Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

On täällä ollut kurjia uutisia, Oivikille jo kirjoittelin muta persikallekin isot pahoittelut :'(

Ulpuselle kuitenkin onnea hyvästä ultra-kuulumisesta :) Tasapainottaa kurjia juttuja.

Paulanna tooosi paljon onnea siirtoon ja piinailuun :)

Nopeasti kun kahlasin viestit niin muita siirtoon menijöitä ei taida just nyt olla eli hyviä kesäpäiviä muille :wave:

ON: täällä ohitettiin puolväli keskiviikkona ja eilen rakenneultrassa molemmilla pojilla kaikki hyvin :heart: Itsekin jaksaa vielä hyvin eli 2 kotona-olopäivä jälkeen suunnataan taas tänään mökki-reissuille :cool:
 
  • Tykkää
Reactions: fanni_
Olen seuraillöut sivusta kirjoituksia kun en oikein osaa mitään vielä kirjoittaa aiheesta. Syön nyt toista satsia primolutia ja odottelen, että klinikka aukeaa 28pv jolloin saan tietää, missä vaiheessa luovuttaja on menossa kesäloman jälkeen. Nyt tarvitsisin kuitenkin hieman teidän apua. Huomenna pitäisi pistää ekaa kertaa procren ja antakaa anteeksi tietämättömyyteni, mutta ohjeissa lukee, että pistetään ihon alle, oletan että vatsanahkaan??? Olenko oikeassa? Mua ihmetyttää myös kun jollain on hoidossa käytössä sekä kortisoni että Gonapeptyl. Mihin ne auttavat? Haluaisin, että kaikki mahdolliset keinot ovat käytössä, mutta en osaa "vaatia" mitään kun en asioista tiedä sen enempää. Kiitos jos joku jaksaa valaista tietämätöntä :D
 
Tervetuloa lilla86 :)
Procren pistetään vatsaan, paketista löytyy pistosohje kuvineen. Ellei , niin nostat toisella kädellä ihoa poimulle ja sitten pistät, neula on lyhyt ja menee vain ihonalle.
Gonapeptyl on kiinnittymislisä ja riippuu lääkäristä suosivatki sitä vai ei, kantsii kysyä. Lisää kiinnittymisprosenttia 10%.
Kortisoni on hylkyreaktiota varten, tätä voi myös kysyä lääkäriltä.
).( lähtökuopissa kohti tsekkejä ja kyytiläisiä noutamaan, kaksi pitäisi siirtää, blastoja. Lomaillaan samalla, joten kotiin vasta viikon päästä:)
Ihanaa viikonloppua kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: fanni_
Ihanaa Johkunen, että kaikki hyvin. Toivotaan että kaikki menee hyvin loppuun asti. Ja Paulannalle onnea matkaan! Jos muuten viivytte Brnossa pidempään kannattaa käydä katsomassa luolat siinä lähistöllä. Junalla pääsee näppärästi ja on kyllä elämyksellinen paikka! Lomailetteko Prahassa muutoin?
Itselleni ei tällä hetkellä kummepia kuulu, onneksi. Torstaina menen ultraan, niin näkee jatkuuko raskaus normaalisti ja onko oikeassa paikassa.
Muilla kuin Paulannalla ei taidakaan heinäkuussa olla hoitoja?
 
Onnittelut johkuselle!

lilla86 MInulla on ollut kortisoni mukana omasta pyynnöstä kerran, jolloin lääkäri totesi reseptiä kirjoittaessaan, että siitä ei ole todettu olevan haittaa, mutta että lääke on selvästikin auttanut joitakin tulemaan raskaaksi. Toisaalta, jos taustalla ei ole mitään autoimmuunisairauksia, kortisonin nauttimiseen ei ole syytä.

