Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Olen tosiaan nyt kallistunut sille kannalle että kaksi siirretään, jos sitten tulee kaksoset niin kai sen sit kestää, kroppakin. Riskejä on kyllä enemmän. Itse olen kaksonen ja meillä on perheessä toisetkin kaksoset muutaman muun "yksösen" lisäksi. Voihan tämä myös epäonnistua...pitää sekin nyt pitää mielessä.

Dream, päästäänpä yhdessä piinaileen ihan samoihin aikoihin, mulla myös arvioitu siirto viikolla 43.
 
ON: kävin eilen tuolla odotuspuolellakin lueskelemassa vanhoja "viivan-paikka keskusteluja", noh, vähän vaihtelua tähän meikäläisen tylsään nega-linjaan..

Matsalu: viivanpaikka tuli testiajan puitteissa, koskaan aiemmin ei ole minulle tällaisia tullut, mutta en ole kyllä aiemmin tällä kyseisellä testillä testannut. Noista keskusteluista löytyi kyllä kokemuksia, että jotkut oli saaneet virheellisen viivanpaikan kyseisellä testillä...

Tänään tehty uusi testi, pp9, ja kyllä viivanpaikka edelleen näkyy, on hieman vahvempi, voisin jopa sanoa haamuksi... Ei auta kun odotella taas huomiseen, mutta aion tämän päivän nauttia tästä tuloksesta, vaikka pettymys sitten huomenna olisikin pahempi
Koskaan en oo ollut tällainen aikainen testaaja, mutta ajattelin nyt katsoa, toivotaan, että viiva vahvistuu :heart: :heart:
 
WILHELMIINA, taitaa olla niin, että plussa sieltä pärähtää ja taitaa olla yksi matkassa. Vanhasta (huonosta) muististani kirjoittelen, että kovin aikaisin (pp8??) testailin vahvan plussan kun kaksi alkiota kiinnittyi. Nyt tässä raskaudessa testailin myös hailakan haamun samoina päivinä kun sinäkin. PP10 taisi olla jo melko selkeä plussa. Mutta nyt vaan jäitä hattuun, kyllä se pian selviää.. :D !!

ALIISALLE onnea luovuttajan löytymisestä!! Meillä myös hoitoja fertinovassa ja myös jarru pistettiin. Ajatuksena saattaa kierrot kohdilleen.

Tervetuloa MINNI mukaan palstailemaan. Mietit tuota yhden tai kahden alkion siirtoa. Meillä tehtiin muutama hoito omilla soluilla tuloksetta, jonka jälkeen siirryimme luovutushoitoon. Oma lääkärimme suositteli tuoresiirrossa yhden alkion siirtoa ja oli melko ehdoton asiassa. Perusteli asiaa sillä, että lahja- alkio lisää aina raskaus riskiä ja lisäksi myös ikäni, mikä oli tuolloin myös 40+. Siirrossa oli kuitenkin toinen lääkäri, joka siirsi kaksi alkiota ja tuplaraskaushan siitä käynnistyi (meni myöhemmin kesken).

MATSALUN ehdotus maksukäytännöista mielenkiintoinen ja erittäin asiakasystävällinen. Mutta kun markkinataloudessa eletään ja kysyntä hoidoissa kova, niin tämä myös määrää hoitojen kovat hinnat. Valitettavasti :/ !! Meilläkin mennyt hoitoihin jo yli 50 000 euroa.

Täällä vointi edelleen ihan ok. Alkuviikosta lorisi housuihin verta kotona kävellessä, mutta loppui onneksi siihen. Pientä ruskeaa vuotoa enää ollut. Soittelin polille ja sanoivat, että hyvin voi katsoa jos vuoto ei jatku eikä ole kipuja. Tiistaina menen omalle gynelle katsomaan tilanteen.

Ihana aurinkoinen viikko luvassa B) :D !! Nautitaan siitä täysin rinnoin ja tsemppiä kaikille omiin vaiheisiin. Wilhelmiina ja Jonsku testailee (missä MAIJA??!!), Matsalu menee siirtoon ja muillakin hoidot käynnistyy :D !!

