Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

ONNEA Seinäkukkanen ja Cava!!! Upeaa!!!=)

amv: Kiitos vinkistä! En oo kyllä tullu ees aatelleeks...Täytyy pyytää koetta.

O.n Hoito ei toteudukaan suunnitellusti. Taysista soittivat että endo-leikkaukseen pitäisi mennä. Mun MRI-lausunto oli seilannu 1.5 kk jossain.:mad: En tiedä koska pääsen, mutta ehkä lähikuukausina. Nyt sitten ilmeisesti lähtee jäljelä oleva munasarjakin.

Kysymys: Ne kellä Teillä on ennenaikaiset vaihdevuodet, miten hoito toteutetaan? Mulla nyt sitten leikkauksen jälkeen varmaan jatkuva hormonilääkityksen tarve...

Mulle sanottiin Taysista lisäksi että seuraavaan hoitoon TÄYTYY laittaa sekä kortisoni että fragmin, no samaa mieltä itsekin, onneksi joku nyt huomaa että asialla kantsis tehdä jotain...Mä yritän siirtää Reprofitin hoidon elo-syyskulle jos antaisivat vielä samalla hinnalla? Me ollaan lennetty Tre:ta kun asutaan Pirkanmaalla ja sitten jonkun muun maan kautta Brnoon.

Typyliini
 
Cava Aivan mahtavaa, onnea sinulle!

Seinäkukkanen sinullekin suuret suuret onnittelut :heart:

Tsemit myös tuleviin epävarmuusoloihin ja menettämisen pelkoihin. Aika tuntuu pitkältä vaikka hassua kyllä, jälkikäteen lyhyeltä.

Samoin plastex, amv ja Watrossi valtavan suuret onnittelut plussista jos en ole vielä henkilökohtaisesti onnitellut :heart:

Upeaa nämä plussat. Toivon sydämeni pohjasta että teidän odotukset sujuu toivotusti.

Meidän pikkuinen lahja on kolmisen kuukautta ja aivan valloittava :heart:. Lahjoitimme loput 6 alkiota eteenpäin ja jään jännityksellä odottamaan uutisia onnistutaanko niillä. Elitessä lupasivat siis kertoa tulokset ja myös täyttävät toiveemme ettei alkioita lahjoiteta suomalaiselle parille. Helpompi ajatella ettei ehkä joskus törmätä pikkuisemme kaksoisolentoon kovin todenäköisesti jos hän ei synny Suomeen..
 
Harmillista Typyliini, et joudut leikkaukseen ja hoito viivästyy :( Jos oot hoitokierroksen ja luovuttajan etsinnän käynnistänyt ennen hinnannousua, niin voisihan sitä kuvitella vanhalla hinnalla hoidon vielä saavan. Toivottavasti onnistuu niin. Mitenkä tää keliakiaepäily on sulla tullut esille raskautumiseen liittyen, onko sulla ollut joitain merkkejä siihen suuntaan, et keliakia vaikuttaisi asiaan?

Sit oisin vielä kysynyt, että mitä tolla Fragminilla tehdään? Mulla on tarkoitus heinäkuun alkupäivinä mennä siirtoon, riippuen nyt miten kierto tässä normaalina pysyy .. Tällä kertaa otettaneen kortisonin lisäksi Klexane hoitoon mukaan, ainakin alustavasti näin on sovittu. Meinaan, et onko tuo Fragmin samantyyppinen ku Klexane vai vielä joku eri juttu ja tarkoitettu eri "vaivaan" :O?

Lyyra, olipa kauniisti tehty, kun luovutitte alkiot eteenpäin.

Tökkiikö muilla tää foorumi? En pääse myöhään iltaisin (öisin) kirjoittamaan ollenkaan :( Jo pari kolme kertaa on käynyt niin.

Mukavia helteitä kaikille :)
 
Hiljasta on täällä, huhuu? Mitäs kaikille kuuluu muuta kuin helteitä :)? Vai eikö tää sivusto toimi?

Mulla pikkuhiljaa lähenee seuraava hoitokerta.. Toiveet nousee ja jännitys taas kohoaa.. josko vihdoin.. Viikon päästä suurinpiirtein alan estrogeenia syödä.