Sussuanna huhuili muita heinäkuun hoitolaisia, mutta tässä laskeskelin, että minullakin menee hoito mitä luultavammin elokuun loppuun. Klinikalla pitää käydä nollaultrassa, joten ensimmäinen lääkkeellinen PAS olisi sitten vasta pyörähtämässä käyntiin elokuun toisella viikolla. Millaisilla kp:lla teille on tehty PASseja? Kyllä vähän alkaa jännittämään jo, sillä edessä on myös eka blastosiirto, mikäli nyt sitten selviävät sulatuksesta.
 
Paulanna onnea matkaan. Pidän peukkuja, että tämä kerta tuo vaavin syliin asti. Ja nauttikaa lomailusta myös.

Johkuli joko olet saanut tietoa limakalvon tilanteesta? Yllättäen itsellä vähän samantapaisia pohdintoja. Aikaisemmissa hoidoissa limakalvo ollut aina sopiva, mutta nyt kun kävin lääkärissä Tsekkejä varten, olikin 16 mm, johon Tsekkien lääkäri totesi, että on aika paksu, ihan rajoilla onko ok. Ja nyt siis pitää mennä ensi kierrossa uuteen ultraan ja mahdollisesti hysteroskopiaan. Pohdin onko useampi hoitokierros ja keskenmeno tehnyt tuhojaan. Harmittaa, taas takapakkia, alkaa tuntua, ettei maaliin päästäkään : / Toisaalta onhan se hyvä olla tarkkana, jos/kun vaikuttaa raskauden onnistumiseen.

Johkuselle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista, kylläpä aika kuluu nopsaa :)

Pikkukintsu ja lilla86 tsemppiä tuleviin hoitoihin. Itse toivon pääseväni lokakuussa hoitoihin. Edellyttäen siis, että limakalvo kunnossa.
 
Odottaa hoitoa/Luovuttajaa/pitää taukoa/monesko lapsi[/B][/COLOR]
ikä suluissa


2014!
fanni_ (40+)
Sufka
Tepsuttelija,
prinsessatyttö
Hassutassu (40+) toinen, syyskuu 2014
Iitu78. 2.lapsi, hoito syksyllä 2014
aniraz_ (32), 1. lapsi, hoito lokakuussa 2014
plastex (36) : 2. lapsi
Persika (38), 1.lapsi toiveissa, PAS tulossa
oivikki, 2. lapsi toiveissa, PAS tulossa

Hoito lähestyy


lilla86, siirto vko 33
Iida-Karoliina (40+) 3 lahjasoluhoito, keskenmenon jälkeen, elokuussa.Gdansk
Toivokkaat
RouvaK33 (35v esikoinen toiveena3 siirron ja sen keskenmenon jälkeen, uusi hoito elokuussa
esemila siirto elokuussa Tsekki
Pikkukintsu (37), 1. Lapsi, PAS tulossa.Heinäkuun viimeinen v.kko tai elokuun ensimmäinen v:kko
Johkuli (40), 3.luovuttaja, lahjasoluhoito, 1. PAS elokuussa (3 pakkasessa)


Piinistelijät


Paulanna (40+), 2blastoa, tsekki, testipäivä 27.7


Plussanneet


Vekkuliina, 31, LA 21.7.2014
Vauva2014, la 26.8.2014
Aurora73(40), 1.lapsi toiveissa,LA Elokuun lopussa 2014
Unelma(ko)???
rudy (kaksoset v.2010)
Johkunen: 1. ja 2.lapsi (kaksoset) la 26.11
Tauku: (40+) 3.lapsi, la 1.12
Ulpunen: (40+), toinen, lahjasolu-pas
Sussuanna:

