Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

prima vera
Minni73, onnea hienoista pikkuisista palleroista. Siirtohan onkin sitten jo huomenna.
Onniunelma, siirto on myös huomenna. Toivottavasti palleroiset selviää sulatuksesta. Tsemppiä siirtoon molemmille. Pääsette molemmat piinistelemään Hillevin seuraksi.
Lidia77, lämmin tervetulotoivotus.
Lokakuu, Toivottavasti hormonien poisjättäminen ei aiheuttanut sen kummempaa häslinkiä kehossa.
Sela, nyt sitten tarvitset kyllä niitä teräshermoja, että jaksat odottaa siihen maanantain ultraan.
Teekupillekin niitä hyviä hermoja toivottelen. Kyllä se ultrapäivä sieltä pikkuhiljaa lähenee. Mutta kuulostaa aivan ihanalle tuo vanha hirsitalo, luomuviljely ja muutama eläinkin. Lapsilla olisi aivan ihana kasvuympäristö.
Tuuttituulia on jo todella hyvillä viikoilla.
Hillevillä on pakasteessa vielä hieno määrä palleroisia. Niitä sisaruksia varten. Toivottavasti tämä tuoresiirto tuo sen kauan kaivatun pikkuisen.
Rudyn ja vauvojen kuulumisia oli kiva kuulla.
Lyyra, onneksi on pakkanen vielä täynnä.

Aamulla oli eka neuvola. Sain tämän verenvuodon takia lähetteen Naistenklinikan päivystykseen. Ihana yllätys oli, että pikkuinen on sinnitellyt menossa mukana. Syke löytyi ja vauvelini oli oikean kokoinenkin. Koska kohdusta oli tulossa jokin kudospala pois, ottivat sen talteen ja lähettivät patologille. Jos saisi jotain selvyyttä näihin vuotoihin. Mutta seuraava ultra on Naistenklinikalla 21.06 (11+3), siihen asti on sitten pärjättävä. Nyt ainakin nukun ensi yön todella hyvin, toivottavasti hyvää oloa riittää vähän pitemmäksikin aikaa. Tämä ainainen hermoilu syö voimat aika nopsaan. Jos nyt vähän oppisin relaamaan.

Hyvää viikonalkua kaikille!

Primavera 8+4
 
Lyyra Voi miten lämmitii mieltä kirjoituksesi ihan kyneliin asti. Ihanaa, että jaksat ajatella tulevaa ja oikein sieluni silmin nöin tuon pitkn nenän antaminen :) Saat minut itksemään ja nauramaan samaan aikaan.

Hillevi Pkää pinnaa piinaan.

teekuppi Tosiaan hauksa kiva unelma sinulla ja mukava et oireita jonkin verran mut ei liiaksi.

prima vera Onneksi kaikki hyvin ja mieli levollisempi.

Itse just päiväunilta heräsin. En saa aamulla nukuttua enään vaan olen viideltä ylhäällä ja sit ei uni enään tule. Nytkin neljän aikaa nukahdin, et taas meni pari tuntia unten mailla ja varmasti ei tee heikkoa saada illalla unta.
Vuoto on lakannut ja kipuja ei ole kans enään kuin silloin tällöin vihlaisuja. joten toivon niin, että tästä selvittiin säikähdyksellä. vaan olisi se kiva, etä olisi jotain oireitajotta tietäisi,että kaikki ok, nyt on hieman tyhjän päällä.
Voiko koskaan olla tyytyväinen kun jos ei sitä tai tätä niiin onko tapahtunut jotain kamalaa tai sit tosisn päin. Taisin tuonki jo aikaisemmin jossain vaiheessa sanoa. Pitkä aika tosiaan tulee ja hermot ihan riekaleina jos loppuun asti päästään.
Eli mulla on kaikki ihan hyvin :) :) :) :)
 
Heippa vaan kaikille! :wave:

Kiva kuulla, että Lyyralla on jo parempi mieli. On kyllä niin hyvin sanottu, että näytät vielä pitkän nenän tälle lapsettomuudelle. Mä kans! :) Teillä on vielä koko armeija alkioita pakkasessakin, kyllä se niillä vielä nappaa.

