstaina alkoi loma.. lähdettiin heti illalla Ruotsiin ja tultiin tänään aamulla pois. Tää päivä juostu kaupoilla kun huomenna alkaa keittiön remppaaminen.. onneks nyt on edes hetki aikaa istahtaa..

Riivinrauta: aikas jännä, että nyt kun olet muualle menossa luovuttamaan niin soittavat sinulle Fertinovalta. Oletko soittanut heille takaisin?

Enkelitytön äiti: voi harmi, jos ei plussaa tullut. Lueskelin noita tekstejäsi.. kun en hetkeen ollut ehtinyt koneelle.. aluksi olin että voi ei.. sitten ihanaa ja sitten taas voi ei.. toivotaan kuitenkin, että veritestin tulos kertoisi muuta kuin tuo tiputteluvuoto!

Vekaralle rutkasti onnea siirtoon, sitten kun sen aika on!

Itse aloitin jälleen kerran progynovan syönnin viime perjantaina.. 2.4 pitäisi olla ensimmäinen ultraus, jossa katsotaan kohdun limakalvo, mutta edelleenkin olen erittäin epäröivin tuntein liikkeellä.. kun nuo aiemmat kerrat ovat menneet miten ovat. Nytkin jotenkin takaraivossa pelkään sitä, että klinikalta taas soitetaan ja sanotaan että valitettavasti me ei päästä nytkään hoitoihin.. mutta eihän sitä tiedä. Ehkä se kolmas kerta toden sanoo! Täytyy toivoa parasta.

Mitenkä teidän pääsiäiset on sujunut? me oltiin siellä Ruotsissa. Nyt on tosiaan tämä viikko lomaa, mutta se menee tuon keittiörempan merkeissä.

Mukavaa päivän jatkoa kaikille!
 
Mukava oli kuulla KLAARA, että pääsitte siirtoon asti, eihän sitä tarvita kun se yksi alkio loppujen lopuksi!! Enkelitytön äidille toivon, että vuoto olisi kuitenkin jotain harmitonta!!
Aliisalle onnea uuteen kierrokseen, ehkäpä se tosiaankin on se kolmas kerta!!!

Itselläni menossa pp 6. Eilen oli sellaisia tuntemuksia, että olin jo varsin toiveikas raskauden suhteen, mutta tänä aamuna olo jo ihan normaali. Eli nyt ajattelen, että kuukautiset yrittivät pukkaa päälle, mutta lääkitys pitää ne pois. Minulla vuoto alkanut aina vasta muutaman päivän kuluttua lääkkeiden lopettamisesta.

Eipä muuta kun annetaan ajan kulua ja jäädään odottelemaan kuinka tässä käy ;) .

Ulkona "mukava" talvipäivä ja kohta pitäisi lähteä ajelemaan kohti työpaikkaa. Ollaanhan tytöt varovaisia tuolla liikenteessä ja kirjoitellaan kuulumisia. Terv. VEKARA :xmas:
 
Tuo ruskea vuoto/tiputtelu ei välttämättä todellakaan kerro mitään. Itselläni siinä ainoassa onnistuneessa raskaudessa alkoi pp14 juuri tuollainen ruskea tiputtelu. Välillä tuli vähemmän ja välillä enemmän, en muista enää oliko missään vaiheessa yhtään punaista vuotoa. Tuo vuoto sitten kestikin jotain 3-4 vkoa ja loppui kokonaan muistaakseni niillä main, kun 7 raskausvkoa tuli täyteen. Minulle ainakin lääkäri sanoi, että tuo on varsin tavallista etenkin näissä luovutusmunasoluhoidoissa. Toivotaan siis parasta sinunkin osaltasi!
 
Enkelitytön äidille voimia vaihtelevassa tilanteessa jaksamiseen ja peukut pystyssä täällä, että tulos olisi kuitenkin positiivinen :heart:

Pietarista reissustani...
Maanantaina siirretiin 8- ja 7-soluiset alkiot. Tänään muut alkiot eivät olleet niin hyvälaatuisia, että olisi kannattanut pakastaa. Munasoluja tuli 10 kpl, 7 hedelmöittyi, joista ainakin pari alkiota oli kehittynyt hitaasti ja jostain oli joku solu kuollutkin. Siirretyt olivat oikein hyvälaatuisia. Lääkäri ja muu henkilökunta oli erittäin ystävällistä ja kaikki meni sujuvasti. Paitsi, kun piti maksaa. Luottokortissani on käyttöraja ja lasku oli reilusti sen yli. Soitto luottokuntaan pelasti tilanteen, mutta kaikki käteisrahani käytin hotellin maksamiseen, klinikan apteekissa ja toisessa apteekissa, koska yksi lääke oli klinikan apteekista loppu. Illan ja eilisen päivän elelin 200 ruplalla, eli sain ostettua vähän leipää, juustoa ja kivennäisvettä, joka oli niin suolaista, että jäi juomatta. Eilinen päivä hotellin luovutuksen jälkeen junan lähtöä odotellessa (4 tuntia) tuulisessa ja lopulta lumituiskuisessa Pietarissa ilman rahaa oli aika tylsä... ja junakin oli sitten yli tunnin myöhässä. Kyllä oli ihana päästä kotiin oman kullan tekemää ruokaa syömään - ja kainaloon :saint:

