Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Peukut on täälläkin pystyssä Paulannalle :) Hyvälle kuulostaa! Mulla kanssa alkoi selkeä pahoinvointi jo vajaa pari viikkoa siirron jälkeen. Ja oli pari päivää vatsakramppeja, niitä on kyllä jonkulaisena jomotteluna vieläkin.
Mulla on huomenna H 8+0 ja toivon että kaikki edelleen menisi hienosti. Mulla on ainakin pahoinvointia, yleensä iltaisin enempi ja kova nälkä tulee nopsaan ja varoittamatta. Mulla oli viime viikolla pieni veritirahdus, kirkasta ja sitten tuhrutteli pyyhkiessä tummaa. Kävin to ultrassa ja siellä onneksi pieni syke näkyi, yksi. Maalasilääkärilä oli aika heikkolaatuinen ultra eikä sillä löytynyt oikein mitään merkkiä toisesta. Ellei vuotoa tule enää, ajattelin mennä vkolla 9-10 vielä ultraan tarkistukselle. Kädet ristissä täälläkin edelleen odotellaan ja pelätään mitä tuleman pitää. Mutta toistaiseksi kaikki hyvin siis. Ja vielä kerran onnea Paulanna, toivotaan että kaikki menee hyvin. Ja tseppiä muille tulevaan <3
 
  • Tykkää
Reactions: paulanna
VEKARA ilmoittautuu vuosien jälkeen ja lähettää suuret tsempit kaikille omissa vaiheissaan ja toivottaa IHAN VALTAVASTI JAKSAMISTA JOKAISELLE :heart:!!

Tämä on oikeasti taival, jonka vasta ymmärtää itse läpikäyneenä. Meillä kymmeniä siirtoja niin omilla kun luovutetuilla, rahaa paloi hoitoihin pienen asunnon verran (80000). Olimme matkaamassa viimeiseen hoitoomme Riikaan, kun kuulimme, että yksikään useasta alkiosta ei ollut selvinnyt sulatuksesta. Ja kun lääkkeet oli päällä, niin luovuttaa en tahtonut. Otin yhteyden Artsiin ja ihmeen kaupalla saimme kyytiläisen mukaamme (alkio-adoptio). Tästä raskaus lähti alkujännityksistä huolimatta. Nyt tuo pieni "peikkotyttö" on jo tomera nelivuotias, joka yrittää pyöritellä perhettä mennen tullen =). Niin RAKAS kuitenkin :heart:.

Nyt kun jälkeenpäin mietin tuota meidän taivaltamme, niin asia, jonka tekisin nyt toisin, olisi siirtyminen alkioadoptioon jo muutaman luovuttajan jälkeen. Tämä olisi neuvoni nyt asioiden kanssa pähkäileville. Eikä kyseessä pelkästään rahallinen seikka, vaan kannattaa kokeilla ehdottomasti eri vaihtoehtoja.

Itse en näin tehnyt, vaan hakkasin päätä kiviseinään ajatuksella, että lapsella pitäisi olla ainakin toisen vanhemman perimä. Nyt asia ihan jo huvittaa eikä asia ole kertaakaan vaivannut sen jälkeen kun käärön syliin sain. Ei voi tuntua kun 100 prosenttia omalta :heart:!!!

Jatkan kirjoittelua taasen :heart:llä VEKARA
 
Voi miten ihanaa VEKARA kuulla sinun kuulumisia :wave: Minä täällä taas kirjoittelin, kun vielä tyhjennettiin pakkanen ja yhtä lasta odotetaan vielä syntyväksi marraskuussa. Meidän kaksostytöt on siis myös neljä, silloin yhdessä piinailtiin. Ja on jäänyt mieleeni kaikki se draama, joka liittyi siirtoon ja Artsin sekaviin ohjeisiin ym. Huh, huh ! Mutta niin mahtavaa, että kaikki meni lopulta hyvin :heart: Voin allekirjoittaa kaiken sanomasi tästä taipaleesta !! Onnea ja kaikkea hyvää teidän elämään !

Rudy rv 23:heart:
 
Paulanna jee! Onnea + ja erityisest onnea, että seraavassa etapssa myös kaikki kohdallaan.