Minnille onnittelut hienosta munis-saaliista ja tsemppiä huomiselle.

Kaikille muille tsempitykset; ultriin, odotteluun, tuleviin siirtoihin. Jokaiselle omaan vaiheeseensa. En nyt valitettavasti jaksa listailla tähän jokaista erikseen. Anteeksi...

ON: Soittelin klinikalle ja siellä on nyt sulateltu olki, missä on 2 alkiota. Oli kuulemma olleet paremman näköisiä kuin yksin pakastettu alkio. Muakin vähän mietityttää, että siirretäänkö 1 vai 2. Ehkä jos molemmat on huomenna tosi hyviä, niin pyydän siirtämään vain toisen ja toinen pakastetaan uudestaan. Sitten jäis pakkaseen vielä yhteensä 4 alkiota. Mutta toisaalta mietin kans, että onnistuisko paremmin jos laittais kaks ja ne jotenkin tukis toisiaan. Hankalaa...

Yks juttu mitä kans mietin, on Synarelan suihkauttaminen muutama päivä siirron jälkeen. Toisesta ketjusta luin, että semmoista käytetään ainakin jossain ulkomailla ja sillä on saatu hyviä tuloksia jo monessa siirrossa epäonnistuneille. Uskaltaiskohan sitä ehdottaa lääkärille?!

Jännityksellä odotan huomista päivää! Siirron jälkeen aion kylvetellä jalkoja kuumassa jalkakylvyssä joka ilta ja laittaa kahdet villasukat. Kaikki keinot käyttöön siis... :LOL:
 
olen pahoillani, että tulin vaan päivittämään omaa napaa.. tehtiin vielä kolmas yritys omilla, eikä siitä sitten mitään tullut. No, nyt on ainakin varmuus, että ollaan oikeassa jonossa. Toivottavasti päästään mahdollisimman pian luovutettujen hoitoon, ei jaksais enää yhtään odottaa..
 
Hei kaikille!

Olipas tuo päivällä pikaisesti kirjoittamani tökerö, anteeksi Sharlin, piti tietenkin pahoitella tuota ettei sitten omilla onnistunut!
Sela, kiva kuulla että kaikki nyt kunnossa ja vuoto ja kivut poissa pysyneet!
Hillevilläkin jo piinispäivät hyvällä mallilla, rauhallisuutta sinne loppupäiviin, koskas sulla testipäivä on, eri klinikoilla vähän eri, ja aiotko kotona testailla?

itsellä ollut tänään taas lähes oireeton päivä, vähän päivällä yökötti, eipä paljon muuta. Mutta mieli kuitenkin aika rauhallinen, ainakin just nyt tällä hetkellä.

Teekuppi 5+5
 
Hei taas,

Mites Minnin ja OnniUnelman tämän päivän siirrot meni? Toivottavasti oikein hyvin!

Sharlin, tervetuloa ja toivottavasti pian pääset lahjasoluhoitoon. Niihin siirtyminen on ihan oma asiansa, kriisiä ja suruakin usein siirtymävaiheeseen liittyy. Jaksuja! :hug: Riikan lisäksi Tartossa on nopeasti päässyt hoitoihin.

Tänne pp6:n ei kuulu kummempia... rinnat on vähän turvoksissa ja tänään ollut menkkamaisia pehmeitä tuntemuksia, mitään värillistä ei pöksyissä. Menen veritestiin pp14, eli jo viikon ja päivän päästä ;) Viikonloppu menee taas touhutessa, vanhempani tulevat kyläilemään. Minulla ei ole nyt kotona yhtään r-testiä, mutta eikös jotkut ovulaatiotestillä kokeile. Missähän vaiheessa voisi? Niitä löytyy vaatekaapin apteekkihyllyltäni vino pino.

Terkut Hilleviltä kaikille pinolaisille!
 
