Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Mitähän se hoito maksaa Turun avalla? Ja maksetaanko koko summa kerralla? Pitäisikö ulkomaille mennä Avalle?

Ja jos maksetaan esim. 6500eu, mitä KELA korvaa?

Ajattelen vielä sitä, että miten se mun klinikka on ottanut luovuttaja jolla ei ollut omia lapsia!???? Sitä ymmärtäkseni ei suositellaan...!?? vai mitä mieltä olette?

Jotenkin ne hoidotkin, kun ovat niin kalliita, mun mielestä lääkäreiden olisi hyvää tehdä kaiken mitä on vain mahdollista!? mutta minun tapauksessa sitä ei ole tethy... ehkä!?

Olen tosi onnellinen muiden puolesta, ketkä ovat plussaneet jne.
mutta omaa piina tuntuu niin surkealta... (sehan kestää jo yli 14 vuotta....)
ja hoidot yli 2 vuotta.... ärsyttää vain tuo jonottaminen ja rahaa... mitä ei saa helposti, vaikka se ei ole yhtään tärkeä kuin oman lapsen saaminen!!! :saint:
 
Luin kanssa jostain netista, että silloin kuin raskaus ei ole alkanut 4 siirron jälkeen, niin se on huono merkki? ja raskaaksi tuleeminen pienenee?! :'( :headwall: voiko olla ettei vain mun kohdussa ole vikaa, vaan alkioissa? koska mun kaikki alkiot olivat 2.soluisia! ja 1. päivän ikäisiä... :ashamed: eikä raskaus ole alkanut kertakaan.... mutta hcg-arvo ei ole ikinä otettu... :$
 
Marisabel, minä olen kuullut, että raskauden mahdollisuus kasvaa aina 7-8 siirtoon asti. Jos siirtoja on hyvillä alkioilla tehty paljon tuon jälkeen, eikä raskaus ala, sitten ennuste raskaudesta alkaa heiketä.

Voi hyvin olla, että vasta 2-soluisiksi ehtineet eivät välttämättä ole olleet todella hyviä ja siksi ei ole raskaus kohdallasi alkanut. Toivottavasti te saisitte oikein hyviä munasoluja ja niitä voitaisiin kasvattaa vähän pidempään. Silloin nähtäisiin, mitkä kannattaa siirtää.

Miksiköhän sinulle on aina siirretty noin varhaisessa vaiheessa? Onko kaikki 4 siirtoa tehty samalla klinikalla?
 
Hillevi kiitos vastauksesta!!! :flower:

no oikeastaan joo, on kaikki tehty samalla klinikalla. Mutta alussa 3 PAS:ia oli tehty keskussairaalan kautta, sitten vastaan sen jälkeen mentiin yksityiselle... sitten 2 kertaa siirtoon ei päästy (joko ei tullut munasoluja tai ei hedelmöitynyt) ja vastaan kolmannella kerralla saatiin 4 munasolua, josta 2 alkiota tuli ja ne siirettiin seuraavana päivänä ja se oli perjantai päivä, vaikka puhuin klinikalla että haluan että niitä viljellään pidempi aika, lääkäri oli sitä mieltä, että kohdussa niille on parempi olla kuin labrassa. (Mutta kaikki PAS ja tuore alkiot olivat n. 2. pv, oliko se sitten sen takia että munasoluja oli liian vähän? :headwall:
 
Minni, kyselit kuulumisia :) !
Lääkitys on nyt aloitettu täällä, Progynova-tabletit menossa kahdesti päivässä. Muuta tarkempaa en vielä ole kuullut, mutta jos kaikki menee hyvin niin kesäkuun toisella tai kolmannella viikolla suuntaisin siirtoon.
Tänne on taas tullut paljon sekä hyviä että huonoja uutisia, kaikille tsemppiä omiin vaiheisiinne!
T
 
Hei
Hillevi, sulla on siirto huomenna, montako siirretään, onnea sinne ihan hirveesti!
Ja Sela, uskon että kaikki ok, mutta hyvä kun teit sen uuden veritestin niin pääset " rauhaan" asian kanssa.
Marisabel, en tiiä millä klinikalla olet, mutta olen kyllä samaa mieltä et aika ihmeellistä et käytetään luovuttajaa jolla ei ole lapsia tai joka ei ole ennen luovuttanut onnistuneesti. Kelan korvauksista en tiedä kun en niitä saa, mutta ainakin Avan Riikan klinikalla on voinut maksaa erissä. Ikäväähän se on negan saaminen, mutta ikävää on kyllä sekin kun tulee plussa ja menee sitten kesken. Ainakin minua on niissä tilanteissa auttanut muiden onnistuminen täällä, se on antanut uskoa itselleenkin. Aika äkkiähän täällä varmaan usko koko hommaan horjuis jos kaikki vaan sais negoja....
ON: Mahakipu on hellittänyt ja nyt suht ok olo tänään, myös paniikin suhteen.
 
