Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Mä plussasin! Sormet ristissä siis jatketaan odottelua ja jännäilyä...

Iitu, paljon onnea matkaan! Kyselit aiemmin limakalvoista, mulla tässä hoidossa kasvoi hitaasti ja jouduin nostamaan progynovan annosta ekan limakalvoultran jälkeen. Siirtopäivänä oli 7.3mm ja voitiin tehdä siirto. Esikoisesta oli 7.5mm. En tullut kysyneeksi mikä on heillä alaraja.

Tsemppiä kaikille tuleviin hoitoihin, täällä olikin monella siirto tulossa piakkoin.
 
  • Tykkää
Reactions: Sussuanna
Jumprahuitti onnea! Kerro nyt vielä mikä taival teillä oli takana ja monesko yritys tää oli tms..Hienoa myös kuulla että suht ohuehkoon limikseen on tarrannut, mulla kun hieman ongelmana että se on usein just 7-8mm, viimeksi plussa tuli kun se oli 10mm.
 
Jumprahuitti: Onnea :)

Itse odottelen seuraavaa kiertoa, johon tehdään PAS. Siispä tässä odottelen jo kovasti kierron alkamista. On tämä hassua... Välillä toivoo, että menkat ei tulisi ja toisessa tilanteessa odottaa, että ne tulisi.. Alkaisi jo :D
 
Onnea Jumprahuiti! Oliko tämä eka siirto tällä kertaa?

Minulla oli se rapsutus viime viikolla. Oli 1000 kertaa helpompi ja kivuttomampi kun eka kerralla. Varmasti tekijässä on eroja, varoitin kyllä että viime kokemus oli kauhea. Voisin mennä milloin vaan uudestaan!
Minäkin odotan nyt Tytsyn tapaan uutta kiertoa. Silloin kortisoni tulee mukaan kuvioon.
Onko kellään muuten tutkittu rauta-arvoja näiden tutkimusten yhteydessä? Me pohdittiin mitä kaikkea vielä voisi tutkia ja se tuli yhtenä esiin.

Iitu, sinulla lähenee siirto! Milloin ultra on, vai onko enne sitä vielä?
 
Iitu, meillä takana omilla soluilla monta vuotta ivf-hoitoja ja monenmonta siirtoa joista aina negaa. Syytä ei tiedossa. Luovutetuilla munasoluilla onkin ollut ihan erilaista: ekasta siirrosta plussa ja lapsi, tokasta nega ja nyt kolmannesta plussa. Tässä hoidossa eri luovuttaja kuin aiemmissa.

Klinikalta ohjeistivat mennä ultraan huhtikuun puolivälissä. Aika matelee...
 
Viimeksi muokattu:
Ihan huikea plussavirta. Jumprahuitti ONNEA!!! <3

Meillä hoito siirtyykin syksyyn. Omalla luovuttajalla nyt niin paljon kaikkea, että ei ehdi/jaksa lähteä touhuun mukaan. Tuntuu aika kurjalta, kun itse ehdin jo ensikäynnilläkin jo käydä. Mut syksy tulee pian!
 
Onnea plussanneille <3

Odottelen seuraavia menkkoja alkavaksi muutaman päivän päästä, tämä kierto vielä ja seuraavasta sitten tositoimiin :). Olen aloitellut nyt töissä, saadaan kivasti järjestettyä hoito kotona syksyyn asti.
 
elinas, no kurja kun siirtyi! Kyllähän aika menee, mutta tietyllä tavalla näissä asioissa ei jaksaisi yhtään odottaa, kun hoitoihin menee muutenkin useita vuosia monilla.
Odottava, jännää kun palailet pian geimeihin mukaan!
Mulla oli limisultra..hieman pelottaa kun limis oli vaan 6,6mm ja kp10 mennään! Ens viikon pe siirto ja olin toivonut että limis olisi lähelle 10mm mutta eipä taida olla. Kun nyt kasvaisi edes niin että siirtoon päästään!
 
