Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Katheriina: Vahvistuiko plussasi?
Jumprahuitti: Voi ei, jaksuhalaus:|
Iitu78: Kuulosti hyvältä luokittelut :) Tsemppiä piinailuun!

Mulla oli tuossa jonkinlaista viitteitä tulehduksesta ja sain Flagyl comp- kuurin. Kuuri on ohi ja nyt jatkuu muiden nappuloiden käyttö. Alkion siirto on vajaan viikon päästä. Onko muilla ollut ennen alkion siirtoa esim. hiiva- tai emätintulehdusta?
 
Viimeksi muokattu:
Jumprahuitti, pahoittelut! Mulle kävi tasan vuosi sitten samoin rv 6+3 ja se on raskasta! Voimia!
Calcifer, mulla siis endo ja korkea FSH.IVF:llä heikosti soluja ja kolme alkiota joista tyttö v.2000. Sen jälkeen 10 vuotta luomutoivetta. Uuteen IVF hoitoon 2013, jossa todettiin ettei omia soluja enää tule. Siirryttiin heti Pietariin luovutettuihin munasoluihin. Siirtoja tehty nyt neljä (yksi ekalta ja kolme toiselta luovuttajalta), kaikki siirrot 2 blaston siirtoja. Vuosi sitten raskaus josta keskenmeno. Nyt sitten kovin toiveikas tästä siirrosta!
pp4
 
Näppään tässä nyt nopeesti puhelimella kun tuli mieleen että on pitänyt tänne päivittää kuulumiset.Tein testin 4.4 ja ikkunaan ilmestyi ehkä hieman tummempi viiva mitä aiemmin,mutta ei läheskään niin tumma kuin se kontrolliviiva.Jos se nyt voi niin tummaksi edes mennä.Tänään kävin verikokeessa ja illalla tuli tulos tekstarilla (vähän kätevä palvelu muuten!) hCG-arvo tänään 1278.:) Nyt vaan odotellaan että päästään ekaan ultraan ja toivotaan että tyyppi pysyy matkassa. Suuret jaksuhalit Jumprahuittille!
 
Halauksia ja voimia Jumprahuiti! Toivottavasti itse toivut km:sta nopeasti. :hug:

Katheriina, onnea :heart:

Tytsy mulla oli viime siirrossa hiivan oireita. Niitä tulee kausittain, ei ihan hetkeen ole ollut mutta joku sitten laukaisi sen niin että siirrossa oli kokkareista vv:a. Siirron jälkeen normi tukilääkkeet (pistoksia minulla) ja hiivalääke, niitä apteekin lääkkeitä sai ottaa. En muista otinko alakautta ja myöhemmin suun kautta vielä vai vain suun kautta? Niitäkin sai apteekista. Toivotaan että sun tulehdus paranee!
Jännäämme samaan aikaan sitten :heart:

Minä pistin eilen irrotuspiikin, solu oli vaan n 18 mm, hidas kierto. Yleensä tähän aikaan on ollut jo ovulaatio ja solu n. 5mm suurempi. Mutta alkukierrosta oli ne vuotelut. Ne onneksi loppuivat ja limakalvokin on 9mm.
Siirto on tiistaina :)
 

Odottaa hoitoa/Luovuttajaa/pitää taukoa/monesko lapsi
ikä suluissa

bessonnitsa
oivikki, 2. lapsi toiveissa
Johkuli (40), 3. luovuttaja, lahjamunasoluhoito
Sufka
Tepsuttelija,
prinsessatyttö
Pikkukintsu (37), 1. lapsi, PAS tulossa kesäkuussa 2015, Gdans
RouvaK 33 (36) 1 lahjasolulapsi haaveissa km jälkeen, siirtymä julkiselle yksityiseltä
Jumprahuitti. pass