Mailailin lääkärilleni menneellä viikolla ja kerroin mikä kp on menossa. Hän oli lomalla, mutta vastasi silti sieltä, että älä huoli, siirto onnistuu heinäkuun alussa. Vielä en ole tulevan donorin tietoja saanut, joten niitä nyt odottelen.
 
Hei Nuppu, ainakin minä täällä luuraan... :wave:
Mukava kuulla, että sinulla hoito lähestyy! :) Toivottavasti kaikki menee nappiin ja hoito tuottaisi sen toivotun tuloksen.

Omasta navasta sen verran, että tänään kai pitäisi olla 6+0, jos kaikki on kunnossa. Jos ja jos! Aamulla juuri ennen heräämistä näin unta, että olin alkanut vuotaa verta. Unen tuoma ahdistus on seurannut mukana koko päivän - ja eikös nyt illalla lugemössön seassa ole tullut jotain ruskeaa... Pari päivää on ollut välillä aika koviakin alavatsakipuja, joten pelko on ollut seurana joka hetki. Tiedän monella olleen vuotoja raskausaikana ja raskauden edenneen niistä huolimatta onnellisesti, mutta oloni on silti sanoinkuvaamattoman kamala. Varasin huomiseksi ajan paniikkiultraan, kun varsinainen ultra-aika olisi ollut vasta juuri ennen juhannusta. Voi toivottavasti sieltä tulee hyviä uutisia... En tiedä, miten selviän, jos pahimmat pelot käyvät toteen. :(
 
Minäkin täällä kyllä luuraan. Nuppu paljon onnea lähestyvään hoitoon! Minulla on vähän sama tausta kun sinulla eli olen yksin tässä projektissa...ja vielä vanhempanakin. Aina ei vaan elämä mene niinkuin on suunnitellut. Minulla pitkä suhde takana ja kun se kariutui niin huomasin, että nyt on kyllä vihoviimeiset hetket tehdä jotain tämän asian suhteen.

Cava voimia hermoiluun. Minulla on ultra huomenna ja verenvuotojakin on ollut. Pariin kertaan vaan paperiin hiukan, mutta jonkun verran on tiputellut pikkuhousunsuojaankin ja kerran ihan pönttöönkin asti. Mitään kipuja ei ole ollut eikä onneksi vuotoa ole kuin silloin tällöin. Vähän hermostumista lievittää se, että oireeksi on tullut aika voimia vievä pahoinvointi. Toivon, että siellä jotain tapahtuu kun oireitakin on. Mutta onhan tämä aika pelottavaa. Voi toivottavasti meillä molemmilla on kaikki hyvin. Tulethan kertomaan sitten uutiset.
 
Tälläkään kertaa en taida saada millään mittapuulla järjellistä viestiä aikaiseksi, mutta yritetään... Vastoin odotuksia ja pelkoja ultrassa kaikki hyvin, näkyi jopa pienen syke. Meidän pieni...! Vastaanottohuoneesta ulos päästyäni vajosin lähimpään odotusaulan tuoliin ja aloin itkeä hillittömästi ultrakuva kädessäni. Viimeisen viikon olen vain pelännyt, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Yritän nyt tosissani ajatella, että juuri nyt kaikki on hyvin ja se riittää tässä hetkessä. Huomisesta kun ei tiedä kukaan kuitenkaan.

Voi Seinäkukkanen, toivon todella, että myös sinä saat huomenna hyviä uutisia. Uskon siihen lujasti, eivätkä nuo lupaavilta kuulostavat oireesi uskoani ainakaan vähennä. Todennäköisesti vuotokin on ollut harmitonta varsinkin, kun sinulla ei ole ollut kipuja. Olen huomenna hengessä mukana ja odotan kuulumisiasi. :hug:
 
Cava ihanaa, että kaikki on hyvin! Ja sykekin jo näkyi:heart:

Täällä taas alkoi kova pelko, sillä tänään illalla verta hulahti oikein kunnolla ja edelleen vuotelee hiljakseen. Taisi tulla muutama hyytymäkin. Kipuja ei kuitenkaan ainakaan vielä ole. Onneksi huomenna on ultra.
 
