Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

hei kaikille,

Selalla
isot onnittelut, hieno lukema! :heart:

Ja kiitos kaikille onnen toivottamisesta :heart: Hyvin menikin reissu. Kaksi siirrettiin, labra suositteli, vaikka toinen oli top 8-soluinen ja toinen hyvä 6-soluinen. Itse toivoin hyvän ja huonoimman siirtoa. Neljä hyvää pakastettiin tänään ja kolmea vielä seurataan, kannattaako pakastaa. Oli ehkä fragmentoitumista tai jotain. Yksi pikkupirpana oli hyytynyt. Minulla on kohtu taaksepäin kallellaan ja kylläpä lääkäri teki töitä, että olisi mahan päältä saanut ultralla kohdun näkyviin. Ei ole paksua rasvakerrosta välissä, mutta kun kohtu on rakon takana ei se näy vaikka kuinka painaa ja kääntelee ultra-anturaa. Jollain klinikalla ei ole edes mahan päältä seurattu siirron etenemistä, onkon teillä muilla? Lopuksi kyllä katsottiin alakautta ja siellä oli kirkas nestepisara patjojen välissä. Limakalvo oli hyvä ja lääkäri sanoi, että hyvät mahdollisuudet on onnistua. Testipäivästä ei huomattu jutella, mutta parin viikon päästä varmaan testaan. Nyt väsyttää...

Kysyin riskitekijöistä nyt piinisaikana ja tämän lääkärin mukaan ihan normaalia elämää voi jatkaa saunomisineen ja liikuntaharrastuksineen. Luonnollisesti maratonia ei tässä kohtaa kannata lähteä juoksemaan.

Marisabel, auttaisiko sinua vertaistuki. Simpukalla on monessa kaupungissa keskusteluryhmiä lapsettomille ja hyvin niihin pääsee mukaan. Lapsettomuusklinikoista ainakin Helsingin Väestöliitolla on kokenut psykologi, ehkä sellainen käynti voisi helpottaa oloasi. :hug:

Kaikille positiivista mieltä ja muutakin hyvää! :heart:
Hillevi (ihan vaan keksitty nikki), pp 0
 
prima vera
Selalle onnittelut hyvästä hcg-lukemasta.

Vekara kiitos! Kaunis nimi tyttärelläsi.

Hildelle nyt oikein leppoisia piinispäiviä. Mulla Reprofitissa ensin ultrattiin ja sen jälkeen ei seurattu anturilla vatsan päältä. Lääkäri vain katsoi ruudulta, että siirto menee OK. Sitten lopuksi sain sen kuvan, jossa vauvelit oli sellaisen valkoisen nestepisaran sisällä masussa. Hyvänä puolena oli se, ettei tarvinnut olla rakko täynnä. Sen sijaan Varsovassa seurattiin koko ajan anturilla vatsan päältä siirtoa. Silloin myös piti olla rakko aika täynnä, että kohtu näkyi hyvin.

Hyvä, että sait monta vielä pakkaseenkin. Siinä on sitten sisaruksiakin varten. :flower:

Mutta kaikkea hyvää nyt piinisaikaan.

Primavera 7+6 (nikki on Iittalan sarja "kevät" )
 
vekaraKiitos ja kyllä, Tartossa käytiin ja kaksi ipanaa lähti sieltä matkaan. Katsotaa kuinka monta on nyt mukana vielä :) Ihania hetkiä pienen prinsessan kanssa.

HilleviKiitos ja ihana kuulla, että kaikki on menny hyvin. Tartossa lääkäri seurasi koko ajan mahan päältä ultralla kun alkio siirrettiin ja näytti sitten lopuksi vielä erikseen missä kohtaa alkiot ovat siis sekin mahan päältä.
Niin kovasti toivon teille onnistumista. Onhan villasukat jalassa? Itse kanssa silloin kun huomasin sinun puhuvan villasukista niin kävin kaapista tonkimassa ne heti jalkaan ja on vieläkin :) Lieko niillä ollut osuutensa.

prima vera Kiitos =)

 
Selalla komeat lukemat, mahtavaa. Tiedä vaikka olis molemmat matkassa.