Vekara ja Klaara, plussatuulia nyt kovasti teille puhallan :whistle:

Kaikille palstalaisille iloista mieltä talviseen päivään!
Hillevi
 
Bea
Hei Lady:t, jännittävät hetket teillä monella menossa ja pidän hurjasti teille peukkuja! Hienoa kuulla myös että Hildellä siirto onnistui hyvin Pietarin klinikalla!
Paljon tsemppiä & toivotaan parasta.
Itselläni taitaa olla neljäs pahoinvointi viikko menossa (tänään alkoi hienosti rv 10 ) mutta eiköhän tämä tästä...lähden viikonloppuna vähän aurinkoon lomailemaan - jos olisin tiennyt lomaa varatessa että olisin raskaany nyt olis matka varmaan jäänyt väliin mutta hyvähän se vähän d-vitamiiniakin on saada ja rentoutua poolilla =)

Voikaa hyvin tytöt & palaan parin viikon kuluttua kertomana miten niskapoimu ultrassa kävi.

T. Bea
 
Tosi kiva kuulla Beastakin pitkästä aikaa. Kiva, jos jaksat käydä meitä välillä moikkaamassa. Tosi ikävää tuo pahoinvointi, vie varmasti voimat ja tekisi mieli vain nukkua. Toivottavasti se pian helpottaa! :hug:

Oikein hyvää lomaa sinulle ja toivottavasti saat sitten hyviä niskapoimu-uutisiakin. Hienosti jo viikko 10. Onnittelut siitä! :flower:

t. Hilde
 
Aliisa: En ole soitellut sinne klinikalle.
Soittivat siis torstaina kun olin töissä, ja perjantai olikin pyhä, ja sitten vielä se hoitaja joka hoitelee nuo jutut niin on lomalla tän viikkoa niin ottaa yhteyttä sitten ensi viikolla.

Mulla vaan on noi fiilikset tuota klinikkaa kohtaan vähän semmoset että mä en tiedä mitä mä tekisin... tosiaan tekis mieli sanoa suoraan että ei enään tekis mieli mennä sinne mutta... mä en tiedä miten mä sanoisin sen. Kun olen sellainen että en halua loukata tai suututtaa ketään :ashamed:
En mä tiedä.

No joka tapauksessa mä meen ensi kuussa toiselle klinikalle ristiinluovuttajaksi ja sen toki aion sinne ilmoittaa, ja sen jälkeen toivoisin että tuo mun mies olis kypsynyt ajatukselle toisesta pienestä. :heart:
 
Kiitos teille kaikille peukutuksista...

Valitettavasti totuus on kuitenkin se että en ole raskaana... :'( :'( :( Hcg: tulos oli 8, ilmeisesti jotain on siellä kohdussa tapathtunut, kun tulos noussut ja virtsatestikin näytti plussaa, mutta ilmeisesti alkio ei ollut tarpeeksi vahva tai jotain kun ei jaksannut kiinnittyä kunnolla sinne... :'(

Kuitenkin minusta tuntuu että tämä oli huomattavasti parempi yritys kun ensimmäinen kertaa... pakkasessa jäi vielä kaksi alkiota ja näillä näkymillä suunnitellaan siirtoa viikolle 19. Toivottavasti alkiot sitten selivävät sulatuksessa kun viimeksi meni huonosti...

Vekaralle, Klaaralle ja Hilleville Positiiviset piinispäivät!!

Aliisa Onnea uuteen hoitokiertoon! Toivottavasti pääsette siirtoon asti tällä kertaa!!

:wave:
 
Voi kun ikävää, Enkelitytön äiti :hug: Voimia sinulle todellisten piinaviikkojen negatiiviselle päätökselle. Toivottavasti PAS toisi oikein vahvan plussan! Minulla HCG oli alle 3 viimeksi, eli kyllä kai 8 kertoo jonkinlaisesta kiinnittymisyrityksestä - jospa siksi vuotikin.

Riivinrauta, toivottavasti ristiinluovutus sujuu hyvin ja pääset sitten "omaan pesään munimaan" pikkukakkosta ajatellen :)

Mites Vekara ja Klaara, onko mitään tuntemuksia?

