Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Ihan ekaksi Nupulle oikein hurjan paljon onnea ja nippukaupalla tarrasukkia!!! Kävit tänään veritestissä, joko sait tuloksen? Tikkujen viivojen haaleudesta ei kannata kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä tehdä. Esimerkiksi minulla pp14 Aconin liuska näytti melko hailakkaa viivaa, mutta seuraavan aamun veritesti sen sijaan yllätti sen verran komealla lukemalla, että sillä olisi luullut viivan olevan kirkuvanpunainen. Toivon sinulle rauhallista ja onnellista mieltä sekä sopivasti raskausoireita ja että säästyisit raskausaikanasi kokonaan säikytteleviltä vuodoilta! =)

Lotta, ihanaa kuulla sinusta! :heart: Olen onnellinen puolestasi siitä, että teillä adoptioprosessi etenee ja sen odotuksen päässä teitä odottaa lapsi. Toivon sinulle ja miehellesi kaikkea hyvää, ja olet varmasti mielessäni myös jatkossa! :heart:

selalle ja pikkumiehelle :wave:

Katheriinalle tervetuloa ja kovasti onnea myös sinulle plussasta! Testailusi ja veritestin tuloksen jännäilysi kuulosti niin tutulta, että alkoi naurattaa... Tosin minä vihaan tikkutestejä, joten testasin vain yhtenä päivänä, mutta testejä kuluikin sitten kolme... :p Sinun tarinasi on jälleen yksi hyvä esimerkki siitä, kuinka onnellisessa asemassa me olemme, kun munasolunluovuttajat ovat antaneet meille mahdollisuuden äitiyteen. Sanat eivät riitä kuvaamaan sitä kiitollisuutta, jota tunnen kaikkia luovuttajia kohtaan. :heart:

Oma odotus etenee, vaikka pieni mieleni ei vieläkään oikein taida käsittää, että olen raskaana. Tänään nt-ultrassa pienellä vaikutti olevan kaikki hyvin. Hätkähdin, kun kätilö alkoi puhua siitä, kuinka kahden kuukauden päästä tavataan rakenneultrassa. Omat ajatukset kun eivät millään kanna kuin korkeintaan parin viikon päähän. Päivä kerrallaan eteenpäin toivoen parasta.
 
Tyyne
Jatkokertomusta odotellessa :)

Seinäkukkanen

Kiitos onnitteluista, ei tätä helpolla todeksi uskalla uskoa. Eka päivänä ajattelin, et pitäis nipistää itseään, jos tästä herääkin eikä tää ookaan totta :p Miten oot voinu, onko ollu oireita? Milloin olit menossa seuraavaan ultraan?

Katherina
Tervetuloa joukkoon ja onnea plussasta! Mulla kävi muuten sama pp14 testin kanssa: viallinen oli eikä tullut yhtään viivaa! Onneksi pakkauksessa oli kaksi ja toinen näytti plussaa. Sä pääset pian jo varhaisultraan ja näät jo pikkuisen sydämen, ihanaa :heart:

Lotta
Kärsivällisyyttä sulle odottamiseen. On varmaan huojentavaa tietää, että odottelu tuo tuloksen, joka on varma. Näissä hoidoissa kun se on aina niin pirun epävarmaa, vaikka kaikki keinot käyttäisit useaan kertaan läpi..

Cava
Kiitos tarrasukista, NAPS otin kopin :)! Oon tehnyt eri testejä ja huomaa kyllä tuon eron testien välillä, että vahvuus vaihtelee. Kerrotko paljonko sulla oli pp15:n hcg-lukema? Mä sain juuri tänään tietoon eilisen pp14 lukemani ja se oli 515. Kai se ihan rajoissa on. Ainoa mitä jäin ihmettelemään :confused: on se, että pitäisikö viitearvotaulukosta (Beta values main chart) katsella arvoa pp14, joka on siirrosta laskettuna 14. pvä VAI pp19, joka olisi alkioiden todellinen ikä, sillä 5vrk:n ikäisenähän mulle ne alkiot siirrettiin :O? Katsoopa kummin tahansa, niin en oo missään taulukon ääripäissä arvoineni - ja se rauhoittaa :)

Helteistä viikonloppua!
Nuppu 4+6 :wave:
 
Minusta Nuppu tuo arvo vaikuttaa oikein hyvältä! Onnea! Omaa verikoetulosta odotellessa kävin vilkuilemassa 11-hoitolaisten ketjusta plussanneiden hcg-arvoja. Niistä huomasi hyvin, kuinka erilaisilla lähtöarvoilla raskaudet ovat alkaneet ja myös jatkuneet. En ole varmasti paras vertailukohta veritestilukemissa, sillä arvo oli niin korkea, että en ollut uskoa korviani... Hcg-lukemani löytyy, jos selaat tätä ketjua muutaman sivun taaksepäin kesäkuun alkuun - jos siis haluat sen käydä sieltä katsomassa.