Ja HILDELLE höpö höpö hoitojen lopettamisesta!! Täällä vahva tunne, että vielä plussaatte!! Huonoa tuuria ollut teillä vaan matkassa :hug: !!

Terkuin, VEKARA :p
 
eli lomat ja kesä mennyt nopeasti , täälä toivuttu negasta ja viritelty itseä passia varten.
aikas paljon taas kaikille tapahtunut, joten monille ihania uutisia eli onnittelut heille ja toisille taas pahoittelut negoista ...kyllä mä ainakin tiedän tunteen!!!
Eli meillä siis oli eka hoito keväällä ja 4 munista saatiin , yksi siirrettiin ja kolme meni pakkaseen.
Nyt siis alkaa pass ja sain ekan kerran estradot laastarit (onko kätevä käyttää/saako niillä limiksen kasvaan saman lailla luin zumeilla??
meillä myös kaksi siirretään ja jos selviää niin en tiedä lahjoitetaanko viimeinen alkio!!!
ollaan meinaan pitkään mietitty että tämä on viimenen hoito..ei jaksa henkisesti enään yhtään negaa..
meillä muuten tehdään alkionkuorenavaus, onko kokemuksia?? Ovat kuulemma saaneet hyvät onnistumisprosentit oulun väestöliitossa, en muista monelle alkiolle tehty , mut suositteli meille..
Eli tsemmpiä kaikille ja mä liityn piinailijoihin ehkä viikolla 39 jos kaikki sujuu niin kuin suunniteltu.
 
Vekara: kiitos kannustuksesta!! Senhän takia minä aloinkin jo pp8 testailla, kun tuolta teidän vanhasta pinosta luin juttuja, että silloin jo voi näkyä.. yllytyshullu, niin sanotusti.
Nyt täytyy vaan tosiaan laittaa jäitä hattuun..

Iituska: meille on kerran omassa hoidossa tehty tuo alkionkuoren avaus, mutta tulosta siitä hoidosta ei tullut. Ilmeisesti voi auttaa, jos alkion kuori on kova/paksu.. ei siitä kait haittaakaan pitäisi olla.
Kyllä teidän minun mielestäni kannattaa nuo kaikki saadut alkiot itse käyttää, jos vain suinkin jaksatte!!! Ettei myöhemmin sitten tarvitse jossitella. Toki hienoa myös luovuttaa alkio eteenpäin, jos ei hoitoja enään jaksa. Ymmärrän kyllä, että jossain vaiheessa liika on liikaa.
Tsemppiä teille seuraavaan pas:iin!

 
Heippa taas!

Mökillä ollaan, ostin ja asensin aurinkopaneelit tänne tänä kesänä ja joten nyt tulee sähkö ja mokkula hoitaa nettihommat, on muuten melkoisen kivaa kuunnella sateen ropinaa katolla täällä mökillä ja kirjoittaa tänne ja yleensäkin käyttää tietsikkaa mökillä...jeee, eli siis sadekin voi piristää.

Mutta asiaan: kiitokset teille kun jaksoitte vastailla taas uudellen tähän 1 vai 2 alkoisiirtojuttuun, mutta kuten aiemmin kirjoitin, olemme päätyneet kahteen alkioon...tosin minä sen kait päätin, mies kun vähä pyörällä päästään, eikä oikeen osaa sanoa mitään.

Mullla nyt mietinnässä miehiin liittyvä asia, eli mites teidän miehet ovat saaneet oman hommansa tehtyä, eli tarkoitan kuinka ovat klinikan tiloissa saaneet "hoideltua" siemensyöksyn itselleen, tällälailla nyt kauniisti sanottuna. Rupesin miettimään sitä, että ei varmaankaan miehelle mitenkään helppo homma ole, saattaa tulla varmaankin paineita.
 