Minulla ei... Varasin HCG-ajan terveyskeskuksen labraan 4.4, mutta tuloksen saan sitten vasta seuraavan arkipäivänä, eli 7.4. Pakko säästää joka euro mistä vaan voi, sen verran on tämä projekti tilejä verottanut. Mitenkäs se fiksun säästäjän ohje menikään - ei kaikkia munia samaan koriin (tai mitenkä se oli) =) no, ei ehkä sovellettavissa tässä tapauksessa...
Mun limis oli siirtopäivänä 8,5, hyvä lääkärin mukaan. Paljonkos teillä on ollut ja mikähän suositus on?

Aliisalle tsemppiä tälle kierrokselle!
ja kaikille hyvää loppuviikkoa!

Hillevi
 
...tänään on viikko siirrosta ja hätäisenä uteliaisuuttani tein teskin, kun eräs ammattilainen sanoi, että viikossa voisi näkyä. Testi oli tietysti nega, sillä tänään vasta pp 7. Uskon, että joskus sunnuntaina voitais saada jotain suuntaa antaavaa, eli pp 10. Piti vaan kokeilla, sen verran yllytyshullu olen :LOL: .

ENKELITYTÖN ÄITI, kovin olen pahoillani, että nega tuli, mutta hoidot ja yritys jatkuu. Tärkeintä yrittää pitää mieli positiivisena ja uskoa, että asioilla on aina tapana järjestyä :heart: .

HILLEVI, minulla oli koviakin tuntemuksia pp 5, pistelyä, kuukautiskipumaista supistelua sekä mahassa että selässä. Kesti ainoastaan päivän, tämän jälkeen olo ollut aivan normaali.

Limis sinulla oli aivan hyvä, minulla aiemmassa tuoresiirrossa 9, jolloin raskaus käynnistyi. Tällä kertaa paksumpi, 11,8mm.

Tänään mietiskelin, että moni meistä elelee jänniä aikoja ja tahdonkin toivotella teille kaikille levollista mieltä ja kärsivällisyyttä hoitoja odottaville. WATROSSILLE annan noottia kun ei yhtään ilmoittele itsestään!!! t. VEKARA :x
 
Minullakin on nyt sitten zumenonit aloitettu tänään ja niitä popsin pari viikkoa ennen varsinaisen tapahtumien alkua.Täytyy sanoa että odotukset ovat korkealla vaikka yritänkin itselleni tolkuttaa että otetaan nyt vaan ihan rauhassa.Pelottaa se että jos jäädään kuitenkin ilman kun ollaan vasta toisina saajina.Lääkäri kyllä vakuutteli että se on harvinaista,mutta pinon kokemusten valossa ei niinkään harvinaista.VEKARA,HILLEVI JA KLAARA teille toivon suotuisia tuulia ja ENKELITYTÖN ÄITI lämmin osaanotto halaus minulta.
En muista olenko omaa taustaa selvittänyt,mutta minulla siis kaksi aikuista poikaa aiemmasta liitosta ja nykyisen mieheni kanssa yksi tyttövauva joka menehtyi kohtuun kymmenen päivää ennen suuniteltua sektiota (napanuora kaulan ympärillä) 2 ½ v.sitten.Kovasti omaa pientä vielä toivotaan.
 
... Vekaralta tulee noottia kun olen ollut niin laiska kirjoittelemaan :ashamed: Kylla ma taalla sun puolesta taas olen jannittanyt ja nytkin on kaikki sormet ja varpaat ristissa kun peukutan sulle. Ma arvasin muuten, etta kylla sa meidan klassisen testauspaivan (8pp) tienoilla taas testailet!

Mulla tulee nyt kolme kuukautta jonotusta tayteen ja takajalkaa alkaa jo vahitellen viipattaan hermostuneesti: ma haluun ryhtya tosi toimiiiiiiiiin! Mulle tuli yks ilta sellanen kauhukuva mieleen, etta ma olen unohtunut jonosta ja odottelen turhaan. Taytyy kai soittaa Paiville ens viikolla ja tarkastaa, eihan tassa muuten rauhaa saa.

Ovatko Maija ja Pirpana viela langoilla? Pirpana, onko se nyt varma juttu ettette viela lahde yrittamaan? Entas Maija, ovatko asiat selvinneet?