Helteistä viikonloppua tosiaan! =)
 
Cavalle tsemppistä raskauteen, kyllä se sinunkin on aika uskoa, että se pieni siellä matkassa on ja pysyy :) Ihanaa tosiaan, että jo 2 kk päästä sinulla jo rakenneultra :) Niin se aika rientää, vaikkei ensin tunnukaan siltä yhtään. Täällä eletään vaiheissasi mukana :)

Olki Onnea pienen ihmeen johdosta. Miten ihanasti asiat teillä sitten lopulta kääntyivätkään parhain päin :) Nauttikaa kovasti :)

Nuppu Suuret onnittelut plussatestistä :) Aivan mahtavan hienoa!

Meille syntyi ma 18.7. ihana poika. Synnytys käynnistettiin ja nopeasti eteni. Kaikki sujui oikein hienosti ja molemmat voidaan hyvin. Kyllä on jo nyt tullut kommentteja, että onpa hänessä minun näköäni eikä siihen osaa suhtautua kuin hymyillen. Sanotaan niin, että ei poika ainakaan vieraalta näytä eikä tunnu yhtikäs :)

Utopia ja poitsu 6 vrk - äitiyteen totutellen :)
 
Onnea Utopia uudesta tuttavuudesta :heart: Lisäbonuksena oli kiva kuulla, että synnytys sujui sutjakkaasti. Nyt vaan totuttelemaan uuteen perheenjäseneen ja vauva-arkeen. Ihanaa, nauti :) :flower: !!!

Cava, vilkaisin sun arvon, hyvä oli :)! Muutama sata enemmän kuin mulla, mutta otettu 1 vrk myöhemmin ku mun.
Nyt kuitenkin hermoilen, et onko kaikki kunnossa. Ei siihen mitään erityistä syytä ole, ehei.. muuten vain hermoilen. Ihan vain silkka pelko saa hermoileen! Ja oireettomuus. Tämä piinailu plussasta varhaisultraan on satakertaa karmeempaa ku piinailu ennen testiä :stick: :headwall:
Selvis muuten sekin, että kun tein veritestin pp14, niin silloin mun pitää katsoa taulukosta dpo 19 arvoja, sillä alkiothan olivat 5 vrk:n ikäisiä. Aika lailla mediaanissa onneksi ollaan.

Kyllä aika MATELEE..!!!
Nuppu 5+4
 
Valtavasti onnentoivotuksia Utopialle ja koko muulle perheelle pikkuisesta pojasta! :heart: Toistan itseäni, mutta kun en muutakaan keksi: ihanaa, ihanaa, ihanaa! =) Mukava kuulla, että synnytys sujui hienosti ja olette päässeet hyvinvoivina opettelemaan yhteistä vauva-arkea. Kiitos tsempeistä, ne ovat tarpeen...

Nupulle jaksamista kakkospiinaan, joka todellakin on vielä hermostuttavampaa aikaa kuin varsinaiset piinapäivät. Kyllä siellä vatsassasi kaikki on kunnossa, mutta ainahan sitä hermoilee. Vuoristorataa yhtäkkiä koko elämä. ;) Oireita ehtii kyllä vielä tulla, ja toivonkin että saat oman mielenrauhasi vuoksi sopivasti raskausoireita (ei mitään ympärivuorokautista oksentelua kuitenkaan!). :whistle: Milloin sulla on varhaisultra, 8. viikollako?
 
Cava, askel askeleelta se etenee, vaikkei uskoskaan. Hitaasti. Onko sulla nyt siis 2kk ilman kontrolleja? Neuvoloita kuitenkin mahtuu tuohon väliin jokunen kai? Hyvää vointia myös sulle! Onko kovasti oireita?

Mun oli pakko sitä kuuluisaa mielenrauhaa käydä hakemassa verikokeesta :ashamed: VAIKKEI se mitään varmoja takeita annakaan. Ma:na kävin ja eilen ti:na sain tuloksen. Oli noussut ihan kivasti, ja oli jo 5400, päiviä tuolloin dpo 24. Hetkeksi ainakin sain taas mielenrauhan. Jokainen näistä väliaskelista rauhoittaa hieman enemmän, sillä riskit pienenevät kuitenkin koko ajan eteenpäin mentäessä.