Paljon onnea Cava, upeat ultrauutiset sinulla! :flower:

Seinäkukkaselle voimia huomisen odotteluun. Ja täällä peukut pystyssä, että näkymät olisivat yhtä hyvät kuin Cavalla. Hoitoalkuisissa raskauksissa vuotoja on useammin kuin luomuissa. Toivottavasti vuoto loppuu pian! :hug:

Kaunista kesää kaikille!
Hillevi
 
Huh Cava ja Seinäkukkanen, teillä on ollut hermojaraastavia hetkiä!! Onnea Cava, kun kuitenkin jo sykkeen masussa kuulit! Se on jo paljon se.

Seinäkukkaselle toivon samanalaisia sykkeen kuulosteluja ja yhtä hyviä masunäkymiä huomenna! Voi kuinka on pelottavaa. Pidän peukkuja! Kiva oli myös kuulla sun taustasta - eli meitä on samassa tilanteessa muitakin :)
 
Onnea kovasti Cavalle ja toivon täällä kovasti Seinäkukkasen saaneen hyviä uutisia.

Nupulle kovasti onnea matkaan lähestyvään hoitoon.

Itse täällä lähinnä taustailen, sillä oman hoidon alkuun on vielä piiiiitkää aika. Toisaalta, on kyllä mukava vetää hetken henkeä, noita omilla soluilla tehtyjä hoitoja kun tehtailtiin aika tiuhaan tahtiin. Nyt ehtii nauttia vähän keväästikin.

Joten aurinkoista kesää toivottelen teille kaikille :)
 
Hillevi :wave:

Huh helpotus, ultrassa käyty ja kaikki onkin hyvin! Pieni oli 6,5mm ja sykekin näkyi=) Verenvuoto oli jotain kudosnestettä, jota näkyi edelleen hiukan kohdussa ja se saattaa vuotaa vielä jatkossakin hiukan muttei ole vaarallista. Olen nyt viikolla 6+3 ja parin viikon päästä menen uudelleen ultraan kurkkimaan miltä siellä näyttää silloin :)

Onko sinulla Cava jo jotain oireita? Minulla jatkuu kuvotusolo, joka on aika väsyttävää vaikken nyt mitenkään makaakaan pää pytyssä. Kokeilen nyt tälläisiä pahoinvointirannekkeita, jospa ne vähän auttaisivat.

Lumeton leppoisaa kesää!
 
Seinäkukkanen ja Cava!!!! Onnea mahtavista ultranäkymistä. Hirveästi jännitti tulla katsomaan teidän kuulumisia, kun olin lukenut teidän vuodoista ja epäilyttävistä tuntemuksista. Oon niin iloinen teidän puolesta! =)

Täällä pahoinvointi väheni viikonloppuna, mutta taas on tullut takaisin. :x Mutta oireista nautin edelleen.... =) Nt-ultra oli viime viikolla ja down-riski oli erittäin pieni. Vajaa pari viikkoa seuraavaan kurkkaukseen. Jokohan tästä uskaltaisi kertoa? =)

Plastex 12+3
 
Upeeta Cava! Niin siinä käy kun hulluna jännittää ja pelkää niin tulee itku kun voisi nauraa. Helpotusitku.

Seinäkukkanen, mitä uutisia sait?

Nuppu, aiotko mennä 28 viikolla? Siis joka alkaa 4.7? Ootko saanu jotain luovuttajatietoja jo?

Voimia Typyliini! Toivottavasti asiat etenee.

Tartosta ei oo kuulunu mulle vielä mitään. Töissä ja muutenkin on ollut niin kiire etten ole ehtinyt vielä liikaa sitä harmitella. Saa nähdä kuinka kauan kestää tuon jaetun luovuttajan vaihtoehdolla odotus. Jotenkin olisi mukavaa päästä sinne nyt kesällä tai alkusyksyllä, se olisi pieni loma samalla. Loka-marraskuussa tai vielä myöhemmin matkustaminen tuntuu etukäteen vähän ankealta. Mutta talveen se saattaa mennä jos ei saman toiveista naista tai paria kuulu. Oletteko ajatelleet että kun voi vaikuttaa tuohon siirtoajankohtaan niin voi tavallaan vaikuttaa lapsen ominaisuuksiin silläkin? Mä ainakin tunnistan näitä tähtimerkkiluonteenpiirteitä ihmisissä. Tietysti oletuksena että lapsi syntyy suunnilleen ajallaan.

