Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Voi että Iitu, täällä jännään sun kanssa <3!

Toivottavasti päästäin tuonne odottavien puolelle molemmat, minä vähän jälkijunassa :), samoin tietysti myös kaikki muut piinailijat!

(.) 12 päivää suurinpiirtein hoidon alkuun, jos menkat alkavat suunnitellusti...vielä on lääkkeet hakematta. Millä kp:lla pas-siirto suurinpiirtein lääkkeelliseen hoitoon tehdään?
 
Mulla tehtiin PAS tänään nelipäivänen alkio, kp 20.(jos laskin oikein...) Pohdittiin PASsia joko maanantaille tai viime perjantaille. Päädyttiin sit tähän päivään.
Minut voi lisätä piinistelijöihin. Testipäivä 27.4.

Ai niin, mulla olisi huomenna hieroja(hartia/jalat) Mites suositukset PASsin kanssa? Uskaltaako mennä?
 
Odottava73, mulla pas:it tehty kp 17-19, mutta vaihtelee kait sinne kp 22 asti. Toivottavasti saadaan yhdessä tosiaan painella odottaviin!
Tytsylle tarrasukkia ja onnea piinailuun! Kyllä luulisi että tuo hieronta on ihan jees, pistää veren kiertämään!
Kävin verikokeessa nyt iltapäivällä, kauheeta piinaa, tulokset tulee ehkä jo nyt illalla tai sit viimeistään huomenna aamulla. Apuuuva.
 
Tulin katsomaan tilannetta, Jänskää iitu, pidetään peukkuja vaan!

Kiinnittymispeukkuja Tytsylle :) huomenna tulen perästä, siirto on siis silloin. Toivottavasti juna ottaa molemmat kyytiin! Minulla on testipäivä laitettu 25.4.
En usko että hieronnasta on haittaa, olen ollut itse joogassa ja jopa vähän rankempaa urheilua harrastanut. Se että veri kiertää on hyvä juttu. Vyöhyketerapeutti ei tee siirron jälkeen hoitoja, se on taas eri juttu kun aktivoidaan tiettyjä pisteitä. Ajattelen että jos se omasta mielestäni on ok niin varmaan voi tehdä erilaisia juttuja siirron jälkeenkin.
 
Jännitysnäytelmä jatkuu..tulokset ovat valmistuneet (omasivuilta näkee), mutta en näe niitä ennenkuin lääkäri on käynyt hyväksymässä ne! Ärsyttävää, mistä mä tiedän koska se lääkäri on edes töissä! On sillä huomenna ainaki puhelinaika niin voi soittaa.
 
Iitu, onnea, hyvähän toi on! Jos kaverilla oli kerta pp7 (blastot) 40 niin toihan on enemmän kuin hyvä. Huoli pois ja kukka rintaan :)! Eikun nauttimaan odotuksesta!
Muoks mulla oli pp12 113 ja lapsi sieltä tuli :). Ja siis 4pv viljely.
 
Viimeksi muokattu:
Ei ole tarkempaa tietoa solun laadusta, en kysynyt. Oikeastaan en ole siitä kiinnostunut kun edellisissä siirroissa on ollut priimaa laatua, ei kuitenkaan kiinnittymistä. Ja aina kuulee myös rupusoluilla onnistumisista. Toivon vaan että tärppää!
 
Se on kyllä totta, ei meilläkään tarrannu ollenkaan ne parhaan luokituksen saaneet alkiot jotka siirrettiin ensimmäisenä. Ihan on arpapeliä! Mä oottelen että koska tulisi jotain oireita. Mun eka raskaus oli hyvin oireeton, eikä viimeksi keskenmenneessä (rv 6+3) ehtinyt oireita tulla. Oisin varmaan onnellinen jostain aamuyökötyksestä.
4+3
 
Iitu78 onnea paljon! En muista oliko muita plussaneita,piinistelijöitä oli ainakin,hurjasti tsemppiä! :)
Aika on selvästi kullannut muistoja edellisestä raskaudesta,viikon verran seuranani on ollut jäätävän etova olo. Jos ateriaväli pääsee liian pitkäksi,niin johan alkaa yököttää ja valitettavasti myös kiukuttaa :D Naama leviää kuin pullataikina kun koko ajan saa olla jääkaapilla,joten meikäläinen on tänä kesänä hylkeiden kanssa samanmoisessa rantakunnossa. Tosin niin oon kyllä ollu monena kesänä että hittooks tässä :D Ultraan päästään 27.4,peukuttakaa että siellä on tyyppi paikoillaan ja sykettä nähtäis.

