Suzyanne
VEKARA, joo Tartossa olemme hoidossa, Clinic Elitessä. Mulla on ihan eri lääkkeet lukemani perusteella kuin muilla, ei ole yhtään samannimistä lääkettä tullut vastaan näissä keskusteluissa, mutta varmaan lääkitys vaihtelee klikka- ja potilaskohtaisesti jonkin verran. Ja lisäksi sekin ehkä varmaan vaikuttaa, kun mulla ei ole ollenkaan omaa hormonitoimintaa.. Mulla menee nyt Estrofem- estrogeeni tabletteina 3 krt/ pv, Prednisolon (kortisoni) 2 tabl.7 pv, Elevi (joku vitamiini ilmeisesti tms., en ole vielä ehtinyt tutkia netistä tarkemmin) 1 tabl./pv , lisäksi aiemmin menkkoja aikaansaamassa oli Duphaston-keltarauhashormoni tabletteina aina muutaman päivän jaksoissa 2 krt/ pv. Ja nyt sitten tosiaan ensi tiistaina alkaa tuon Progesteronumin piikitys, se on tosiaan keltarauhashormonia niinkuin BARDOLINO arvelikin.
Minulle siirretään kaksi alkiota, tuolla meidän klinikalla kuulemma siirretään aina kaksi. Olen miettinyt paljon, kannattaako se kahden siirto, kun siinä on aina se kaksosraskauden mahdollisuus. Mutta siinä on tosin onnistumisprosentti suurempi, eikä aina tule kaksosia. Jännä juttu, kun Suomessa ilmeisesti ei missään siirretä kahta alkiota kaksosraskauuden riskin takia. Olen kuitenkin tullut siihen lopputulokseen , että laitetaan nyt sitten kaksi, varmaan klinikalla tietävät mitä tekevät, ei kai siihen ole ihan yksiselitteistä vastausta kumpi on parempi vaihtoehto, kun kerran käytäntö vaihtelee tuolla tavalla maakohtaisesti.
BARDOLINO, kiva kun on sitten joku piinailukaveri! :hug:
UNELMA82, kiitoksia onnentoivotuksista, niitä tarvitaan! :flower:
Heh, suorastaan käsittämätöntä ajatellakin, että ei ole ollenkaan mahdottomuus etteikö minusta tulisi joskus äiti, vaikka silloin 11 vuotta sitten, kun munasolujeni tuotanto lakkasi kystien poistojen takia, ajattelin jääväni lapsettomaksi, kun ei ollut silloin sopivaa ukkeliakaan jonka kanssa olisi projektiin lähtenyt..mutta onneksi se sopiva isäehdokas sitten kuitenkin löytyi, ja sain minäkin mahdollisuuden! =)
Minulle siirretään kaksi alkiota, tuolla meidän klinikalla kuulemma siirretään aina kaksi. Olen miettinyt paljon, kannattaako se kahden siirto, kun siinä on aina se kaksosraskauden mahdollisuus. Mutta siinä on tosin onnistumisprosentti suurempi, eikä aina tule kaksosia. Jännä juttu, kun Suomessa ilmeisesti ei missään siirretä kahta alkiota kaksosraskauuden riskin takia. Olen kuitenkin tullut siihen lopputulokseen , että laitetaan nyt sitten kaksi, varmaan klinikalla tietävät mitä tekevät, ei kai siihen ole ihan yksiselitteistä vastausta kumpi on parempi vaihtoehto, kun kerran käytäntö vaihtelee tuolla tavalla maakohtaisesti.
BARDOLINO, kiva kun on sitten joku piinailukaveri! :hug:
UNELMA82, kiitoksia onnentoivotuksista, niitä tarvitaan! :flower:
Heh, suorastaan käsittämätöntä ajatellakin, että ei ole ollenkaan mahdottomuus etteikö minusta tulisi joskus äiti, vaikka silloin 11 vuotta sitten, kun munasolujeni tuotanto lakkasi kystien poistojen takia, ajattelin jääväni lapsettomaksi, kun ei ollut silloin sopivaa ukkeliakaan jonka kanssa olisi projektiin lähtenyt..mutta onneksi se sopiva isäehdokas sitten kuitenkin löytyi, ja sain minäkin mahdollisuuden! =)