Hoito lähestyy

esemila. 2.lapsi, 2 luovuttaja
Toivokkaat
Mimossa2013
Iida-Karoliina (40+) 3 lahjasoluhoito, keskenmenon jälkeen, kevät-kesällä. Gdansk
Lilla86 (28) keväällä tulossa PAS
Piper86, lahjasoluhoito, Toukokuussa hoito
Odottava73, 2.lapsi toiveissa, pas Toukokuussa
Talven valo (33), 1 lapsi toiveissa,1 lahjamunasoluhoito. 4/15
SofiaH,
plastex (36) : 2. lapsi,
Jonnuli-77 1 lapsi, 1 lahjasoluhoito, tulossa pas
Saiga, siirto vko 17, Tsekeissä
Hassutassu (40+), 2 lapsi, pas 2015,Huhtikuu, Bruno
Tytsy75,(39) 1.lapsi toiveissa, 1.lahjamunasoluhoito, pas huhtikuun alussa, Suomi

Piinistelijät



Iitu78. 2.lapsi, pas, Pietari. testi 13.4

Plussanneet


Persika (38), 1.lapsi, PAS, heart: la 6.5.2015
Hailaiva: kaksoset, la
Burma (39), 1. Lapsi, LA 26.6.2015
Fanni (40+), 1. yhteinen, la 7.9.2015
Tia-tuu : 1.lapsi (1. Lahjasoluhoito, suomi ) la 28.9.2015
Aniraz_ (33) 1.lapsi, la 5.10.2015
Armiina (30)1. ja 2 lapsi, la 26.10.2015
Lempiviola (33) 2 lapsi, la 12.10.2015
Weeru (31) 1 lapsi, la 11.11.2015
Lumona (28) 2 lapsi, la
Katheriina (31) 2 lapsi toiveissa, la 11.15

Maaliin päässeet

Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka , alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito, tyttö 9/2011, rv 31+
Seinäkukkanen (45), eka , 10/2011 tyttö
plastex (33) eka , poika 1/2012
Cava (30+), esikoinen 2/2012
Katheriina, (27) 18.3.2012 poika
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Nuppu68, 1.4.2012 tyttö
Olki, eka , 10.4.2012 poika
Minni007 (48), kolmas, 31.5.2012 tyttö
Typyliini (30) toinen, 1.6.2012 poika
Annamari, 06/2012 tyttö
Aliisa (28), pikkukakkonen, 18.6.2012 poika
Haaveita, 26.6.2012 tyttö
SatuSofia (47), eka, 29.6.2012 tyttö
Utopia(27), toinen, 4.12.2012 tyttö, rv 31+6 1,7kg
Lumeton, 5.1.2013 tyttö
Tuuttituulia
SaimiRiikka (46), 17.4.2013 poika
Mirkkuusi 9.10.2013 Tyttö
Odottava73, 17.4.2014 poika (rv 31+6)
Nalletyttö, poika 29.4.2014
amv, 20.6.2014, toinen lahja-alkiotyttö (rvk 33+6)
Vekkuliina (31) Poika 14.7.2014
Johkunen: Esikois kaksospojat. 13.11.2014
Rudy: aiemmin lahjasolu kaksoset, 24.11.2104 tyttö
Tauku (40+), poika 10.12.2104
Ulpunen: poika 1/2015
Sussuanna: poika 18.2.2015
Paulanna(40+), 4 ja 5 lapset, kaksoset, Tyttö Ja Poika 11.3.2015

Taustalle siirtyneet

Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen
HalleB (alle 30v) suuntana adoptio-prosessi
 
Katheriina, paljonko sulla on aikaa siirrosta ja siirrettiinkö yks vai kaksi? Hyvä hcg ainakin jos nyt oli oikea testiaika!
Testistä, olin ajatellu tehdä kotitestin pp7 ja sitte verikokeeseen pp10 klinikan ohjeen mukaan (blastot siirretty). Sit aloin miettiä että voiko pp7 oikeesti ees näkyä mitään? Kun virallisena testipäivänä ois kierron 28.pv eli vasta pitäis menkat alkaa, silloinhan vasta herkimmätkään kotitestit antaa kai plussaa? Milloin muilla on aikaisintaan plussat näkyneet, etenkin blastosiirroissa? Kai mä yritän vaan selitellä itselleni että jos pp7 on nega, se voi vielä muuttua...!? Ihan hirvittää eikä haluis testata ollenkaan. Aoteekin oman testin ostin tänään.
pp5
 
Aika aikaisin testaat Iitu, mutta kai osa on saanut jo silloin plussan, osa vasta myöhemmin ja osa ei ollenkaan :) itse kuulun jälkimmäisiin, eli en osaa sanoa milloin näkyisi. Meillä virallinen päivä on pp 11.