Olen yrittänyt parantaa ruokavaliota ja ajatellut terveysasioita. Pääsin kuuntelemaan Paula Heinosen luentoa vähän aikaa sitten. Paula on kyllä käsittämättömän terveen ja upean näköinen nainen (47v muistaakseni); jos hänen ohjeillaan saa kropan ja ihon vähänkin samaan suuntaan niin kannattaa kyllä yrittää. Hän on ennen elintapamuutostaan ollut tosi sairas, astmaatikko joka on tarvinnut sairaalahoitoa. Hän puhui koko luennon ajan suolistosta ja sen terveydestä, kuinka se vaikuttaa kaikkeen ihmisessä. Tästä motivoituneena olen nyt syönyt jo pari viikkoa probiootteja. Olen myös yrittänyt syödä mahdollisimman paljon tuoretta ruokaa, tuoresalaatteja ja hedelmiä. Paulan kuva ja vauvajutut mielessä. Kyllä mä säännöllisesti lipeen mut kaikki pienetkin muutokset parempaan suuntaan on kuitenkin hyväksi.
 
Ihanaa, Seinäkukkanen! :heart: Et usko, kuinka helpottunut olen uutisistasi! Kun näin samoissa mennään, jännään sinun kuulumisiasi melkein yhtä paljon kuin omiani. Tosin ilman tolkutonta, paniikinomaista pelkoa, ja toisen hyvistä uutisista osaa nauttia varauksetta. ;) Hyvä että vuodoille löytyi ultrassa selitys, niin ei tarvitse niistä jatkossa niin kovasti säikähtää, jos niitä vielä sattuu ilmaantumaan. Oireet meillä menee nähtävästi ihan ristiin. Rintatuntemukset kai lasketaan raskausoireiksi, niitä on vaihtelevasti. Ja oireiden vähentyessä tietysti paniikki lisääntyy. :headwall: Sen lisäksi minulla on vähän väliä milloin minkäkinlaisia alavatsajomotuksia, -nipistelyjä ja jopa -kipuja. Tosin tänään aamuyöllä ja -päivällä oli olevinaan öklö olo, mutta epäilen, josko se olisi kuitenkin ollut mielikuvituksen tuotetta. Uskoisin, että pahoinvoinnin kyllä tunnistaa, jos sitä kohdalle oikeasti osuu! :D

Miten nuo raskausviikot oikein lasketaan? :confused: Olen nyt törmännyt jo ainakin kolmeen eri laskentatapaan: siirtopäivä on rv 2+0, siirtopäivä on rv 2+alkion ikä tai hedelmöittymispäivä on punktion jälkeinen päivä. Samapa se sinänsä, kun erohan on joka tapauksessa vain muutamia päiviä. Tärkeintä on, että raskaus etenee.

Typyliinille toivon jotain selkoa keskenmenojen syihin, jotta pääsisitte uusin "asein" seuraavaan siirtoon. Kyselit hormonikorvaushoidosta. Itsellänihän on se tilanne, että oma kierto toimii vielä, mutta sairaalan lapsettomuuspolilta sain takaisin yksityiselle siirtyessäni evästykseksi, että vaihdevuodet tulevat minulle joka tapauksessa jossain vaiheessa ennen aikojaan. Sitä lääkitään siinä vaiheessa estrogeeni-progesteroni (estradioli-dydrogesteroni) -yhdistelmällä (esim. Femoston), jotta saadaan luotua kuukautiskiertoa vastaava tilanne. Asiasta paremmin tietävät korjatkaa, jos olen väärässä.

amv:llä on jo menossa 18. raskausviikko! Hämmästelin taannoin, kuinka Utopia voi olla jo niin lähellä h-hetkeä, mutta vielä enemmän ihmettelen, mihin aika sinun kohdallasi on kadonnut. Vastahan plussasit! Taitaa olla juuri niin, kuin Lyyra sanoi: aika menee lopulta tosi nopeasti, vaikka varsinkin alkuraskaudessa (tai piinistellessä tai hoitoa odotellessa) odottavan aika on todella pitkä. =)

plastexille onnittelut hyvistä nt-ultrakuulumisista! Hyvä että pääset kurkkaamaan pienen kuulumisia usein, kun on ikäviä kokemuksia taustalla ihan liikaa. Hyviä vointeja sinulle!