Odottava ihanaa, että toinen kierros jo mielessä.

Vekara
kiva kuulla miten maalima kuljettaa ja se on sitten se paras lopputulos.
 
Kiitos :heart:
Kyllä mä nyt uskon, että totta tää plussa on, vaikka vielä verikokeella varmistamatta onkin. Kiitollinen olen.

Tervetuloa vekara :) Ette tekään ihan helpolla ole kultakimpalettanne saaneet, ihanaa, että kuitenkin on onnistunut. Karseeta huomata, että jollain palanut vielä enemmän rahaa kuin meillä, siis kyllä nämä hoidot on niin kalliita :(
Olen samaa mieltä, että aiemmin olisi meidänkin pitänyt siirtyä alkioadoptioon kuin tahkota miehen simpoilla, siirtoon saatiin kyllä se 2 yleensä, mutta pakastusta ei kestäneet ja kun kerran blastoksi viljeltiin niin lopulta selvisi vain 1. Eli kato oli suuri.

Nyt siis minulla kolmas blastosiirto, eka blastosiirto oli miehen simpoilla ja tulos nega. Toka blastosiirto oli kaksi hyvälaatuista tsekeissä ja tuloksena kemiallinen raskaus. Nyt siis kolmas blastosiirto ja kaksi siirretty ja toistaiseksi plussaa :heart:

Kaikilla ihanaa viikkoa ja toivottavasti pääsette pian hoitoihin !!!
Missä Iida-Karoliina ?

T. Paulanna pp 7 ja jos nyt osasin laskea niin rv 3+5
 
Viimeksi muokattu:
Hirmusesti Paulannalle tsemppiä ja toivotaan kovin plussan jatkuvan!!! Ainakin alku on lupaava ja kaikki on niin hyvin kun tässä vaiheessa voi olla. Sä olisit jo niin oikeutettu siirtymään tuonne odottaviin (kuten tietysti meistä kaikki!!)
Vekara kiitos omasta kokemuksesi jakamisesta, joskus on tullut kyllä ajateltua tuota alkioadoptio-asiaakin, mutta miehen simpoissa ei ole todettu mitään vikaa ja blastoiksi on päässyt useita alkioita niin ehkä ei meidän kohdalla auta.
 
paulanna hienoja uutisia! :) hienoa että on näin monta vaihtoehtoa tarjolla. Lahja-alkioihin olisin valmis jos luovutetut munasolut eivät tuo parannusta alkioiden laatuun. Hintakin on paljon inhimillisempi. vekara mukava kuulla kokemuksestasi geenien merkityksestä. Noinhan se varmaan on, ei sitä siinä tiimellyksessä ehdi pohtia.
 
Paulanna Wau mitä uutisia täällä!! Jatkan peukuttelua, että kaikki menee hyvin tällä kertaa ja meneehän se :) Ei tiedä, vaikka olisi 2 ;)

Omaa napaa. Menkat alkamassa, pääsen kp 12-14 uuteen ultraan ja sen jälkeen jos tarpeen pitää mennä kohtutähystykseen. Toivottavasti ei. Tsekkien suhteen olen ollut nyt sit kuitenkin yhteydessä yhteen toimistoista. Matkajärjestelyihin ym. emme toimistoa tarvitse, mutta joustavammin näin saa soviteltua hoidon ajankohdan töiden kanssa. Mikäli limakalvon tilanne ok, hoito voisi meillä olla lokakuussa (pari eri toivetta viikoista olen antanut).

Alkioadoptiosta: Varmasti juurikin noin, että kannattaisi nopeammin siirtyä niihin. Meillä mies ei vielä valmis siihen. Toisaalta, viime hoito meni kohtuu hyvin, joten kokeillaan nyt vielä 2.luovuttaja omilla.
 