Kun nuo klinikat ovat Suomessa kiinni, niin on vaikeaa toimia nyt niidenkään kanssa. Onneksi mulle lomaltakin ovat mailiin vastanneet :) Ja nyt sain sitten eilen varatuksi varhaisultran :)!! Se on viikon päästä to:na, jolloin on 6+6 mittarissa. Toivottavasti ei oo liian varhaista ja jotain jo näkyisikin.

:attn: :attn: Ja sitten yksi kysymys, joka mua kovin nyt pähkäilyttää :confused: :confused: Mieluusti kuulisin kantojanne ja pohdintojanne. Eli, oletteko kertoneet neuvolassa, etteivät solut ole omat? Tarkoitan, että jääkö tieto sieltä koko loppuiäksi, kunnallisiin/valtiollisiin rekistereihin, kouluterveydenhoidon ym. tietoihin?? Aion olla avoin lapselle ja lähipiirille, mutta arveluttaa vähän koko terveydenhuoltosysteemin tietäminen asiasta. Millaisia kokemuksia teillä arvon naiset on tästä?
Ymmärrän, että synnytyssairaalan on komplikaatioiden varalta tiedettävä faktat, mutta voiko tiedon rajata pelkästään sinne?

Nytpä mustikoita perkaamaan.. hellettä itse kullekin!
 
Utopialle valtava sylillinen Onnea jatietty koko perheelle:)

Nuppu Minä kerroinihan avoimesti jokapaikassa , neuvolassa ja äitiyspolilla,että on kyseessäalkioadoptio ,mutta missään tiedoissa sitä ei lue. Papereissa lukee alkionsiirto. Ja jso tuntuu,että et halua asian leviävän terveydenhoitopiiriin niinkerro vain lakionsiirrosta. Siinä ei ole minusta mitään väärää.
 
Täällä olisi yksi uusi tulossa mukaan keskusteluihin, jos mahtuu. Olen lueskellut ketjua pitkään ja nyt tuntuu siltä, että pitäisi päästä myös pikkuhiljaa keskustelemaan :)

Asiaa olen pohtinut mielessäni jo pitkään ja nyt on tehty lopullinen päätös. Vakaana aikeena olisi hoidot syksyllä. Ikää 40 +

Yritän nyt lueskella noista tarvittavista lääkityksistä, olen ihan noviisi näet, kun en ole aiemmin hoidoissa käynyt. Te taidatte monet muut ollakin ihan asiantuntijoita jo niiden osalta.

Onnea kaikille, jotka ovat jo päässeet etenemään haaveensa osalta :flower: Onko muita palstalla, jotka aikeissa mennä siirtoihin syksyllä?
 
Annamari, olen samassa tilanteessa. Olen 46v. Toivon että päästäisiin syksyllä ekaan siirtoon. Odotellaan munasolunluovuttajaa ja toista naista tai paria jakamaan luovuttajan solut Tarton Eliteen.
Yritin myös tutkia etukäteen noita lääkkeitä; on aika haastavaa tiedettä. Hormonilääkkeitä käytetään niin moneen tarkoitukseen eri annostuksilla. Tulin siihen tulokseen että parasta vain yrittää seurata ohjeita sitten kun ne tulevat. Hankin jo e-pillerit rytmin tahdistusta varten, että voin aloittaa ne heti kun Tartosta kuuluu positiivisia uutisia. Mutta nyt ovat lomalla. Toivottavasti elokuussa jotain kuuluisi.

Tsemppiä ja rauhallista mieltä plussanneet!
Muuten, luin jonkun pikku-uutisen (taisi olla Kunto+ lehti): lapset joiden äitien B12 vitamiini tasot ovat tarpeeksi korkealla ensimmäisten 3kk odotuksen aikana, saavat vähän itkeviä lapsia ja vice versa. Joten syökää tarpeeksi hyvälaatuista ruokaa mistä B12:a saa; kalaa, lihaa, maitotuotteita, kananmunaa tai B-vitamiinitabuja. B12 vaikuttaa lapsen hermoston kehitykseen ja jos ei oo tarpeeksi B12:sta, hermosto ei kehity normaaliin tahtiin. Pikkuinen itkee sitten enemmän synnyttyään.

Mukavaa viikonloppua!
 
Hei kaikille ja tervetuloa uusille!