Väsynyt mutta onnellinen K.
 
  • Tykkää
Reactions: Odottava73
Hei,

Olen kirjoittanut tänne muutamaan otteeseen.
Sain tänään tietää, että hoitojamme ei suositella jatkettavaksi omilla soluilla.

Kolme IVF:ää keskeytetty - 30 munasolua kerätty joista ei yksikään elänyt päivää kauemmin, jos edes hedelmöittyi. Olen shokissa, että hoidot ovat nyt päättyneet. Vielä eilen illalla juhlin, että munasarjoissani on yhä elämää. Ja nyt - mitään ei ole enää tehtävissä. 30+ ja hedelmällisyyteni on loppunut. Ei ikinä enää omaa lasta.

  1. Kuinka moni täällä on kokenut vastaavaa?
  2. Siirryittekö heti luovarihoitoihin?
  3. Onko luovuttajanne suomalainen?
  4. Onko luovuttajanne tuttu/ sukulainen? Jos kyllä, miten pyysitte luovuttamaan?
  5. Onko muut onnistuneet ennen ongelmia saamaan omia lapsen/lapsia?

Voi kun joku voisi halata ja puristaa nämä palaset takaisin paikoilleen.
 
Mimosa 2013 meillä siis tiedetty alusta alkaen ettei onnistu omin avuin ja luovutetuilla ainoa mahdollisuus sinne sitten aviomiehen kanssa menimme yksityiselle. Ystäväni joka oli jo luovuttanut luovutti meidät jonon ohitse ja saimme siis randomin luovuttajan 3 siirtoa saimme, 3 lähti alulle vuotoa oli ja tulikin viikko positiviisesta testistä sitten ulos :(. Tämä sama ystäväni sitten lähti vielä suoraan meille luovuttamaan mutta näistä 3 siirrossa myöskin ei yksikään tuottanut positiivista tulosta. Nyt julkiselle puolelle menossa toisen ystäväni kanssa ja tarkoitus tämä vielä olisi katsoa sitten alkaa samalla miettiä mitä jos nämä ei tuota tulosta
 
Voi Mimosa, rankka juttu, mutta täällä ollaan samassa veneessä joten et ole yksin asian kanssa!
Mulla oli eka ivf jo 21 vuotiaana, kahdesta hoidosta saatiin 3 solua ja kuin ihmeen kaupalla hoidoista syntyi tytär v.2000. Siitä asti on munasarjani hiipuneet ja 35 vuotiaana yritettiin ivf:ää, ei mitään eloa munasarjoissa..joskus luomukierrossa on pieniä folleja, mutta lääkkeisiin eivät reagoineet lainkaan ja FSH on niin korkea että mulle kans sanottiin ettei kannata. Olin sitä jo hieman epäillytkin ja siirryttiin suoraan luovutettuihin munasoluihin. Päätös oli todella helppo, olin niin iloinen että on kuitenkin Mahdollisuus vauvaan.
Oliko sinulla yhtään lasta? Se tietenkin ehkä auttaa asiaa jos sen yhden biologisen on ehtinyt saada.
Me ollaan oltu hoidoissa Pietarissa, joten luovuttaja on venäläinen. Lääkäri valitsi luovuttajan mun ominaisuuksien mukaan ja itse sitten hyväksyin luovuttajan. Tämä raskaus on toiselta luovuttajalta, ekalta saatiin vain kaksi alkiota lopulta, tältä tokalta tuli hedelmöityksen jälkeen 9 alkiota.
Onhan siinä tunnemylläkkää. Käy asiaa läpi ja turvaudu vaikeina hetkinä ajatukseen, että näillä hoidoilla voit hyvinkin onnistua. Asiasta pääsee yli, usko pois ja voimahalit!
 

