Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Mimosa tässä ketjussa kaikilla on varmaan ollut jossain vaiheessa tuo tuska, meillä noin vuosi sitten. Omat solut vaan olivat vähäisiä ja epätasaisen laatuisia. En itse jaksanut niitä pettymyksiä niin ilmoittauduimme viimeisen epäonnistuneen hoidon jälkeen suoraan luovarijonoon. Meillä ei ole tuttu luovuttaja, ihan tuntematon. Nyt toivotaan että tämä edes tärppää, kolmas siirto tehty ja pp 4 menossa.

Piper mulla on ollut zumenonit, viimeksi Letrozolit kylläkin. Itse saan niistä yleensä kamalia päänsärkyjä, mielialaan ne eivät suoraan vaikuta. Kannattaa ehkä pyytää toista merkkiä jos vielä joskus tarvitset niitä. Eikös niitä oteta vaan muutama päivä?

Pp4 eikä mitään tuntemuksia.
 
Mimosa: Sama tilanne täällä. 28-vuotiaana alettiin yrittämään, luomusti meni ekat 2v. Sitten umpikujat kaikilla muilla konsteilla. Vähän katkeria mietintöjä kävin läpi siitäkin, kuinka hyvä juttu oli, että kävin pitkät koulut ja hankin uran ennen lapsia. Ehkä aikaisemmin olisi onnistunut, ehkä ei. Siirryttiin suoraan Viroon luovarihoitoihin, miehen simpat käytössä. En nähnyt syytä tai tarvetta märehtiä asiaa pidempään. Hyvä tuuri oli myötä, koska tärppäsi heti eka hoito (ainakin tähänasti).

Piper: Mullakin oli Zumenonit alkuun tolla samalla annoksella, sitten annosta vielä nostettiin. Olin itkuherkkä, vähän normaalia kireämpi, väsynyt... Mutta toisaalta kaikki saattoi olla stressistä. Eikä se tosiaankaan ollu muutamaa päivää, niitähän syötiin ad. 9 rv:lle asti, joidenkin klinikoiden ohjeella pidempäänkin.

Onnea kaikille piinailijoille, jännään teidän puolesta!
 
mimosa siirryimme luovutusjonoon kun hoidot julkisella päättyivät. Surin asiaa aikani, ja sitä kuuluukin surra. Kun hoidon aika tuli niin olin käsitellyt jo asian. Toki rahanmeno kauhistutti, mutta vaihtoehtoja ei ollut, oli vain pakko yrittää. Meillä oli tuntematon luovuttaja suomalaisella klinikalla ja hoito onnistui. Tunnen odottavani miehen ja minun lasta, ja lähipiirikin odottaa meidän mukana innokkaasti. :)
 
Viimeksi muokattu:
Jonnuli: Juu tosiaan näitä jatketaan sitten jos raskaus alkaa niin jonnekkin 9 tai 10 viikolle asti, mutta onneksi tänään on ollut jo paremppi päivä, ehkä mun elimistö alkaa tottua tähän coctailiin.

Armiina: Mäkin olen miettinyt, et johtuisiko jostain muusta mutta kun en tunne itseäni kovin tressaantuneeksi vielä (tiedän kun hoito lähestyy tressitaso nousee), mutta onneksi tänään on tuntunut paremmalta ja sain nukuttuakkin hyvin niin ei ole ollut niin kurja päivä kuin eilen.
 
Mulla testipäivä 25.4 mutta tuntuu siltä että nyt ne menkat alkaa. Vähän vatsaa särkee ja päätäkin eilen, turvottaa. Alkaa jo toivo hiipumaan tähän onnistumiseen... En edes viitsi testata etukäteen jos tosiaan lauantaina on jo uusi kierto käynnissä.
 
Tsemppiä kovasti kaikille piinailuun!!! Mä elän niin tottumuksesta hengessä mukana ja seuraan tätä hoidoissa olevien ketjua edelleen kun ei uskalla vielä ennen ultraa luottaa tähän raskauteen...toivottavasti annatte mun roikkua täällä vielä=)
5+4 mennään.
 