Olen tainnut pudota pinon tapahtumien kärryiltä jo, mutta toivon kovasti jokaiselle onnistumista tai sitten onnelliseksi tuloa jollain muulla tavalla, jos hoitotaivalkaan ei lasta syliin toisi. Olette mielessäni usein, vaikken kirjoittelisi.

Suunnittelukäynnillä käyty ja tänään alkaa Zumet, siirto olis joskus 15.8. tienoilla. Viimeinen hoito ja viimeiset pakasteet kyseessä.

Mukavaa viikonloppua! :wave:
Hillevi
 
Hei!

Utopia: ONNEA pienen pojan syntymän johdosta! Hienoa että kaikki meni hyvin!

Nuppu: onnea plussasta, tuo on tosiaankin kaikista pisintä piinaa, ja juuri tuon takia sanoin jossain puolessavälissä että en enää jaksa yrittää jos jotain tapahtuisi. No, onneksi ei tarvinnutkaan :) Pidetään peukkuja, kyllä se ultrapäivä vielä koittaa! Minä kerroin kyllä ensin neuvolassa lahjasoluista, mutta sitten kun neuvolatädit vaihtuivat koko ajan niin en jaksanut toistaa itseäni. Luulen kyllä että tieto oli jossain ylhäällä. Mutta lastenneuvolaan ja kouluun se ei seuraa ellet halua, tietääkseni. Ei ole ainakaan isomman pojan kohdalla seurannut. Jotkut sairaalat (ainakin TYKS aikoinaan) ottivat ylimääräiseen tarkistukseen lahjasolun takia, ja neuvolaa oli ohjeistettu seuraamaan mahdollisia raskausmyrkytysoireita tarkemmin, niitä tulee helpommin nimittäin. Täällä missä nykyään asun ei toki seurattu, mutta tiesin itse otta asian vakavasti. Ja vakavaksihan se homma menikin.

Hilleville kovasti peukkuja viimeisen yritykseen! Muistan yhden vuosien takaa joka sai kolmoset viimeisessä pas:ssa... :) Joten kaikki on mahdollista!

Itsellä on vähän ihmeellinen olo, hoidot on nyt lopullisesti ohi, lapset ovat tässä. Siitä on nyt kymmenen vuotta kun minulla diagnosoitiin ennenaikaiset vaihdevuodet. Selvisin täysjärkisenä, opin paljon elämästä ja vahvistuin ihmisenä, ja kaiken lopputuloksena minulla on kaksi ihanaa poikaa (ja kolme bonus-lasta nykyisen miehen kanssa :)) Ensimmäiset kuusi vuotta lapsettomuus vei minut täysin mukanaan, vaikka vauva tuli niin pian kaipasin jo seuraavaa. Seuraavat neljä vuotta osasin onneksi ottaa vähän rennommin, ja toinen toivottu poika on nyt täällä ja kaikki on hyvin. Yhteensä olen ollut kymmenen vuotta eri lahjasolukeskusteluissa mukana. Se on pitkä aika...

Tähän taidan nyt lopettaa, ehkä käyn joskus täällä kurkkaamassa, ehkä en. Ehkä sorrun joskus kirjoittamaankin ;) Toivotan teille kaikkea hyvää jatkossa, ja sydämen pohjasta toivon teille jokaiselle sitä ihanaa omaa nyyttiä, tavalla tai toisella!!!

Hathor ja lahjasolupojat 3 kk ja 7 vuotta
 
Hathor
Kiitos tiedoista ja kokemuksesta tuossa tiedon siirtymisestä.

Haikeaksi veti tuo sun kirjoitus. Pitkän tien olette läpikäyneet. Ja varmasti on noinkin pitkä "hoitokausi" vaikuttanut joka elämänalueeseen ja kasvattanut ihmisenä. "Hoidossakävijän" identiteetti voi myös jäädä päälle, vaikka sen pikkuisen jo syliin on saanutkin. Onneksi olet saanut hoidoilla tulosta, ja tunnet nyt kuitenkin itsesi seesteiseksi ja levolliseksi. Toivon sulle ja sun perheelle kaikkea hyvää elämässä tästä eteenpäin. Käyhän välillä täällä kurkkimassa :)

Hillevi
Ymmärtääkseni oot palstan kantavia voimia ja pitkänmatkalainen. Toivon, että tämä kerta toisi pienokaisen syliin. Epäoikeidenmukaista ei elämä ole (eikä kukaan ole sellaista luvannutkaan), mutta joskus soisi, että kovasta yrityksestä ja vaivannäöstä palkittaisiin. Huhuu, vinkiksi vain sulle sinne jonnekin, joka näistä päätät!! Toivoa ja tsemppiä uuteen hoitokertaan, pidän peukkuja!!