Odottaa hoitoa/Luovuttajaa/pitää taukoa/monesko lapsi
ikä suluissa

bessonnitsa
oivikki, 2. lapsi toiveissa
Johkuli (40), 3. luovuttaja, lahjamunasoluhoito
Sufka
Tepsuttelija,
prinsessatyttö
Pikkukintsu (37), 1. lapsi, PAS tulossa kesäkuussa 2015, Gdans
RouvaK 33 (36) 1 lahjasolulapsi haaveissa km jälkeen, siirtymä julkiselle yksityiseltä
Jumprahuitti. pass


Hoito lähestyy

esemila. 2.lapsi, 2 luovuttaja
Toivokkaat
Mimossa2013
SofiaH,
plastex (36) : 2. lapsi,
Jonnuli-77 1 lapsi, 1 lahjasoluhoito,
Iida-Karoliina (40+) 3 lahjasoluhoito, keskenmenon jälkeen, kevät-kesällä. Gdansk
Lilla86 (28) keväällä tulossa PAS
Piper86, lahjasoluhoito, Toukokuussa hoito
Odottava73, 2.lapsi toiveissa, pas Toukokuussa
Talven valo (33), 1 lapsi toiveissa,1 lahjamunasoluhoito. 4/15


Piinistelijät



Tytsy75,(39) 1.lapsi toiveissa, 1.lahjamunasoluhoito,Suomi pas, testi 27.4
Hassutassu (40+), 2 lapsi, pas 2015,Huhtikuu, Bruno. testi ?
Taika-Toiva. testi 30.4
Saiga, siirto vko 17, Tsekeissä . testi 3.5

Plussanneet

Iitu78. 2.lapsi, pas,
Persika (38), 1.lapsi, PAS, heart: la 6.5.2015
Hailaiva: kaksoset, la
Burma (39), 1. Lapsi, LA 26.6.2015
Fanni (40+), 1. yhteinen, la 7.9.2015
Tia-tuu : 1.lapsi (1. Lahjasoluhoito, suomi ) la 28.9.2015
Aniraz_ (33) 1.lapsi, la 5.10.2015
Armiina (30)1. ja 2 lapsi, la 26.10.2015
Lempiviola (33) 2 lapsi, la 12.10.2015
Weeru (31) 1 ja 2 kaksoset, la 11.11.2015
Lumona (28) 2 lapsi, la
Katheriina (31) 2 lapsi toiveissa, la 11.15

Maaliin päässeet

Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka , alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito, tyttö 9/2011, rv 31+
Seinäkukkanen (45), eka , 10/2011 tyttö
plastex (33) eka , poika 1/2012
Cava (30+), esikoinen 2/2012
Katheriina, (27) 18.3.2012 poika
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Nuppu68, 1.4.2012 tyttö
Olki, eka , 10.4.2012 poika
Minni007 (48), kolmas, 31.5.2012 tyttö
Typyliini (30) toinen, 1.6.2012 poika
Annamari, 06/2012 tyttö
Aliisa (28), pikkukakkonen, 18.6.2012 poika
Haaveita, 26.6.2012 tyttö
SatuSofia (47), eka, 29.6.2012 tyttö
Utopia(27), toinen, 4.12.2012 tyttö, rv 31+6 1,7kg
Lumeton, 5.1.2013 tyttö
Tuuttituulia
SaimiRiikka (46), 17.4.2013 poika
Mirkkuusi 9.10.2013 Tyttö
Odottava73, 17.4.2014 poika (rv 31+6)
Nalletyttö, poika 29.4.2014
amv, 20.6.2014, toinen lahja-alkiotyttö (rvk 33+6)
Vekkuliina (31) Poika 14.7.2014
Johkunen: Esikois kaksospojat. 13.11.2014
Rudy: aiemmin lahjasolu kaksoset, 24.11.2104 tyttö
Tauku (40+), poika 10.12.2104
Ulpunen: poika 1/2015
Sussuanna: poika 18.2.2015
Paulanna(40+), 4 ja 5 lapset, kaksoset, Tyttö Ja Poika 11.3.2015

Taustalle siirtyneet

Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen
HalleB (alle 30v) suuntana adoptio-prosessi
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Iitu hieno uutinen :heart:
ja on minulla ollut alaselän ja vatsan särkyä luomu raskauksissa. ja vauvat syntyneet. kohdun kasvu kipuja..