Moi,
mulla siis kaksi IVF takana, toisessa saatiin yksi alkio - toisessa ei yhtään siirrettävää. IVF jälkeen toivo omasta lapsesta loppui ja päätimme siirtyä luovutettuihin munasoluihin. No, lääkäri kuitenkin käski vielä käydä verikokeissa ja sieltä löytyi lisämunuaisen vajaatoiminta. Nyt tätä vajaatoimintaa on lisätutkittu, tulosta en ole vielä saanut. Minulla on kuitenkin käsitys, että jos nyt sattuisi olemaan niin, että se ettei minun soluilla tule alkioita, voi EHKÄ johtua tästä - ja jos lisämunuaisten vajaatoimintaa hoidetaan, voidaan katsoa vielä 3. IVF tuleeko yhtään oikeita alkioita. Mutta kuinka kauan munasolun kehittyminen kestää - onko se 3 kk kun pitää käyttää lääkkeitä, ennen kuin munasolut on ehtineet myös "parantua" - siis jos syy olisi tässä?

Minun on itseni vaikea hyväksyä sitä, että kaikki ystäväni ovat raskaana/ ovat saaneet lapsia ja minulla ei ole edes soluja. Osaan jo hillitä katkeruuttani, mutta silti tilanne satuttaa.
 
Olki kyllä se varmaan niin on, että lääkitystä olisi hyvä käyttää vähintään pari kk.. tiedän miten tämä jatkuva asioiden etenemisen odottelu syö, mutta teidän tilanteessa kyllä kokeilisin vielä omilla soluilla.. on se kuitenkin loppupeleissä niin iso ero onko oma vai luovutettu. Kannattaa hakeutua mahdollisimman asiantuntevalle lääkärille. Miten tuo lisämunuaisen vajaatoiminta selvisi? On kuulemma suomessa ihan alidiagnosoitu. Se varmaankin vaikuttaa fsh arvoonkin.. Onko sulla tutkittu perintötekijät kuinka tarkasti..?
 
Hillevi Onnea huomiselle. Sit alkaa taas jännittäminen. Terkkuja pikkupirpanoille :)

olki tuo odottaminen on rankkaa, mut kyllä varmaan kannattaisi niitä omia vielä kokeilla vaikka yhtä rakkaita ne lapset on kuitenkin.


Poiketaan asiasta:
Ihminen ku miettii kaiken näköistä niin minulle tuli mieleen, että mistähän nämä kaikki nimimerkit on oikein alkunsa saanut. Niitä kun on meinaa niin kivoja ja hauskoja. Tämä ei siis ole kysymys vaan minun pähkäilyäni. Hmmm....olenpa hetkeksi saaanut jotain muuta ajateltavaa

:LOL:
 
Onnea Sela ! Mahtavaa! Hienot lukemat on.. ei kerro mistään muusta kuin raskaudesta :heart:

Oon niiin iloinen Hillevin munissaaliista :) ! Aivan mahtavaa, että kaikki lähti jakautumaan. Tsemppiä siirtoon! Meinaatko yhden vaiko kaksi siirtää?

Kovasti kaipailen myös Tuuttituulian ja Lokakuun uutisia minäkin.. Tulkaahan nyt kertomaan miten jakselette ...
 
Kiitos kannustuksista :) Lääkärinikin sanoi, että tosi harvoin löytyy siitä setistä mitään mitä mulla tutkittiin, siis josta lisämunuaisen vajaatoiminta löytyi. Mulla on testattu kromosomipoikkeamat, dna fragmentit jne. samoin miehellä (siis jos osasin sanoa oikein) - mutta siis solupohjalla ei poikkeavuuksia.

Täytyy yritää kirjoitella täällä vähän enemmän, niin ehkä pysyy paremmin järjissä :)
 
Huomenta kaikille.

Hathor kiva että rauhallisesti osaat ottaa. Me saamme kaikki munikset itselle, ei tartte jakaa kenenkään kanssa. Ihna levollinen mieli täälläkin. Mutta annas olla kun piinistely alkaa, siis toivottavasti sinne asti pääsemme. Uskon niin.

Mukavaa päivän jatkoa kaikille, minä tästä asetun tuonne töiden ääreen

-Minni
 
Minusta tuntuu, että tulen hulluksi!!! kauhea henkinen olo!en tiedä mitä tekisin seuraavaksi.... tuntuu jotenkin että voimat kohta loppuu sekä henkisesti että fyysisesti! en voi olla ollenkaan ajattelematta tätä meidän "ongelma"!!! äiti sanoo, että älä mieti tätä menee vaan eteenpäin ja odota vähän, lepää jne. ... mutta on helppo sanoa niin, mietin jo pitäisikö jo psykologille lähteä? olenko minä ainut hullu ... voi että itkettää välillä... kauhea olo! en tiedä menisinko seuraavaksi tartoon, Tampereen vai johonkin venäjälle Ava klinikalle... huh huh

minun mieliala on nyt jotenkin sekaisiin...