SatuSofia
Olisipa kiva, jos homma etenisi jo elokuussa ja pääsisitte askeleen lähemmäs tavoitettanne ja aloittamaan hoidot. Onko muuten mitään käsitystä siitä, että onko se toinen pariskunta myös Suomesta vai ihan sattumanvaraisesti listalta, jolle luovuttajakriteerit osuvat kohdalleen? Mainitsit noista lääkkeistä, niin ymmärränkö oikein, et sulle tehdään tuoresiirto?

Annamari
Tervetuloa joukkoon! Oletteko jo hoitavan klinikan valinneet, käyttekö Suomessa vai muualla? Hormoneista ja lääkityksistä oon ymmärtänyt sen verran, että tärkein erottava kriteeri on se, että tehdäänkö tuoresiirto vai pakastealkion siirto. Tuoresiirron onnistumisprosentit ovat hivenen paremmat kuin PASissa, mutta toisaalta PASissa lääkitys on vähäisempää, kun siirron ajoituksen voi tehdä oman luonnollisen kierron mukaan (rumba alkaa omien luomukuukautisten alettua).

Mulla ei oo edelleenkään mitään oireita, joten kovasti hermostuttaa se varhaisultran odottelu.. tai ei kovasti hermostuta, muta jonkin verran hermostuttaa :)

Uusilla viikkolukemilla ollaan kuitenkin jo :)

Nuppu 6+1
 
Tänään käytiin neuvolassa ja ultrassa ja siellähän se meidän pötkylä oli kippurassa ja sydän pompotti niiiin kovasti :) Itku meinasi päästä :'( Lasketuksi ajaksi lääkäri sai 8.3.2012. Saatiin myös kovasti ultrakuvia,jotka tietenkin laitoin jääkaapin oveen,että näen ne ekana aamulla. :p Ja saimme myöskin kutsun mennä näyttämään sitten sitä aikaansaannosta klinikalle :)
Lääkäri kysyi myös että haluammeko tietää luovuttajan pituuden,silmien värin ja hiusten värin, mutta ei me haluttu. Tulee sitten niitä tilanteita, että kaupungilla miettii jotta "onkohan se hän vai sittenkin olisiko se hän.." Apua, ihanaa tämä :)

-Katheriina ja Pötkylä 8+4 -
 
Viimeksi muokattu:
Katheriinalle oikein paljon onnea ultrakuulumisista! Ihana kuulla, että pikkuisellasi on kaikki hyvin. :heart:

Tervetuloa Annamari mukaan joukkoon! Toivottavasti hoidot onnistuvat kohdallasi mahdollisimman pian.

Toivottavasti SatuSofia saat tämän kuun aikana kuulla Tartosta hyviä uutisia ja pääsette etenemään hoidoissa. Hoitoa odottavan aika on pitkä.

Hathor, kaikkea hyvää elämässäsi jatkossa kahden pienen lahjasolupojan äitinä! :heart: Jotenkin tuntuu haikealta, että jätät palstan, vaikka jätätkin sen siinä onnellisessa tilanteessa, että hoitojen ansiosta sinulla on kaksi ihanaa lasta.

Nupulle onnittelut veritestituloksesta! Mitä tuossa nopeasti arvojasi laskin, hcg näyttää nouseen hienosti. Minäkin olen kertonut neuvolassa, että raskaus on saanut alkunsa lahjamunasolusta. Lapsettomuusklinikalla korostettiin, että raskausmyrkytysriski on lahjamunasoluhoidoissa (ja tietysti myös alkioadoptioissa) korkeampi kuin muuten. Sen vuoksi neuvolan on hyvä olla asiasta tietoinen. Kun kävin yksityisellä ultrissa alkuraskauden vuotojen takia, en maininnut lahjasoluista, koska siinä sillä ei ollut mielestäni merkitystä. Tosin yhdellä kertaa lääkäriksi osui tuttu lääkäri julkisen lapsettomuuspolilta. Hän muisti meidät ja hoitojen lopettamispäätöksemme vielä hyvin ja sen vuoksi hänen kanssaan lahjasoluasia tuli tietysti esille. Myös nt-ultrassa kerroin taustasta avoimesti, ja jos olisimme halunneet osallistua veriseulaan, olisi riski voitu laskea luovuttajan iän mukaan, jos se olisi ollut tiedossa. Mutta kuten sela sanoi, yhtä hyvin voit puhua pelkästään alkionsiirrosta. Peukut pystyssä, että saat torstain varhaisultrassa nähdä yhden tai kahden pienen sydämen sykkeen!