Kiitos vielä kaikille yhteisesti onnitteluista! :heart: Olen kyllä hengessä mukana teidän kaikkien vaiheissa, vaikka kommentoinnit jäävätkin välillä omaan napaan käpertymisen vuoksi turhan vähiin. :ashamed:
 
Upeeta Seinäkukkanen, paljon onnea sykkeestä! Hienoa, että sinulla ja Cavalla nyt raskaus jo hyvällä alulla! Koittakaa kestää pahoinvointi ja nuo vuodot ja pysyä toiveikkaina.

Plastexille myös onnittelut nt-ultran hienon tuloksen johdosta :flower:

Minun rauta-arvoni ei ollut vielä tarpeeksi hyvä. Toinen pullo rautajuomaa menossa, ehkä elokuussa siirtoon.

Terkut kaikille!
Hillevi
 
Viimeksi muokattu:
Satusofia kärsivällisyyttä luovuttajan odotteluun ja kiitokset myötäelämisestä.

Kiitos kaikille muillekin onnitteluista ja tuesta, joka on niin kovin tarpeen. Kommentointi jää niin vähiin kun itse pyörii oman napansa ympäri:ashamed:

Vähän pikkuhiljaa uskaltaudun ajattelemaan, että voisiko tämä nyt sitten olla oikeasti totta. Pahoinvointi kyllä rauhoittaa hermoja, mutta toivon ettei se tästä pahasti enää lisäänny. Jostain syystä tämä tietokoneruudun tuijottaminenkin tekee pahaa.

Cava en minäkään oikein ymmärrä tuota raskausviikkojen laskua, mutta lääkärini laski sen mielestäni 2+ alkion ikä.

Olette kaikki tosi tärkeitä!
 
Seinäkukkanen, onnea hyvistä ultrakuulumisista :D!! Siellähän se pikkuinen oli kaikessa komeudessaan.

Plastex, Näin sivustaseuraajana sanoisin, etten vois olla kertomatta jo kaikille maailman ihmisille iloani, kun kerran ultrassa on hyvät näkymät olleet ja down-riskit vähäisiksi havaittu, ja kun kaikki on muutenkin hyvin. Mutta: en todellakaan tiedä miten toimisin, jos OIKEASTI joskus sun tilanteessasi olisin! Toivon, että pystyisit nauttimaan olostasi, vaikka niin paljon aina pelkoja mukana vaaniikin.

Satusofia, mäkin oon suunnitellut parantavani ruokailutottumuksia ens hoidon ajaksi ja toki sitten pitemmällekin. Enemmän proteiineja ja vähemmän hiilareita, mutta en aio mihinkään äärilaitaan heilahtaa. Oon sitä mieltä, että kohtuus kaikessa. Kahvin lopetan hoidon ajaksi pois, vaikken sitä paljoa juokaan. Mutta saapa nähdä kuinka ravintomuutos onnistuu - mullakin nuo herkut on kovin pahoja houkuttajia, grrrr!

Tähtimerkkiasioita en oo tolleen miettinyt kuin kysyit. En paljokaan niitä seuraile muutenkaan. On jo ihan sama mihin vuodenaikaan siirto onnistuisi ja LA osuisi, kunhan vain plussautua onnistuisi..!! Hoitoja on jo 2v takana, niin ainoana toiveena on että terveen lapsen syliin saisi.:heart:

Paula Heinosesta en olekaan kuullut, pitääkinpä tutkia asiaa netistä.. :)

Ja kun kysyit, niin juurikin tuolla vkolla 28 on aikomus mennä siirtoon, jos nyt vain kaikki suunnitellusti menisi.

Cava, mä oon myös ihan yhtä äimänkäkenä laskutavasta näissä hoidoissa :O? Tosin toivon pääseväni ratkomaan sitä ihan livenä itsekin mahdollisimman pian :)

Hillevi, missä käytte hoidoissa ja onko hoitona luovutettu munasolu vaiko alkio, jos saa udella? Jaksamista elokuun ja siirron odotteluun! Kesät kyllä ihan tunnetustikin kuluvat LIIAN nopeasti :p!