Aliisa,
Kyl aika outoa, jos ei hkunta osannu tohon jarrukysymyksen mitää vastata???
Käsittääkseni jarrulla pysäytetään oma hormonitoiminta, menkkojen ei pitäisi alkaa vasta kun lopetat jarrun ja vuodon alettua aloitat zumet, varmaanki n. 2vk ennen luovuttajan punktiota. Voisiko joku korjata jos olen väärässä.
gerbera :wave:
 
Heippa,
taisin sittenkin iloita liian aikaisin.. :ashamed:
Tänään aamulla nimittäin oli pikkuhousunsuojaan tullut noin teelusikallinen verta..
Testasin myös aamulla uudestaan, ja samaa haamua näytti, ei ollut vahvistunut plussaksi, nyt siis pp10..
Voihan saamarin, saamari..
Tiedän, että voi vielä kaikki olla ok, ja toinen alkioista nyt vain tullut pois, mutta kyllähän tämä vetää mielen matalaksi..
Varsinkin kun mies nyt tuntuu ottavan tämän todella raskaasti.. tuntuu että hän tulee vähän jälkijunassa, ja alkaa nytten vasta oikeastaan käsitellä tätä koko asiaa,
eli kun minusta itsestäni ei ihan niin pahalta tuntuisi enään, niin sitten miehen takia tulee kuitenkin tosi paha mieli..
Eikö meidän aikakin jo alkaisi olla pikkuhiljaa.. yli neljä vuotta on tässä suossa tarvottu..

Täytyy varmaan mennä veritestiin ensi viikolla, niin saa varmuutta tähän tilanteeseen..
Yhtään kiva ei kyllä ole noita haamujakaan jatkossa vaan testailla, tulee mieleen edellinen km.. Silloin näytti testi kyllä vielä haamua, vaikka veressä oli hcg yli 500.. mitä hittoa sekin tarkoittaa..??!!
Mutta älkää surko, en aio vielä toivoa täysin menettää..
Nyt saamari taistellaan!!!
 
Heij vaan kaikki!

Kiitoksia Gerpera ja Vekara ja kaikki muutkin, jotka onnittelivat luovuttajan löytymisestä =)

Kävin torstaina suunnittelukäynnillä ja siellä selvisi tuo, miksi minulle pistettiin jarru vaikka kuukautiset eivät tule ilman divinaa. Lääkäri halusi varmistaa etten tiputtele missään välissä.. kun syö pillereitä, niin joillakin tulee sitä tiputteluvuotoa.. sillä siis haluttiin vain varmistaa.

Asiat etenee nyt niin, että 11.9 aloitan progynovan nousevin annoksin. Väestöliitolla söin tasaisesti 1 aamulla ja yksi illalla. Nyt se lähtee niin, että alkuun 2xpv, sitten 3xpv ja lopuksi vielä 4xpv. Limakalvo kasvoi kyllä ihan hyvin väestöliitollakin, mutta lääkäri Fertinovassa haluaa sen kasvavan vielä paksummaksi kuin mitä se on väestöliitolla ollut. Sitten alkaa myös miniaspiriini heti 11.9 ja myöhemmin vielä kortisoni. Limakalvo ultra on 24.9. Luovuttajan punktiota on suunniteltu 28.9 päivälle, joten siirto tulisi olemaan luultavasti 30.9 tai 1.10. Tähän hoitoon en myöskään enää käytä lugesteroneja. Lugesteronien tilalle tulee emätinpuikkona progesteron 300mg kolmesti päivässä. Tämä progesteron vastaa lugesteroneja, mutta erona siinä on vain se, että siitä saa kelakorvauksen. Näitä progesteroneja ei saa kuin kahdesta apteekista Helsingistä, mutta siellä tulee käytyä, niin lääke sopii erinomaisesti. Pääsee vähän halvemmallakin:) Näissä kahdessa paikkaa progesteronin koostumus on hieman erilainen ja lääkäri suosittelikin vain toista apteekkia, sillä siellä se on paljon parempi.. näin siis täällä. Kovasti odotellaan nyt hoitojen käynnistymistä. Lääkäri ihmettelee kovasti näitä keskenmenoja, koska hänen mielestään keskenmenot eivät ainakaan johdu mieheni siittiöistä eikä kyllä kohdustanikaan..