Hillevillä kaksi pientä kyytiläistä, toivottavasti tarraavat kiinni ja lujaa!

Mulla takana luovutetuilla vain yksi yhden alkion tuoresiirto. Siinä ei seurattu siirtoa mahan päältä ollenkaan. Siirron jälkeen sitten vaan katottiin, missä alkio möllöttelee. Mulla on kans kohtu taaksepäin kallellaan, mutta siirrossa ei ollut tietääkseni mitään ongelmia.

OnniUnelma tulee siitä, että Onni olis mahdollisesti joskus syntyvän poikalapsen toinen nimi ja Unelma on sitten unelma siitä Onnista. =) 76 on luonnollisesti syntymävuosi.
 
Mahtavaa Hillevi ! Ihanaa, että sait kyytiläiset mukaasi ja vieläpä niin hyvä soluisia. Jospa tämä nyt todella olisi SE kerta.. sitä me kaikki koko sydämestämme sinulle toivomme. Kyselit tuosta vatsan päältä ultraamisesta.. Meillä taas on joka kerta ultrattu vatsan päältä ja seurattu siirtoa.. lääkäri on aina selittänyt samalla mitä tapahtuu..

Mukava kuulla Vekarastakin :hug: Varmaan aivan mahtavia hetkä ollut pikkuprinsessan kanssa ja on varmasti tulevaisuudessakin.

Täällä alkanut viime päivinä sydämen muljahtelut.. Niitähän oli sillon joskus keskeytyneen raskauden jälkeen.. Eihän nämä kipeetä tee, mutta näin iltasin erityisesti tosi ikäviä kun tulee useita tunneissakin välillä. En tiedä pitäiskö lääkärissä käydä.. mutta tuskin mitään tekevät kun ekg on otettu jo silloin aiemmin ja missään ei ole löytynyt vikaa.. kai tämä ihan normaalia on.. No, täytyy ensi kerralla kysyä neuvolassa asiasta jos tämä jatkuu jatkumistaan..

En ole vieläkään uskaltautunut tuonne odottajien palstalle.. lueskellut olen ahkeraan ja siellä hirmuisen monella ollut huonoja uutisia..:( Ennen rakenneultraa en kyllä uskalla liittyä yhtään mihinkään.. sitä täällä jo kauhulla odotellaan.. vielä melkein 3 viikkoa.. Meillä se siis on 14.6..

Nickin pohdinnasta.. minulla se on ihan suoraan toinen nimeni ja perässä vuosi, jolloin on virallisesti lapsettomuushoidot aloitettu.. Minulla ei siis sen kummempia selityksiä tuolle nickille:)

Tuosta psykologilla käynnistä.. kyllä se hyvää tekee saada puhua täysin tuntemattomalle henkilölle.. se auttaa kummasti.. suosittelen kyllä lämpimästi vaikka itsestä tuntuikin alkuun vähän tyhmältä avautua ihan tuntemattomalle ihmisille.. :) Mutta paljon helpompaa se puhuminen tuntemattomalle on, kuin sitten taas tutulle..

Piakkoin nukkumaan.. aamulla taas herätys klo 05. Tänään minulla vaihtui muuten esimies, kun vanhani jäi äippälomalle.. Olipas mukava tämä uusi miespuolinen esimies, kun tänään sanoi minulle, että minä en sitten saa tehdä mitään sellaista, jossa on vähänkään sellaista tunnetta mukana, että mä en pysty tai jaksa.. että hän ymmärtää kaiken nyt tässä mun tilanteessa :) Lämmitti mieltä kuulla nuo sanat miespuolisen henkilön suusta...

 
Alkuperäinen kirjoittaja Discovery:
Kamalaa on se, että lokakuisista oli yhdeltä kuollut vauva. Laskettu aika olisi ilmeisesti ollut 22.10.