Maaliin päässeet


Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka , alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito, tyttö 9/2011, rv 31+
Seinäkukkanen (45), eka , 10/2011 tyttö
plastex (33) eka , poika 1/2012
Cava (30+), esikoinen 2/2012
Katheriina, (27) 18.3.2012 poika
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Nuppu68, 1.4.2012 tyttö
Olki, eka , 10.4.2012 poika
Minni007 (48), kolmas, 31.5.2012 tyttö
Typyliini (30) toinen, 1.6.2012 poika
Annamari, 06/2012 tyttö
Aliisa (28), pikkukakkonen, 18.6.2012 poika
Haaveita, 26.6.2012 tyttö
SatuSofia (47), eka, 29.6.2012 tyttö
Utopia(27), toinen, 4.12.2012 tyttö, rv 31+6 1,7kg
Lumeton, 5.1.2013 tyttö
Tuuttituulia
SaimiRiikka (46), 17.4.2013 poika
Mirkkuusi 9.10.2013 Tyttö
Odottava73, 17.4.2014 poika (rv 31+6)
Nalletyttö, poika 29.4.2014
amv, 20.6.2014, toinen lahja-alkiotyttö (rvk 33+6)

Taustalle siirtyneet


Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen
HalleB (alle 30v) suuntana adoptio-prosessi
Burma (38)
 
Kiitos kaikille tsempeistä, nyt tarvitaan onnea :
Kyydissä 2 blastoa, toinen oli jo tulossa kuorestaan just ulos, lääkäri näytti ne ruudulta ja näytti kuin kolme niitä olisi ollut, selitti ja kertoi hyvin. Tämä toinen kuulemma ihan huippu, eli olispa nyt aika sitten tulla se pysyvä lopputulos, mitä kaikki toivomme.
Loma jatkuu ja iloiset on tunnelmat, ainenkin tänään.

T. Paulanna pp 0
 
Viimeksi muokattu:
Paulanna: mahtavia uutisia, nyt on peukut pystyssä! Nauti piinapäivistä :)! Miten meinasit nyt testailla?

Täällä kohta 2 viikkoa km:sta, vointi ok ja vahva tunne on että kuukautiset alkaa ajallaan. Jälkitarkastuksessa kaikki oli kunnossa ja limis vastas alkukiertoa (n. 1vko km:sta). Toivottavasti PAS olisi sitten elokuun lopulla. Eli toivottavasti pääsen piinailemaan pikkukintsun kanssa :).

Kiitokset vielä kaikille myötätunnosta. Tsemppiä jokaiselle vaiheisiinsa!
 
Paulanna onnea, tosi hyvälle kuulostaa, nyt isot peukutukset.

Persikka hienoa, että kaikki on hyvin sinulla ja siirto mahdollinen noin pian. Oliko sinulla lääkkeellinen siirto tulossa vai omaan kiertoon.

Minulla oli käytössä ensin pillerit, sitte jarru piikki ja sitten alkoinestgeenit. Nyt toivoisin, että voitais kokeilla omaan kiertoon, mutta siinnä ajoitus pitäisi osua kohdalleen, joten jos ei osu, niin sitten varmaan ei viitsi kovin montaa kiertoa sitä odotella vaan lääkeet on otettava mukaan. Minusta on ikävä käyttää lääkkeitä niin pitkään, jos raskasus alkaa. Jos olisi omaan kiertoon niin silloin ei tarvitse kuin luget vähän aikaa.

I-K olettko jo käynneet Puolassa? Onnea matkaan, joka tapauksessa.
 
Halusin tulla hieman kommentoimaan tuota luonnolliseen kiertoon siirtoa. Minullehan tehtiin juurikin luonnolliseen kiertoon. En halunnut missään nimessä lääkkeitä ja ihan siksi kun olin lukenut täältä miten vaikeaa niiden lääkkeiden kanssa on tai sellainen tunne minulle tuli. Olin tikuttanut ovista säännöllisesti varmaan vuoden, joten minulla oli hyvä käsitys siitä, että ovis tapahtuu joka kuukausi ja mikä kierron päivä ovis yleensä on. Suomen lääkärini sanoi, että tutkimusten mukaan onnistuminen lääkkeillä ja ilman on 50-50, joten sekin tuki minun ajatusteni siirrosta luonnolliseen kiertoon. Tarton lääkäri olisi halunnut mukaan lääkkeet, mutta pidin pääni.