Kovasti olemme nyt pohtineet mieheni kanssa tätä että siirretäänkö yksi vai kaksi. Ja olemme tulleet päätökseen kaksi (jos siis edes saamme kaksi alkiota). Oli sitten mikä tahansa riskiraskaus, mutta lääkäri ei ollut yhtään sitä vastaan. Hän itse jopa ehdotti, että kaksi.. vaikka hän ei saisikaan sitä ehdottaa.. :LOL: Lisäksi saimme nämä Fertinovan ohjeet. Jos emme saa kuin yhden siirtokelpoisen alkion, niin maksamme vain puolet hoidoista. Jos emme saa yhtään, emme maksa mitään. JOs saamme useamman kuin yhden, niin maksamme täyden hinnan, mutta lisäksi tähän hintaan kuuluu yksi pakastetun alkion siirto, mikä oli erittäin posit. asia meille..:) Väestöliitossa meille ei kerrottu minkään näköisiä ehtoja.. joten hyvin positiivinen fiilis on Fertinovan klinikasta meillä:)

Vilhelmiina minkä merkkisellä testillä olet testannut? Olen itse ostanut halpis testejä ja negassa ei ole tullut viivanpaikkaa koskaan. Olisiko tuo sinun teelusikallinen verta kertonut siitä, että alkio/t olisivat kiinnittyneet nyt vasta vähän normaalia myöhemmin. Vielä ei tosiaan kannata menettää uskoa.. hienoa, että oletkin taistelevin fiiliksin matkassa :heart:

Matsalun pohdiskelu maksuasioista oli ihan fixua. Toki minäkin mielellään maksaisin enemmän vain siinä tapauksessa, jos saisin lapsen.. Turhauttavaahan se on maksaa useita tonneja vain siitä, että joko ikinä ei tule viivaa tai jos tulee, niin aina menee kesken. Kyllä se aina silloin mietityttää, että ihan turhastako sitä maksaa. Jos kuitenkin joskus näin saisin lapsen, niin menetetty raha ei tuntuisi miltään. Nyt sitä välillä väkisin tulee mietittyä, että mitä kaikkea sillä 10 000 eurollakin olisi saanut. Vaikea asia sinänsä. Monella ei nyt varmasti ole varaa näihinkään hoitoihin, sillä ne ovat todella kalliita.. mutta kuinka selllaisilla olisi sitten varaa silloin, kun hinta hoidon onnistuessa olisi vielä paljon suurempi kuin mitä nyt on.. Vaikea asia. Ymmärrän kyllä täysin tuon pointtisi:)


Iituskalle tsemppiä hoitojen alkuun ja pitkää piinistely pinnaa. Me taidammekin päästä piinistelemään hetken samaan aikaan:) Onko muita piinistelijöitä tiedossa ennen viikon 43 piinistelijöitä?

Mukavaa su iltaa kaikille!
 
Vilhelmiina, tsemppiä! Teelusikallinen on vielä tosi vähän, tuskin sen vertaisella vuodolla mitään tuli pois. Ja ihan totta, pp 10 ei välttämättä näy vielä yhtään mitään. Ja tosiaan mullakin kyllä tuulimunassa testiplussa oli aika haalea, vaikka hcg oli yli 500.

Aliisa, mulla on myös hyvät kokemukset Fertinovasta. Se on mulla edelleen ikäänkuin kakkosklinikkana, vaikka hoidoissa ollaankin Tampereella.

Realmarkku, ainakin näin alkuun ajattelen, että ehdottamani maksumalli soveltuisi paremmin lahjoitetuilla soluilla tehtyihin hoitoihin. Omissa hoidoissahan aina tavallaan hoidetaan jotakin sairautta, sitä tiedossa olevaa tai piiloon jäävää asiaa, joka estää lasta syntymästä. Mutta lahjoitettuja sukusoluja voi ajatella niinkin suoraviivaisesti, että minä siinä ostan tuotteen, jonka oletan olevan ensiluokkainen. Tai että ainakin hinta-laatu-suhde olisi oikea.

Viikonloppu vetelee viimeisiään! Huomenna meillä on sitten se jännä päivä. Kuinka "huurteisillemme" käy?