Onko kellään ollut kilpparilääkettä ja kortisonia? Aloitin tänään kortisonin ja se kuulemma kannattaa ottaa aamulla. ONko suositeltavaa pitää väliä thyroxinin ja kortisonin ottamisen välillä?
 
Katheriina onnea!

Iitu. Kaveri teki testin jo pp4 ja tuli viiva. Periaatteessa blasto voi olla siirrettäessä jo kahta vaille kiinnittymässä. Mutta aina voi olla että ei näy. Miehen siskolla blastossa verikoe oli pp7 (ulkomailla tehdään näin) 50 ja testissä selvä viiva. Peukut!!
 
Lisään vielä et mulla oli hitaat alkiot ja yksi vain kiinnittyi. Hcg nousi hitaasti ja nippanappa viitearvoissa mut pp8 tuli jo täysin selvä viiva apteekin omaan :) Joten sikäli uskon että blastot näkyy aikaisemmin. Mut jos ei nii ei se tarkoita välttämättä negaa :)!!
 
Ihanaa kun annatte toivoa, pelkään negaa niin hirvittävästi! Toiveet on korkeella kun ekaa kertaa oli sekä limis hyvä että alkiot ja tosiaan alkiot ei ole ennen ollu tossa vaiheessa että tulevat jo kuorestaan ulos. Huomenna testaan..että osaisi vähän ees asennoitua tulevaan verikokeeseen..
pp6
 
Iitu. Tulehan pian kertomaan! ! Mä kuule uskon että lopputulos on yllätyksellinen. Sulla on hienot alkiot ja olosuhteet. Pidän pikemminkin suurena ihmeenä jos tästä negaa paukkuu. Halaus.

mua ihan ahistaa ajatus syksystä .. toiveet on nii korkealla. Mutta realismi paukuttaa mua lujaa koska me ei oo koskaan nähty hyviä alkioita. Tai no olihan se toki hyvä kun tärppäsi, se riittää, mut että esim oltais saatu ketään oikeesti pakkaseen jotta samalla "rahalla ja vaivalla" vois yrittää enemmän ku kerran. No..en mene asioiden edelle.

Mua ahdistaa yks tuttu joka menossa hoitoihin. Asenteella "koska haluamme kaksoset ". Menevät yksityiselle koska eivät halua odottaa. Luomuna eivät ole kuulemma jaksaneet päiviä laskeskella vaan " ei nyt oo tärpännyt nii tehdään tää helpommalla ". En voi tajuta. En voi en en en. Mua niin tympii tollanen ylimielinen pas*a näissä asioissa. Anteeksi
 
iitu Meillä blastoissa näkyi 5pp selvä viiva. Olivat myös jo tulossa kuoresta ulos. meillä on kahdesti siiretty siinnä vaiheessa blastot. virallinen testi päivä 12 pp meillä.
Peukut pystyssä teille että nyt onnistaa..
Mikähän se on että joskus se yksi tuo vauvan ja toisinaan ei vaikka kuinka monta hyvää alkiota on saatu?? Meillä määrällisesti saatu paljon soluja ja hedelmöittynyt ihan hyvää porukkaa vaan vain yksi plussa joka sekin meni kesken.. Aina limis ja kaikki on tuntuneet olevan hyvät. Missä siis vika?
No, jospa nyt jossain vaiheessa vielä pääsisi kokeilemaan ja onni sitten suosisi. Monelle pitkän tien kulkijalle saman soisin. rankkaa kaiken kaikkiaan tämä vaan on, ja kun mitään takeita ei oikein ole, teki niin tai näin.. tuntuu olevan ihan sattuman kauppaa..
 
Viimeksi muokattu:
Samaa mieltä minäkin, ihan sattuman kauppaa tuntuu olevan. Ei mene yksiin alkion laadun tai kohdun limiksen kanssa.
Kortisoni mulla on muuten nyt ekaa kertaa mukana tässä hoidossa.
Calcifer, ehkäpä se tuttavasi joutuu kokemaan ja näkemään näiden hoitojen todellisen luonteen, eli vuosien tahkoamista, turhia siirtoja ja paljon rahaa..eikä silti vauvaa. Tai sitten ei, juuri tollasillehan se varmaan tärppää kerrasta, ja niiden kaksosten muodossa vielä. Ei mee tasan nallekarkit.
 