Onnea vasta plussanneille ja Hyvää loppumatkaa siihen toivottuun tulokseen asti, eli lapsen syntymään.

Me ollaan siis jonossa Oulun väestöliittoon sekä alkio adoptioon, että luovutettuihin munasoluihin. Endoni tuntuu vaan tekevän joka kuukausi uutta tuhoaan, joten olen nyt viestitellyt Tarttoon, ja sinne pääsisimmekin vaikka heti. Sopivasti lomakin alkaa, joten aikaa kyllä olisi... pitää nyt vielä miettiä... meillä on matkaa jo Helsinkiin n. 1000 km joten aikamoinen reissu olisi tiedossa, ei noin vain päiväseltään kipasta lahden tuollapuolen...

Mut hyvää kesää ja leppoisia odotteluaikoja onnistuneille =)

Neganneille toivoa ja voimaa uskoa tulevaan....
 
Teekuppi kiitos!
Hillevi Ei kyllä mä oon täällä jo pinoillut viime vuoden puolelta, vaikka en aina niin aktiivinen ole ollutkaan, mutta kaikki jutut olen kyllä lukenut. Siis meidän laitettiin jonoon jo viime vuonna luovutettuihin, mutta kävin toisella klinikalla myös ilmottautumassa ja siellä lääkäri suosittelin vielä kokeilemaan omilla kolmatta hoitoa. Eli oltiin ihan jo ajatukset luovutetuissa, käyty psykokogin keskustelut ja muut, mutta pitihän se kolmas kerta sitten vielä kokeilla, ettei jää harmittamaan.
Tyyne Oulussa mekin ollaan oltu jonossa ja silloin viime vuonna näytti, että hoitoon voitaisiin päästä heti tän vuoden alusta, mutta kuulemma on täys kato luovuttajista. Meilläkin miehen simpat oli huonontunut (mies täyttää 43v. tänä vuonna) viime hoidossa ja pelkään, että alkaa olla kiire. Tarton Elitestä olen minäkin kysellyt..Laitankin sinulle yksityisviestiä..
 
Kurkistelen, josko uskaltautuisin vihdoin kirjoittelemaan tänne. Olen seurannut pinoanne säännöllisesti viime syksystä asti, ja nyt ollaan tultu hoidoissa siihen pisteeseen, että lahjamunasolut ovat ainoa tai ainakin paras vaihtoehtomme.

Kaipaan kovasti mahdollisuutta vaihtaa ajatuksia lahjasoluhoidoista. Olemme mieheni kanssa ikäluokkaa 30+ ja lasta on toivottu muutaman vuoden ajan. Kun plussaa ei alkanut kuulua, alkoi takaraivossa piinata pieni epäily siitä, että kaikki ei ehkä olekaan kunnossa. Muutamassa kuukaudessa koko maailmamme pyörähti ympäri. Monien vaiheiden kautta ollaan nyt siinä tilanteessa, että ivf-hoidot omilla munasoluilla on lopetettu. Ensimmäinen ivf-hoitoyritys keskeytyi, kun punktiossa huomattiin, että olin ehtinyt jo ovuloida (folleja oli ollut huimat 2 kpl). Toinen hoito keskeytyi heti ensimmäisessä ultrassa, kun vastetta lääkkeille ei saatu. Samalla tehtiin päätös hoitojen lopettamisesta omilla munasoluilla. Lahjamunasoluhoitoihin lähtemistä olen pohtinut jo viime syksystä asti, mutta pakkohan se oli molempien mielenrauhan vuoksi kokeilla, olisiko omista ruppanoista ollut johonkin.

Tuntuu kuin olisin vanhentunut tässä prosessissa vuosia. Vaikka lapsettomuutta ei montaa vuotta takana vielä olekaan, ei tätä kaikkea kokemaamme oikein voi helpoksikaan sanoa. En olisi ikinä voinut edes hurjimmissa peloissani kuvitella jonakin päivänä olevani tässä pisteessä, tämän kaiken kokeneena. Ja, kumma kyllä, yhä ihmettä toivoen.