Hmm.. Täytyy tunnustaa.. En pystynyt olemaan viralliseen testipäivään asti testaamatta. Testasin tänään aamulla ja testiin tuli kaksi viivaa :) Toinen viivoista oli aika hailakka, mutta kaksi viivaa!! Nyt jännittää. Oikea testipäivä on 27.4. ja täytyy odottaa vielä siihen veritestiin. Jos veritesti näyttää hyvältä niin sit alan oikeasti uskomaan, että tämä on totta.
 
  • Tykkää
Reactions: Sussuanna
Täällähän käy vilske, mitä piinailijoihin tulee! Toivottavasti kevät auttaa positiivisiin tuloksiin!

Onnittelut Tytsy plussasta!

Minäkin liityn piinailijoiden joukkoon, testipäivä 3.5.
Siirto oli ennalta ilmoitettuna päivänä, joten tosi tyytyväinen olen, tuolla klinikalla on kaikki sujunut hyvin.
Ja saimme alkioita hyvin pakkaseenkin, 5 hyvää ja 2 huonompaa. Lääkärin mukaan hyvät myös selviävät paremmin sulatuksesta. Mikä oli lohdullista kuulla, viimeksihän me saimme yhden alkion tuoresiirtoon, ja 4 pakkaseen päätynyttä eivät selvinneet sulatuksesta. Joten nyt ehkä pääsee useampaan kuin yhteen yritykseen.
 
Saiga: Saitte mukavasti alkiota pakkaseen. Tiedätkö, menivätkö kaikki omiin olkiin? Eli voidaanko sulattaa yksitellen? Toivottavasti tuoresiirto jo tärppää.
Piper86: Milloin sinulla on seuraava UÄ?
TaikaToive&Hassutassu: Tsemppiä piinailuun!
Jonnuli-77: Toivottavasti raskaustesti näyttää positiivista.

Kiitoksia onnitteluista! Toivon kovasti, että veritesti 27.4. kertoo hyviä uutisia.
 
Tytsy, oletko testannut itse lisää? Oletko havainnut mitään minkä voisi lukea raskausoireeksi? Mietin vain, että kun nää lääkkeet aiheuttaa oireita, niin onko sitten mitään mistä raskauden voisi havaita? Pidän peukkuja veritestiin!

Muillekin piinailijoille jaksamista piinaan..!

Meillä alkiot on pakastettu yksitellen, koska emme halua kahden alkion siirtoja. Vaikka olenkin tyytyväinen alkioiden määrään, pelkään vain että kohdussani tm. on jotain vikaa, niin ettei näilläkään onnistu. Koskaan siis ei ole plussaa raskaustestiin tullut.
 
En ole testannut lisää. Odotan maanantai aamuun. Testaan silloin vielä kotona ja, jos raskaustesti näyttää edelleen kaksi viivaa, menen samantien klinikalle veritestiin ja toivon, että saan samana päivänä tuloksen.

Mulla tuli tuhrua(ruskea vuotoa) yhden päivän ajan viikolla ja sellaista ei ole aikaisemmin tapahtunut. Mulla on pieniä kipristelyjä alavatsassa, pientä öglöä oloa, nälkä ja rinnat aremmat kuin aikaisemmin (lugestronin voi myös tehdä tämän). Mutta nämä oireet voivat liittyä myös ihan hyvin kesken menemiseen ym.

Ensimmäinen kerta muuten ettei käytetty gonapeptyliä siirron jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on ollu ruskeeta tuhrua kans tänään ja pelottaa tietty heti ihan hirveesti! Tosin, vuosi sitte keskenmenossa alkoi kova vatsakipu ja kunnon vuoto. Toivon niin kovin että tää raskaus jatkuisi! No, kolme yötä ultraan, sitte se selviää onko siellä jotain elävää. Ärsyttää niin tää jatkuva huoli, koska tästä saisi nauttia?
 