  • Tykkää
Reactions: Iida-Karoliina
Nyt kyllä jännittää Iitu puolestasi! Todella soisin sen pitkänmatkankulkijan plussan sinulle. Ihan samat ajatukset kun Iida-Karoliinalla, mistä se sitten on kiinni kun ei koskaan voi tietää... Edellytykset on täydelliset mutta negaa tulee. Meillä on kaksi omilla soluilla ja kaksi luovutetuilla takana, kolmas siirto ensi viikolla.

RouvaK, sain pyytämällä kortisonin, ei lääkäri sitä itse olisi laittanut kun vasta-aineet ei juuri ole koholla. On vaan kilppariongelmat. Mutta kuten sanoi niin ei siitä haittaakaan ole!
 
  • Tykkää
Reactions: Iida-Karoliina
Minäkin täällä jännään!

ja joo, se taitaa olla niin monesta kiinni että kukaam ei tiedä. Meillekin tehtiin hyviä siirtoja, limis ollu aina hyvä, ollu top alkiokin kerran mutta ei. Sitten tuli hitaat hämäläiset ja toinen tarttui kiinni. Ei voi tietää.

Ja tosta tutusta. Sehän siinä Tympii että he yritti ekaa lasta vuoden (samalla tavalla sinne päin, omien sanojensa mukaan). Mutta kun oli mahdollista niin menivät yksityiselle. Eka lapsi tarttui heti. Äiti unohti lääkkeitään (luget), homma meni sinne päin "hups vaan" sekin mutta lapsi sitä tuli. Ja nyt sitten haluavat lisää ja nimenomaan kaksoset. Olivat unohtaneet tehdä pakastussopimuksen mutta eihän se klinikka tietenkään alkoita pois heitä. Mun tuurilla ne olis viskattu mäkeen ja itse olin ihan paniikissa noiden lääkkeidenki kans. Vai siinäkö se vika piileekin että pitäs osata olla tollanen hälläväliä ihminen.

Mut se siitä. Tasan ei todella mene nallekarkit. Mutta Iitu sulle toivon sydämestä plussaa! !
 
  • Tykkää
Reactions: Iida-Karoliina
Rouvakk Meillä on joissain siirroissa ollut kortisoni ja joissain taas ei. minulla ei sinänsä tarvetta siihen ole, ei kilppari ongelmaa siis. Se ainut plussa tuli kun ei ollut kun luget ja zumanonit kehissä. Kortisoni minua ainakin turvottaa, sinänsä ei kiva sitä syödä. ja lopettaa se kannattaa vähitellen. Minulla saattoi aiheuttaa myös pään särkyä?
Persikkalla Kohta jo maaliviiva häämöttääkin. Miten sinun raskaus aika on mennyt?
Miten tämä aika menee nopeasti..
 
Viimeksi muokattu:
Täällä onkin tulossa monta piinailijaa huhtikuussa! Onnea matkaan kaikille! Mitä Iitun testi näytti?

Itse kävin ultrassa kp10, hyvä limis oli kasvamassa. Kun kyselin että tuleeko siirto liian myöhään (suunnitteilla kp21) niin lääkäri sanoi että limis kasvaa minkä kasvaa ja jää sitten ikään kuin odottelemaan keltarauhashormonia. Että ei pitäisi vaikuttaa vaikka siirto on noinkin myöhään. Tietty keltarauhashormonin aloitan jo ennen tuota.
 
Apuaaa..! Apteekin testillä tänään pp7 ihan ilman tihrustamista näkyvä plussa!!! Oon ihan sekaisin...siis ensin ei näkyny mitää mutta minuutin sisällä tuli ihan näkyvä viiva, suunnilleen puolet haaleampi kuin testiviiva mutta näkyi metrinkin päähän! Vahvempi kuin viime hoidosta pp10 testattu plussa! Verikoe ois maanantaina, nyt jännittää ihan sikana!!
pp7
 

Yhteistyössä