Tuhruttaa jo lupaavasti, eli toivottavasti huomenna olisi kp1. Siitä se sitten taas lähtee :eek:. Mailasin äsken lääkärilleni. Eiköhän sitä huomenna, viimeistään viikonloppuna taas olla viisaampia miten jatkossa edetään.:wave:
 
Hei,

voi kuinka mukavaa on lukea positiivisia ultra-kuulumisia, siellä ne seuraavat pienet vauvelit jo kasvavat kovaa vauhtia :)

Hienoa Lyyra että saitte luovuttaa alkionne eteenpäin, toivottavasti joku saa kokea suuren suuren onnen niiden avulla! Onkohan se edelleen niin, että täällä Suomessa ei saa luovuttaa eteenpäin jo kertaalleen luovutettua? Meillä on toki vain yksi alkio, mutta harmittaa kyllä heittää roskiin. Itse emme aio kokeilla enää, olen tosi tyytyväinen näihin kahteen! Kaiken kaikkiaan perheessämme on nyt viisi lasta, joten sillä varmasti pärjätään. :) Sitä paitsi en uskaltaisi enää kokeilla, kun olimme lähellä menettää tätä pientä prinssiä.

Pääsimme kotiin sairaalasta kolme viikkoa sitten! Kaikki on mennyt hyvin ja poika on rauhallinen ja helppohoitoinen. Ainakin tähän asti, tänä iltana on ollut paljon kiukuttelua ja huutoa. Ilmaa on paljon mahassa ja se vaivaa. Yleensä vain niin että joutuu kovasti ponnistelemaan ja tekemään työtä että saa sitä ulos, harvemmin siitä huutoa on tullut. Toivottavasti tämä ei muutu nyt... Ihanaa on olla taas pienen vauvan äiti :)

Hathor ja pojat 2kk ja 7 v
 
Toivottavasti Hillevin rauta-arvot suostuvat nyt vihdoin nousemaan kohdilleen. :hug:

Hathorille vielä onnittelut pienestä pojasta! :heart: Ihanaa että olette saaneet prinssinne kotiin kasvamaan. Toivottavasti pienen masuvaivat helpottavat pikimmiten.

Miten Nupun hoitoprosessi etenee? Pääsitkö aloittamaan lääkkeet viikonloppuna? Pidän täällä peukut pystyssä, että kaikki menee hyvin ja pääset testaamaan heinäkuussa sen plussan. =)

Me kävimme tänään alkuperäisen suunnitelman mukaisessa varhaisultrassa. Pieni :heart: jumpsutti onneksi edelleen terhakkaasti ja kaikki näytti muutenkin olevan mallillaan. Lääkäri laski viikoiksi 7+1 ja lasketuksi ajaksi 7.2.2012. Oireita on edelleen tosi vähän (ja välillä ei kauhukseni lainkaan), mutta eipä sillä ole väliä, kunhan pienellä vain on kaikki hyvin. Nyt sitten vain hoivataan tätä pientä suurta ihmettä ja toivotaan parasta.

Seinäkukkaselle toivottelen hyviä vointeja ja onnea ensi viikon ultraan. Tulethan kertomaan sitten kuulumisiasi. Onko rannekkeista ollut yhtään apua pahoinvointiin?

Oikein hyvää juhannusta kaikille!
 
Cavalle onnea uusista entistäkin paremmista ultrakuulumisista! Askel askeleelta edemmäs ja lähemmäs tavoitetta..

Mulla tosiaan hoitokierto on alkanut! Syön estrogeeneja ja kasvattelen kohdun limistä. Limis ultrataan kp 14 täällä 1.7. ja pian sen jälkeen matkustan osittain lomailemaankin samalla reissulla. Siirto on suunniteltu olevan ke 6.7. Nyt on sitten ensimmäinen tähtäin tuossa pejantaissa, että limakalvo olisi kelpoinen ja munasarjat oikealla tavalla toimimattomassa tilassa.

Kiitos Cava tsempityksistä :)!

Mitäs muille kuuluu? :wave:
 
Nuppu, oliko ultran tulos on sopiva? Jos oli niin onnea matkaan! Olen ajatuksissa mukana.

Ihanaa Cava, sydämen ääni on niin vahva merkki pienen olemassaolosta. Eikai tuosta oireettomuudesta haittaa ole. Eikö se ole niin henkilökohtaista kuinka kroppa reagoi raskaushormooneihin ja tilaan... Mukavampaahan se on kun voi elää melko normaalisti.