fanni : toivottavasti ultrassa kaikki ok ja pääsisit sitten pian siirtoon. Mulle Tarton lääkäri suositteli kohduntähystystä jossain vaiheessa, en siihen suostunut kun suomen lääkäri ei nähnyt tarpeelliseksi. Tarton lääkäri epäili endoa kun alkiot ei tartu, mutta suomen lääkäri sanoi ettei ole, koska ei mitään oireita ja limis minulla taas ollut just sen 8 mm kp 14, eli endohan kasvattaa sitä. Toivotaan, että sinulla ei mitään mikä estäisi siirtoa nyt :)
Itse olin Tsekkeihin yhteydessä yht.henkilöön Svetlanaan ja lääkärin näin vasta siirrossa, hän kyllä antoi Svetlanan kautta ohjeet s-postitse. Mutta on vähän eri juttu tuossa alkioadoptiossa kuin pelkällä munasolunluovuttajalla.
Olen joskus miettinyt, miten voi olla niin että alkioadoptio on niin paljon halvempi kuin pelkkä munasoluluovutetuilla tehty siirto, en voi ymmärtää.

).( aamulla tein digin : raskaana 2-3, eli onnellinen olen ja kiitollinen. Verikokeeseen joko perjantaina tai maanantaina.

Ihanaa hellettä kaikille :heart:

T. Paulanna pp 9 ja rv 4+0
 
Paulanna no ei mullakaan ole aikaisemmin ollut mitään pulmia limiksen kanssa. Luulen, että edellinen ultran ajankohta (kp28) vaikutti asiaan, eikä mitään ongelmia olekaan. Toivotaan.

Laitoin Tsekkeihin ensimmäisen viestin yhteydenottolomakkeella kautta ja minulle vastasi ivf-koordinaattori Kveta. Myös lääkäri Hana laittoi minulle suoraa viestiä lisäkysymysten kera. Ihan hyvin toimi yhteydenpito, mutta tosiaan aikaisin ehdotettu ajankohta hoidolle oli marraskuun lopulla ja se taas ei sopinut työaikataulujen kanssa yhteen. Näytti siltä, että olisin joutunut sopimaan hoidon johonkin tammikuulle, koska saatamme lähteä joulukuussa lomareissuun. Täällä Suomessa on niin joustavaa sovitella hoitoja, kun ei tarvi miettiä mihin väliin saa soviteltua viikon loman/poissaolon työstä. ;) Edelleen siis pohdiskelen eri vaihtoehtojen välillä...kun vois luottaa siihen, että luovuttaja löytyy.
 
Odottaa hoitoa/Luovuttajaa/pitää taukoa/monesko lapsi[/B][/COLOR]
ikä suluissa


2014!
fanni_ (40+)
Sufka
Tepsuttelija,
prinsessatyttö
Hassutassu (40+) toinen, syyskuu 2014
Iitu78. 2.lapsi, hoito syksyllä 2014
aniraz_ (32), 1. lapsi, hoito lokakuussa 2014
plastex (36) : 2. lapsi
Persika (38), 1.lapsi toiveissa, PAS tulossa
oivikki, 2. lapsi toiveissa, PAS tulossa

Hoito lähestyy


lilla86, siirto vko 33
Iida-Karoliina (40+) 3 lahjasoluhoito, keskenmenon jälkeen, elokuussa.Gdansk
Toivokkaat
RouvaK33 (35v esikoinen toiveena3 siirron ja sen keskenmenon jälkeen, uusi hoito elokuussa
esemila siirto elokuussa Tsekki
Pikkukintsu (37), 1. Lapsi, PAS tulossa.Heinäkuun viimeinen v.kko tai elokuun ensimmäinen v:kko
Johkuli (40), 3.luovuttaja, lahjasoluhoito, 1. PAS elokuussa (3 pakkasessa)


Piinistelijät


Plussanneet


Vekkuliina, 31, LA 21.7.2014
Vauva2014, la 26.8.2014
Aurora73(40), 1.lapsi toiveissa,LA Elokuun lopussa 2014
Unelma(ko)???
rudy (kaksoset v.2010)
Johkunen: 1. ja 2.lapsi (kaksoset) la 26.11
Tauku: (40+) 3.lapsi, la 1.12
Ulpunen: (40+), toinen, lahjasolu-pas
Sussuanna:
Paulanna(40+), 4.lapsi,1.yhteinen, la 1.4.2015