Hilleville kovasti onnea tähän viimeiseen hoitoon. Kaikki on tosiaan vielä mahdollista, niin kuin Hathor totesi. Olet varmasti meidän jokaisen mielessä, ja me kaikki toivomme sinulle onnistumista. Olet tämän ketjun sydän. Olet ajatuksissani.
 
Hei tytöt!
Pitkästä aikaa!

Me ollaan nyt jonottelemassa Pietarin klinikassa luovuttaja. Oltu jo huhtikuusta lähtien tehty erilaisia hoitoja, verta tutkittiin, siinä ei ole kuulema mitään sen kummempa, sitten on tehnyt kohdun tähystystä ja yllätys yllätys siinä oli krooninen tulehdus! OHO!!! Ja sitä ei kukaan ultraäänellä ole nähnyt!? olipas yllätys!
Selläiset uutiset. Kevällä soitettiin minulle In-tiimi klinikasta, että sopiva luovuttaja olisi tarjolla! Olen kieltäytynyt, en halua enää mennä siihen klinikkaan, jossa ei tehdään mitään... eikä tutkitaan kunnolla.
 
tosiaan pitkästä aikaa... voi että olen niin onnellinen Aliisa08:n puolesta! että hän sai lasta!!! ONNITTELUT vaikka olenkin niin myöhässä!!! Muistan vain että sinulla oli monta yritystä! ja sinä selvisit siitä!!! onnittelut kaikille muillekin tytöt! Tosi ihana nähdä, että hoidot tehosivat!!! :heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart:
 
Nuppu joko kävit ultrassa? Odottelen jännittyneenä tulosta, varmasti kaikki on hyvin. Minä myös olen kertonut neuvolassa lahja-alkiosta, samoin kerroin nt-ultrassa. Osallistuin myös veriseulaan ja silloin tarvittiin munasolun luovuttajan ikä kuten Cava jo kertoikin. Tuloskin tuli jo ja kaikki oli hyvin, ei suurentunutta riskiä tai tarvetta lisätutkimuksiin.. Ultrassa vauva liikuskeli paljon ja näytti hyvinvoivalta :)

Hathorille hyvää jatkoa. Pitkä aika sinulla on kyllä ollut tahkota tätä tietä, onneksi lopputulos on onnellinen.

Hilleville suurensuuret onnentoivotukset viimeiseen hoitoon. Minullakin tämä plussa oli viimeinen hoito ja toistaiseksi kaikki on hyvin.

SatuSofia toivottavasti pääset nopeasti etenemään ja luovuttaja löytyy.

Kaikille muillekin hyviä vointeja :)

Seinäkukkanen 13+4
 
Seinäkukkanen, kiva kuulla että sulla on jo nuo verikoetulokset ja kaikki hyvin!

Nuppu, ole vain rauhallisin mielin. Se varmaan on vain niin että niistä joilla ei ole oireita ei tosiaan kuule mitään. Onhan paljon äitejä joille raskaus on selvinnyt kun se on ollut jo tosi pitkällä. Eivätkä ole tienneet ja tunteneet mitään.

Hillevi, taidat olla seuraava hoitoon menijä. Pidän peukut pystyssä että pääsette sinne suunnitelmien mukaan. Onko se tuoresiirto vai pakaste?

Mä oon menossa miesystäväni kanssa ja ensimmäinen 4ever siirto ja siis tuoresiirto sitten kun sinne päästään, toivottavasti puolen vuoden sisään ainakin. Oli juuri pieni kesälomariita, ei tästä aiheesta vaan suhteen muista asioista. Mutta ilmaa on nyt puhdistettu ja suhde paremmalla tolalla, ainakin mun näkökulmasta.

Tuo kuulostaakin loogiselta että pakastesiirto tosiaan on kevyempi lääkitykseltään kun sen voi ajoittaa omaan kiertoon.

Hathor, mukava tietää sun tilanne. Onnellista jatkoa elämään!

Onnea Katheriina!
 
amv
Hathor: Mä oon niin onnellinen, ettöä teillä on nyt kaikki niin kuin olettekin halunneet ja että vauva voi hyvin. Hienoa, että tuollaisen pitkänkin tien jälkeen voit olla onnellinen elämässä ilman katkeruutta ja surua. Kaikkea hyvää sinulle ja koko perheelle!