Mä vain hoitelen puutarhaa kun ei Tartosta kuulu mitään. Laitoin sinne sähköpostia. Ehkä ensi viikolla soitan sinne jos töissä kiireet hellittää. Kiireistä vaan on ollut töissä ja joka viikonloppu jotain kemuja tai vieraita. Kivaa sinänsä mut aina on jotain puuhaa kotona tai lahjajärjestelyjen kanssa. Lomaankin on vielä aikaa...

Oletteko lukeneet Octomomista? Se aina välillä tulee otsikoihin. Siis se 16 keinohedelmöitetyn lapsen äiti. Mua on koko elämäni pelottanut ryhtyä yhdenkään lapsen äidiksi ja Nadya Suleman on halunnut aina vaan lisää vauvoja yksin, ja nyt se nainen taitaa olla todellakin aivan burnoutissa ja väsynyt kasvattamaan valtavaa lapsijoukkoaan. Merkillisintä tässä tietysti on sen jenkkilääkärin toiminta, joka on ollut auttamassa tätä yliampuvaa toimintaa aina uudelleen ja uudelleen.

Mukavaa heinäkuun alkua kaikki!
 
SatuSofia, kiitos kysymästä! Nyt hihhuloin täällä toiveikkaana :)! Ultrassa kaikki oli mallikkaasti. Limakalvo 9 mm ja muutoinkin kaikki oli niinkuin pitää ollakin kp14.

Ota vaan niskasta itteäs kii ja sysäät muita velvoitteita vähän sivummas, että saat otettua yhteyttä Tartoon. Eipä siitä aktiivisesta yhteydenpidosta voi haittaakaan olla ja saat mahdollisesti vastauksia, tai ainakin arviota jonotuksen kestosta. Siellä ei taida klinikat kesätaukoja pitää? Toivottavasti sullakin työt jo helpottais ja pääsisit jo kesän viettoon! Mulla alkoi nimittäin tänään LOMA :D!

Illemmalla sain sähköpostia lääkäriltäni: luovuttajat ovat 1988 (n) ja 1985 (m) syntyneitä. Alkiot oikein hyviä 1lk:n hatching blastoja, ihan TOP-alkioita :)! Noin sanoi siis lääkäri (ilman hymiötä tosin :whistle:) Eli ihan superhyvät blastot saan kyllä kyytiin!! Kunpa nyt vihdoin nappais tällä kertaa..

Aloitin myös kortisonin ja - ah, ne niin ihanat luget tänään. Ja ekaa kertaa kokeillaan Klexaneakin. Mutta se alkaa vasta siirrosta. Onko täällä jollakin siitä kokemusta miten on asiaan vaikuttanut, onko tuonut plussia? Entä sivuvaikutuksia?

Octomomista oon kuullut, mutten oo tota termiä ennen tiennyt. Järkyttäväähän sen lääkärin toiminta on, mutta on siinä vähän useampi palapelin palanen vinksallaan siinä kuviossa, huh huh!

Ovatko kaikki jo omilla kesähoitotauoilla vai klinikoiden kesätauoistako tämä hiljaiselo johtuu :)

Eipä tässä, häippäsen vähäksi aikaa.. reissua nääs pukkaa, joten nauttikaahan helteistä! :wave:
 
Nuppu pidän peukut ja varpaat pystyssä, että tällä kertaa tärppää! Ainakin kaikki kuullostaa tosi hyvältä=) Hauskaa lomailua samalla.

Minulla toinenkin ultra takana, ja ajoittaisista vuodoista huolimatta kaikki näyttää lääkärin mukaan oikein hyvältä. Neuvolassakin jo kävin. Pikkuhiljaa mietiskelen, että miten tästä asiasta kertoo sitten kun sen aika tulee. Lähimmät sukulaiseni ja ystäväni kyllä tietävät raskaudesta ja miten se on saanut alkunsa, mutta mietin miten vastaan niille, jolle en halua ihan kaikkea kertoa. Kun tässä ei nyt ole sitä miestä kuvioissa ja ikää on paljon, niin väistämättä kysymyksiä varmasti tulee.
 

Yhteistyössä