Juu, luin juuri tuota lokakuun palstaa ja aika moni siellä joutunut kokemaan tuon vauvan kuoleman kohtuun :( Siksi en uskallakkaan oikein liittyä mihnkään.. Kovin veti hiljaiseksi niitä kirjoituksia lukiessa.. aivan kamalaa.
 
Huomenta!

itkin eilen koko illan, kyynelet valuivat ilman mitään syytä... mutta tottakai se syy on selvää. tänään Minä olen niin "kaunis" aamusta! :) Mutta eiköhän se elämä jatkuu.
Tänään on ehkä parempi päivää kuin eilen.... mutta ei sitä vielä tiedetään...

Mietin sitä, että pidän nyt kesälomaa näistä hoidoista ja ajatuksista, jos vain pystyn!

Niin minulla oli kysyttävä, että miten käy, jos menen kahteen eri klinikkaan? ja kun meidän vuoro tulee, niin voinko kieltäytyä hoidoista?
Jos esim. en halua mennä vielä hoitoihin? :headwall:
 
Pikalista tämä ei korvaa pidempää listaa, mutta nopeampi päivittää ja hahmottaa..

Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)
Josko (30+) Esikoista toivomassa.
Cornelius (33) Haaveissa 1
Saaga (39)
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
NellaMaija (32) eka
Maijatar (41) ekaa haikaileva
Lotta(32) toiveissa eka, Procren-jarrulla kesän, hoidot jatkuu elokuussa
Sharlin (35) eka haaveissa
Miimi78,
Alma (34) eka haaveissa
Iituska (38), haaveissa eka
Jaasminia (xx)
Jonsku-78 (31) haaveissa eka
Typyliini (28) haaveissa pikkusisarus esikolle
Tyyne73(36) haaveissa eka
Marisabel (29) 4 siirtoa tehty, haaveissa eka
Iida-Karoliina (45), eka yhteinen (viides lapsi)

Hoito lähestyy
Tinulinen (32) eka haaveissa, siirto kesäkuun alussa
Hathor (34), toka haaveissa, siirto kesäkuun alussa
OnniUnelma76 (34) haaveissa eka, PAS kesäkuussa
Minni 73 (36) ekasta haaveileva, siirto kesäkuun alussa

Piinistelijät
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, 1 alkion siirto 19.5.
Hillevi (40+), haaveissa eka, 2 alkion siirto 27.5.

Plussanneet =) (sydämet nähty ultrassa)
Matilda (30), plussa 13.10 , LA 22.6.2010 :heart:
Minni007 (45), plussa 2.11, HCG 3.11, ultra 22.12, LA 12.7.2010 :heart:
Kaipuu, eka haaveissa, plussa 21.11.09, LA 31.7.2010 :heart:
Discovery (40+) haaaveissa 6. 2 alkion siirto 22.1. LA 10.10.2010 :heart:
Aliisa08 (26), ensimmäinen haaveissa, LA 27.10.2010. :heart:
Emilia (xx) LA 3.11.2010 :heart: :heart:
Tuuttituulia (39), haaveissa eka, LA 13.11.2010 :heart:
lokakuu, (40+) toka, esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+ LA 26.12. :heart:
Primavera (40+), eka, alkioadoptio 21.4. LA 6.1.2011. :heart:
Teekuppi ( ) haaveissa eka, PAS, siirto 6.5., pp14 hcg 264
sela (40) 2. yhteinen (1. kuollut hoitovirheeseen), siirto 11.5. pp15 hcg 504

Maaliin päässeet :flower:
Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010

Taustalle siirtyneet
Dream73 (36)
 
Kiitos ihanat nettiystävät pehmoisista piinispäiviin saatteluista :heart:

Marisabel, odottavien pinossa lokakuussa synnyttävissä oli kahdella vauva kuollut kohtuun "turvallisilla" viikoilla. Ihan kamala kohtalo tuollainen.