Onnea Tytsy, toivotaan että veritestibvaan vahvistaa plussan :)

Ei tarvinnut testata, menkat alkoivat ajallaan perjantaina. Eli toinen pas nega... Harmittaa ja turhauttaa kun ei voi mitään tehdä plussan eteen. Alan epäillä että kohdussani on jotain vikaa. Onko kellään tullut neljännen siirron myötä tai vasta sen jälkeen plussaa? Solujahan meillä on pakkasessa mutta jotain lisätutkimuksia pitää varmaan tehdä.

Tsemppiä piinailijoille!
 
Jonnuli, surku, olen pahoillani! Olethan kuitenkin varmuuden vuoksi myös testannut?

Kuten aiemmin kirjoitin, minulla sama epäily, että on jotain jota ei tutkimuksissa vaan löydy. No, meillä vasta toinen siirto luovutetuilla, mutta aiemmista lukuisista omien alkioiden siirrosta ei siis koskaan mitään. Pistäähän se epäilyttämään. En kyllä tiedä mitä oikein pitäisi tutkia? Hyytymistekijät yms. on tutkittu, en edes muista kaikkea. Onko kellään kokemuksia joistain (uusista) lisätutkimuksista?

Minulla myös viime yönä menkkaolo, siis sellainen että kuukautiset alkaisivat, jos vain lääkkeet lopettaisin. Tälläinen olo ollut ennenkin hoidoissa, eli ei nyt enää kovin korkealla ole odotukset :(

Miten muut piinailijat?
 
Saiga en ole testannut, sinällään ei ole tarvetta kun ei ole tukilääkitystä. Jos olisinkin raskaana niin kai sen kohta huomaisi :) menkoista huolimatta. Mulla pitäisi oman kropan toimia kun luteaalivaihe on n 2 vkoa mutta olen miettinyt että voisiko se progesteroni pettää kuitenkin. Nyt oli kolmas luovarisiirto. Lisätutkimuksista otetaan nyt verenkuva, nähdään rauta-arvot. Mietinnässä on kohdusta otettava näyte, jota Suomessa ei edes analysoida vaan se lentäisi Espanjaan meidän klinikalta. Siitä voi selvitä poikkeamia limakalvossa, vaikka kaikki näyttäisi hyvältä.

Onko kellään ollut alkionkuoren avaus tai alkioliima käytössä. Onko niistä hyötyä blastoille? Meillä ei ole niitä käytetty.

Tsemppiä Saiga sinulle, monesko piinapäivä on?
 
Jonnuli Blastoille kai harvemmi tehdään kuoren avausta koska kuori on jo siinnävaiheessa tosi ohut tai ovat jo tulossa siitä ulos..
alkioliimasta kyselin itse mutta ei suositeltu koska ei ole todistettu että auttaa yhtään..
niin ei olla rahoja siihen laitettu sitten.
Hassutassu milloin oli sinun testi päivä? onnea piinailuun kaikille.
Koitin laittaa listaa ajan tasalle..

iitu tuhru ei välttämättä merkkaa yhtään mitään, voi myös alkio tehdä pesää ja pieniä hiussuonia jotka vuotaa vähän..siis ihan normaalia. on tosiaan harmi kun ei osaa nauttia siitä mitä on niin odottanut, vaan koko ajan pelko ja epävarmuus. onneksi kohta on ultra..
 
Jonnuli, meillä plussat on tullu kolmannesta ja neljännestä siirrosta, mutta kyllä tosiaan siirtoja on monilla todella paljon. Ainahan se todennäköisyys raskautua on suunnilleen sama prosentteina, ellei ole jotain muita tekijöitä sitä muuttamassa. Pahoittelut negasta!! Onneksi on pakkasukkoja vielä.
Täällä tuhruilu loppui mutta menkkamaista alavatsakipua on ollu lähes koko päivän. Pelkään kokoajan vuodon alkamista, tosi stressaavaa!
6+0
 

Yhteistyössä