Hyvia viikonloppuja koko jengille toivottaa
Watrossi - Toivoa Taynna
 
Tänään olin ajatellut kirjoitella viestiä, ja aloittaa sen kyselemällä vieläkö joku muistaa vanhaa Maijaa. No vielä taitaa joku muistaa, kiva juttu. Tämä vuosi on alkanut sairastelun merkeissä. Keuhkokuumetta ja sen semmoista pientä vaivaa. Ei olla miehen kanssa hoidoista puhuttu alkuvuodesta lainkaan, vasta tällä viikolla sain suuni auki. Mä olen koko kevään ollut jotenkin saamaton, pudotetut kilot tulleet takaisin ja muutenkin raskas olo. Mä vaan yksikseni kelailin näitä menneitä hoitoja, ja niihin liittyneitä pettymyksiä. Sitten mä ymmärsin että mä olin ihan selvästi masentunut. Enhän MINÄ voi olla masentunut! Oli pakko myöntää että joo joo kyllä vaan nyt ottaa lujille. Ainä välillä päätinpuhua tuntemuksistani miehelle, mutta ei koskaan tuntunut oikealta hetkeltä. En uskaltanut kun tiesin varsin hyvin mieheni mielipiteen jatkamisesta. Np pääsiäisenä mies sitten kysyi et mikäs nyt on, kun näen ettei kaikki ole hyvin. Mä sitten tilitin tuntojani, ja heti helpotti. Asia jäi nyt roikkumaan. En aio ruikuttaa jatkamista, vaan odotan että aloitus tulee mieheltä. Mä haluan että jos hoitoja jatkaetaan vielä, niin sinne mennään kummankin halusta. Ei meillä taloudellisestikaan ole mahdollsita jatkaa ihan vielä. mutta kesällä minä olisin kyllä valmis vielä yrittämään.

Mä olen lähes päivittäin käynyt lukemassa tätä palstaa. Kiva kun tänne on löytänyt uusia naisia, niin on tapahtumia. Esim. Hilleville nostan hattua rohkeudesta, minulla ei riittäisi rohkeutta tehdä moista mtkaa yksin. Toivottavasti moinen seikkailu tuottaisi upean lopputuloksen. Peukkuja myös muille piinailijoille, ja koettakaa nyt malttaa niitten testejenne kanssa!

Toivon pääseväni mukaanne vielä

Terveisin Maija
 
Suuren suuret lohtuhalit Enkelitytön äidille negatiivisesta lopputuloksesta. Ei auta muu kuin jatkaa eteenpäin positiivisin mielin ja onneksi teillä on kaksi alkiota pakasteessa. Toivotaan, että ne selviävät ja pääsette siirtoon. Meille lääkäri vakuutteli, että on harvinaista, että molemmat alkiot kuolisivat sulatusvaiheessa. Onko teillä ajatusta tai suositusta lääkäriltä siitä, siirretäänkö seuraavaksi yksi vaiko kaksi alkiota mikäli molemmat selviävät sulatuksesta?

Pikkuenkelille paljon tsemppiä tuleviin koitoksiin ja Maijalle myös, että asiat ratkeavat hyvin perin ja pääset mukamme!!! :heart:

Olipa kivaa kuulla sinustakin Watrossi pitkästä aikaa!!! Aamulla juuri kahlailin näitä vanhoja viestejä läpi ja mietin miksei sinusta ole kuulunut mitään. Ihanaa, että olet taas langoilla ja muistakkin tulla useammin kertomaan kuulumisiasi ;) !!!

Minulla menossa pp4 (siis jos siirtopäivä lasketaan mukaan) eikä kyllä ole oireen oiretta ollut.

Vekaralle ja Hilleville positiivisia piinispäiviä ja kaikille rentouttavaa viikonloppua!!!


Ollaanhan kuulolla!!!


Klaara :wave:
 
Pikkuenkelille monin kerroin enemmän onnea tähän yritykseen, toivottavasti munasoluja riittää! Todella surullista, miten loppumetreillä kaiken piinan jälkeen teille kävi noin järkyttävästi (edellisessä raskaudessa). Voimia sinulle ja luottavaista mieltä, vaikka taidat ilman toivotuksiakin olla todella rohkeaa ja sisukasta tekoa! :heart:

Toivottavasti Maijattaren mies lämpenisi kevään tulleen uuteen yritykseen ja saisitte plussan. Kyllähän näissä asioissa välillä masennus maahan lyö, mutta kiva kuulla, jos asian ääneen kertominenkin jo vähän helpotti.
ps. Puhun puhkiruostunutta venäjää, siksi ei ollut niin kovin rohkea teko käydä yksin Pietarissa :)

Toivottavasti Watrossi pian jo tulisi sinun vuorosi!

Eilen illalla paleli kovasti, olisko pieni oire, olishan??
Tänään on vuorostaan ollut ihan lämmin, hyödynsin erittäin liukuvaa työaikaa ja kävin aamulla lataamassa patterit hiihtolenkillä.

Kiitos samoin Klaara :wave: sinulle ja Vekaralle toivon stressitöntä olotilaa, jos se kiinnittymiseen vaikka auttaisi.

Kaikille oikein hyvän viikonlopun toivotukset :wave:
Hillevi
 

Yhteistyössä