En tiedä onko asialla merkitystä tähän, mutta tunnun olevan lähes ainoa jolla ei näiden hoitojen jälkeen ole ollut minkäänlaisia verisiä vuotoja ei siis tipan tippaa. Lugeja käytin hyvin pienellä annostuksella ja se oli siis ainoa lääke.

En myöskään koskaan oikein ymmmärtänyt että mihin tarvitsen lääkkeet, kun kierto on säännöllinen ja kohdun limakalvo sen 10-13mm ja rakenteeltaan kunnossa, vaikka siellä yksi suht iso myooma olikin, mutta se on ollut aina.

Tämä siis otettakoon kannustuksena luonnolliseen kiertoon siirtoon. Meillä tärppäsi toisesta siirrosta ja oli tiukkaa pitää päänsä lääkkeettömyydestä toisen kerran, mutta hyvin siis meni. Niin ja ikää sitten minulla on ihan riittävästi joten ikä ei ollut este luonnolliselle siirrolle.

Tsemppiä kaikille vaiheisiinne ja vastaan mielelläni jos joku haluaa tietää jotain lisää luonnolliseen kiertoon siirrosta.

Tauku
 
  • Tykkää
Reactions: Rouva K33
Tauku kiva kuulla positiivinen kokemus siirrosta omaan kiertoon. Minulle on tehty oma ivf pas omaan kiertoon ja siitä tämä yksi lapsi. Suomessa myös tehtiin yksi luovutettu pas siten, mutta siitä nega. Nyt Tallinnassa en ole vielä kysynyt mitä ajattelevat omaan kiertoon siirtämisestä, mutta suurin ongelma on osuuko ovis oikeaan aikaan, matkustamaista varten. Kun on vaikea lyhyellä vartusajalla matkaa varten vapaan järjestäminen.
 
Meillekin tosiaan oli onnistunut hoito se, joka tehtiin passina luomukiertoon pelkällä kahden viikon lugekuurlla ilman muita lääkkeita (paitsi se Gonapeptyl-piikki.)

Mutta siitä huolimatta vuodin verta reippaastikin jonnekin 14 viikolle saakka (kuten myös toisessa onnistuneessa raskaudessa ja olen vuotanut kaikissa keskenmenoissakin, on sitten olleet kysessä omat solut tai luovutetut). En tiedä johtuuko se hoidoista vai ei, mutta ilman hoitoja taas
en koskaan tullut edes raskaaksi.
 
).( eilen vatsakramppeja ja kuin supistelua, ei oo ollut koskaan ennen, mutta sehän voi olla mitä vaan ja tänään siis vasta pp4. Testeistä en tiedä, en ole tehnyt sotasuunnitelmaa.
Mitäs muille kuuluu ?
Reprofitin odotustila oli muuten täynnä pariskuntia siirtoon menossa ja monta siinä tehtiinkin peräjälkeen, oli jos mistä maasta väkeä :) ja ikähaarukka myös melkoinen. Taitaa olla niin, että kesälomalla käytiin siirrossa muutkin kuin me.

T. Paulanna pp4
 
Pikaisesti huikkaan että upeaa Paulanna! Kuulostaa sille että pikkuiset jää asustamaan lämpimään :)! Periaatteessa blastoista voi näkyä varmasti jo pp7 alkaen mut aikaisessa testaamisessa on tietty omat riskinsä. Voi että. .kumpa itsekin sais sisälleen joskus tuollaisia blastoja. Mut mein tyypit meinaa hyytyä/hyytyy ilmeisesti ennen aikojaan.
 