Vaikka ahkerasti olenkin taustaillut, en muista vielä läheskään teidän kaikkien vaiheita. Onnenpotkuja ja -toivotuksia kaikille siis tasapuolisesti. Erityisterveiset kuitenkin toisesta pinosta tutulle selalle! Olen käynyt lähes päivittäin jännittämässä puolestasi. Sylintäydeltä onnea! :heart: Toivottavasti vuoto pysyy pois ja uskallat nauttia raskaudesta, vaikka ei se varmasti helppoa olekaan. Myös Hilleville voimia piinapäiviin, toivottavasti pitkä tienne päättyy onnelliseen odotukseen.
 
Heips, terveisiä täältäkin taas!

Onnittelut kaikille plussanneille, ja ei tärpänneille isot halit. Kovasti tsemppiä piinistelijöille.

Tuuttituuliakin jo pitkällä ja hyvillä viikoilla. Tule tuonne 40+ odottajiin, siellä on hyviä palstakavereita joilla kokemusta elämästä takana.

Olen palstaa tässä seuraillut ja teidän tilanteitakin mutta en ole sitten kirjoitellut, kun nyt hiukka se tilanne jo eri ja en halua mieliä pahentaa kirjoittelemalla raskaudesta kokoajan.

Hyvää mulle kuuluu viikko 35 menossa ja äitiysloma alkaa perjantaina. Olokin hyvä ja kaikki kunnossa, toki näitä pieniä raskausvaivoja on, mutta kuuluu asiaan. Haluan nyt tästä masusta nauttia ja miehen mukaan ruvennut ähkimään ;) liikkuessani kun masu kasvanut. Reilu viikko sitten oli se yksi ylimääräinen ultra minkä neuvolalääkäri mulle määräsi tämän luovutus munasolun takia. Kaikki oli ok vaavi n. 2100 gr kokoinen. Mitään muuta ylimääräistä ei ole tämän takia ollut.

Tsempit vielä kaikille ja toivon että kaikki saatte nyytin syliin vielä joskus.

Minni 34+2
 
Tervehdys taasen kanssasisaret. Nyt on Tampereen keikka heitetty. 13 tuntia ilmastoimattomassa autossa oli erittäin virkistävä kokemus :LOL:

2 palleroista lähti mukaan. Lopullisen päätöksen siirrettävien alkioiden määrästä tein maatessani jo tutkimuspöydällä. Paras ja huonoin siirrettiin. Mieli on hyvä, joskin tietenkin väsyttää tuo matkustaminen. Huomenna varmaan jo alkaakin sitten se oireiden ja oireetomuuksien vahtaaminen :headwall: Testipäivä on 16.6 pissasta. Meillä kun ei täällä tehdä raskaustestejä verestä. Tai tehdään, mutta ne täytyy lähettää jonnekin ja vastaus vie kait 2 päivää. Joten olen aina tyytynyt ihan pissatestiin.

Miten OnniUnelman siirtopäivä sujui. Montako sinulle siirrettiin.

Hilleville hyviä vointeja myös piinailuun. Liityn seuraasi erittäin mielelläni.

Muille myös hyviä vointeja. En nyt ketään erittele sen kummemmin tällä kertaa.

Terveisin väsynyt mutta onnellinen Minni 73
 
Cava Heips pitkästä aikaan. Harmi, että teillä ei onnistunut viimeinen hoito, mutta kiva kun löysit meidät täältä ja tervetuloa keskusteluun mukaan :) Ja Kiitos onnitteluista. Toivotaan, että maanantain ultran jälkeen voi alkaa nauttimaan hieman enemmän.

Minni007 Viimeisiä odotusviikkoja viedään sinulla siellä. Niihin ja suureen koitokseen pajon onnea ja voimia.

Minni73 Onnea pikku palleroille ja piinailuun.