Iitulle: mulla oli siirrossa limis kp 14 n. 7.5 taisi olla alkekin ja tuollahan nuo tuplat tuhisee aamu-unillaan :heart: Minun "siirtohistoriallani" merkitystä on paljon enemmän alkioilla. Ja monet ovat raskautuneet jopa alle 7 limiksellä :)
Ole luottavainen ja ajattele nyt vaan positiivisia ajatuksia. Toivottavasti kaikki menee hyvin !
Samoin muillekin onnea siirtoihin :)
Odottavalle myös onnea seuraavaan hoitoon, niin se aika rientää...

T. Paulanna ja babyt
 
Kiitti tsempeistä Paulanna! On tää ihan hullua..kerta kerran jälkeen olo on neuroottisempi kaikkien asioiden suhteen..mietin jo sitäkin että en varmaan uskalla ees mennä sitten raskaustestiin kun sen aika tulee kun pelkään negaa niin paljon! Tasan viikko aikaa siirtoon!
 
Täältä taustalta huutelen Iitulle kovasti tsemppiä ja hyvää kasvuvauhtia limikselle! Mä söin zumenonia 3x2mg päivässä ja limis oli 7mm kp12. Zume-annosta nostettiin silloin neljään päivässä ja loppujen lopuksi limakalvo oli 9,6mm siirtopäivänä (kp21). Sulla on vielä viikko aikaa kasvatella, eiköhän siitä hyvä tule!

Jumprahuitti, kovasti onnea plussasta :)

Muille onnea matkaan, toivottavasti nähdään "toisella puolella" :)
 
Hei kaikki! Olen hengaillut taustalla jonkun aikaa, kun olen yrittänyt ottaa etäisyyttä asiaan. Mutta, nyt kun hoito lähestyy (tai no kesäkuussa vasta) niin on taas ajatukset alkanut harhaileen ja tulee mietittyä kaikenlaista.

Miten te, kenellä ei ole tullut hyvälaatuisiä soluja itseltä tai on hoidot muuten mennyt niin ettei ole saatu kuin hyvin hyvin vähän alkioita tai jos ollenkaan, niin olette päässeet irti siitä pelosta että luovutetuilla soluilla homma menee yhtä huonosti? Mua niin pelottaa, ettei saada luovutetuillakaan kuin joku yksi rupu alkio kuten omilla soluilla on käynyt:(
Vaikka ymmärrän, että ne on nyt ihan eri solut niin silti pelko kalvaa kyllä mieltä.

Ketä täällä oli Reprofitiin menijöitä nyt lähiaikoina? Itse olemme siis menossa kesäkuussa. Kuinka paljon aikaisemmin saitte sen hoitoprotokollan ja laitoitteko itse sinne viestiä vai tuliko automaattisesti hoitajalta maililla? Oletteko saaneet luovuttajasta tietoa missä vaiheessa? Mietin, että voiko niitä lentojakaan kovin aikaisin ostaa jos tulee jotain ja hoito siirtyy…

Huh, huh, onpas taas kysymyksiä :D Toivotan hyvää viikonloppua kaikille!
 

Odottaa hoitoa/Luovuttajaa/pitää taukoa/monesko lapsi
ikä suluissa

bessonnitsa
oivikki, 2. lapsi toiveissa
Johkuli (40), 3. luovuttaja, lahjamunasoluhoito
Sufka
Tepsuttelija,
prinsessatyttö
Pikkukintsu (37), 1. lapsi, PAS tulossa kesäkuussa 2015, Gdans
RouvaK 33 (36) 1 lahjasolulapsi haaveissa km jälkeen, siirtymä julkiselle yksityiseltä