 
Matsalu, kyllä mullekin tuli mieleen ekassa hoidossa, kun ei saatu kuin 1 (vai 2, en enää muista) solua. Tuntui olo jotenkin niin petetyltä. Tosin huono saalis johtui varmaan siitä, kun luovuttaja oli unohtanut yhtenä päivänä pistää. Mutta jotenkin tuntui tosi turhalta maksaa monta tonnia melkein tyhjästä. Ja vielä kun raskautta ei siitä tullut. Jotenkin olisi kohtuullista, että kun soluja saataisiin jokin tietty, kohtuullisen iso määrä, niin sitten voisi maksaa enemmän ja sitten kun raskaus alkaisi/jatkuisi loppuun saakka, niin sitten vielä enemmän. Nämä on kyllä vaikeita asioita, miten rajat sitten pitäisi olla. Mutta ainakin, jos ei yhtään siirtokelpoista solua saada, niin silloin ei kyllä maksua pitäisi klinikan ottaa ollenkaan.
Tsemppiä sinulle huomiselle! Toivotaan huurunenuille sopivaa sulatusta, että saat ne matkaasi, tiistainako?

Minni, meille on nyt 2 viimeisessä siirrossa siirretty 2 alkiota. Tästä viimeisestä lähti sitten raskaus käyntiin ja yksi jatkaa kehittymistään. Itse olen ollut aina sen kahden kannalla, kun tätä raskautta ennen ei ikinä ole ollut edes mitään kiinnittymisyritystä. Nyt olen sitä mieltä, että vika on ollut alkioissa ja nyt kun saatiin hyvä alkio kyytiin, se kiinnittyi. Tosin sillä oli kaverina huonompilaatuinen alkio, joten voi olla, että se auttoi tätä kiinnittymään. Mene ja tiedä sitten. Mutta kaksi pyytäisin siirtämään edelleen.
Mies on saanut hommansa tehtyä klinikalla aika hyvin. Joskus mennyt enemmän aikaa, joskus vähemmän. Kuulemma samat lehdet ja videot on vaan käytettävissä. :)

Lotta, kyllä se limis kasvaa ihan hyväksi hitaamminkin, niinkuin minulla viime siirron yhteydessä. Ole huoleti.

Vilhelmiina, tsemppiä piinailuun! Ihan hyvin voi olla, että pieni verimäärä on merkki kiinnittymisestä. Ja aika aikaista kuitenkin vielä testata. Jospa se siitä plussaksi vielä vahvistuu!

Dream, ihanaa että tekin pääsette hoitoon. Eikä siihen ole edes kauaa.

Aliisa, teidänkin hoito alkaa ihan kohta.

Vekara, varmasti säikäytti tuo veren tulo, mutta onneksi loppui heti alkuunsa. Ja niinhän se on, että vähän voi tulla ja kun kipuja ei ole, niin kaikki jatkuu varmasti normaalisti. Milloin sinulla on seuraava neuvola?

Iituska, mulla ollut Estradot-laastarit ja ne on tosi kätevä käyttää. Muita en koskaan ole limiksen kasvuun käyttänytkään.

ON: eilen alavatsaa nipisteli tosi usein ja olin jo huolissani, mutta kysyin luottoystävältäni, niin hän oli sitä mieltä, että varmaan johtuu kohdun kasvamisesta ne nippailut. Eikä ne sattuneetkaan kovaa ja tänään on nippailut vain muutaman kerran. Joten luultavasti kaikki hyvin.

Nyt katsomaan telkusta jotain, kun mieskin lähti sorsia metästämään. En kyllä tiedä, mitä se tuolla pimeässä muka näkee.

Nennuliini
 
Minni: tota mä olen kanssa miettinyt, että kuinka mieheltä onnistuu noin vaan "purkitus" todellisten suorituspaineiden alla.. Ite en kyllä pystyis sellaiseen..(noh, en olekaan mies :LOL: ). Mutta ei käy kateeksi..