Hyvää viikonloppua kaikille! :wave:
 
Hei!
Sain yhteyden oton Tampereen Avalta. Riikaan ei ole pitkää jonoa. Ensimmäinen käynti olisi mahdollista järjestää jo Kesäkuussa ja luovuttajakin löytyisi. Siirtoon pääsisi vaikka seuraavasta kierrosta..Tosi nopeasti kaikki etenisi. Me ei kuitenkaan pysytä kärryillä näin nopeassa tahdissa ja aikaa Riikaan lähtöön saada vielä. Joten Elokuulle varmaan sitten ensimmäinen käynti vasta.
Voi kun olisikin päässyt heti vaan reissuun..vaan nyt on maltettava ja odotettava tovi.
Hilleville onnea 2 alkion siirrosta.
 
Hilleville litrakaupalla liimaa matkaan, että pikkuiset kiinnittyisivät tiukasti. Aivan ihanaa, että pääset vihdoinkin piinailemaan jo sinäkin.

Marisabel, hoidon voi keskeyttää, jos tulee toisiin ajatuksiin kesken kaiken. SYdämestäni toivon sinulle voimia ja jaksamista. Tiedän, että tilanne voi välillä näyttää niin toivottomalta, ettei mitää ulospääsyä tunnu olevan. Vaikea on lohdutuksen sanojakaan löytää. Voimahaleja lähetän sinne suuntaan :hug: :hug:

Ai niin, sela onnittelut hienoista lukemista

Meillä siirtopäiväksi varmistui maanantai. Todella hyvä saalis olis muniksia tulossa, ehkä jopa 20 :D . Itse valmistaudun 10-15, voi olla realistisempi. Sunnuntaina aloitan luget ja siirtopäivänä, keskiviikkona, nostetaan prednisolon 6tablettiin päivässä viikon ajaksi. Minuakin kiinnostais se pitkä viljely, mutta kun muistanut siitä kysyä kun soittivat Avalta. Onkohan sillä miten suuri merkitys onnistumisen kannalta...?

Hyviä viikonloppuja kaikille
 
Lyyra Kiitos ja tsempit sulle kans viimisiin piinailuihin. Hurjat plussatuulippuhurit puhaltelen täältä.
Oliko sulla tuoresiirto? Mun muistaakseni se oli niin että tuoresiirroissa oli se yhdelle alkiolle 50% ja yhdelle pakastealkiolle 25%. Tais jopa lukea siellä niiden sivuilla.
Itselläni on tänään selkäkivut hävinnyt lähes kokonaan ja on ns. normaali olo. Toivotaan, et nyt kun "suuni" aukaisin niin ei sit kohta taas äidy mahdottomaks.

Iida-Karoliina Nyt taas askeleen lähempänä tavoitetta :)

Minnille kiitokset :)
 
mulle lääkäri/ psykologi sanoi, että jokainen keskenmeno on kuin oikean ihmisen menetys - se on ollut jo ajatuksissa olemassa. Hänestä keskenmeno ja elävän lapsen menetys on stressinä samaa luokkaa. Lastansa rakastaa, olipa se kuinka moni soluinen tahansa :)
 
Marisabelille kovasti voimia. Meillä on taistelua lapsettomuuden kanssa takana kuutisen vuotta, joten kaikki tunteet on tullu tutuksi. Kamalalta on tuntunut välillä nimenomaan se, että minä estän mieheni isäksi tuloa olemalla ennenaikaisesti "vanhentunut", kun munasolut on niin surkeita. Ja etten ole edes mikään nainen, kun en voi saada lapsia. Varsinkin kaikki juhlapyhät on mulle tosi vaikeita. Itse en ole kuitenkaan tätä kohtaloani voinut valita ja mies aina lohduttaa, että keinolla tai toisella se lapsi meillekin vielä joskus saadaan.

Täältä palstalta saan tosi paljon tukea ja voimaa; jaksaa taas tarpoa tässä lapsettomuuden suossa jotenkin eteenpäin. Vaikka toisten plussaus täällä palstalla tuntuu toisaalta välillä pahalta, antaa se kuitenkin myös tosi paljon toivoa. :hug: vielä sinulle.