Mun oli pakko käydä lukemassa, että millä viikolla teidän pikkuinen syntyikään ja mitä kaikkea murhetta ja vaikeuksia siinä alussa. oli. Mullöa oli tänään TYKSissä kontrolli, joka tehdänn juuri luovutetun munasoluhoidon aiheuttaman kohonneen raskausmyrkytysriskin takia. Mulla on supistellut aika tiuhaankin (tosin kivuttomasti) jo muutamia viikkoja ja nyt onollut pari viikko apaineentunnetta emättimessä. Valitettavasti ne ei ole oleet vaarattomia, ja sainkin nyt sit s-lomaa ja määräykseen lepäillä paljon ja tehdä kotona vain jotain kevyttä. Piente kävelylenkit on sallittuja, ei muu. Kyllä on ihan kamala päivä ollut ;( Nyt on vasta 24+2, ja vaikka lääkäri lohduttelikin, et hyvät viikot on jo, niin silti pelottaa. Sain jopa kortisonipiikin kypsyttämään vauvan keuhkot. Lisäksi tutkimuksessa löytyi emättimestä sekaflooratulehdus, joka on tosin helppo hoitaa emätinpuikoilla ja joka voi olla supistelujen takana. Käykää siis hyvissä ajoin tutkituttamassa itsenne ja vauva, jos vähänkin epäilyttää, ettei kaikki ole kunnossa. Mä ainakin olin jo jonkin aikaa sitä mieltä, ettei kaikki ehkä ole ok.


Nuppu: Toivottavasti kaikki hyvin?!

Katheriina: Ihanaa! Onnea!


Hillevi: Niin kuin muutkin, myös mä oon sitä mieltä, että vihdoinkin on teidän vuoro onnistua.


Täytyy tulla lukemaan ja kirjottelemaan lisää piakkoin (nyt kun aikaakin on...) On vähän jäänyt kesän aikana, kun on halunnut mennä nyt niin paljon (kun kerrankin ollut sellainen kesä, et on ollut fiilistäkin mennä eikä vain halunnut möllöttää erakkona).

:wave:
amv
 
Hei täällä uusi tapaus.
Mulla 4 raskautta josta 1 elävänä syntynyt lapsi. Nyt menossa 4. raskaus josta jälleen keskeytys tulossa reilun viikon sisään, isoilla viikoilla :( Kaikki geneettisiä keskeytyksiä, nyt ei enää pää jaksa.
Lähdetään pohtimaa luovutussoluhoitoja.
Suuria kysymyksiä ja isoja asioita.
Voimia kaikille tätä vaikeaa asiaa läpikäyville.
OSaako joku valaista tän hetkisiä jonoja suomen klinikoille?
 
Cava
Kiitos veritestituloksen onnitteluista. Ihan oikeassa määrässä se hcg oli tosiaan noussut. Tuo raskausmyrkytysasia ja lahjasolusta kertominen, kiitos myös niistä kommenteista. Lääkärini sanoi, että ylipäätään raskausmyrkytysriski on kasvanut iäkkäillä odottajilla, ensisynnyttäjillä sekä lahjasolun saaneilla. Mullahan mätsää nuo kaikki riskit :O!! Ainakin sille neuvolaLÄÄKÄRILLE kerron, mietin vielä terveydenhoitajaa. Katsotaan miten kemiat kohtaavat. Ja tosiaan kaikissa tarkemmissa tutkimuksissa (niskaturvoke) luovuttajan ikä on se relevantti, joten tulen sen siis kertomaan.

Kukas se siitä B12-vitamiinista puhuikaan? Olipa hyvä tieto sekin. Mistäköhän ruuasta sitä saa luomuna? Ainakin tuossa Multivita-raskaus -purkissa sitä näkyy olevan.

Mitenkäs Cava sun oma vointisi on?

Marisabel
Millainen teidän tausta on, onko aiemmin jo tehty millaisia hoitoja? Toivottavasti jono etenee ja pääsisitte hoitoihin pian - odottavan aika on pitkä. Minäkin olin aikoinani yhteydessä Pietarin klinikkaan, en sitä sitten kuitenkaan valinnut. Toivottavasti sun kohtutulehdus saataisiin hoidetuksi ja se olisi avain onnistumiseen! Aiheuttiko tulehdus sulle jotakin oireita ja kertoiko lääkäri mistä sellainen saattaa tulla? Hyvää vointia!