Aliisa: meillä sama klinikka, ja arvelisin, että myös sama lääkäri.. Miksi ei mulle kertonut, että progesteronia kannattaa ostaa vain toisesta apteekista :x , nyt joudun käyttämään tätä saamarin hiekkapaperia..
No vitsi, vitsinä, olen kyllä kanssa ollut tyytyväinen kyseiseen klinikkaan, myös hoitaja on tosi symppis, ja vaikuttaa siltä, että oikeasti välittää.
Pianhan teilläkin alkaa hoito, pidän peukkuja, että tällä kerralla onnistuu!!!!! Olette tekin kovia joutuneet kokemaan.:heart:
Oon testannut kotitestin nettikaupasta ostetuilla testeillä, merkki on Sofi onestep, tai joku vastaava, on sellaisella koukerolla kirjoitettu, että ei saa ihan selvää..

Kiitos kannustuksesta Aliisa, Matsalu ja Nennuliini, sitä nyt juuri tarvitaan!!!!
Mielialat vaihtelee joka hetki, välillä on lannistunut olo, ja sitten taas toiveikas..
Musta on tosiaan tullut testien suurkuluttaja, testasin nyt uudestaan taas illalla (kun niitä testejä nyt on tuolla kaapissa..), ja nyt oli jo selvästi vahvempi haamu näkyvissä kuin aamulla.. eikä vuotoakaan ole enää tullut, vaikka menkkamaisia tuntemuksia on kyllä.
Saas nähdä miten tässä ensi yönä saa nukuttua.

Kiitos kaikille, olisin hukassa ilman tätä palstaa, oikeasti!!
 
Jes, Vilhelmiina! Suosittelen samaa kuin Gerbera, Apteekin oma-testi ei ole mulle ikinä tuottanut mitään vaikeasti tulkittavaa tulosta.

Iituska, tervetuloa taas hormonihirviöiden joukkoon!

Minni, mä olen ihmetellyt tuota samaa, että miten mies pystyy... Mutta kuulemma kyllä se onnistuu niitä lehtiä lukemalla/videoita katselemalla, kun oikein keskittyy. Jos on vaikeuksia, sen näytteen voi purkittaa kotonakin. Ja kuulemma erektiolääkkeitäkin annetaan, jos tarpeen on.

Nennuliini, useimmat klinikat ottavat kyllä yhdestä alkiosta vain puolet hinnasta. Ja minun mielestäni tuossa teidän tapauksessanne, kun huono tulos johtui vielä luovuttajan mokasta, ei olisi pitänyt ottaa sitäkään. Jotenkin näiden hoitojen yllä leijailee sellainen pyhä tuntu, kun ollaan tekemisissä pyyteettömien lahjoittajien ja elämän ihmeen kanssa. Siinä häviää näkyvistä se tosiasia, että hoitaville klinikoille tämä on myös bisnestä.

Nyt aamulla on otettu meidän alkiot sulamaan ja aamupäivällä pitäisi hoitajan soittaa, kuinka kävi. Ja tänään iltapäivällä sitten jo siirretään, jos on jotain siirrettävää. Mahassa kiertää ilkeästi, taidan jännittää nyt aika paljon.

 
Matsalu, käyhän heti kertomassa kuulumisia! :heart: Peukkuja pidän siihen asti ylhäällä. Jännittää sun puolesta, että kylmät väreet menee.

Minustakin se oli kohtuutonta maksaa kokonaiset summat ja erityisesti se luovuttajan palkkio, joka ei pieni ole sekään. Toisessa hoidossa mielestäni eivät perineet sitä luovuttajan palkkiota meiltä, mutta maksoin laskut silloin "vain muiden laskujen joukossa", kun jotenkin siihen tuli semmoinen rutiini, että käydään hoidossa, maksetaan lasku, testataan nega ja homman saa taas alta pois. Mutta pitäisi tuo tarkistaa, että eivätkö tosiaan perineet sitä palkkiota, mutta klinkikalta en kysymään mene, jos ovatkin vaikka unohtaneet sen laskuttaa. Tosin epäilen, että kyse on jostain muusta, jos on jäänyt laskuttamatta.