Weeru teille tuleekin kaksoset. hurjasti onnea. korjasin listaan tiedon.

Onnea piinailjoille Tystsy ja Jonnuli. Ompa taas jännättävää..

kohta taas lisää piinailijoitakin tulossa..
 
Viimeksi muokattu:
Mimosa suuri lohtu halaus.
Kun nuorena kuulee tämmöisen tuomion on se musertava varmaan..
meillä ei voi siihen verrata kun biologisia lapsia on kuitenkin ja saanut raskauden kokea.
meille tehtiin omilla 3 ifv hoitoa. joista ei raskaus alkanut.. ikää jo oli niin piti siirtyä eteenpäin.
Nyt toivottu luovutetuilla yhteistä ekaa lasta jo useampi vuosi. ja 2 luovuttajaa takana.
jo monta siirtoa tehty heiltä..
Nyt vielä jos yksi luovuttaja saataisi niin tämä viimeinen hoito käydään läpi.
sitten on kaikki varmasti yritetty mitä on voitu.
 
Mimosa, tunteesi ovat tuttuja myös minulle. Meillä myös hoidot omilla soluilla päättyivät tuloksetta loppu vuodesta 2014 ja nyt käynnissä ensimmäinen lahjasoluhoito. Meille tuntui luonnolliselta siirtyä luovutettuihin munasoluihin, koska hoidot eivät olleet tuottaneet tulosta ja halusimme yrittää vielä yrittää lasta ja adoptio on niin vaikeatie ettei siihen haluttu lähteä. Emme halunneet kysyä ketään tuttua lahjoittajaksi kun emme ole hoidoista kenellekään kertonut ja kun kotikaupungissamme ei hoitoja tehdä tuntuisi vaikealta edellyttää hoitoihin sitoutumista etäisyyksien vuoksi pelkästään ja onhan odottelu tuonut pientä taukoa hoitoihin myös. Uskon, että jos lapsen hoitojen avulla saamme ei perimä näyttele isoa osaa elämässämme vaan lapsi on kaikesta huolimatta rakas ja meidän lapsemme. <3 raha tässä mietityttää jos lasta ei tule ja raha menee hukkaan, mutta yritän olla miettimättä sitä vaihtoehtoa. Sure ja käsittele tilannettanne ja siirtykää eteenpäin vasta kun se tuntuu hyvältä. Jos tahdot jutella yksityisviesyein tunteistasi minulle saa laittaa yksityisviestiä samassa tilanteessa kuin olemme.


Omaa napaa .. Nollaultrassa käyty ja kaikki ok ja limakalvon kasvattelu aloitettu zumenonilla 2mg 3 kertaa päivässä. Lääke on uusi itselle ja ihan hirveitä sivuvaikutuksia.. :( olo on jotenkin huono ja tunnen itseni sairaaksi ja tunteet pinnassa ja itku herkässä. Onko muilla mitään vastaavia tuntemuksia ollut? Siirto on tod. Näk Vapun jälkeisellä viikolla..
 
Iitu: juu ihan ensimmäinen tuoresiirto on tulossa :) mulle on aina kaikki omat passit tehty luonnonkiertoon niin tää on ihan uutta kaikki... Jonkin verran oli oireita jo siitä procen pistoksesta, mut lääkäri sano et kaikki helpottaa kun tää zumenon alkaa, mut ei siltä tunnu.. Oon silti vasta neljä päivää syönyt, mut ihan kauhistuttaa kun oon ihan poikki ja yöt nukun levotonta unta :(
 

Yhteistyössä