Selalle, tosi paljon onnea!!! :flower:
 
amv
Nopsaan vain marisabelille: et ole ainoa "hullu"! Mä olen käynyt joskus aikasemmin psykologilla, kun hoidot omilla soluilla (miehen) ei onnistunut, ja piti alkaa miettiä lahjasiittiöitä. Olin silloin ihan hajalla, ja itkin vain yhden kesän´. No nyt sit vuoden alussa, kun klinikalla sanottiin, että pitää käyttää myös lahjamunasoluja, mä olin niin sekaisin, että miten nyt edetään, että meinasin tulla hulluksi jahalusin jopa satuttaa itseäni saadakseni sen pahan ja sekavan olon pois. Hakeuduin kriisipsykologille (ei ollut erikoistunut lapsettomuuteen, ei tiennyt siitä oikeastaan mitään), mutta kriisissä hän osasi auttaa.

Muuten, mäkään en oo koskaan saanut plussaa (no, vasta 2 alkioadoptiota takana), mutta mielessä pyörii, että saankohan koskaan. Kaikkihan ei onnistu edes lahjasoluilla... :( Miten sitäkin voi sitten tutkia... Toisaalta, kun kuulin erään tuntemani nuoren naisen sairastuneeen vähän yli 20 v. kohdunkaulansyöpään niin, että kohtu oli jouduttu poistamaan :( ajattelin, että meillä on edes mahdollisuus yrittää.

Ai juu, vielä marisabel, kysyit siitä Vihreän Langan -jutun naisesta, et miten saisi yhteyden. Ehkä toimituksen kautta? Olen vain lukenut saman jutun, muuta en tiedä...


Tulen kirjoittamaan lisää, kun on aikaa.

ONNEA SELA!!!!

amv

 
Kiiotksia taasen kerran teille ihanat naiset :hug:

Lyyra En kummemmin ole miettinyt, mutta koko ajan puhun vauvoista eli kai siellä mielessä on kuitenkin se kaksi. Osaksi myös sen takia kun on niin erilainen olo kuin aikaisemmissa raskauksissa.
Nimimerkki löytyi lähempää kuin luulitkaan :) Tuollee varmasti löytyy monelle se oma nimim.
Koita jaksaa vielä muutama päivä :hug:

Nyt en valita vaan ihan kysyn, et onko teillä kenelläkään ollut tuota ristiselkäkipua? On enemmänkin sellainen painon tunne mikä sitten kipeytyy. Huomasin tänään kun veimme tyttöä ratsastamaan niin autossa istuessa kipeyty/kihelmöi niin, että oli muutettava takapenkille istumaan. Siellä sitten helpotti hieman, mut hävisi sitten kun pääsin liikkumaan. Sitten oikeassa nivusessa tuntuu kipua myös. Selkävaivakin on enemmän oikealla. En tiedä liitttyykö nämä mitenkään tähän raskauteen, mut tietty se tulee mieleen.

Yksi asia mikä tuli vielä mieleen. Tartossa lääkäri oli tuohon lappuun kirjoittanut että ultra tosiaan 7-8.6-10. Itsestä jotenkin tuntuu, että olisi vähän liian aikaista. Mä ajan varasin jo kun tällä lääkärillä kenellä käyn on niin huonosti aikoja saatavilla, et on melkein otettava se minkä saa ja mahdollisimman nopeasti sekin.

 
lähes päivittäin olen käynyt lukemassa ja kylläpä täällä taas tapahtuu!!! :D :D :D . Jokaiselle en ehdi henk.koht. kommentoimaan, mutta sydämestäni toivon kaikille positiivista mieltä ja ennen kaikkea niitä onnistumisia :hug: !!!!!

LYYRA, minulle siirrettiin yksi tuore alkio ja Atrsi sanoi, että mahdollisuudet plussata on tuo 50%. Koska meinaat testata?? Kovasti täällä peukutan!!!! :p

SELA, aivan mahtava arvo sinulla. Lämpöset onnittelut :hug: !! Oliko se niin, että sinulle tehtiin alkioadoptio tartossa?? Montako siirrettiin??

PRIMA VEERA, ihana kuulla taas sinusta :hug: ja onnittelut plussasta. Ikävää tuo vuoto asia. Toivottavasti siellä kuitenkin kaikki hyvin!!

Ja sitten HILDE...täällä on ihan sellainen fiilis kun itse yrittäis raskautta jälleen :D . Sitä vaan elää niin täysillä mukana, kun niin pitkään ollaan täällä jo taivallettu vanha kamu :hug: !! Sydämestäni toivon, että tämä olisi se teidän kerta :heart: !! Jään odottelemaan kuulumisia monenko alkion siirtoon päädyitte.

Ihanaa, että ALIISAN raskaus jo hyvillä viikoilla :hug: !! Kaikkea hyvää sinne odotukseen :heart: !!

Halit kaikille VEKARALTA ;)
 

Yhteistyössä