Mukavaa viikon alkua kaikille! :wave:

Nennuliini
 
Hei,
anteeksi että "ulkopuolisena" tungen tänne kysymyksineni,...omat soluni on osoittautuneet melkoisen "rupuiksi" (1.ivf - ei mitään pakkaseen) ja katselin sitten jo lahjamunasoluhoitojen hintoja.. lievästi järkyttyen! :x Ihmettelen mistä moinen, yli kaksinkertainen hinta tavalliseen ivf-hoitoon verrattuna muodostuu?! En tiennytkään että luovuttajalle maksetaan palkkio? Luulin että maksetaan vain ylimääräiset kulut joita tulee (lääkkeet, matkat jne.). Jos ajatellaan että samat toimenpiteet, ultrat punktioineen, hedelmöitykset ym. tehdään vain toiselle naiselle ja siirto sitten lahjan saajalle, niin miksi yli tuplahinta samoista asioista, vain henkilöt on eri? Miksei siis niin että ivf hinta + noi kulut? En vain käsitä :ashamed: näillä hinnoilla taitaa olla niin etten voi koskaan tätä mahdollisuutta käyttää.

Kovasti onnistumisia kaikille ja kiitos jos joku valaisee hiukan asiaa!
 
Vekara ja Aliisa ja Maija ja kaikki vanhat tutut - moi todella pitkasta aikaa!!! Meidan koti- nettiyhteys on ollut poikki jo reilut pari kuukautta ja tyypilliseen belggari tapaan sita ei ole vielakaan saatu korjattua (laskut ovat tietty kylla tulleet hyvin perille), joten olen ollut taydessa pimennossa. Nyt olen ekaa paivaa takaisin duunissa seitseman aitiyslomakuukauden jalkeen ja nyt jo taalla napyttelemassa vaikka yli 6000 meilia pitaisi kayda lapi :headwall:

Mita mita onko Vekaralla tarpannyt! Montako viikkoa - kerro! Entas Aliisa? Ja Maija? Luin pikaisesti pari vikaa sivua ja olin ymmartavinani, etta olet alkanut hoidot?

Meidan vauva voi hyvin. Seitseman kuukautta tulee tayteen talla viikolla ja tanaan on ensimmainen tarhapaiva.

Haleja

Watrossilta
 
Hyvää viikon alkua kaikille!

Matsalulla jännä päivä, toivottavasti kaikki menee nappiin ja olisit TAAS raskaana - nyt 9 kk loppuun saakka!

Watrossista kiva kuulla! Kylläpä aika rientää, kun teidän vauvanne meni jo tarhaan :heart:

Nyt vähän lyhyesti, kun viikon työmatkan aikanakin on kasautunut aika paljon tekemistä tänne työpöydälle - ja jonkin verran olette pinoa kasvattaneet sillä aikaa. Tsemppiä kaikille raskaana oleville! Onneksi pikku liraukset verta kuuluvat ihan normiraskauteen, mutta säikäyttävät kylläkin pahasti.

Ketkäs kaikki piinailee jo? Hyviä hermoja teille! Vilhelmiinalle onnittelut vahvistuvasta plussasta! :heart:

Tartosta ei ole kuulunut mitään. Vekara, kiitos vain tsempityksestä. Katsotaan nyt, jaksetaanko jatkaa. Omaa luovuttajaakin olen vähän etsiskellyt.

Hintakiemuroita olen minäkin moneen kertaan miettinyt, varmasti mekin olemme jo yli 50 000 e klinikoiden kassaan kantaneet. Myös mietityttää, pelaavatko klinikat siinä mielessä aina puhdasta peliä, ettei lahjasoluja kuitenkin jaettaisi kahdelle parille ja raportoitaisi heikommasta saaliista meille asiakkaille... Lahjasoluhoito on tosiaan kalliimpi kuin vain kahden naisen testit+hoidot+ vastaanottokäynnit+ palkkio (250 e + menot) - verrattuna hoitoon omilla soluilla. Klinikoiden hinnoissa on myöskin isoja eroja ja iso menoerä on myös luovuttajien etsiminen, mainostus jne. Mutta se on kyllä totta, että luovutettujen munasolujen määrästä ja laadusta riippuen hinta saisi olla vähän joustavampi.

Aurinkoista elokuun viimeistä kaikille!
Hilde
 
No niin, heippa taas! Ei sitten tule meistä ainakaan kaksosten vanhempia. Toinen alkioistamme ei selvinnyt sulatuksesta. Toinen, se parempilaatuinen sen sijaan selvisi hyvin ja siirrettiin.