Maaliin päässeet


Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka , alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito, tyttö 9/2011, rv 31+
Seinäkukkanen (45), eka , 10/2011 tyttö
plastex (33) eka , poika 1/2012
Cava (30+), esikoinen 2/2012
Katheriina, (27) 18.3.2012 poika
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Nuppu68, 1.4.2012 tyttö
Olki, eka , 10.4.2012 poika
Minni007 (48), kolmas, 31.5.2012 tyttö
Typyliini (30) toinen, 1.6.2012 poika
Annamari, 06/2012 tyttö
Aliisa (28), pikkukakkonen, 18.6.2012 poika
Haaveita, 26.6.2012 tyttö
SatuSofia (47), eka, 29.6.2012 tyttö
Utopia(27), toinen, 4.12.2012 tyttö, rv 31+6 1,7kg
Lumeton, 5.1.2013 tyttö
Tuuttituulia
SaimiRiikka (46), 17.4.2013 poika
Mirkkuusi 9.10.2013 Tyttö
Odottava73, 17.4.2014 poika (rv 31+6)
Nalletyttö, poika 29.4.2014
amv, 20.6.2014, toinen lahja-alkiotyttö (rvk 33+6)

Taustalle siirtyneet


Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen
HalleB (alle 30v) suuntana adoptio-prosessi
Burma (38)
 
Viimeksi muokattu:
Paulanna onnea hyvistä lukemista. Kaksi siellä taitaa tosiaan olla. Mihin kohtaan varasit ultran?

Fanni olet varmaan soitellut kotimaiset klinkat läpi, toivottavasti löytyy luovuttaja mahdollisimman pian, sopivaan ajankohtaan.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kaikille tsempeistä :heart:
Ultraan menen 8.8 eli 6+2, tämä klinikan ehdotus.
Siirryn nyt tuonne odottajien puolelle, vihdoinkin ! Tulkaa mukaan Ulpunen ja Sussuanna ! löytyy Odotusaika, Luovutettujen munasolujen/alkioadoption kautta raskautuneet.
Toivottavasti myös muut tulette pian sinne kirjoittelemaan :)
Kaikille voimia ja kärsivällisyyttä vaiheisiinsa, ei tämä helppoa ole ... Ja siltikin, vaikka plussa tulee, on pelko koko ajan mukana, niin paljon surua näihin siirtoihin liittyy.

T. Paulanna ja pavut rv 4+3
 
Ihania uutisia paulannalta :)!!
Tsemppiä kaikille vaiheisiinsa.

Joku kysyi tehdäänkö lääkkeelliseen vai omaan kiertoon eka pas, mulla ei hajuakaan miten tehdään. Klinikalle otan yhteyttä ensiviikolla. Odottelen siis rv9 tapahtuneen km jälkeen menkkoja alkavaksi. Oliko se nyt niin että yhdet menkat odotetaan km jälkeen ja sitten jo seuraavasta kierrosta voidaan hoito aloittaa?
 
Paulannalle hurjasti onnea positiivisesta testistä ja tsemppiä tulevaan.

Meilläkin siirto lähestyy. Huomenna klinikka palailee kesälomilta ja mun olisi tarkoitus aloittaa progynova jos luovuttaja on kesän jälkeen aikataulussa. Tässä vain mietin kun pistin procrenin 13.7 ja menkat alkoivat 19.7 eli mulla on ultra kp 20 ja siirto pitäisi tapahtua viikolla 33 jolloin kiertopäivät ovat jo 25-28 ja mun normikierto on noin 27päivää eli estääkö procren ettei kuukautiset alakaan vai onko tässä vielä riski, että menkat alkaa juuri siirtoviikolla? Auttakaa taas tietämätöntä. Mulle ei siis klinikalla selitetty lainkaan, että miten nuo lääkkeet toimivat vaan iskivät vain reseptit käteen.
 
Mahtavaa Paulanna, oon niin iloinen puolestasi!! Ja kyllä tuo vahvasti kaksosilta kuulostaa...on kyllä huippublastoja siellä Tsekeissä. Mietin sitä hintajuttua kans, että miten voi olla halvempi, kuuluuko siihen aina 2 alkiota vai 1? Johtuuko se sitte siitä että munasoluja voi saada vaikka 15 ja niistä tyyliin yli 10 alkiota?
 