Seinäkukkanen
Kiitos sullekin kommenteista neuvolassa kertomisesta. Sullahan on ollut kivoja ultrakuulumisia, kiva kuulla :)

Satusofia
Kiitos tsempityksestä tän oireettomuuden kanssa - siitähän sais OIKEESTI vain nauttia!!! :D
Toivottavasti teilläkin "jono etenee" ja hoitoihin pääsy tulisi pian. Se on ihan hyvä vaan välillä vähän tuulettaa ja raikastaa ilmaa :stick: Tärkeetä tietty, että yhteinen tahtotila näissä isoissa hoitoasioissa ei oo uhattuna ja molemmat ootte siihen sitoutuneita, hyvä niin.

amv
Huh, kylläpäs sulle ongelman lykkäs :( Tosi ikävä juttu! Oliko nuo sun kuvailemat oireet juurikin raskausmyrkytykseen viittaavia vaiko jotain muuta tutkivat/epäilevät? Käytkö nyt sitten kontrolleissa kuinka usein? Kovasti tsemppiä sairauslomalle ja peukut pystyssä, että vointi teillä molemmilla paranee ja olisi vain joku tilapäinen "säikäytys" kyseessä!

Asriel
Olipa surullista kuulla sun tarinasi, ei voi edes kuvitella mitä olet joutunut kokemaan :'(


Kiitos kaikile kysymästä! Varhaisultra oli eilen. Kaikki oli niinkuin pitääkin :heart: Koko vastasi viikkoja jetsulleen. Alkio oli oikeassa paikassa, vajaan sentin mittainen ja sydän hakkasi vimmatusti =). Lääkäri onnitteli ja sanoi, että on vahva sydämenlyönti. Olihan se ihan liikkis nähdä! Mutta vieläkään tätä asiaa ei okein ole sisäistänyt. Mustako tulee ÄITI :O???!?

Nuppu ja uudet viikot 7+0 :)
 
Täällä uusi tulokas keskusteluunne.
Olen seurannut tämän palstan keskustelua pitkään ja vihdoinkin ottanut itseäni niskasta kiinni ja saanut itseni kirjottamaan tänne jotakin : /. Vuosia olemme puolisoni kanssa käyneet tätä lapsettomuutta yhdessä hiljaa läpi. Pidimme hoidoissa taukoa, vaikkei se ikämme huomioon ottaen ole ollut järkevä ratkaisu, mutta oli vaan pakko pysähtyä. Ikää on 45v, ja nyt päätös tehty yhdessä puolisoni kanssa siirtymisestä Elite- klinikalle hoitoihin.

Meille on aiemmin tehty inseminaatiota useita tuloksetta, ja nyt päätimme klinikan ja Suomessa hoitavan lääkärini kanssa keskesteltuamme päätyä alkion adoptioon.

Kokeiden tuloksia nyt odotellaan kuumeisesti ja toivottavasti jo tässä syksyn aikana pääsemme itse siirtoon.

Oli helpottavaa huomata, että toivoa on sittenkin vielä olemassa (vaikka se aina ei ole siltä tuntunutkaan). Sain tästä kaikesta "jännästä" piristysruiskeen itselleni ja aloitin tänään joogaharrastukseni uudestaan :rolleyes:

Mukavaa elokuuta !
 
amv, Kurja juttu tuo. Mutta hyvä että osasit kuunnella kroppaasi ja sen oireta. Toivotaan että elämän rauhoittuminen auttaa ja tilanne korjaantuu. Pidä hyvää huolta itsestäsi, kenties se on vain ollut liian kiireen ja menojen tulosta.

Tervetuloa Asriel ja SaimiRiikka! SaimiRiikka, mehän ollaan menossa kans tuonne Eliteen.

Perjantaina saatiin tiedot uudesta jaettavasta luovuttajaehdokkaasta! Hän on meidän toiveen mukaan pidempi nainen joten vastasin jo että olemme kiinnostuneita. Laitoin vielä kysymyksen onko hänellä historiaa luovuttajana, siis onko tietoa solujen laadusta. Toivottavasti vastaus tulee maanantaina. Jännittävää! Silloin siirtoa voidaan alkaa suunnitella syys- tai lokakuulle. Syyskuuhan on jo ihan kohta! Ensin sitä odottaa kuumeisesti että jotain tapahtuisi ja sitten kun alkaa tapahtua tuntuu että se on kamalan pian. Takana kaikki kesäloman herkutteut ja juhlat:ashamed: Nyt sitten ryhtiä omaan ruokavalioon ja elämään! Olen innoissani.
 

Yhteistyössä