Nyt pikaisesti ultrakuulumisia: limis oli 9,3 mm. Soittelin klinikalle ja siirtopäivä olis sitten keskiviikko 2.6. Sunnuntaina aloitan Luget 400 mg x 2/pv.

Mukavaa viikonloppua kaikille! :flower:
 
Hei!
Olen taustaillut tässä jo jonkin aikaa.Oma tilanteemme on sellainen,että kuudes IVF päättyi tänään niin,ettei siirtoon päästy ollenkaan.Näin on käynyt myös kerran aikaisemmin,eikä muissakaan hoidoissa ole saatu kuin tuoresiirto.
Vika on selkeästi minussa.Endo leikattu vuosi sitten,kohtu kunnossa.Siis nyt olemme lahjamunasolujonossa Felicitaksessa.
Tovihan tässä jonotellessa menee,mutta nyt tuntuu,ettei se haittaa-niin kovalla tahdilla näitä hoitoja on tahkottu.
Haluan vielä sanoa,että olette kaikki ihan supernaisia,kyllä tämä sellainen mankeli on!!
 
Hilleville tuhannesti onnea matkaan! Hyvän saaliin olettekin saanut, prima vera sanoikin hyvin että on sisaruksia vartenkin jo =)

Selalle onnittelut! Plussapino on kasvanut hienosti, toivotaan, että piinistelijät ja kesäkuussa hoitoon pääsevät kasvattavat pinoa lisää :) Lidialle tervetuloa mukaan!

Mua auttoi myös psykologilla käynti, sillä vaikka perhe ja ystävät (jotka tietävät) tarkottavat hyvää, onnistuvat välillä satuttamaan aika pahasti, koska eivät yksinkertaisesti voi ymmärtää mitä me käymme läpi. Mä en missään vaiheessa ole siirtynyt odottajien puolelle, jonkun verran olen juttuja lueskellut, mutta en laisinkaan koe sellaista yhteyttä kuin tänne. Meitä oli töissä useampi raskaana samaan aikaan ja muut oli sellasia, että olivat jo ennen rakenneultraa ostaneet kutakuinkin KAIKKI tavarat mitä ikinä kuvitella saattaa ja sitten ihmettelivät miksi mä en ollut hankkinut millon mitäkin... Oikeesti vasta nyt viikon sisällä olen alkanut ostamaan ensimmäisiä tavaroita vauvalle ja uskomaan, että saamme "tyypin" kotiin suunnilleen kuukauden sisällä.

Nimimerkki on muuten toinen nimi ja ylläri synt vuosi :)

Kaikille voimia omiin vaiheisiinsa ja hyvää viikonloppua!
:wave:
 
Terve!
Onpa tullut tekstiä vaikka ollut poissa vain päivän! Kaikkee ei vielä kerkee kommentoimaan, mutta myöhemmin. pari juttua kuitenkin: Lyyra, myös Discovery ja Tuuttituulia tekivät hoidot heti negan perään ja plussa tuli, samoin joillain muilla ollut näin, sekä itdelläni, heti keskenmenon perään. Joten olen kyllä mäkin taipuvainen uskomaan että siitä on enemmän hyötyä kuin haittaa. Kyselit vointia, tänään alkoin rv 5, eikä mitään vuotoa, aikasemmissa ollut tässä vaiheessa ja siitä olen tosi onnellinen. ja muutenkin aika rauhallinen olo , ainakin tänään ollut asioiden suhteen.

Ida-Katariina: mähän sanoin et Avan Riika on nopea! Onnittelut! Miksette pääse heti?

Lyyra, voimia loppupäiviin, vaikka itse jo tuossa vaiheessa testailisin, ku oon sellanen et asiat pitää tietää heti, ni sinnittelyyn sulle voimia!

Minni ja OnniUnelma, ihanaa kohta saadaan lisää piinistelijöitä Hillevin seuraksi! Ja Lidia oikein paljon tervetuloa mukaan!

Teekuppi 5+0
 

Yhteistyössä