Omasta navasta sen verran, että vuotoa ei ole enään tullu yhtään ja eilen oli lähes kivuton päivä, mutta sitten illalla saunan jälkeen alkoi taas kipu. Ihan juuri sellainen kun kuukautiset alkaisi. Kipu on jatkunut tänään koko päivän, mutta loppui tuossa neljän paikkeilla taas kuin seinään. Miten mä taas epäilen noita Lugesteroneja tän kivun aiheuttajaksi kaikista eniten. Vai onkohan tämä jotain itsensä suojelemista taas.

Päivä kerrallaan tässä suossa rämmitään. Joskus vajotaan ja sitten sisulla seltä noustaan.

Mukavaa illanjatkoa kaikille ja voimia :hug:
 
:wave:
Pikaiset kuulumiset täältä töiden lomasta.

Eilinen siirto meni hyvin. Lääkäri sanoi vaan, että täältä olis nyt kaks alkiota tyrkyllä eli ne sitten siirrettiin. Toinen oli 8 soluinen ja toinen hitaampi, 5 soluinen. Mulle pissatestin päiväksi sanottiin 18.6. eli 2 viikkoa ja 2 päivää siirrosta. Saunominen ja sykettä kohottava tekeminen kiellettiin muutamaksi päiväksi, muuten saa elää normaalia elämää.

Mukavaa päivää kaikille ja tsempitykset! :heart:
 
Heissan!

Sharlin, meillä oli vähän sama tilanne kuin teillä. Me myös teimme viimeisen hoidon omilla soluilla ikäänkuin saadaksemme mielenrauhan, että omilla ei kaikista yrityksistä huolimatta onnistuttu. Mullakin oli jo ajatukset luovutetussa siinä vaiheessa. Ja mullakin mies täyttää tänä vuonna 43... :) Myös oli simpat huonoja, mutta mielestäni riippuu vähän kuka kommentoi. Toinen lääkäri piti sitä pitkänä miinuksena, toinen taas oli sitä mieltä, että luomunakin onnistuisi, jos munasoluja vaan tulisi.
Sama Cavallekin, eli minun mielestä on hyvä katsoa, että tuleeko omilla mitään. Ainakin itse sain fiiliksen, että tämä luovutettu nyt on ainoa vaihtoehto ja sen mukaan eletään. Pidän tätä ihan mielettömänä hoitomahdollisuutena, siis että tälläiseen yleensä on nykypäivänä mahdollisuus! Ja tietenkin mikä parasta, ihania naisia löytyy luovuttajiksi! Toivottavasti jatkuvasti, ettei tule kenenkään hoitoihin viivytyksiä.

Minni007 kiva oli tietää kuulumisiasi! =) Meneepä aika vauhdilla, sähän olet ihan loppusuoralla jo, jee! Tiedätkö kumpi sieltä tulee? Juu taidan harkita tota 40+ odottajia, en oikein ole tuntenut kuuluvani mihinkään vielä ja tätä palstaa tulee seurattua ja jännättyä naisten vaiheita ihan päivittäin. Sitä elää niin mukana, kun tietää kaikki nuo piinapäivät ja tuntemusten tutkimiset ym. Mulla oli onneksi tämän siirron aikaan NIIN kiire töissä ja päivät venyivät yli kellon ympäri, etten oikein ehtinyt tutkailla itseäni. Selkä- ja vatsakipuja mulla oli kyllä tosi paljon, joten mun kohdalla ne kuuluivat asiaan. Ikäviähän ne silloin olivat, kun kokoajan pelkäsi pahinta.

Minni73 ja OnniUnelma-76 onnea onnistuneista siirroista ja tsemppiä piinailuun!! Ja samoin Hilleville myös tsempit piinapäiviin! :wave:

Terkuin Tuuttis 16+5
 
Pikalista tämä ei korvaa pidempää listaa, mutta nopeampi päivittää ja hahmottaa..

Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)
Josko (30+) Esikoista toivomassa.
Cornelius (33) Haaveissa 1
Saaga (39)
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
NellaMaija (32) eka
Maijatar (41) ekaa haikaileva
Lotta(32) toiveissa eka, Procren-jarrulla kesän, hoidot jatkuu elokuussa
Sharlin (35) eka haaveissa
Miimi78,
Alma (34) eka haaveissa
Iituska (38), haaveissa eka
Jaasminia (xx)
Jonsku-78 (31) haaveissa eka
Typyliini (28) haaveissa pikkusisarus esikolle
Tyyne73(36) haaveissa eka
Marisabel (29) 4 siirtoa tehty, haaveissa eka
Iida-Karoliina (45), eka yhteinen (viides lapsi)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa
Lidia77 (33), eka haaveissa, 1. lahjasolut odotuksessa
Cava (30+), eka toiveissa, jonossa 1. lahjasoluhoitoon

Hoito lähestyy
Tinulinen (32) eka haaveissa, siirto kesäkuun alussa
Hathor (34), toka haaveissa, siirto kesäkuun alussa

Piinistelijät
Hillevi (40+) haaveissa eka, 2 tuorealkion siirto 27.5. testi 10.6.
OnniUnelma76 (34) haaveissa eka, PAS 2 alkiota 2.6. testi 18.6.
Minni 73 (36) ekasta haaveileva, 2 tuorealkion siirto 2.6. testi 16.6.

Plussanneet =) (sydämet nähty ultrassa)
Matilda (30), plussa 13.10 , LA 22.6.2010 :heart:
Minni007 (45), plussa 2.11, HCG 3.11, ultra 22.12, LA 12.7.2010 :heart:
Kaipuu, eka haaveissa, plussa 21.11.09, LA 31.7.2010 :heart:
Discovery (40+) haaaveissa 6. 2 alkion siirto 22.1. LA 10.10.2010 :heart:
Aliisa08 (26), ensimmäinen haaveissa, LA 27.10.2010. :heart:
Emilia (xx) LA 3.11.2010 :heart: :heart:
Tuuttituulia (39), haaveissa eka, LA 13.11.2010 :heart:
lokakuu, (40+) toka, esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+ LA 26.12. :heart:
Primavera (40+), eka, alkioadoptio 21.4. LA 6.1.2011. :heart:
Teekuppi ( ) haaveissa eka, PAS, siirto 6.5., pp14 hcg 264
sela (40) 2. yhteinen (1. kuollut hoitovirheeseen), siirto 11.5. pp15 hcg 504, ultra 7.6.

Maaliin päässeet :flower:
Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010

Taustalle siirtyneet
Dream73 (36)
 
Toiveikasta torstaita,

Tervetuloa Cava mukaan pinoomme! Ja kiitos toivotuksista. Mitä tietojasi haluat listalle?

Tervetuloa piiniskaverit OnniUnelma ja Minni73:heart: Ja piankos Tinulinen ja Hathor ehtivät joukkoomme? Eiköhän me viisi plussaa saada kehiin tällä joukkueella!

Ihana kuulla sela, ettei vuotoa ole enää ollut. Voimia ja luottavaista mieltä sinulle!
Toivottavasti Teekupilla on yhtä hyvin asiat!

Minni007, kiva oli kuulla että raskaus on edennyt hyvin ja olet jo loppusuoralla. Käy useamminkin ja mahdollisimman vaivatonta loppuraskautta!

Marisabel, ulkomaisilta klinikoilta ei toisaan saa luovuttajan yhteystietoja sittenkään kun lapsi täyttää 18v. Joissain kunnissa näyttää saavan yhden ylimääräisen ultran ja joissain neuvolakäyntejä. Myös kromosomipoikkeamien todennäköisyyttä laskettaessa munasolut tuottaneen naisen iällä on merkitystä, mutta muuta merkitystä neuvolassa kertomisella ei taida olla. Joku pohti sitä, että haluaako lapsen tietoihin tämän asian. Se saattaa kulkea sitten ehkä kouluterveydenhoitoon tms. Tietääkö joku tarkemmin, minne kaikkialle neuvolan ja neuvolalääkärin kirjaamat tiedot siirtyvät?