Hoito lähestyy

esemila. 2.lapsi, 2 luovuttaja
Toivokkaat
Mimossa2013
Odottava73, 2.lapsi toiveissa, pas Toukokuussa
Piper86, lahjasoluhoito, Toukokuussa hoito
Iida-Karoliina (40+) 3 lahjasoluhoito, keskenmenon jälkeen, huhti-toukokuu Gdansk
Lilla86 (28) keväällä tulossa PAS
Talven valo (33), 1 lapsi toiveissa,1 lahjamunasoluhoito. 4/15
SofiaH,
plastex (36) : 2. lapsi,
Jonnuli-77 1 lapsi, 1 lahjasoluhoito, tulossa pas
Saiga, siirto vko 17, Tsekeissä
Iitu78. 2.lapsi, pas, Huhtikuun alku 2015, Pietari
Hassutassu (40+), 2 lapsi, pas 2015,Huhtikuu, Bruno
Tytsy75,(39) 1.lapsi toiveissa, 1.lahjamunasoluhoito, pas huhtikuun alussa, Suomi

Piinistelijät



Katheriina (31) 2 lapsi toiveissa, testi 5.4

Plussanneet

Jumprahuitti.
Persika (38), 1.lapsi, PAS, heart: la 6.5.2015
Hailaiva: kaksoset, la
Burma (39), 1. Lapsi, LA 26.6.2015
Fanni (40+), 1. yhteinen, la 7.9.2015
Tia-tuu : 1.lapsi (1. Lahjasoluhoito, suomi ) la 28.9.2015
Aniraz_ (33) 1.lapsi, la 5.10.2015
Armiina (30)1. ja 2 lapsi, la 26.10.2015
Lempiviola (33) 2 lapsi, la 12.10.2015
Weeru (31) 1 lapsi, la 11.11.2015
Lumona (28) 2 lapsi

Maaliin päässeet

Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka , alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito, tyttö 9/2011, rv 31+
Seinäkukkanen (45), eka , 10/2011 tyttö
plastex (33) eka , poika 1/2012
Cava (30+), esikoinen 2/2012
Katheriina, (27) 18.3.2012 poika
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Nuppu68, 1.4.2012 tyttö
Olki, eka , 10.4.2012 poika
Minni007 (48), kolmas, 31.5.2012 tyttö
Typyliini (30) toinen, 1.6.2012 poika
Annamari, 06/2012 tyttö
Aliisa (28), pikkukakkonen, 18.6.2012 poika
Haaveita, 26.6.2012 tyttö
SatuSofia (47), eka, 29.6.2012 tyttö
Utopia(27), toinen, 4.12.2012 tyttö, rv 31+6 1,7kg
Lumeton, 5.1.2013 tyttö
Tuuttituulia
SaimiRiikka (46), 17.4.2013 poika
Mirkkuusi 9.10.2013 Tyttö
Odottava73, 17.4.2014 poika (rv 31+6)
Nalletyttö, poika 29.4.2014
amv, 20.6.2014, toinen lahja-alkiotyttö (rvk 33+6)
Vekkuliina (31) Poika 14.7.2014
Johkunen: Esikois kaksospojat. 13.11.2014
Rudy: aiemmin lahjasolu kaksoset, 24.11.2104 tyttö
Tauku (40+), poika 10.12.2104
Ulpunen: poika 1/2015
Sussuanna: poika 18.2.2015
Paulanna(40+), 4 ja 5 lapset, kaksoset, Tyttö Ja Poika 11.3.2015

Taustalle siirtyneet

Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen
HalleB (alle 30v) suuntana adoptio-prosessi
 