Siellä se alkio ultran ruudulla loisti kuin pieni kaukainen tähti. Mistä tulikin mieleemme latinankielinen sananlasku "per aspera ad astra," suom. "koleikkojen kautta tähtiin." Taikka vaikeuksien kautta voittoon, nykysuomea käyttääkseni. Päätimme sitten nimittää tätä alkiotamme Astraksi. Tuo nimi kertoo täsmälleen sen, miten kauniilta ja samalla kaukaiselta haave omasta lapsesta nyt tuntuu.

Mieli laahaa taas vaihteeksi pohjamutia. Onko kukaan ikinä kuullutkaan, että yhden alkion PAS-siirrosta olisi kukaan lasta saanut? Minä en! Jos olisi edes saatu molemmat kyytiin tukemaan toisiaan, mutta kun ei niin ei.

Risupesä, nämä hoidot ovat tosiaan sikakalliita. Tällä hetkellä tuntuu ihan uskomattomalta, että mekin olemme maksaneet 7000 euroa kahdesta siirtoon asti päässeestä alkiosta! Mutta velaksi mekin olemme tämän hoidon tehneet, omat rahat kuluivat jo omilla soluilla tehtyihin hoitoihin. Kyllä tummoisen summan aina pankista saa kuka tahansa, jolla on joku työ. Ja takaisin voi maksella pikku hiljaa.

Hillevi, asiaa mietiskeltyäni olen sillä kannalla, että suurempi hinta pitäisi maksaa nimenomaan onnistuneesta eli lapsen syntymään päättyvästä hoidosta. Mitä se hyödyttäisi maksaa jättihintä vaikka viidestätoista muniksesta, jos niistä yksikään ei tuottaisi raskautta, saati lasta? Sen sijaan en oikein usko, että klinikat harrastaisivat tietoista huijausta. Sellainen paljastuisi joka tapauksessa ajan mittaan ja sitten olisi maine mennyt for ever.

Vilhelmiina, oletkos tikutellut lisää?
 
Tuolta toisesta pinosta tulin pistäytymään.

Matsalu
toivon kovasti onnea, jotta Astra kiinnittyisi ja sitten 9 kk kulutta tulisi teitä ilahduttamaan. Uskomatonta, että alkion voi nähdä ultrassa.

Kaikke hyvää myös muille tässä pinossa oleville.
 
Hienoa Matsalu! =) Kyllä se yksikin hyvä alkio riittää raskauden alkamiseen ja sinun alkio kuulostaa oikein hyvältä, kun on selvinnyt sulatuksesta mallikkaasti. Nyt kahden viikon päähän odottamaan tulosta, joka toivottavasti näyttää teille plussaa! :heart:

Mitäs muille kuuluu tähän sateiseen tiistaiaamuun?

Nennuliini
 
Oivikki, ei sitä alkiota oikeasti näe, vaan paremminkin sen kasvatusnestepisaran, jonka sisällä alkio kohtuun laitetaan. Mutta nätiltä se kumminkin näyttää, tosiaan niinkuin jossain ulkoavaruudessa hehkuisi kaukainen tähti.

Nennuliini, kiitos vaan rohkaisusta. Kyllä minä sitä alkion jakautumisnopeuttakin mietin... Kun se oli 3. päivänä punktion jälkeen pakastettaessa 7-soluinen eli jo hiukka jäljessä aikataulusta. Ja eilen aamulla sulatettiin eikä ollut vielä iltapäivään mennessä jakautunut lisää. Eli onko sen kehitys nyt sitten tyssännyt tuohon 7-soluvaiheeseen? Mutta tämä on jo sellaista hienosäätöä, että sen pohtiminen ei nyt hyödytä mitään. Täytyy vain jaksaa odottaa.

Testipäivä mulla olisi virallisesti 14.9., mutta testaan kyllä jo edellisenä päivän, kun se on
sunnuntai ja vapapäivänä on kuitenkin parempi ottaa vastaan kaikki, tuli mitä tuli.
 

Yhteistyössä