Minäkin huomasin, että en ole kirjottanut ylös edes luovuttajan ulkonäköön liittyviä asioita, muistan ainoastaan iän... meille kun ei oikeastaan ulkonäöllä ollut merkitystä. Jos tästä raskaus tuli ja jatkuu pidemmälle, täytyy sitten kysäistä. Rinnat on ihan mukavasti turvoksissa, oikein vako tullut rintojen väliin. Normaalisti olen vähän sellainen teinitisu. Ehkä täytyy mennä Uimastadionille näyttäytymään :p Mahassa tuntuu pehmeää kuukautiskipua aaltoilevan, muuta erityistä en ole huomannut.

Toivottavasti viikonlopuksi tulisi vähän lämpöisempää, aamulla oli vain +10 täällä etelässä.
Hyvää mieltä kaikille!
Hillevi
 
Heippa!
Cavalle lämmin tervetulotoivotus!
OnniUnelma ja Minni73, valtavat onnittelut siirrosta, nyt sai sitten Hillevi seuraa!
Marisabel, joo kyllä on niin ettei luovuttajan tietoja saa Riikassa / ulkomailla lapselle. Itse aion neuvolassa kertoa koska jos vaikka joskus sattuu jotain niin haluan että tiedetää ettei täysin biologinen lapsi. Ajatus ei minusta muutenkaan tunnu sen kummemmalta kuin että yksi solu ollaan vaan lahjaksi saatu, ja se onkin todella suuri lahja!
Sela, kiva kuulla että voit hyvin kipua lukuunottamatta, eiköhän se ole ihan kohdun kasvukipuja. jos siellä onkin katsos vaikka kaksi pientä sydäntä sykkimässä. Onneksi sulla ei enää kovin pitkään oo ultraan, vaikka tiedän itsestäni että ne päivät matelee kuin hidastetussa filmissä.
ON: Eilen ei taas ollu oikeen mitään oireita, tänään aamun ja aamupäivän rinnat kipeenä... nyt taas iltapäivää kohti sekin laantunut.... No on mulla kyllä yksi oire ylitse muiden; itken heti jos kuulen,näen,koen jotain vähänkään väärää,loukkaavaa,ym.ym
Teekuppi 5+6 ( ajatella huomenna poksahtaisi sitten 6 täyteen)
 
Pitkästä aikaa tulin lueskelemaan kuulumisianne ja toivottamaan piinailijoille ja muillekin mahdollisimman pikaista onnistumista!!

Meillä tytöt 5kk ja äitiä pidetään kiireisenä, joten nettailut on kyllä jäänyt minimiin.

Positiivista kesää kaikille!

Marru
 
Kiitos tervetulotoivotuksista!

sela, saat maanantaina ultrassa hyviä uutisia. Peukut ja varpaat pystyssä!

Hillevi, kiitos jos viitsit lisätä tietojani listalle. Listalle voisi laittaa
Cava (30+), eka toiveissa
Jonossa siis ollaan luovuttajaa odottelemassa. Monethan täällä näyttävät olevan tai jo olleen hoidoissa ulkomailla, mutta me jonotamme kotimaassa. Meille on tapahtunut niin paljon, että jonotus tekee varmasti hyvää. Odottavan aika on tunnetusti pitkä, joten toivottavasti odotusaika ei sentään veny ihan mahdottomaksi.

Tuuttituulia, niin kuin sanoit, hoidot omilla soluilla on hyvä katsoa riittävän pitkälle. Kyllä sen tietää, koska on aika siirtyä eteenpäin. Meillähän kävi niin, että hoidot lopetettiin oikeastaan vähän yllättäen, vaikka jollain tasolla siihen olikin jo varautunut. Siitä huolimatta päätös lahjasoluihin siirtymisestä tuntui ainoalta oikealta. Välillä tuntuu toki haikealta, mutta samalla paljon aiempaa toiveikkaammalta ja jostain syystä myös helpottuneelta.