Viimeksi muokattu:
Bessonnitsa, toki se jännittää miten soluja tai lähinnä alkioita tulee, mutta ei yhtä paljon kun omilla, kun mulla ei ole tullut koskaan 3 solua enempää. Meillä on klinikalla 10 solun takuu, eli vähintään 10 munasolua saadaan luovuttajalta, ja muutenkin siis kaikki luovuttajan solut, niitä ei jaeta toisen parin kesken. Eka kerta oli hunoin, saatiin muistaakseni 12 solua ja niistä lopulta siirtoon vain 2 alkiota. Toiselta luovuttajalta saatiin 16 solua, joista 15 hedelmöittyi ja saatiin 9 blastoa, mikä oli hieno määrä. Onhan noiden hinta niin suolanen että kyllä todella toivoo että saa siirron lisäksi pakkasen täyteen!
Meillä on jäljellä 5 alkiota pakkasessa, joista 2 pitäisi ens pe siirtää. Toivottavasti selviävät sulatuksesta ja jää vielä 3! Ne loput 3 tosin on samassa oljessa joten niitä ei voi enää jakaa.
 
Bessonnitsa, meillä on sellainen kokemus, että Reprofit kyllä hoitaa hienosti aikataulut ja ottavat yhteyttä. Mutta kannattaa aina laittaa meiliä jos tuntuu, että jotain jää epäselväksi. Ainakin meillä tuli vastaus aina nopeasti ja voi myös Skypen kautta ottaa yhteyttä siihen omaan tukihenkilöön. Me oltiin agencyn kautta ja asioiden hoitaja asui Atlantass. Myös Reprofitin taustalla voimakkaasti jenkkiläinen meininkin , asiat hoituu kyllä, älä ole huolissasi. Ei siis mitään itablokkimeinikiä ollenkaan. Klinikkahan takaa hyvät solut ja luovuttajat. Ja kokemukseni mukaan näissä hoidoissa on todella iso merkitys solujen laadulla, kuten Paulannankin kokemus on. Tsemppiä <3
 
Mua vähän harmittaa kun meillä vaihtui Pietarissa lääkäri kesken hoidon..siis alusta asti ja kolmessa siirrossa ollut sama lääkäri, jonka kanssa tosi hyvä yhteistyö, etenkin oli kiva kun hän vastasi jokaiseen meiliini nopeasti. Nyt uusi lääkäri on klinikan johtava lääkäri ja varmaan niin kiireinen, tuohon viimeiseen limisultra meiliini ei ole vastannut mitään! Pelottaa muutenkin tuo limiksen kasvu niin olisi nyt jotain voinu vastata!
katsoin aikaisempia hoitojani, niin on se limis ollut huonompikin, kp10 oli 5,8 ja silti päästiin siirtoon 7,5mm limiksellä. Nyt oli sentään kp10 6,6mm. Kauhee miten mua jännittää. Onko täällä muita siirtoon menijöitä nyt parin viikon sisällä?
 
Bessonnitsa, me kävimme Reprofitissa suunnittelukäynnillä helmikuussa (halusimme käydä, että stressaisi se hoitokäynti vähemmän) ja sieltä saimme hoitoprotokollan, jota hieman muokattiin toiveittemme mukaan. Eli periaatteessa silloin alustava siirtopäivä saatiin tietää. Olemme jo ostaneet matkat sille viikolle, eli jos siirto ei jostain syystä toteudukaan, tulee sitten ihan lomareissu. Luovuttajasta lupasivat tietoa noin 3 viikkoa ennen siirtoa, eli itse asiassa pitäisi kohta tulla. Meillä myös käytössä ns. agency-yhteyshenkilö, mutta en tiedä onko tästä ollut mitään hyötyä (hän kokosi kaikki paperimme ja lähetti ne sitten klinikalle). Olen myös meilannut suoraan hoitajamme kanssa, hän vastaa nopeasti. Ja oli tosi mukava ihminen, kun tapasimme. Eli rohkeasti vain kysymään, jos jokin mietityttää!
Tähän asti siellä kaikki toiminut tosi hyvin, tosin tuli käynnillä sellainen fiilis, että on aika kiireinen paikka ja hoidetaan kaikki samalla rutiinilla. En tiedä jos olisi jo useampi hoito siellä, muutettaisiinko protokollaa? Mutta näin kun kyseessä on eka hoito heillä, niin olen ollut tyytyväinen.
 

Yhteistyössä