Saanko tulla takasin, vaikka hoitoihin en mene. Mähän yritin aikoinaan lasta 12 vuotta ja takana hoitoja: ivf (icsi) 3 kpl (tulos 1 siirretty alkio - ei plussaa), 1 hoito luovutetuilla (tuli vain yksi siirrettävä alkio - ei plussaa). Ja sitten ryhdyimme sijaisvanhemmiksi ja perään plussasin ja meille syntyi poika.

Mulla paha endo ja pari myomaa ja huonot munasolut. Pojan syntymän jälkeen mulle laitettiin kierrukka, kun hän oli 5 viikkoa vanha, menkat alkoi. Nyt poika 2,5 vuotta ja otin kierrukan pois.

En usko, että tulen raskaaksi. Tiedän, että endo ryhtyy taas puuhiin ja hemoglobiini laskee (myomat ja vuodot). Vuoden ajattelin olla näin. Joku sanoo, että raskauden jälkeen keho raskautu helpommin. Empä tiedä. Toisaalta voisi ajatella, kun kierrukka laitettiin niin aikaisin, ei endoakaan raskauden jälkeen juuri olisi tullut. Miten osaan olla stressaamatta? Laihdutanko? Teenkö ovis testejä?

Tutustun teihin pikkuhiljaa taas :) Musta tuntuu, etten voi mennä oikein muille palstoille, kun kukaan muu ei tajua, että mä oikeasti en välttämättä onnistu ollenkaan/ pääse mun pään sisään.
 
Nat
Hei kaikille!

Onnitteluja onnistujille, voimia ja tuuria yrittäjille

Olisin kiitollinen jos joku asiantunteva kertoisi miten se alkion adoptio prosessi menee ulkomailla eu:ssa tai Venäjällä. Tarvitaanko molemmat vanhemmat paikalle? mitä kaikkia henkilöllisyystodistuspapereita tarvitaan? montaako vastaannottoa kliniikalla menee?
ovatko nuo alkiot lapsettomuuspareista vai sukusolujen luovuttajilta?
Mitkä muut kun Suomi eu:n maat luovuttavat bio-vanhempien tiedot?
jos ostettu alkio sulatuksesta ei selvi, mitä sitten?

jos palstalla on jo vastauksia kysymykseen pahoittelen, toivottavasti jaksatte lähettää minut lukemaan vastauksia
 
Heippati kesälomalta! Täälläpäs on hiljaiseloa...
Etenkin Ida-Karoliinan kuulumisia odottelen kovasti, eikös hänellä mahtanut olla reissu näinä aikoina?
Nat, sinun kannattaa olla rohkeasti yhteyksissä suoraan klinikoihin ja kysellä tarkemmin aikatauluista milloin hoitoon pääsee ( alkion siirtoon yleensä pääsee tosi joustavasti ja pian). Ainakin Reprofitiä Brnossa Tsekeissä voin suositella, mun hoito tehtiin siellä. Vastaavat nopeasti kysymyksiin ja toiminta siellä on tosi asiallista ja klinikan onnistumisprosentit hyvät. Myös Tartossa käyvät monet ja Venäjällä Ava-klnikka tekee yhteistyötä ja asiointi lienee helppoa. Tsekkien lainsäädäntö ainakin estää luovuttajan identiteetin paljastamisen tulevalle lapselle.
Me haettiin munasolut (2) Tsekeistä ja ne hedelmöitettiin omalla spermalla. Kesäkuussa mulle siirrettiin kaksi blastoa ja niistä raskauduin. Olen kerran käynyt ultrassa viikolla 7+3 jolloin löytyi yksi syke ja viikkoja vastaava alkio. Nyt on vko 9+0 ja menen mielenvarmistusultraan keskiviikkona. Tosin edelleen hermoilen koko ajan ja pelkään että kesken menee. Pari kertaa on vkolla 7+ tullut tuhtuvuotoa ja vähän kirkasta vertakin. Koko ajan on ollut perko persiissä. Raskausoireita on onneksi.
Anteeksi muuten tämä raskauskirjoittelu, toivottavasti kukaan ei pahoita mieltään tästä.. Niin pidän peukkuja kaikille ja toivon plussatuulia oikein ropisemalla:heart:.
Jaksakaahan nauttia helteistä, taitaa vielä vähän viikonlopulle lämmetä :mad:
 

Yhteistyössä