Lyyra, toivotaan, että siirtoaika järjestyy! Tuo toivon ja epätoivon ristiriita on niin tuttua. Ainahan ei oikein uskaltaisi edes toivoa. Mutta onneksi se pieninkin toivonhippunen on uskomattoman vahva... Ja kiitos, toivoinkin saavani tätä kautta mahdollisuuden kuulla, miten lahjasolulasten äidit ovat äitiytensä kokeneet. Uskon itse siihen, että lapsi tuntuisi alkuperästään riippumatta omalta ja juuri siltä meidän niin pitkään ja koko sydämestämme toivomaltamme rakkaalta. Välillä silti huomaan miettiväni, tuntisinkohan itseni perheessä jotenkin ulkopuoliseksi, jos lapsi olisi geeniperimältään vain mieheni. Tuskin - tuskinpa lapsiperheen arjessa edes olisi aikaa pysähtyä moista miettimään! =)

Ihana lukea myös jo vauvautuneiden kuulumisia. Hartaasti toivotut kullanmurut pitävät näemmä äidit kiireisinä. :heart:

Aurinkoista loppuviikkoa kaikille, piinailijoille erityistsempit!
 
Hei kaikille,

peukkuja piinailijoille ihan ekaksi! Teille kaikille on näköjään laitettu kaksi alkiota, lääkärit ilmeisesti "suostuvat" laittamaan edelleen? Olen jotenkin ymmärtänyt että ne aina vaan harvemmin haluaa laittaa kuin yksi. Itse tässä olen yrittänyt miettiä vähän että missä tilanteessa haluaisin kaksi ja missä tilanteessa vain yksi. Ettei tarvitse pohtia niin kauan sitten jos se tilanne tulee yllättäen, että pitää päättää.

Kävin limakalvoultrassa eilen, ja soitin tulokset klinikalle. Vähän huonosti oli kasvanut (niin kuin yleensä), oli vielä vähän alle 6 mm, ja lääkitystä lisättiin. Nyt rupesi vähän tuntumaankin tämä lääkitys, tähän mennessä ei ollut mitään oireita niistä, joten arvelinkin että liian pienellä mennään. Huomenna saan soittaa punktiopäivää, todennäköisesti se on keskiviikkona. Eli siirto olisi sitten ensi viikon perjantaina ja testipäivä juhannusaattona... Ajateltiin kyllä jo että vietetään juhannus vielä rauhallisissa merkeissä ja testataan vasta maanantaina. Haluan kuitenkin käydä veritestissä, en uskalla luottaa niihin tavallisiin kun tässä on niin paljon pelissä. Rakkuloita oli vissiin ollut ihan hyvin luovuttajalla, joten kyllä meillekin pitäisi riittää (vaikka eihän sitä koskaan tiedä...)

Lyyra: Minä kyllä uskon että onnistutte, on koko ajan ollut sellainen olo että sinä olet yksi niistä harvoista joka tulee suht helposti raskaaksi näillä hoidoilla (vaikkei sinusta aina tunnu siltä) ja uskon kyllä että onnistutte saamaan toivomanne lapset! Jaksamista sinulle!

Hathor
 
Ei sitten kauaa kestänyt vuotamattomuus ja kivuttomuus. Tänään taas ollut hyvä päivä aina iltapäivään asti ja sit lakoi selkäsärky ja vuoto. Vuotoa tuli enemp ku viimeeksi, mut nt taas se loppu. Voi paska sanon suoraan tätä. Ajattelin et huomenna käyn lääkärissä niin jos sit pääsisi tästä tuskasta vaik taitaa olla liian aikaista, mut jos jotain sais tietoonsa.

Mies niin luo vielä toivoa, et jos se toinen pieni tulisi ulos, mut itse olen taas kerran maani myynyt.
 
Voi Sela, käy huomenna siellä lääkärissä ettei tarvi kärvistella koko viikonloppua! Vaikkei syketta vielä ehkä näykään niin näkeehän ainakin sikiöpussit ja missä paikassa ovat. VOIMIA SULLE!

Ps. Itelläkin alkoin tänään nyt illalla selkäsärky, ristiselkä ja vatsassa sellanen viiltely.
 

Yhteistyössä