  • Tykkää
Reactions: paulanna
Varsin hätäinen olen, mutta kuinka ollakaan eilen oli pakko jo testata, oli vaan tunne. No, puolentoistatunnin pidättelyn jälkeen päivällä tein PreckChekin liuskan ja olin kyllä puulla päähän lyöty, ihan selvä plussa ja siis pp 4 :)
Sama onni jatkui aamulla kun PC:hen ja ClearBluhun piirtyi plussat ja ihan testiajalla siis ja näkyy ilman testien tiirailua.
Riskinsä on tässä taas kerran, josko ei sitten jatkukaan tämä onni ja siksipä älkää vielä onnitelko, tämä vain tietona. En ole uskonut, että voi näkyä jo pp 4 testeissä, siis edes blastoilla.
Huh, huh, pieni pää on sekaisin ja laskee vain päiviä viralliseen testipäivään mihin yli viikko aikaa.
Sorry tää omanapaisuus, mutta pakko oli jakaa tämä ilo kanssanne :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Paulanna jännittävää. Onhan ne jo 9 päiväisiä, voisi siis näkyäkin. Saitko en gonal.. jotain pistoksen tälläkin kertaa? Minulla ei sitä ole ollut käytössä ja seuraavalle kerralle sen haluan, jos vain saan puristettua lääkärin sen kirjoittamaan. Näkyykö tuo lääke r-testissä, se irroituspiikkihän näkyy muutaman päivän + testissä? Tosi paljo toivon nyt kaiken menevän hyvin eteen päin teillä.
 
Kun nyt olen kirjautuneena niin vastaan, että Gonapeptyl ei näy raskaustestissä. Se on Pregnyl joka näkyy mitä yleisesti siis IVF:ssä käytetään munasolujen irrottamiseen siis omilla soluilla tehtävässä hoidossa ja joo varmaan munasolun luovuttajalle se annetaan myös kun munasoluja kerätään.

Takuu
 
Jep samaa meinasin vastata Gonapeptylistä kuin Taukukin.
Viimeksikin minulla oli Gonapeptyl ja testasin pp 5 vielä negaa ja pp 6 illallla vasta ekat plussat, haaleammat kuin nyt.
Kyllä tässä on olo ihan sekava, mutta jalat maassa. Eka etappi vasta saavutettu ja monta on edessä, kuten vaikka verikoe seuraavaksi.
Oireet alkoi kul sit kans paukkumaan, ihan karsee olo koko aamupäivän, oli pakko imeskellä jotain pastillia ettei olisi oksennus tullut ja mun hiki haaisee kaamealle ( siis ei koskaan haise pahalle, mutta nyt :( ehkä sekin on jokin hormonitoiminnan merkki.

PASin kp:tä joku kyseli, miten tehty... mulla tehty nyt nämö kax viimeistä kp 21. Ja nollaultra mulle tehty vain ihan ekassa siirrossa, senjälkeen ei ole tehty ja siinä on kyllä sievoset pennit säästynyt. Ainoastaan tehty kp 14 ultrat.
 
Viimeksi muokattu:
Onpas ihanan kutkuttavia uutisia Paulannalta! Pidämme sormet ja varpaat pystyssä, että plussa olisi nyt sitten pysyväistä sorttia. Kyllä uskon, että raskauden voi tuntea, jos tietää siihen olevan mahdollisuuden.

Itse olen tilailemassa suunnittelukäyntiä Gdanskiin. Olisi kiva olla siellä kauemminkin näillä säillä, mutta muut aikataulut eivät anna periksi. En tiedä uskallanko tilata matkan ennen kuin klinikalta tulee vahvistus lääkäriajasta. Yhden päivänkin odottelu voi tietenkin kostautua siten, että lennon hinta nousee kympeillä.
 
  • Tykkää
Reactions: paulanna
Mahtavaa ja onnea Paulanna !!:heart: Mulla oli kaksosista myös vatsakramppeja ja sellanen tunne kuin olisi ollut kiviä vatsassa ja juurikin noihin aikoihin. Pahoinvointi alkoi myös aikaisin ja oli todella voimakasta. Jännittää sun puolesta!!

Tsemppiä kaikille vaiheisiinne !!

Rudy rv 23+0
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: paulanna

Yhteistyössä